Jump to content

Gilberto Silva


Jensegutt

Recommended Posts

  • Replies 294
  • Created
  • Last Reply

Det folk mener han er for dårlig i er pasningene. De har ikke sagt att han er en for fårlig defansiv spiller. Det vi har kritisert er når han skal sentre en lengre pasning enn 2,5 meter så blr den upresis og dårlig. Nå må dere skille. Ingen her har sagt att han ikke er god nok i de tinga dere nevner. For der er han i verdenseliten.

 

Det hender pasninger over "2,5" meter blir upresise og dårlige, men det er jo ikke så altfor ofte akkurat. Jeg syns hver spiller fortjener at vi ser på helheten og ikke kun det negative, selv om det også er viktig å ta tak i det negative. Mitt svar tidligere var i hvertfall myntet på at "det kunne være positivt for Arsenal at Gilberto ikke spiller i morra". Tror de fleste andre kommentarene her også var myntet på akkurat det.

 

Tidligere hadde vi en sentrallinje bestående av Campbell, Vieira og Henry. Nå er det Toure, Gilberto og Henry. Ergo så er Gilberto ekstremt viktig for laget vårt. Både pga sin rutine men også den jobben han legger ned.

Link to comment
Share on other sites

Det folk mener han er for dårlig i er pasningene. De har ikke sagt att han er en for fårlig defansiv spiller. Det vi har kritisert er når han skal sentre en lengre pasning enn 2,5 meter så blr den upresis og dårlig. Nå må dere skille. Ingen her har sagt att han ikke er god nok i de tinga dere nevner. For der er han i verdenseliten.

 

Det hender pasninger over "2,5" meter blir upresise og dårlige, men det er jo ikke så altfor ofte akkurat. Jeg syns hver spiller fortjener at vi ser på helheten og ikke kun det negative, selv om det også er viktig å ta tak i det negative. Mitt svar tidligere var i hvertfall myntet på at "det kunne være positivt for Arsenal at Gilberto ikke spiller i morra". Tror de fleste andre kommentarene her også var myntet på akkurat det.

 

Tidligere hadde vi en sentrallinje bestående av Campbell, Vieira og Henry. Nå er det Toure, Gilberto og Henry. Ergo så er Gilberto ekstremt viktig for laget vårt. Både pga sin rutine men også den jobben han legger ned.

 

Det er selvfølgelig altfor ofte at Gilbertos pasninger er upresise, uansett lengde på dem. Han kan misse den aller enkleste av pasninger, og det er et problem for Arsenal at de har en midtbanespiller som gjør slike amatørfeil. Når det er sagt så gjør Gilberto en kjempejobb på andre områder og per dags dato er han den desidert beste defensive midtbanespilleren vi har. Så det er synd Gilberto ikke spiller i dag.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Syns Gilberto får for lite skryt for den jobben han gjør for klubben, jeg vil tørre å si at han KANSKJE er vår viktigste spiller, nettopp fordi han stabiliserer midten vår fra å bli totalt fraværende(da alle står i halvsirkel rundt motstanders 16meter å triller ball)..hadde det ikke vært for vår eminente ballvinner, hodespiller kunne det blitt mange stygge tap..

ja, jeg er enig i at han kan gjøre noen helt håpløse passningsvalg, men alt det andre han gjør på banen veier opp dette, og vel så det :D

Syns også han burde bli kaptein, han som er kaptein nå, er vel ikke riktig type til å være kaptein for å si det pent :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri sett Gilberto så god som han var mot Chelsea.

Han var enorm, en stolthet i den rette drakta.

Hvis dette er et resultat av at han bærer kapteinsbindet, så gi ham det permanent.

Det kan være en vinn vinn situasjon.....for jeg tror nemlig Henry er bedre uten bindet!

 

Enig med deg.Det er noe som har skjedd med Gilberto etter at han ble

kaptein.Han er rett og slett enorm på banen,er overalt.

Skal Gilberto bli kaptein fast tror jeg Henry må gi det fra seg og det

tror jeg ikke skjer.

Finta til Gilberto er det høy klasse over.

