Jump to content

Gilberto Silva


Jensegutt

Recommended Posts

Gilberto er tragisk nå. Jeg har alltid backet han opp, men nok er nok. Han har gjort én ok kamp denne sesongen, med unntak av det har han vært søppel.

Han virker lat, kan ikke takle, ikke skyte, og er elendig med ballen.

Jeg telte ikke idag, men feilprosenten hans må ha vært godt over 50 %.

Hver gang han fikk ballen kunne man føle seg trygg på at han mistet den, spilte en støttepasning eller en feilpasning. Alt er dårlig med han for tiden, han bidrar ikke med noe som helst. Hans rolle skal være å beskytte forsvaret og bryte opp motstanderens angrep, men per dags dato skaper han flere angrep mot enn han forhindrer..

Jeg hater å si det, for jeg har alltid hatt sansen for Bert, men nå er det slutt på tålmodigheten min. For det første bør han benkes snarest, og hvis han ikke klarer å skjerpe seg bør han erstattes av en skikkelig fotballspiller, f.eks Yaya Toure.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 294
  • Created
  • Last Reply

Gilberto trenger noen kamper på tribunen!

 

Slik han spiller nå, er han ikke god nok for Hull.

Han har vert en skygge av seg selv hele sesongen.

Han klarte faktisk å spille en dårlig kamp i forige helgs utklassing.

 

Sett han på tribunen så han skjønner alvoret, ellers er det første fly tilbake til Copacabana.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår meg ikke helt på Gilberto om dagen. Nå leverer han stadig vekk svake kamper, og blir ikke den viktige spilleren som vi forventer. Dette står i sterk kontrast til fjorårs sesongen, da han tydelig var savnet under skadeperioden.

 

Mulig han hadde trengt en tur på tribunen, men problemet er at vi allerede er tynt besatt på midtbanen. Lettere blir det ikke når Fabregas får sin velfortjente karantene.

Link to comment
Share on other sites

Hadde Arsenal hatt en bred nok stall, så hadde ikke spillere som Gilberto, Ljungberg og Pires hatt klippekort på laget. Problemet er bare at de fleste erstatterne er urutinerte guttunger. Det er kamper som dagens kamp, som virkelig lar det skinne gjennom at stallen er syltynn.

Link to comment
Share on other sites

Enig at Gilberto ikke var god idag,men han var glimrende i forige kamp.

Rart at ingen nevner Henry som knapt hadde en pasning til en medspiller idag.

36735[/snapback]

Hallo i luken, Gilberto var langt ifra glimrende i forrige kamp. Han var middels, det eneste han bidro med var et mål. Han var usikker med ballen og sløv i pasningsspillet i forrige kamp. Og ærlig talt, det skulle bare mangle at han presterer ok når vi vinner 7-0. .

Link to comment
Share on other sites

Det unnskylder ikke det faktum at Henry er vår kaptein og skal motivere

medspillere på banen. Det han dreiv med idag kan knapt motivere noen.

36774[/snapback]

 

Det er sant, men det er vel ingen som prøver å unnskylde Henry heller.

Gilberto bør prestere mye, mye, mye bedre enn det han gjoirde i går(og har gjort i hele år)

uavhengig av om Henry motiverer han eller ikke. Gilberto er en av de mest rutinerte spillerene på laget vårt, og da bør man kunne forvente at han presterer. Per idag gjør han ikke det, og alt ansvaret havner på skuldrene til stakkars Fabregas.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

No slår Gilberto 90 prosent pasningar som er bakover eller på tvers og då. Ikkje vanskelege gjennombrotspasningar. Derav er det lettare å få høgare suksessratio på dette.

 

I tillegg er det slik at mistar Gilberto ballen, så kan det ofte oppstå farlege situasjonar, på grunn av posisjonen hans på bana. Det er uhyre viktig å ikkje miste ballen på eigen banehalvdel.

Link to comment
Share on other sites

Statistikk er bare et fint ord for løgn. Jeg stoler mer på mine egne øyne, som har sett mange undøvendige og latterlig dårlig pasninger av Gilberto. Han var veldig god i begynnelsen av forrige sesong, men etter det har det gått nedover, med et par unntak.

 

Fabregas slår vanskelige, men geniale pasninger. Da kan vi ikke forvente at han treffer på hver eneste. Gilberto ser ikke de geniale mulighetene, og spiller dermed enkle pasninger, eventuelt tåpelige pasninger på tvers. De bør man kunne forvente at en spiller i verdensklasse treffer på. Jeg har sett alt for mange ganger at Gilbertos pasningsspill har ført til farlige overganger i mot.

