Jump to content

Gilberto Silva


Jensegutt

Recommended Posts

  • Replies 294
  • Created
  • Last Reply

Gilberto har definitivt sin beste sesong i Arsenal-drakta. Egentlig synes jeg denne høsten har vært nesten sensasjonelt bra av brassen vår. Like sensajonelt dårlig synes jeg han var ett antall ganger forrige sesong.

 

Om det er kapteinsansvaret tviler jeg vel på. Faktisk tror jeg heller at støtten fra Fabregas er bedre nå enn for ett år siden. Jeg synes midtbanen vår har fått atskillig mer tyngde. Og det føler jeg Fabregas skal ha en god del av æren for. Tror det er så enkelt som at Fabregas tar en større del av ansvaret defensivt enn tilfelle var før.

 

Når det gjelder spørsmålet om kapteinsbindet bør fratas Henry... "Give me a break". Hva slags signal sender det til Henry da? Hvis så skal skje bør dette komme som ett iniativ fra Henry selv.

Link to comment
Share on other sites

Gilberto har definitivt sin beste sesong i Arsenal-drakta. Egentlig synes jeg denne høsten har vært nesten sensasjonelt bra av brassen vår. Like sensajonelt dårlig synes jeg han var ett antall ganger forrige sesong.

 

Om det er kapteinsansvaret tviler jeg vel på. Faktisk tror jeg heller at støtten fra Fabregas er bedre nå enn for ett år siden. Jeg synes midtbanen vår har fått atskillig mer tyngde. Og det føler jeg Fabregas skal ha en god del av æren for. Tror det er så enkelt som at Fabregas tar en større del av ansvaret defensivt enn tilfelle var før.

 

Når det gjelder spørsmålet om kapteinsbindet bør fratas Henry... "Give me a break". Hva slags signal sender det til Henry da? Hvis så skal skje bør dette komme som ett iniativ fra Henry selv.

 

Enig i mye av det du skriver.

Det er nok den beste sesongen til Gilberto på det offensive planet så langt, men defensivt mener jeg at han har vært bedre før. Nå kan det ha sammenheng med hvilke makkere han har på midtbanen (rollefordeling), og hvilke spillere (kommunikasjonen, spilleforståelse, osv) han har med de i det bakre leddet også.

Mye nytt blod i laget de siste 2 sesongene (skader og generasjonskiftet), så dette kan være en faktor for at han kanskje har en litt annen rolle enn "kun" det defensive grovarbeidet som han hadde tidligere.

 

Fabregas virker som å være en meget god makker til Gilberto, og jeg synes begge har vokst sammen denne sesongen. Det er en sterk duo som utfyller hverandre meget godt, og med Rosicky og Hleb i storform har vi en meget spennende og god lagdel fremover.

 

Angående kapteinsbindet, så er det vel ingen tvil om at Henry er og skal være denne lederen. Han leder laget bra på banen, spiller stabilt bra (svært få som er så stabilt gode over tid som han har vært de siste årene) spillerene ser opp til han, motstanderen har stor respekt for mannen, og jeg tror at han også er en glimrende leder på treningsfeltet. Han er en vinnertype, både personlig og med tanke på laget.

 

Nei, det er da ikke lenge siden Gilberto for mange ble slaktet (i flere sesonger), og som ikke var en spiller som holdt mål om Arsenal skulle være i toppen. Nå etter en periode med meget godt spill (offensivt og defensivt), så er han plutselig et kapteinsemne........ For meg virker det rart etter all kritikk han har fått gjennomgå av mange, men slik er vel livet......?

Link to comment
Share on other sites

Hadde han bare luket bort noen av de håpløse feilpasningene sine. Noen ganger virker det jo som om han spiller med bind for øya. Han har vært veldig god i det siste, men var vel ikke så voldsomt god før Henry ble skadet?

Link to comment
Share on other sites

Hadde han bare luket bort noen av de håpløse feilpasningene sine. Noen ganger virker det jo som om han spiller med bind for øya. Han har vært veldig god i det siste, men var vel ikke så voldsomt god før Henry ble skadet?

 

 

Tror dette med pasningsfeilene er noe vi må leve med når det gjelder Gilberto. Arsenal`s spill i dag går mega raskt og baserer seg i stor grad på kjappe pasninger og raskt i angrep. Gilberto er en spillertype som ikke har dette naturlig i seg. Derfor ser vi disse feilene fra tid til annen men oftere når spillet går fort i ett nesten opphetet tempo.