Link to comment
Share on other sites

Gilberto var stor i går, spesielt i den defansive jobben, og var nok hovudårsaka til at me knappast såg Ballack i denne kampen. Det einaste minuset er dei siste minutta etter Chelsea utliknar. Litt av årsaka til at me får så stort trøkk mot oss er faktisk tre svake pasningar av Gilberto i denne perioda. Ein mektig sliten Gilberto gjer da litt av sine vante feil med å direkte gi Chelsea ballen tre gonger her. Heldigvis fekk det ingen konsekvens, og eg meinar at han faktisk er nede i feltet og klarer etter ein av feila. Gilberto sin kanskje beste kamp i Arsenal drakta, i alle fall den han vore mest synleg i......

Link to comment
Share on other sites

Jobber å sliter kamp etter kamp, klager aldri, syter aldri. Helt klart en ledertype. I mye større grad enn Henry som går og trekker på skuldrene når ting begynner å butte litt imot!

 

Gilberto, Lehman eller Gallas bør stå forran Henry i kapteins køen.

Link to comment
Share on other sites

Jobber å sliter kamp etter kamp, klager aldri, syter aldri. Helt klart en ledertype. I mye større grad enn Henry som går og trekker på skuldrene når ting begynner å butte litt imot!

 

Gilberto, Lehman eller Gallas bør stå forran Henry i kapteins køen.

 

*KREMT* Glemte du Tourè eller?

 

 

Denne kapteinslistensyns jeg Wenger burde ha:

Gilberto

Tourè/Lehmann

Lehmann/Tourè

Gallas

Henry

Link to comment
Share on other sites

Greit nok å si at han bør bli bedre på pasninger, men å si at han ikke er god nok blir for dumt! Gilberto er en man ikke nødvendigvis legger så veldig godt merke til, eller en som får de store avisoverkskriftene. Men han er alikevel en VELDIG viktig del av laget, og spesielt midtbanen. Han gjør seg godt som kaptein, og leder laget fint gjennom kampene

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Gilberto viser seg som et ekte kapteins-emne i disse dager må jeg si. For det første er han den "usynlige" veggen i forsvaret hvor han kriger og kjemper som bare det. La spesielt merke til i dag da han tok et langt, langt løp, for så å blokke et skudd fra Watford med en glimrende takling:-) Minnet nesten litt om Vieira mtp. de lange klyvene på banen for så å kaste seg uredd inn i taklingen!.

 

Gilberto har også tatt ansvar offensivt i fravær av Thierry Henry, og har scoret 7 mål i PL så langt(!) det er over halvparten av målene han har scoret i løpet av sin Arsenal-karriere. Det gleder meg å se Gilberto blomstre på den måten han gjør nå, jeg tror at et Arsenal-lag uten Gilberto i dag, ville vært et lag som maks kunne kjempe om 6-7 plassen.

 

Liker også måten han leder laget på som kaptein. Ikke bare står han på gjennom hele kampen, men han godsnakker med dommeren og "får" han med på laget våres. Han er med på roe gemyttene ved eventuelle klinsjer som kan oppstå, ved å roe ned egne spillere. På en måte beskytter han laget som en Pappa. Vi har kanskje gamlefar i buret, men Gilberto er den rolige, sindige pappaen i laget som holder laget samlet som et lag.

 

Tilslutt vil jeg gjerne promotere Gilberto som kaptein på Arsenal. Hans rutine og rolige, men besluttsomme væremåte gir en ro og trygghet i laget. Med Gilberto som kaptein kan Henry konsentrere seg om å score mål, som er hans primæroppgave, isteden for å holde maskineriet i gang. Gilberto leder laget på en utmerket måte og jeg mener hans holdninger i forhold til fotballen kan være et forbilde for fremadstormende Arsenal-unggutter.

 

GILBERTO FOR CAPTAIN!!!

Link to comment
Share on other sites

Gilberto viser seg som et ekte kapteins-emne i disse dager må jeg si. For det første er han den "usynlige" veggen i forsvaret hvor han kriger og kjemper som bare det. La spesielt merke til i dag da han tok et langt, langt løp, for så å blokke et skudd fra Watford med en glimrende takling:-) Minnet nesten litt om Vieira mtp. de lange klyvene på banen for så å kaste seg uredd inn i taklingen!.

 

Gilberto har også tatt ansvar offensivt i fravær av Thierry Henry, og har scoret 7 mål i PL så langt(!) det er over halvparten av målene han har scoret i løpet av sin Arsenal-karriere. Det gleder meg å se Gilberto blomstre på den måten han gjør nå, jeg tror at et Arsenal-lag uten Gilberto i dag, ville vært et lag som maks kunne kjempe om 6-7 plassen.

