Jump to content

Gilberto Silva


Jensegutt

Recommended Posts

:)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Aug 10 2007, 09:41 AM) 99664[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Gallas sier: Selger vi Gilbero?

 

nei, får ikke håpe det. eg var faktisk litt overrasket over valget til Wenger, men det bare å akseptere det, men å tro at Gilberto forsvinner ut døra på Ashburton tror eg bare ikke!

 

 

Gallas sier da ikke det

Det står iallefall ikke noe om det i linken din

 

BE

Nå må du fortelle meg: hva står det da?

 

Godeste Jazze.. det som står der er på en måte "Gallas har blitt kaptein: Skal vi selge Gilberto?" Gallas har aldri uttalt seg om at Gilberto skal selges, det er bare en måte å skrive det på som kan virke forvirrende :)

 

Kaptein Gallas: Skal vi selge Gallas? det er jo det han sier ifølge gunnerbloggen, og ryktene går videre nede på siden:

Throw in the rumours of a £10m bid for Gilberto from Valencia, and the link with Makelele-a-like Lassana Diarra, and it’s all starting to look odd.

 

Du står fritt til å tro hva du vil, men dette er ikke noe Gallas har sagt.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 294
  • Created
  • Last Reply

:)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Aug 10 2007, 09:41 AM) 99664[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Gallas sier: Selger vi Gilbero?

 

nei, får ikke håpe det. eg var faktisk litt overrasket over valget til Wenger, men det bare å akseptere det, men å tro at Gilberto forsvinner ut døra på Ashburton tror eg bare ikke!

 

 

Gallas sier da ikke det

Det står iallefall ikke noe om det i linken din

 

BE

Nå må du fortelle meg: hva står det da?

 

Godeste Jazze.. det som står der er på en måte "Gallas har blitt kaptein: Skal vi selge Gilberto?" Gallas har aldri uttalt seg om at Gilberto skal selges, det er bare en måte å skrive det på som kan virke forvirrende :)

 

Kaptein Gallas: Skal vi selge Gallas? det er jo det han sier ifølge gunnerbloggen, og ryktene går videre nede på siden:

Throw in the rumours of a £10m bid for Gilberto from Valencia, and the link with Makelele-a-like Lassana Diarra, and it’s all starting to look odd.

 

Nei det gjør han ikke, det er dine manglende engelsk kunnskaper som gjør at du mistolker det :)

Link to comment
Share on other sites

:)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Aug 10 2007, 09:41 AM) 99664[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Gallas sier: Selger vi Gilbero?

 

nei, får ikke håpe det. eg var faktisk litt overrasket over valget til Wenger, men det bare å akseptere det, men å tro at Gilberto forsvinner ut døra på Ashburton tror eg bare ikke!

 

 

Gallas sier da ikke det

Det står iallefall ikke noe om det i linken din

 

BE

Nå må du fortelle meg: hva står det da?

 

Godeste Jazze.. det som står der er på en måte "Gallas har blitt kaptein: Skal vi selge Gilberto?" Gallas har aldri uttalt seg om at Gilberto skal selges, det er bare en måte å skrive det på som kan virke forvirrende :)

 

Kaptein Gallas: Skal vi selge Gallas? det er jo det han sier ifølge gunnerbloggen, og ryktene går videre nede på siden:

Throw in the rumours of a £10m bid for Gilberto from Valencia, and the link with Makelele-a-like Lassana Diarra, and it’s all starting to look odd.

 

Her ser du hva gunnerblog skriver i dag

http://gunnerblog.com/

 

Der står blant annet :

Last night, in my panic, I speculated that he might be about to be sold

 

Legg merke til at det står I speculated

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Kanskje alt dette er oppdiktet, men kom ikke her og si at ikke eg kan engelsk for da skal du jammen få høre det!

 

 

Er det noen som har antydet at du ikke kan engelsk?

Jeg prøvde bare å oppklare misforståelsen din, det virket ikke akkurat som om du var interessert i det selv

 

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Gilberto, som selvfølgelig skulle vært vår kaptein denne sesongen, fikk ikke engang beskjed ansikt til ansikt at han var forbigått. Jeg har den største respekt for Wenger, men en slik oppførsel overfor en av våre mest lojale spillere er rett og slett skammelig og feigt!Gult kort...

 

Tror dette bare blir litt storm i et vannglass - dette ordner dem opp i internt.