Link to comment
Share on other sites

Nå er vel heller ikke Gilberto sin oppgave i laget å slå disse geniale

pasningene.Gilberto gjør den jobben i laget godt han.

Og han slår ikke baaaaare tversoverpasninger og bakoverpasninger.

Link to comment
Share on other sites

Nå er vel heller ikke Gilberto sin oppgave i laget å slå disse geniale

pasningene.Gilberto gjør den jobben i laget godt han.

Og han slår ikke baaaaare tversoverpasninger og bakoverpasninger.

 

Overhodet ikke. Det er ikke hans oppgave, og det har jeg heller aldri sagt. Men når han er så dårlig på de enkle pasningene må det være lov å tvile... På en sentral midtbane som består av to mann, som igjen er en del av et lag som ønsker å vinne de store trofeene, holder det ikke med en spiller som slår pasninger som Gilberto. Vi er nødt til å ha en mer komplett fotballspiller, noe Gilberto en gang var, men som det dessverre er en stund siden han har vist det.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Etter å ha lest gjennom denne "topicen" slår det meg at absolutt all kritikken mot Gilberto her er detaljer i spillet når Arsenal har ballen... passninger etc... Den viktigste rollen til Gilberto er jo trossalt når motstanderlaget har ballen og det er jo som oftest nesten (og noen ganger mere enn ) halve tiden.... At han var bedre på starten av sin Arsenalkarriere enn den siste sesongen er jeg enig i, men jeg mener det like mye kan skyldes at han spilte i tospann med Vieira da og Fabregas nå... Mye av det jeg beundrer Gilberto for er hans evne til å gjøre andre gode med små usynlige posisjoneringer han selv gjør... Fabregas spiller mye bedre offensivt i spillet med Gilberto ved sin side enn med andre... Kun av den grunn at Gilberto tar back-up for Fabregas sin defensive rolle i våre angrep... Kallenavnet fra VM`02 "the Invisible wall" kan ikke passe bedre :) Etter min mening er han en av våre tre viktigste spillere, sammen med Toure og Henry ;)

Sier som en reporter på skysport så når Gilberto var langtids ryggskadet...."Alle lag trenger en spiller som Gilberto og Makele som tar seg av all den æreløse slitejobbingen, de er som best når de nesten ikke synes og vi merker ikke hvor gode de er før det kommer en kamp de ikke spiller"....Og Real Madrid har ikke akkurat vunnet så mye etter salget av Makele :) Gilberto er og blir en av mine favorittspillere på dagens Arsenallag :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Er stygt å si det men jeg tror arsenal tjener veldig på at Gilberto ikke er tilgjengelig på lørdag! Godt å se at det er flere her på forumet som ser det jeg ser også(ikke bare suportere av andre klubber) Nå har vi spillere som Flameni, Song, Denilson og noen andre alternativer på midtbanen. Ønsker alt vel for Gilberto og hans familie, bare synd at han har blitt så fryktelig dårlig de siste sesongene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvordan man kan si at Gilberto har blitt dårlig i løpet av de siste sesongene. Han er utrolig viktig på midtbanen vår, men det er ikke alltid lett å se den enorme jobben han legger ned på denne plassen. Ettersom han ligger veldig dypt i banen og hvis han da plutselig slår en feilpasning eller to så skaper dette mye farligere situasjoner og derfor kan det ofte være lettere å se feilene han gjør i stedet for det positive.

Link to comment
Share on other sites

Gilberto har fanken meg ikke vært dårlig. Uten han hadde vi slitt voldsomt. Han kan ha slurvete pasninger en del ganger, men som de sier er han den usynlige vegg, og han holder hodet kalt hele kapen, f.eks målene helt i slutten mot Bolton i fjor og Villa i år. Han tetter mye rom, er dere smartere enn Wenger? dere som syntes Gil er for dårlig, OK... Jeg mener han er langt vigtigere enn våre ungutter(snart med unttak av Cesc).

Link to comment
Share on other sites

Bert er blant de tre viktigste på laget vårt!

Det er på grunn av han at Cesc kan slippe seg løs, det er på grunn av han at spiller som f.eks Riquelemer er helt usynlige mot Arsenal.

 

Greit han er litt slurvete av og til, men hvem er ikke det.

Håper han er klar op Hamburg, det er en viktig kamp...

Link to comment
Share on other sites

Det folk mener han er for dårlig i er pasningene. De har ikke sagt att han er en for fårlig defansiv spiller. Det vi har kritisert er når han skal sentre en lengre pasning enn 2,5 meter så blr den upresis og dårlig. Nå må dere skille. Ingen her har sagt att han ikke er god nok i de tinga dere nevner. For der er han i verdenseliten.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...