Link to comment
Share on other sites

Gilberto månedens spiller for Desember.

 

Fullt fortjent, selv om Adebayor strengt tatt også hadde fortjent en utmerkelse.

 

Alex Green beskriver Gilberto utmerket: “He's a true unsung hero for the Gunners, who simply goes about his job with the minimum of fuss, scores important goals and inspires the rest of the team."

Godt at han fikk den prisen, men jeg er er uenig i at Adebayor også hadde fortjent utmerkelsen.

 

Men men jeg bare Gratulerer Gilberto Silva!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ser litt på opta stats..

I følge dem er Gilberto en sikrere passningslegger en f.eks Lampard, ikke ille det..

 

Passers Team Passes Accuracy

 

Fabregas Arsenal 2416 82%

Scholes Man Utd 1881 91%

Xabi Alonso Liverpool 1852 81%

Gilberto Silva Arsenal 1778 82%

Lampard Chelsea 1712 79%

Link to comment
Share on other sites

Ser litt på opta stats..

I følge dem er Gilberto en sikrere passningslegger en f.eks Lampard, ikke ille det..

 

Passers Team Passes Accuracy

 

Fabregas Arsenal 2416 82%

Scholes Man Utd 1881 91%

Xabi Alonso Liverpool 1852 81%

Gilberto Silva Arsenal 1778 82%

Lampard Chelsea 1712 79%

 

 

I følge meg så har Gilberto bommet på mær passninger i 2007 en Lampard i hele sessongen :lol: Men Gilberto kommer seg han <_< har ikke så mange nå B)

Link to comment
Share on other sites

No må vi huske på at Gilberto slår fryktelig mange sikre/korte pasningar. Til stopparane til dømes. Difor får han ein relativt høg prosentscore. Det er når han skal gjere noko lurt at det går feil, og det er ofte i farlege posisjonar.

 

Pasningskvaliteten til Gilberto MÅ forbedrast.

Link to comment
Share on other sites

No må vi huske på at Gilberto slår fryktelig mange sikre/korte pasningar. Til stopparane til dømes. Difor får han ein relativt høg prosentscore. Det er når han skal gjere noko lurt at det går feil, og det er ofte i farlege posisjonar.

 

Pasningskvaliteten til Gilberto MÅ forbedrast.

 

Det stemmer!

Det gjør jo også at Fabregas' posisjon der er svært bra! Han slår noen av de vanskeligste pasningene i ligaen, så hvis han troner på toppen der, med både mest og vanskeligste pasninger viser det hvor stor denne spilleren er!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gilberto kan bli TOPSCORER i Premier League for Arsenal, og også totalt med et par mål mot Everton. Det hadde vært no det! Når sant skal sies er ikke dette veldig positive tall med tanke på spissene våre, men all ære til Gilberto for sine mange scoringer denne sesongen! Dersom Gilberto scorer 1 mål i siste kamp vil han utrolig nok ha scoret like mange mål denne sesongen som han har scoret totalt sine fire foregående sesonger.

 

Mål i PL:

Persie 11

Henry 10

Gilberto 10

 

Mål Totalt:

Persie 13

Henry 12

Adebayor 12

Gilberto 11

Baptista 10

 

Tallene er hentet fra arsenal.com og det er svært interessant å se at Gilberto faktisk kan bli Arsenals topscorer denne sesongen. Dersom han scorer 1 mål i siste kamp blir han delt topscorer med Persie i PL, scorer han 2 (!) blir han topscorer i PL og delt med Persie totalt, og scorer han 3(!!!!) blir han topscorer alene både i PL og totalt. Når jeg er inne på hvem som kan bli topscorer totalt må også Adebayor tas med. Han kan fort bli topscorer totalt dersom han klarer 2 mål mot Portsmouth i siste kamp

 

Gilberto er vel den eneste som har innfridd positivt når det gjelder å score iår. Persie og Henry har vært mye skadet og er unnskyldt, men Ade, Baptista, Freddy, Fabregas, Rosicky og Hleb burde nok ha scoret mer i ligaen. I hvertfall med tanke på antall sjanser noen av disse spillerne har brent.

 

Det jeg har skrevet nå er sikkert ganske selvsagt for dere aller fleste på forumet, men jeg tenkte det var greit å skrive om det siden ingen andre (forhåpentligvis) har gjort det enda...