Kan være mange grunner til at han ikke fikk noen info. Enten kommer det noe mer info om det, ellers løser nok Wenger dette med Gilberto på egenhånd. :)

 

Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor alt må deles med media hele tiden. Kunne ikke Gilberto bare gått og tatt dette med Wenger direkte? I stedet for å blåse ut med slike ting i media. Greit at spillere er misfornøyd, men da mener jeg det er bedre å ta det med sine overordnede i stedet for å gjøre slike ting som fort kunne satt samholdet i gruppa på spill.

Link to comment
Share on other sites

Nå veit jeg ikke hvor mye av dette som er fakta, men jeg reagerer ikke så veldig sterkt mot Wenger i dette tilfellet.

 

Det har nok vært grundige timer med tenkning på hvilken spiller han skulle velge fra starten, og da stod det nok mellom Gilberto, Toure, og Gallas.

 

Wenger har også tidligere i sommer sagt at han synes det beste i et lag, er å ha en captein i forsvarsrekka (stopper). Altså, for meg virker det som om det stod mellom de to sistnevnte.

 

Noe som jeg tenkte på er at Gilberto har en meget sterk kamp på sentral midtbane, mot noen svært store talenter som virkelig utvikler seg og som kan spille som makker til Fabregas (Diaby og Denilson), og det skulle ikke forundre meg at han ikke har fast plass på laget om 2sesonger. Kan det være slik at Wenger så litt lenger frem på denne rollen i laget? Dette er selvfølgelig bare en tanke som jeg fikk i hodet, men kan det være noe i det....?

 

Gallas og Toure virker som et mye sikrere stopperduo om 2 sesonger, enn evt Gilberto og Fabregas på midtbanen.

 

Om det er seg slik at Gilberto går ut å klager på dette i media, så er vel han langt ifra noe bedre enn det Gallas gjorde tidligere?

Jeg synes at mange av de siste kommentarene til Gallas virkelig har gitt han en stjerne i margen fra meg, og jeg synes også under Fulham kampen at han tok bra ansvar. (han var vel også borte hos Persie når han lå nede med en skade for å sjekke, og evt snakke med Persie) Nei, jeg støtter Gallas videre, så lenge han utvikler seg i den rollen han har gått inn i.

 

Ser ingen grunn til at alle spillere må inn på kontoret for å få en privat snakk ovenfor valgene Wenger tar, dette må de respektere og akseptere uten å syte. Er de missfornøyd, så er jeg sikker på at de får en god snakk med Wenger og noen gode argumentasjoner på hvorfor det valget ble som det ble.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke spørsmål om for eller mot Gallas som kaptein (personlig har jeg lite problem med valget egentlig), men en som kanskje forventer å bli utnevnt til kaptein (slik de fleste sikkert gjorde) skal slippe å lese dette på nettet. DET er ikke bra, HVIS det stemmer.

Link to comment
Share on other sites

Dette kan da heller ikke kalles klaging til mediene av Gilberto. Han har gitt ett svar på et direkte spørsmål, uten å syte, tvert i mot uttalt at han selvsagt respekterer managerens avgjørelse og skal jobbe videre.

 

Vi kan jo se for oss tilsvarende situasjon neste sesong, hvor Gallas blir fratatt kapteinsbindet uten grunn og uten å opplyses om det. DA tror jeg vi skulle fått hurlumhei i mediene, uansett hvor positiv han virker nå..

Link to comment
Share on other sites

Nå tror jeg ikke på alt hva media skriver, for de er flinke til å vrenge på setninger slik at det virker mye skarpere utad enn det som var riktig. Derfor skrev jeg:

"Om det er seg slik at Gilberto går ut å klager på dette i media....."

 

Så jeg har ikke skrevet at han har klaget til media, for som sagt tror jeg at dette er en "storm i et vannglass"

 

Nilsen skrev:

Vi kan jo se for oss tilsvarende situasjon neste sesong, hvor Gallas blir fratatt kapteinsbindet uten grunn og uten å opplyses om det. DA tror jeg vi skulle fått hurlumhei i mediene, uansett hvor positiv han virker nå..

 

Og det blir ikke en tilsvarende situasjon OM Gallas ble fratatt kapteinsbindet neste år, for Gilberto har kun vært vise-kaptein. OM det er noe automatikk i at han skal bli forfremmet når kapteinen forsvinner, tror jeg blir feil måte å legge det frem på.

Og hvordan kan du vite at Gilberto ikke fikk noen grunn, eller hint på veien at det var flere gode alternativer? (media og fakta........tja?)

