Jump to content

Alexander Hleb


Guest Andrew

Recommended Posts

  • Replies 901
  • Created
  • Last Reply
  • 3 months later...
  • 3 months later...
  • 4 months later...

/\

 

Den straffen vi ikke fikk mot Milan var enda verre. Husker Hleb også fikk gult kort for filming av dommeren selv om leggen hans var ildrød etter taklingen fra Nesta som ikke traff ball, men bare leggen til Hleb..

 

 

Forøvrig kommer jeg til å komme med en drøy påstand nå, men jeg mener at Hleb på sitt beste (som han ofte var i 07/08 sesongen) var en av de aller beste spillerene i verden selv om han hadde få målpoeng. Skal jeg sammenligne han med en annen spiller nå som har nogenlunde samme spillestil som hva Hleb hadde for oss er det Andres Iniesta. Selvfølgelig var han litt mer ustabil enn hva Iniesta er for Barcelona (som så og si 50+ kamper i sesongen presterer på et toppnivå i ca hver bidige kamp), men når det gjaldt pasningsspill, teknikk, fart o.l. så var Hleb i Arsenal helt fantastisk og var en stor bidragsyter til at fotballen vi spilte i 07/08 sesongen var noe av det aller beste jeg har sett som Arsenal supporter. Det var en ren nytelse å se på Hleb frem til han driblet seg innenfor 5-meteren og ville gå ballen i mål og jeg må virkelig si jeg skulle ønske han aldri hadde forlatt Arsenal for han er jo faktisk kun bare 30 år gammel.

 

En veldig undervurdert spiller når han var i Arsenal, men han har virkelig ikke holdt nivået etter overgangen og er tydeligvis en spiller som virkelig hadde godt av å ha Wenger som manager. Lurer på hva Wenger hadde i sportsdrikken hans under Arsenal-oppholdet? ;)

Link to comment
Share on other sites

Det eneste problemet han hadde var at han hadde en skudd-vegring som få har hatt hverken før eller etter han.

 

Til tross for skuddvegringen så var han dog en fantastisk spiller og han et konstant uroelement for ethvert forsvar. Hadde han bare vært skuddvillig så ville han vært helt fenomenal :P

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Er ikke den første spilleren som har vært stor for Arsenal for deretter å falle igjennom andre steder nei. Hadde faktisk vært litt artig å se om Wenger kunne fått ut det beste av Hleb igjen. Dog hadde han nok fortsatt ikke scoret noe særlig med mål :P

Link to comment
Share on other sites

Det var nok en spøk på gang der ja, men det verste er at jeg tror Hleb ville gjort en bedre jobb på venstrekanten enn hva Arshavin har gjort de siste 8-9 månedene. Sier vel kanskje heller litt om hvordan Arshavin har prestert.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan går det med Flamini for tiden? Noen som har sett noe til han?

 

Helt ok. Har dog vært litt plaget med småskader og attpåtil så har han havnet bak i køen grunnet at Ambrosini har vært i strålende form for Milan. Virker ikke som om Milan har tenkt til å fornye kontrakten hans forøvrig utifra hva ryktene sier.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

31 Desember gikk låneavtalen ut med Wolfsburg og etter bare 4 kamper og mye skader i Tyskland regner jeg med at Hleb har nå returnert til Spania. Jeg har sjekket opp om det har vært noe snakk om han er på vei til Arsenal igjen, men det finnes ikke en link som tyder på det, men det tyder på at Eboue blir gjenforent med sin gamle lagkamerat i Galatasaray, som ønsker vingen fra Hviterussland.

Link to comment
Share on other sites

Huff huff huff så mye Hleb har tapt seg. Jeg har aldri vært noen spesielt stor fan av han, i Arsenal var han kanskje den mest frustrerende spillerne jeg har sett. Veldig god pasningsspiller, men er vaksinert mot å prøve å score, relativt treg og skadeplaget. Selve symbolet på "walk it in"-fotballen som jeg ikke liker noe særlig. Forstår fremdeles ikke hvorfor Barcelona kjøpte han.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hleb skal visstnok ha blitt frigitt av Barcelona og Liverpool skal være interesserte. Må innrømme at jeg er sædeles lite keen på å se Hleb tilbake i Premier League for et annet lag, men Liverpool med spillestilen deres er jo ikke akkurat en perfect-fit for Hleb kan man si.

Link to comment
Share on other sites

Hleb skal visstnok ha blitt frigitt av Barcelona og Liverpool skal være interesserte. Må innrømme at jeg er sædeles lite keen på å se Hleb tilbake i Premier League for et annet lag, men Liverpool med spillestilen deres er jo ikke akkurat en perfect-fit for Hleb kan man si.

Ser ikke noe problem i at Liverpool, som er en nær konkurrent av Arsenal, får en så dårlig spiller i stallen. Han var en ok spiller i sin tid i Arsenal, men står vel frem som selve symbolet på den ineffektive klikk klakken vi prøvde og spille. Ballen skulle spaseres i mål. Han kommer til å bremse ned kontringer i Liverpool i enda større grad enn hva han gjorde for oss.

Link to comment
Share on other sites

At Hleb var ineffektiv var det ingen tvil om, men mannen var en helt ypperlig fotballspiller og var nestsist og tredjesist på ufattelig mange Arsenal mål. Men, slik situasjonen er nå og han er milevis unna det nivået han i sin tid med Arsenal så er det ikke farlig spillemessig sett at han går til Liverpool, men det er bare at jeg vil mislike å se han i den stygge Liverpool drakta.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...