Jump to content

Gilberto Silva


Jensegutt

Recommended Posts

Gilberto sliter med det at han sitter en del på benken denne sesongen og sier at det er hovedsaklig pga at han har vært i Copa America men dette er etter min mening naivt tenkning fra Gilberto. Det er mange som har vært med i denne turneringen og har ingen problemer med å spille. At han ikke ble kaptein har også plaget han noe jeg skjønner godt men er meget glad for at han ikke ble da han etter min mening ikke er den rette mannen for jobben når det gjelder det laget vi har i dag. Han sier jo også da at Flameni og Fabregas spiller meget bra. Jeg har lenge sagt at for at arsenal skal hevde seg i toppen så trenger vi noe helt annet enn Gilberto på midtbanen, og det har kommet ganske godt frem disse ukene mener jeg. Jeg tror nok hans tid som fast er over da Flameni har virkelig spilt bra og gitt laget(og spesielt Fabregas) noe de virkelig har trengt. Fabregas har fått mer rom å spille på og Flamenis agresive og arbeids moral er meget imponerende. Han gir også et mer stabilt passnings spill på midtbanen og er flink å gå fremover når det trengs noe som jeg mener har vært Gilbertos største svakheter. Jeg har også meget stor tro på Diarrra og selvfølgelig Diaby, så for meg så er tiden inne nå på å høste disse spillerne og det tror jeg Wenger også ser. Gilberto blir nok ikke her neste sesong og det er helt greit for min del. men all respekt til han og den innsatsen han har gitt til klubben disse årene.

 

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...and+midfielders

 

Nå må du ikke glemme hvor uhyre viktig han var for oss i fjor. Gilberto var helt konge på midtbanen, scorte til å med mål. Men det er ikke tvil om at han er svært viktig for Arsenal i det defansive delen av spillet, det var helt rått å se hvor mange ganger han reddet Arsenal i fjor. Tror ikke det er lenge før han er tilbake i startelveren

 

Det blir en lang og hard sesong og Gilberto kommer nok til å spille en del etterhvert. Arsenal er en klubb som satser på å vinne på alle fronter og etterhvert kommer vi sikkert til å få skader, suspensjoner og noen som drar til Afrika i januar.

Grunnen til at han ikke har fått spilt så mye tror jeg kommer av at resten av laget hadde en kjempe pre-season og la et meget godt grunnlag fysisk og samspillmessig. Og i tillegg var jo Gilberto i Copa America og trengte faktisk å hvile litt før han kunne starte på'n igjen.

Han blir nok en vikitg brikke i Wenger's maskineri og med den rutinen han har er han meget vikitg for laget. Gilberto var faktisk en av de som presterte best forrige sesong. At han tok ansvar på straffer, var kaptein og scoret utrolige 11 mål sier nok sitt :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 294
  • Created
  • Last Reply
  • 7 months later...

Selv om han ikke har hatt noen god sesong i år så ville jeg gjerne beholdt han, og etter det han sier her så kan det fort skje: http://www.fansfc.com/frontpage/frontpagen...p?newsid=184878

 

En Gilberto med en solid sommer bak seg kan fort være tilbake til gammelt nivå neste sesong tror jeg.

 

Problemet er at jeg aldri har vært spesielt fornøyd med Gilberto. Selv om han kommer tilbake i godt gammelt slag så er han ikke god nok for Arsenal. Men han er en flott mann og god profesjonell. Jeg har han gjerne som back up for en eller annen.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det er herlig å se at det fremdeles finnes spillere som setter pris på klubben, og ikke kun tenker penger og hele tiden vil vekk.

 

Allikevel så er vel ikke dette alt for gode nyheter. Dette kan bety at Wenger har hatt en samtale med Gilberto, hvor han har sagt at siden Flamini reiste så skulle han få plassen tilbake. Og det bør vi alle være enige i: Det er han ikke god nok til lenger.

Link to comment
Share on other sites

Det er herlig å se at det fremdeles finnes spillere som setter pris på klubben, og ikke kun tenker penger og hele tiden vil vekk.

 

Allikevel så er vel ikke dette alt for gode nyheter. Dette kan bety at Wenger har hatt en samtale med Gilberto, hvor han har sagt at siden Flamini reiste så skulle han få plassen tilbake. Og det bør vi alle være enige i: Det er han ikke god nok til lenger.

 

Virker nesten som om Wenger sympatiserer med Gilberto, og er villig til å gi han en ny sjanse.. forhåpentligvis vil han ikke gjøre dette, og kjøper en ny defensiv midtbane alà Makoun, men er litt redd for at Wenger gjør nettopp det første.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Så vidt meg bekjent så har vi vel tatt gull med Gilberto på banen, og kan fort gjøre det igjen.