Link to comment
Share on other sites

Interessant lesning det der, Gooner. Personlig håper eg van Persie eller Gilberto stikk av med toppscorar tittel i år, men det er også ganske interessant å sjå at alle våre spisssar (Baptista, Henry, vP og Ade) har scora 10 mål eller meir. Ein kan òg rekne med at van Persie og Henry hadde hatt rundt 20 mål begge to dersom dei hadde holdt seg skadefri.

 

Det viser vel tydelig at problemet er at me ikkje har nok målscorerar på midtbanen. Freddie er 'past it', dessverre. Hleb kan ikkje skyte, medan Fabregas og Rosicky ikkje har vært kalde nok foran mål. Nå har me sett antydning til forbetring sjå dei to sist nemnte, og eg håper dei fortsett trenden til neste år. Rosicky må skyte meir rett og slett. Fabregas synes eg har byrja å skyte meir og har fått eit veldig bra skuddbein etterkvart.

Link to comment
Share on other sites

Enig i at det hadde vært gøy hvis RvP eller Gilberto ble toppscorere for oss i PL. Robin van Persie er rett og slett en spiller jeg digger, og jeg syns han har hatt en god sesong. Ufattelig synd at han ble skada. Gilberto er jo en defensiv spiller. OK, han tar straffene våre i dag som Henry er skada, men allikevel så syns jeg det er positivt å se at han scorer mål, spesielt når det er tørke blant sidemennene hans.

Link to comment
Share on other sites

Håper på at RvP får topscorertittelen, han fortjener det etter mange fine mål :D. Jeg synes det også Toure burde nevnes. Han har scoret hele 4 mål, og har også vært delaktig i mange andre mål. Jeg venter fortsatt på at en av kanonene hans skal gå i mål! Gallas står med 3 mål. som også er en god prestasjon! Clichy er vel den eneste faste på laget som ikke har scoret i år? Men så lenge han spiller så stabilt som han har gjort i år, skal jeg ikke klage :P.

 

Neste sesong er jeg sikker på at Mozart og Fabregas kommer til pøse inn mål. Vi har sett tendensen i slutten nå, og jeg er sikker på at de vil fortsette i den samme duren. RvP og Henry får forhåpentligvis over 20 mål begge to, mens Adebayor får vel kanskje 10 (siden han kommer til å få mindre spilletid når RvP kommer tilbake). Gilberto kommer naturlig nok til å score mye mindre siden han ikke kommer til å ta straffer når Henry spiller. Målscoreregenskapene til Hleb er jeg derimot mer skeptisk til ;).

Link to comment
Share on other sites

Håper på at RvP får topscorertittelen, han fortjener det etter mange fine mål :P. Jeg synes det også Toure burde nevnes. Han har scoret hele 4 mål, og har også vært delaktig i mange andre mål. Jeg venter fortsatt på at en av kanonene hans skal gå i mål! Gallas står med 3 mål. som også er en god prestasjon! Clichy er vel den eneste faste på laget som ikke har scoret i år? Men så lenge han spiller så stabilt som han har gjort i år, skal jeg ikke klage :P.

 

Neste sesong er jeg sikker på at Mozart og Fabregas kommer til pøse inn mål. Vi har sett tendensen i slutten nå, og jeg er sikker på at de vil fortsette i den samme duren. RvP og Henry får forhåpentligvis over 20 mål begge to, mens Adebayor får vel kanskje 10 (siden han kommer til å få mindre spilletid når RvP kommer tilbake). Gilberto kommer naturlig nok til å score mye mindre siden han ikke kommer til å ta straffer når Henry spiller. Målscoreregenskapene til Hleb er jeg derimot mer skeptisk til :P.

 

De målscoreregenskapene til Hleb er vel lik null siden skyteegenskapene hans er så til de grader amputert :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg synes at Gilberto virkelig har vist hva han kan denne sesongen. I par med Fabregas er han fantastisk. Men han burde likevel skjerpe pasningene sine. Hvis ikke kan kanskje Diaby og Denilson være veldig gode utfordrere på den plassen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Gallas sier: Selger vi Gilbero?

 

nei, får ikke håpe det. eg var faktisk litt overrasket over valget til Wenger, men det bare å akseptere det, men å tro at Gilberto forsvinner ut døra på Ashburton tror eg bare ikke!

 

 

Gallas sier da ikke det

Det står iallefall ikke noe om det i linken din

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Gallas sier: Selger vi Gilbero?

 

nei, får ikke håpe det. eg var faktisk litt overrasket over valget til Wenger, men det bare å akseptere det, men å tro at Gilberto forsvinner ut døra på Ashburton tror eg bare ikke!