 

Nei, jeg tar dette med en klype salt. Gilberto er sikkert innerst inne skuffet, men tviler vel sterkt på at det er noe mer enn akkurat dette. Har fått inntrykk av at Wenger har en god og profesjonell tone med de viktige brikkene i laget, så virker rart om han gav et slikt sjokk i spillergruppa og til Gilberto ;)

Greit at Gilberto har ferie, men har han ingen kontakt med hverken manager, støtteapperatet, spillergruppa, agent, eller evt styret under denne tiden, enn å kun få info fra sin arbeidsgiver på nettet, så er det nesten skremmende....nesten litt komisk :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg så bare for meg en hypotetisk situasjon med motsatte roller, da tror jeg nok Gallas ville ha klaget ganske så mye mere høylytt enn Gilberto har gjort. Jeg føler jo faktisk at Gilberto ikke har klaget stort i det hele tatt. Når ikke engang media får ham til å høre bitter ut, så tror jeg nok vår kjære brasilianer tar det hele med stoisk ro.

Men HVIS han ikke har fått noen grunn, eller blitt opplyst om det før han leste det på nettet(!), så mener jeg det er slett arbeid fra Wenger sin side. Det høres veldig rart ut, det hele.

Link to comment
Share on other sites

Kan det ha noe med Wengers påståtte enorme arbeidsmengde? Skulle Gilberto få beskjed av en tredjeperson før det ble offentligjort? Ikke vet jeg, men hvis det medfører riktighet at Gilberto fikk vite om utnevnelsen via Arsenal.com, er det slett personalbehandling fra Wengers side. I mine øyne var utnevnelsen en relativt klar forbigåelse av en lojal medarbeider - som Wenger bør ha svært gode grunner for å gjennomføre. At Gilberto skulle fått beskjed om dette før allmennheten - er selvsagt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg stiller litt spørsmål ved denne "ferien" til Gilberto.

 

For det første synes jeg den har vart lenge nok nå

For det andre er det flere spillere som var like lenge opptatt med Copa America som d Gilberto var (Heinze, Tevez, Diego, Juan osv) som er godt i gang med seriene sine (England,Tyskland).

 

Så det jeg lurer på er om det kan ligge noe annet bak. Er han misfornøyd med salget av Henry?

Er han sur fordi at han ikke fikk være kaptein?

Eller er det en annen grunn til at han må ha ma en mye lengre ferie enn de nevnte spillere??

Link to comment
Share on other sites

Jeg stiller litt spørsmål ved denne "ferien" til Gilberto.

 

For det første synes jeg den har vart lenge nok nå

For det andre er det flere spillere som var like lenge opptatt med Copa America som d Gilberto var (Heinze, Tevez, Diego, Juan osv) som er godt i gang med seriene sine (England,Tyskland).

 

Så det jeg lurer på er om det kan ligge noe annet bak. Er han misfornøyd med salget av Henry?

Er han sur fordi at han ikke fikk være kaptein?

Eller er det en annen grunn til at han må ha ma en mye lengre ferie enn de nevnte spillere??

 

Det er nok sikkert for at Wenger vil unngå skader på en av våre viktigste spillere, ved å ikke sende han ut for tidlig. Wenger vil nok at han skal få en ordentlig oppkjøring til sesongen og ikke gjøre samme feil som han gjorde med Henry.

Link to comment
Share on other sites

Gilberto har da ikke ferie. Tipper at Wenger ikke vil rushe han tilbake, sånn at han er 100% da han entrer banen igjen. Skjønner han godt, mtp sesongen Henry hadde i fjor. Han ble rushet tilbake.

 

Wenger sa i et intervju at han hadde en tre ukers plan for å få han tilbake i tipp topp form. Og jeg lover dere at det sikkert ikke er ferie.

Link to comment
Share on other sites

Ja, 'Berto har hatt intervjuer sammen med andre spillere for ATVO etter Copa America, 'her' i England.

Gilberto er på engelsk jord, men Wenger vil at han skal trenes opp igjen før han blir "tatt i bruk".

 

3 uker, ja, som Korslund sier.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Ja, 'Berto har hatt intervjuer sammen med andre spillere for ATVO etter Copa America, 'her' i England.

Gilberto er på engelsk jord, men Wenger vil at han skal trenes opp igjen før han blir "tatt i bruk".

 

3 uker, ja, som Korslund sier.

