Jump to content

Gilberto Silva


Jensegutt

Recommended Posts

Hvilken spiller han var på sitt beste, og hvilket person han faktisk er. Det er vel riktig tidspunkt å selge ham på, men vi kan virkelig se annerledes på denne overgangen enn med både Hleb og Flamini. Gilberto drar med et tunkt hjerte. Det er jeg sikker på.

 

Lykke til videre og takk for alt du har gjort for Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 294
  • Created
  • Last Reply

dette betyr vell bara at wenger har tenkt å kjøpe in ein ny DM, noe eg gleder meg til å se hvem er. håper på barry;)

 

DM har vært min store bekymring foran neste sesong. Jeg ble letter over avgangen til Gilberto, mye fordi jeg fryktet at Wenger ville bruke ham ved siden av Fabregas. Jeg fikk heldigvis feil, og ser frem til en avklaring på dette.

 

Jeg er langt fra trygg på at Wenger henter inn forsterkninger. Nå har både Denilson, Diaby og Song (selvom Wenger har sagt at Song er midtstopper) fått nok erfaring til å kjempe om en fast plass i startoppstillingen.

 

Akkurat det ønsker jeg mer enn noe skal skje. Men bare dersom de er gode nok! Og det må jeg overlate til andre å bedømme. Er det ikke det, sier jeg ikke nei takk til Barry!

Link to comment
Share on other sites

TO legender har forlatt klubben i sommer, Jens Lehmann og Gilberto Silva. Det er trist. Nå er det vel bare Gael Clichy og Kolo Toure igjen fra the Invicibles, og det er også trist. Men Arsenal består! Og med kankskje tidenes yngste lag vil vi kjempe om seriegullet helt til slutten. Arsene Knows!

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke gøy å selge spillere som Gilberto, en trofast og lojal tjener av klubben i mange år. Som mange nevner, selve prototypen på en proforjonell idrettsutøver, og en fantastisk karakter. Spillemessig tror jeg (kanskje litt stygt å si det, men detr får gå) klubben tjener på å få inn en ny spiller fremfor å satse på Gilberto også neste sesong. Uansett, lykke til videre i karrieren Gilberto, og jeg håper du returnerer til Arsenal en gang i fremtiden, da kanskje i støtteapparatet eller noe i den duren. Takk for 6 flotte år!

Link to comment
Share on other sites

Det var leit å se Gilberto sist sesong. Han fikk ikke kapteinsbindet som trodde han skulle få, og ikke fikk han mye spilletid. De aller fleste ville begynt å syte til media og oppføre seg dårlig på treningene. Men ikke Gilberto, som prøvde så hardt han kunne å komme inn på laget igjen. Da han først fikk sjansen, var han dessverre ute av form grunnet lite spilletid og dårlig selvtillit. Heldigvis skjerpet han seg helt på slutten og fikk dermed en mer verdig slutt på en fantastisk tid i Arsenal. Alle har noe å lære av denne spilleren. Både på og utenfor banen er han kroneksempelet på hvordan en fotballspiller skal være. Høyst proffesjonell og var et stort forbilde for de yngre talentene. Jeg ønsker deg lykke til videre, Gilberto. Du har gitt oss mange gleder!

 

Fin artikkel fra Arsenal.com

In a football world awash with ego, hype and sensationalism, Gilberto was a breath of fresh air.

 

The Brazilian never courted controversy and never spoke out of turn. He arrived quietly, he left quietly and, in between, he was quietly efficient. While emptier vessels made more noise, Gilberto just got the job done.

 

He came to Arsenal on the crest of a wave, shortly after helping Brazil win the World Cup in the summer of 2002, and the early signs suggested that Arsène Wenger had recruited a goalscoring midfielder. Gilberto scored the winner on his debut in the Community Shield against Liverpool, broke a Champions League record with a goal after just 20.07 seconds of Arsenal's win at PSV Eindhoven and netted at Auxerre a week later.

 

In truth, Gilberto's qualities were rather more prosaic, though no less important. He had earned the tag 'Invisible Wall' in Brazil for his almost unseen ability to break up attacks, protect his defence and do the simple things well. He soon put those attributes to work at Highbury but struggled to win over some sections of the Highbury crowd. It seemed this un-Brazilian Brazilian was not eye-catching enough for some.