 

Liker også måten han leder laget på som kaptein. Ikke bare står han på gjennom hele kampen, men han godsnakker med dommeren og "får" han med på laget våres. Han er med på roe gemyttene ved eventuelle klinsjer som kan oppstå, ved å roe ned egne spillere. På en måte beskytter han laget som en Pappa. Vi har kanskje gamlefar i buret, men Gilberto er den rolige, sindige pappaen i laget som holder laget samlet som et lag.

 

Tilslutt vil jeg gjerne promotere Gilberto som kaptein på Arsenal. Hans rutine og rolige, men besluttsomme væremåte gir en ro og trygghet i laget. Med Gilberto som kaptein kan Henry konsentrere seg om å score mål, som er hans primæroppgave, isteden for å holde maskineriet i gang. Gilberto leder laget på en utmerket måte og jeg mener hans holdninger i forhold til fotballen kan være et forbilde for fremadstormende Arsenal-unggutter.

 

GILBERTO FOR CAPTAIN!!!

 

Skulle akkurat til å skrive noe slikt som dette.Er virkelig imponert over Gilberto.

Dette er en kaptein som leder laget sitt på en skikkelig fin måte.

7 mål har det blitt og han minner om Vieira.

 

Håpet er at Henry tilbyr Gilberto kapteinsrollen for bedre kaptein får vi ikke.

Gilberto har virkelig overasket meg.

Link to comment
Share on other sites

Gilberto viser seg som et ekte kapteins-emne i disse dager må jeg si. For det første er han den "usynlige" veggen i forsvaret hvor han kriger og kjemper som bare det. La spesielt merke til i dag da han tok et langt, langt løp, for så å blokke et skudd fra Watford med en glimrende takling:-) Minnet nesten litt om Vieira mtp. de lange klyvene på banen for så å kaste seg uredd inn i taklingen!.

 

Gilberto har også tatt ansvar offensivt i fravær av Thierry Henry, og har scoret 7 mål i PL så langt(!) det er over halvparten av målene han har scoret i løpet av sin Arsenal-karriere. Det gleder meg å se Gilberto blomstre på den måten han gjør nå, jeg tror at et Arsenal-lag uten Gilberto i dag, ville vært et lag som maks kunne kjempe om 6-7 plassen.

 

Liker også måten han leder laget på som kaptein. Ikke bare står han på gjennom hele kampen, men han godsnakker med dommeren og "får" han med på laget våres. Han er med på roe gemyttene ved eventuelle klinsjer som kan oppstå, ved å roe ned egne spillere. På en måte beskytter han laget som en Pappa. Vi har kanskje gamlefar i buret, men Gilberto er den rolige, sindige pappaen i laget som holder laget samlet som et lag.

 

Tilslutt vil jeg gjerne promotere Gilberto som kaptein på Arsenal. Hans rutine og rolige, men besluttsomme væremåte gir en ro og trygghet i laget. Med Gilberto som kaptein kan Henry konsentrere seg om å score mål, som er hans primæroppgave, isteden for å holde maskineriet i gang. Gilberto leder laget på en utmerket måte og jeg mener hans holdninger i forhold til fotballen kan være et forbilde for fremadstormende Arsenal-unggutter.

 

GILBERTO FOR CAPTAIN!!!

 

Skulle akkurat til å skrive noe slikt som dette.Er virkelig imponert over Gilberto.

Dette er en kaptein som leder laget sitt på en skikkelig fin måte.

7 mål har det blitt og han minner om Vieira.

 

Håpet er at Henry tilbyr Gilberto kapteinsrollen for bedre kaptein får vi ikke.

Gilberto har virkelig overasket meg.

 

 

Gilberto har imponert meg kraftig som kaptein, virker som han har vokst med oppgaven liksom..

synes gilerto altid har hvert en god spiller når han har hvert i form, men han ofte hatt perioder der han har slete også..

 

når gilberto har hvert god har ofte arsenal hvert god også, CL i fjord for eksempel..

 

spiller han sånn som han gjøre nå, så burde ingen få ta fra han kapteinsbindet!!!