 

 

Gallas sier da ikke det

Det står iallefall ikke noe om det i linken din

 

BE

Nå må du fortelle meg: hva står det da?

Link to comment
Share on other sites

Gallas sier: Selger vi Gilbero?

 

nei, får ikke håpe det. eg var faktisk litt overrasket over valget til Wenger, men det bare å akseptere det, men å tro at Gilberto forsvinner ut døra på Ashburton tror eg bare ikke!

 

 

Gallas sier da ikke det

Det står iallefall ikke noe om det i linken din

 

BE

Nå må du fortelle meg: hva står det da?

 

Godeste Jazze.. det som står der er på en måte "Gallas har blitt kaptein: Skal vi selge Gilberto?" Gallas har aldri uttalt seg om at Gilberto skal selges, det er bare en måte å skrive det på som kan virke forvirrende :P

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Aug 10 2007, 09:41 AM) 99664[/snapback]

Gallas sier: Selger vi Gilbero?

 

nei, får ikke håpe det. eg var faktisk litt overrasket over valget til Wenger, men det bare å akseptere det, men å tro at Gilberto forsvinner ut døra på Ashburton tror eg bare ikke!

 

 

Gallas sier da ikke det

Det står iallefall ikke noe om det i linken din

 

BE

Nå må du fortelle meg: hva står det da?

 

Godeste Jazze.. det som står der er på en måte "Gallas har blitt kaptein: Skal vi selge Gilberto?" Gallas har aldri uttalt seg om at Gilberto skal selges, det er bare en måte å skrive det på som kan virke forvirrende :P

 

 

Det er bare gunnerblog som tror at at valget av Gallas som kaptein kan bety at Gilberto er på vei ut. Dette er kun en persons synsing slik blogger ofte er.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Håper på at RvP får topscorertittelen, han fortjener det etter mange fine mål :). Jeg synes det også Toure burde nevnes. Han har scoret hele 4 mål, og har også vært delaktig i mange andre mål. Jeg venter fortsatt på at en av kanonene hans skal gå i mål! Gallas står med 3 mål. som også er en god prestasjon! Clichy er vel den eneste faste på laget som ikke har scoret i år? Men så lenge han spiller så stabilt som han har gjort i år, skal jeg ikke klage :).

 

Neste sesong er jeg sikker på at Mozart og Fabregas kommer til pøse inn mål. Vi har sett tendensen i slutten nå, og jeg er sikker på at de vil fortsette i den samme duren. RvP og Henry får forhåpentligvis over 20 mål begge to, mens Adebayor får vel kanskje 10 (siden han kommer til å få mindre spilletid når RvP kommer tilbake). Gilberto kommer naturlig nok til å score mye mindre siden han ikke kommer til å ta straffer når Henry spiller. Målscoreregenskapene til Hleb er jeg derimot mer skeptisk til :(.

 

De målscoreregenskapene til Hleb er vel lik null siden skyteegenskapene hans er så til de grader amputert :P

 

Syns faktisk at Hleb har vore meir giftig no i pre-season enn nokon gong før, og er nesten sikker på at Hleb vil score 8-10 mål denne sesongen.. At gutten kan score mål såg vi jo f.eks i kampen mot West Brom forrige sesong! I tillegg scora han jo to flotte mål mot Porto og Reading.. :) Eg trur (og håpar) at dette blir Hleb sitt store år..

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Aug 10 2007, 09:41 AM) 99664[/snapback]

Gallas sier: Selger vi Gilbero?

 

nei, får ikke håpe det. eg var faktisk litt overrasket over valget til Wenger, men det bare å akseptere det, men å tro at Gilberto forsvinner ut døra på Ashburton tror eg bare ikke!

 

 

Gallas sier da ikke det

Det står iallefall ikke noe om det i linken din

 

BE

Nå må du fortelle meg: hva står det da?

 

Godeste Jazze.. det som står der er på en måte "Gallas har blitt kaptein: Skal vi selge Gilberto?" Gallas har aldri uttalt seg om at Gilberto skal selges, det er bare en måte å skrive det på som kan virke forvirrende :)

 

Kaptein Gallas: Skal vi selge Gallas? det er jo det han sier ifølge gunnerbloggen, og ryktene går videre nede på siden:

Throw in the rumours of a £10m bid for Gilberto from Valencia, and the link with Makelele-a-like Lassana Diarra, and it’s all starting to look odd.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...