 

They say 'you don't know what you've got till it's gone' and so it proved with Gilberto. Having provided the midfield foundation for the 'Invincibles' side of 2003/04, the Brazilian suffered a serious back injury which left him in a brace for much of the following campaign. Suddenly Arsenal looked fragile; suddenly Gilberto's worth was obvious. Where was the man who won the ball back, who shielded the back four? He was sidelined, and he was missed.

 

Gilberto's return was well-timed. Shortly afterwards, Patrick Vieira left the club and it was left to the Brazilian to guide Cesc Fabregas through the embryonic stage of his Arsenal career. It worked - Wenger's new-look line-up reach its first Champions League Final in 2006 and Gilberto excelled in Europe, revelling in the holding role when Arsenal adopted a five-man midfield.

 

He scaled even greater heights the following season. Thierry Henry was officially the club captain but, in his injury-forced absence, Gilberto grew from the quiet man of midfield into the team leader. He wore the armband, he took the penalties, he filled in at centre-back and he contributed 11 goals, including a North London derby double and a late equaliser in the historic opening game at Emirates Stadium.

 

If that showed his character on the pitch, Gilberto's conduct off the pitch was just as exemplary. Arsenal endured some desperate defeats that season but the Brazilian never shied away from reporters and spoke with integrity and honesty in his post-match interviews.

 

In a similar vein, Gilberto didn't vent his frustrations in the media when things weren't going his way last season. Missing out on the captaincy and losing his first-team spot must have hurt, but Gilberto knuckled down, worked hard and, when his opportunity came, he stepped up and performed.

 

Panathinaikos are about to find out what Arsenal have known for six years: Gilberto is a man you can rely on.

Link to comment
Share on other sites

Takk for god utført jobb i Arsenal. Ikke den som tok gullballen i en fyrstikkeske, men likevel en av de viktigste brikkene i laget i en årrekke. Du vinner ikke en dritt med 11 Henry'er. Good luck to you. Proff til fingerspissene (og rent statistisk like målfarlig som Hleb).

Link to comment
Share on other sites

Sier meg enig med Sir John.. Gilberto har hatt sine gode sesonger, og sine mindre gode sesonger..

Har vært en inspirasjon får vårt unge mannskap, og trist og se Gilberto forlate oss..

Sant skal sies att Gilberto ikke har storspillt de siste sesongene, mest den siste..

 

Ønsker deg lykke til Videre i Hellas Gilberto, håper du får karrieren på rett kjør igjen, fortjener du..

 

Gilberto, Once a Gooner, Always a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Den nest siste sesongen scoret han vel 10-12 mål? :)

10 mål i PL den nest siste sesongen. Det var helt utrulig, kan ikke si at eg kan huske igjen noen av dem. Men siste sesongen hans ble det bare 1 mål. Og kun 17 totalt, så var noe som skjedde i 06-07 sesongen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ser ut til at vår gamle stjerne blir å finne i VM i sommer, imponerende gjort. Vertfall når vi ser at mange andre rutinerte spillere mest sannsynlig ikke blir med, både Adriano og Ronaldinho må se mesterskapet på TV.

Jaja, vett at dem ikke spiller i samme posisjon, eller er samme typer. Men likefullt imponerende og kjekt for sympatiske Gilberto Silva.

 

link:

http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel.php?artid=10006038

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at vår gamle stjerne blir å finne i VM i sommer, imponerende gjort. Vertfall når vi ser at mange andre rutinerte spillere mest sannsynlig ikke blir med, både Adriano og Ronaldinho må se mesterskapet på TV.

Jaja, vett at dem ikke spiller i samme posisjon, eller er samme typer. Men likefullt imponerende og kjekt for sympatiske Gilberto Silva.

 

link:

http://www.vg.no/sport/fotball/artikkel.php?artid=10006038

Da blir dette brassens tredje VM da. Imponerende!

Link to comment
Share on other sites

Ja, han er fortsatt veldig god og har gjort det meget bra etter han stakk fra Arsenal. Man kan spørre seg hvorfor vi ikke beholder de over 30 litt lenger, de er ypperlige å ha på benken f.eks og gjør at vi har en bredde og erfaring som Chelsea og man Utd har. Men sånn er Wengers policy, dessverre.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Seieren til København førte til at jeg gikk glipp av flere hundre kroner på oddsen ;). Imponerende av danskene å vinne på bortebane i Hellas. Lurer på om Rosenborg kunne klart noe lignende dersom de hadde kvalifisert seg. Regner med at Barca setter laget ned på bakken igjen...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...