 

støtter: GILBERTO FOR CAPTAIN

Link to comment
Share on other sites

Dere som mener at Gilberto bør bli kaptein på heltid, har dere virkelig tenkt gjennom dette? Henry har uttalt flere ganger hvor stolt han er av å være kaptein, hvordan ville han takle en slik situasjon? Tenk på spekulasjonen i media hvis Henry blir fratatt bindet.

 

Med mindre Henry gir fra seg bindet frivillig så er vil han nok forbli kaptein i klubben til han legger opp eller flytter på seg.

 

Men for all del, Gilberto har gjort en fremragende jobb.

Link to comment
Share on other sites

Dere som mener at Gilberto bør bli kaptein på heltid, har dere virkelig tenkt gjennom dette? Henry har uttalt flere ganger hvor stolt han er av å være kaptein, hvordan ville han takle en slik situasjon? Tenk på spekulasjonen i media hvis Henry blir fratatt bindet.

 

Med mindre Henry gir fra seg bindet frivillig så er vil han nok forbli kaptein i klubben til han legger opp eller flytter på seg.

 

Men for all del, Gilberto har gjort en fremragende jobb.

 

 

Du har ett godt poeng der som jeg ikke hadde tenkt på. Det ville vel vært krise om Henry ble fratatt kapteinbindet mot sin egen vilje. Selv om jeg mener at Gilberto er en bedre kaptein og ledertype enn Henry, vil jeg ikke at Henry skal forlate klubben fordi han føler seg litt utpresset eller satt litt til siden fordi han ikke er kaptein lenger.

 

Løsningen må være, som du sier, at Henry gir fra seg kapteinsrollen av fri vilje. Dette tror jeg er lite trolig, men at det ville vært det beste for laget er jeg nesten sikker på. Som nevnt tidligere, da kunne Henry scora måla og Gilberto ledet skuta.

 

Mener fremdeles at Gilberto bør være kaptein, men ikke på bekostning av at Henry forlater laget.

Link to comment
Share on other sites

Dere som mener at Gilberto bør bli kaptein på heltid, har dere virkelig tenkt gjennom dette? Henry har uttalt flere ganger hvor stolt han er av å være kaptein, hvordan ville han takle en slik situasjon? Tenk på spekulasjonen i media hvis Henry blir fratatt bindet.

 

Med mindre Henry gir fra seg bindet frivillig så er vil han nok forbli kaptein i klubben til han legger opp eller flytter på seg.

 

Men for all del, Gilberto har gjort en fremragende jobb.

 

 

Du har ett godt poeng der som jeg ikke hadde tenkt på. Det ville vel vært krise om Henry ble fratatt kapteinbindet mot sin egen vilje. Selv om jeg mener at Gilberto er en bedre kaptein og ledertype enn Henry, vil jeg ikke at Henry skal forlate klubben fordi han føler seg litt utpresset eller satt litt til siden fordi han ikke er kaptein lenger.

 

Løsningen må være, som du sier, at Henry gir fra seg kapteinsrollen av fri vilje. Dette tror jeg er lite trolig, men at det ville vært det beste for laget er jeg nesten sikker på. Som nevnt tidligere, da kunne Henry scora måla og Gilberto ledet skuta.

 

Mener fremdeles at Gilberto bør være kaptein, men ikke på bekostning av at Henry forlater laget.

 

 

Man skal også huske at det er ikke sikkert at Gilberto klarer å holde denne kvaliteten opp i lengre tid, og var det en som viste vei godt ut andre del av sist sesong så var det Henry. Det er fantastisk det Gilberto har vist oss de siste kampene, men har liten tro på at det varer, men bare bra hvis jeg tar feil:) Skulle Henry ønske å gi fra seg kapteins bindet, så mener jeg at det bør gå til sjefen selv: Kolo Toure!

Link to comment
Share on other sites

Gilberto er The Gunners mest Lojale spiller, syntes jeg da!

Han er aldri negativ, backer opp spillere, aldri spekulasjoner om han i media og han tenker på lagets beste!

 

Jeg tror ikke gilberto bryr seg om han eller Henry er Kaptein, Han vil sikkert det beste for laget!

Gilberto har stått frem som arsenals viktigste spiller imens Thierry har vært borte..

På banen skal det være 11 likeverdige spillere! 11 Kapteiner ellers fungerer ikke laget sammen! ALLE spillere er like viktige!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...