 

Gilberto er nok tilbake for fullt om 3 ukers tid ja, men om han smetter rett inn i a-laget spørs..Tipper dette blir hans siste sesong som delvis fast ved siden av Fabregas.

 

Litt utenfor tema men ser det er flere her på forumet som har meget tøffe signatur bilder i stil med Helmik`n. Hvor har dere funnet disse?

Link to comment
Share on other sites

Ja, 'Berto har hatt intervjuer sammen med andre spillere for ATVO etter Copa America, 'her' i England.

Gilberto er på engelsk jord, men Wenger vil at han skal trenes opp igjen før han blir "tatt i bruk".

 

3 uker, ja, som Korslund sier.

 

 

Litt utenfor tema men ser det er flere her på forumet som har meget tøffe signatur bilder i stil med Helmik`n. Hvor har dere funnet disse?

 

 

Gå inn her http://www.gunners.no/forum/index.php?showtopic=1671&st=620

Det er vel folket her inne på forumet som lager disse signatur-bildene. Helmik'n pluss flere. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest kellex

Gilberto sliter med det at han sitter en del på benken denne sesongen og sier at det er hovedsaklig pga at han har vært i Copa America men dette er etter min mening naivt tenkning fra Gilberto. Det er mange som har vært med i denne turneringen og har ingen problemer med å spille. At han ikke ble kaptein har også plaget han noe jeg skjønner godt men er meget glad for at han ikke ble da han etter min mening ikke er den rette mannen for jobben når det gjelder det laget vi har i dag. Han sier jo også da at Flameni og Fabregas spiller meget bra. Jeg har lenge sagt at for at arsenal skal hevde seg i toppen så trenger vi noe helt annet enn Gilberto på midtbanen, og det har kommet ganske godt frem disse ukene mener jeg. Jeg tror nok hans tid som fast er over da Flameni har virkelig spilt bra og gitt laget(og spesielt Fabregas) noe de virkelig har trengt. Fabregas har fått mer rom å spille på og Flamenis agresive og arbeids moral er meget imponerende. Han gir også et mer stabilt passnings spill på midtbanen og er flink å gå fremover når det trengs noe som jeg mener har vært Gilbertos største svakheter. Jeg har også meget stor tro på Diarrra og selvfølgelig Diaby, så for meg så er tiden inne nå på å høste disse spillerne og det tror jeg Wenger også ser. Gilberto blir nok ikke her neste sesong og det er helt greit for min del. men all respekt til han og den innsatsen han har gitt til klubben disse årene.

 

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...and+midfielders

Link to comment
Share on other sites

Gilberto sliter med det at han sitter en del på benken denne sesongen og sier at det er hovedsaklig pga at han har vært i Copa America men dette er etter min mening naivt tenkning fra Gilberto. Det er mange som har vært med i denne turneringen og har ingen problemer med å spille. At han ikke ble kaptein har også plaget han noe jeg skjønner godt men er meget glad for at han ikke ble da han etter min mening ikke er den rette mannen for jobben når det gjelder det laget vi har i dag. Han sier jo også da at Flameni og Fabregas spiller meget bra. Jeg har lenge sagt at for at arsenal skal hevde seg i toppen så trenger vi noe helt annet enn Gilberto på midtbanen, og det har kommet ganske godt frem disse ukene mener jeg. Jeg tror nok hans tid som fast er over da Flameni har virkelig spilt bra og gitt laget(og spesielt Fabregas) noe de virkelig har trengt. Fabregas har fått mer rom å spille på og Flamenis agresive og arbeids moral er meget imponerende. Han gir også et mer stabilt passnings spill på midtbanen og er flink å gå fremover når det trengs noe som jeg mener har vært Gilbertos største svakheter. Jeg har også meget stor tro på Diarrra og selvfølgelig Diaby, så for meg så er tiden inne nå på å høste disse spillerne og det tror jeg Wenger også ser. Gilberto blir nok ikke her neste sesong og det er helt greit for min del. men all respekt til han og den innsatsen han har gitt til klubben disse årene.

 

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...and+midfielders

 

Nå må du ikke glemme hvor uhyre viktig han var for oss i fjor. Gilberto var helt konge på midtbanen, scorte til å med mål. Men det er ikke tvil om at han er svært viktig for Arsenal i det defansive delen av spillet, det var helt rått å se hvor mange ganger han reddet Arsenal i fjor. Tror ikke det er lenge før han er tilbake i startelveren

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...