Jump to content

Gilberto Silva


Jensegutt

Recommended Posts

  • Replies 294
  • Created
  • Last Reply
Guest espenstoele

Kan bare kaste meg på de øvrige. Gilberto Silva er en type etterhvert lag elsker å ha på laget - lojal, hardarbeidende og helt uten primadonnanykker....og husk - han er verdensmester for Brasil. Det er ikke mange av Chelskijspillerne som er det...

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Noen som vet hvor alvorlig skaden var??

21495[/snapback]

 

Fra arsenal.com:

 

GILBERTO

 

September 26, 2005

Gilberto left Upton Park on crutches at the weekend and was rated as highly unlikely to play agasinst Ajax on Tuesday.

21619[/snapback]

 

Antydet 4-6 ukers skadeavbrekk for Gilberto:

 

Arsenal.com

 

... og nesten før jeg fikk posta, så tilsier artikkelen at han muligens allerede kan være klar på søndag.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo selvfølgelig greit at du mener at vi skal bruke Song i Gilberto's skadefravær Helmik'en. Men hvorfor? Hva er begrunnelsen. Personlig ser jeg ikke mange gode argumenter for det. Her er noen mot:

 

 

-Flamini gjorde en meget solid kamp mot Ajax, og utfyller sånn sett Fabregas bra.

 

-Song har spillt ca 4 minutter PL fotball. Lite grunnlag for å bedømme, men så veldig usikker ut.

 

-Song har visstnok imponert få eller ingen på reservelaget.

 

-Song trenger tid på å venne seg til tempo og fysikken i England.

 

-Flamini har vært lenger i klubben og har hele tiden banket på døren. Hadde ikke han fått spille nå tror jeg han hadde vurdert sin fremtid i klubben

 

-Når vi mangler så mange spillere som vi gjør nå burde man satse på det "safe" i de posisjonene man kan det.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo selvfølgelig greit at du mener at vi skal bruke Song i Gilberto's skadefravær Helmik'en. Men hvorfor? Hva er begrunnelsen. Personlig ser jeg ikke mange gode argumenter for det. Her er noen mot:

 

 

-Flamini gjorde en meget solid kamp mot Ajax, og utfyller sånn sett Fabregas bra.

 

-Song har spillt ca 4 minutter PL fotball. Lite grunnlag for å bedømme, men så veldig usikker    ut.

 

-Song har visstnok imponert få eller ingen på reservelaget.

 

-Song trenger tid på å venne seg til tempo og fysikken i England.

 

-Flamini har vært lenger i klubben og har hele tiden banket på døren. Hadde ikke han fått spille nå tror jeg han hadde vurdert sin fremtid i klubben

 

-Når vi mangler så mange spillere som vi gjør nå burde man satse på det "safe" i de posisjonene man kan det.

21944[/snapback]

 

Så rett så rett. Jeg er helt enig med deg. Flamini har vist mye bra i den tiden han har vært her og er rett bak Gilberto og Fabregas. Song er enda altfor ung til å starte en kamp. Han trenger mer tid for å tilpasse seg. Må ikke glemme at Flamini hadde allerede prestert for en storklubb før han kom til Arsenal. Song spilte noen kamper for Bastia, men har en lang vei å gå. At han har talent er det ikke tvil om, men han skal ikke prioriteres av den grunn. Han må først bevise gjennom reservelagsfotball at han har noe å by på. Så langt har dette visstnok ikke vært tilfelle i følge match-rapportene til reservene. Flamini er i mine øyne et langt sikrere kort å spille i Gilbertos skadefravær.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Gilberto er spilleren som svikter midtbanen for tiden. Verdensmesteren fra Brasil bør stå fram som ledertype påmidtbanen.

Han bør lede an unggutter som Fabregas og Flamini.

 

Dessverre kan de synes som om Gilberto lider mest under savnet av Vieira.

Det han presterte ot Man.City står til strykkarakter. Enten er han for dårlig trent.....

eller så har ahn for trange sko.

24533[/snapback]

 

 

Mot city så jeg noe jeg har sett så mange gang før, fomle rundt på banen i sin egen lille verden! Fabregas har fast plass på midten, men skulle ønske meg Ballack, Diop eller vieira tilbake. Gilberto og Flameni som støtte. Ingen av de 3 nevnte tror jeg ender opp i klubben, men mener vi kan finne noe bedre enn gilberto! Han har uansett vist karakter i år og er en viktig mann for laget.

Link to comment
Share on other sites

Det er så dumt å se at visse mennesker allerede begynner å tvile på Gilberto IGJEN!!

Husker i fjor før han ble skadet, da ville folk ha han vekk........så blei han skada i 6 måneder.........men..det var visst ikkje så bra!! Det blei bare vist å viktig Gilbertoer for dette laget!!!

 

 

Det er greit at Gilberto ikkje har den beste pasningsfoten, skuddbeinet eller teknikken( selv om jeg syntes han har bra teknikk når han vill!!) men han er den USYNLIGE MUR....å det er noe etthvert lag trenger!!

Link to comment
Share on other sites

Gilberto beviste i vår kor viktig han var for laget. Det bør han kunne leve på ei stund. Ser mykje heller han forblir skadefri, enn det motsette, og ser mykje heller at han blir i klubben enn at han dreg.

Link to comment
Share on other sites

Det er så dumt å se at visse mennesker allerede begynner å tvile på Gilberto IGJEN!!

  Husker i fjor før han ble skadet, da  ville folk ha han vekk........så blei han skada i 6 måneder.........men..det var visst ikkje så bra!!  Det blei bare vist å viktig Gilbertoer for dette laget!!!

 

 

24562[/snapback]

 

Jeg er enig med deg. Gilberto er viktig for laget vårt. akkurat som Pires er det etter min mening. Men felles for de begge er at skader har ødelagt. Sist for Gilberto og for noen år siden for Pires, som ble kvestet stygt og ennå kanskje ikke har kommet gjennom det. Jeg tror Gilberto har i seg potensialet til å bli en av de virkelig store. Han har mye av det Vieira hadde. Han er vel den eneste vi i dag har på midten som klarer 80 kilo i benkpress. Han har vilje og han ønsker å gjøre de andre gode. dette er kjempeegenskaper å med seg tilbake mot toppformen.

 

Alle spillere har nedturer. Synd for oss er det når de faller samtidig. Ennå verre er det når vi i tillegg har en hel haug med skader. Mange roper på utskiftninger og forsterkninger. Tror det vil hjelpe når vi er tilbake på staus quo, men skal vi ha forsterkninger så må det være en midtbanespiller som klarer 100 kilo i benkpress ti ganger på rad.

Link to comment
Share on other sites

Jeg begynner å føle at dette forumet består av veldig mange sytepaver. Hvor mange kamper har ikke feks Pires og Gilberto stått fram som verdensklassespillere? og virkelig vært blant lagets beste spillere? Likevel, etter noen få kamper med dårlig spill, kommer det klager på klager over at Pires er blitt for gammel, og at Gilberto er for dårlig. Pires begynner å dra på årene ja, men han har likevel ferdighetene til å bidra for oss i både PL og CL! Samme med Gilberto, han er blant de aller beste defensive midtbanespillerene i verden han, men har ikke vært helt heldig med et par kamper i høst. Jeg mener at veldig mange her glemmer å se at han faktisk har vært skadet for ikke så lenge siden, og jeg tror ikke han er helt hundre prosent akkurat enda.

 

De er faktisk mennesker disse spillerene også, og de kan ikke makte å være på topp i 40+ kamper i løpet av en sesong! det må vi bare innse. Det er ikke halvspilt sesong enda, og de har allerede fått dårlig rykte på seg av flere folk her på forumet. Det føler jeg blir helt feil, når de tidligere har gitt laget vårt så mye. La oss gi de en sjanse til å nå toppformen, istedet for å rakke ned på noen få dårlige kamper i løpet av starten av sesongen!

Link to comment
Share on other sites

Synes det blir bakvendt når så mange klager på for lite rutine og for unge spillere i troppen. Samtidig begynner de og slenge ut mot spillere som gilberto og pires. De representerer trygheten som er nøvendig for ta unggutta skal kunne utvikle seg. Personlig synes jeg Gilberto er en klassespiller, men også han må få lov til å ha svingninger i formen. La oss heller støtte opp om spillerene som virkelig ønsker å være i klubben og uttaler seg kun positivt om klubben.

Link to comment
Share on other sites

Guest Thomaz1989
Synes det blir bakvendt når så mange klager på for lite rutine og for unge spillere i troppen. Samtidig begynner de og slenge ut mot spillere som gilberto og pires. De representerer trygheten som er nøvendig for ta unggutta skal kunne utvikle seg. Personlig synes jeg Gilberto er en klassespiller, men også han må få lov til å ha svingninger i formen. La oss heller støtte opp om spillerene som virkelig ønsker å være i klubben og uttaler seg kun positivt om klubben.

25014[/snapback]

 

godt sagt :D

det er vanselig for unge spilere å bli kastet inn i PL uten å ha erfarne folk rundt seg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Gilberto er blitt en skygge av seg selv. Han slår jo feilpasninger i hytt og pine, selv garvede old boys spillere slår bedre pasninger enn Gilberto for tiden. Gi fra deg plassen til Flamini! Norges svar på Gilberto er Brann's orienteringløper Helge Haugen...

Link to comment
Share on other sites

Guest espenstoele
Gilberto er blitt en skygge av seg selv. Han slår jo feilpasninger i hytt og pine, selv garvede old boys spillere slår bedre pasninger enn Gilberto for tiden. Gi fra deg plassen til Flamini! Norges svar på Gilberto er Brann's orienteringløper Helge Haugen...

33828[/snapback]

 

Enig i at andel feilpasninger har vært vel høy hos Gilberto denne seseongen. Synes likevel han er en herlig spiller. Har du sett når han scorer? Det er ekte idrettsglede! Ikke minst står han på hele tiden og til siste sekund, tja til og med på overtid noe scoringen mot Doncaster er et bevis på. Det er heller ingen tvil om at han er dedikert til klubben. Vi trenger flere med hans holdninger.

 

Flamini synes jeg ikke er god nok ennå - han mangler rett og slett muskler og den fandeninvoldskheten som trengs i engelsk fotball. Dette kommer sikkert etterhvert som han får erfaring...

 

Gilberto Silva er en spiller man først innser verdien av når han ikke spiller. Det erfarte vi i fjor. Han ryddet opp mang en gang etter Vieiras litt for "arrogante" tversoverpasninger. MEN, som vi er enige om, er han ingen stor pasningslegger selv. Håper Fabregas/Hleb fikser denne delen etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...