 

Ja, vi har tatt gull med Gilberto på banen. Men vi har ikke tatt gull med Gilberto på banen når Gilberto var over 30 år. Han er for gammel. Jeg har stor respekt for det han har gjort for klubben tidligere, men nå er det på tide å la unggutta få sjansen. Forundrer meg at Wenger har brukt Gilberto som reserve for Flamini denne sesongen istedenfor spillere som Song, Denilson og Diaby. Gilberto er ikke noe å satse på lengre.

Link to comment
Share on other sites

Så vidt meg bekjent så har vi vel tatt gull med Gilberto på banen, og kan fort gjøre det igjen.

 

Ja, vi har tatt gull med Gilberto på banen. Men vi har ikke tatt gull med Gilberto på banen når Gilberto var over 30 år. Han er for gammel. Jeg har stor respekt for det han har gjort for klubben tidligere, men nå er det på tide å la unggutta få sjansen. Forundrer meg at Wenger har brukt Gilberto som reserve for Flamini denne sesongen istedenfor spillere som Song, Denilson og Diaby. Gilberto er ikke noe å satse på lengre.

 

Du undervurderer Gilberto. Så du ham mot Man Utd og Reading nå på slutten av sesongen? Gilberto har det fremdeles i seg, og jeg tror han har mer å bidra med i Arsenal. Skal vi ekskludere Gilberto bare fordi alternativene er yngre? Skjønner at det er viktig for de unges utvikling, men Gilberto trenger da ikke å pensjoneres enda. Verken fra Arsenal eller fotball.

Link to comment
Share on other sites

Får Gilberto selvtillitten tilbake kommer han til å være knall god neste sesong, denne sesongen mistet han først kapteins båndet, deretter fast plass på laget, dette gjør jo selvfølgelig mye med selvtillitten.

Link to comment
Share on other sites

Så vidt meg bekjent så har vi vel tatt gull med Gilberto på banen, og kan fort gjøre det igjen.

 

Ja, vi har tatt gull med Gilberto på banen. Men vi har ikke tatt gull med Gilberto på banen når Gilberto var over 30 år. Han er for gammel. Jeg har stor respekt for det han har gjort for klubben tidligere, men nå er det på tide å la unggutta få sjansen. Forundrer meg at Wenger har brukt Gilberto som reserve for Flamini denne sesongen istedenfor spillere som Song, Denilson og Diaby. Gilberto er ikke noe å satse på lengre.

 

Du undervurderer Gilberto. Så du ham mot Man Utd og Reading nå på slutten av sesongen? Gilberto har det fremdeles i seg, og jeg tror han har mer å bidra med i Arsenal. Skal vi ekskludere Gilberto bare fordi alternativene er yngre? Skjønner at det er viktig for de unges utvikling, men Gilberto trenger da ikke å pensjoneres enda. Verken fra Arsenal eller fotball.

 

Mulig jeg undervurderer ham ja. La oss håpe det, og at han tar 2008/09 sesongen med storm.

 

Men jeg sier ikke at Gilberto skal vrakes på grunn av at alternativene er yngre. Jeg sier at Gilberto skal vrakes fordi alternativene er bedre. De er yngre også selvsagt, og det spiller en rolle. Hadde Gilberto vært 38 år gammel og fremdeles bedre enn Denilson, Diaby og Song, så skulle jeg gladelig sett ham spille hver eneste kamp i sesongen. Men nå har det seg slik at han er 31 år gammel, og begynner å bli oppbrukt. Helst skulle jeg sett en spiller a'la Gareth Barry eller Lorik Cana komme inn som erstatter for Flamini, riktignok, men det er nok tvilsomt at skjer.

 

Men som sagt, la oss håpe jeg undervurderer Gilberto sterkt, og at han kommer tilbake med storm neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Forrige sesong var Gilberto veldig god. I år fikk han trøbbel i starten av sesongen ettersom han kom sent tilbake til pre-season og da mistet sin plass på midtbanen.

 

Når en spiller omtrent ikke får spille så kan det være forståelig at han ikke klarer å levere på et såpass høyt nivå som tidligere, men hvis Gilberto får spille fast og finner formen så er han uten tvil god nok. Jeg håper Wenger velger å beholde han. Han har masse rutine noe vi kan trenge nå fremover. Vi trenger en stor bredde i stallen, og når spillere helst vil bli så må de også få lov til det syns jeg. Selger vi Gilberto så betyr jo det at vi kanskje må kjøpe to midtbanespillere, i stedet for at vi nå kanskje bare trenger en.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 1 month later...

Eg er ikkje så positiv til overgangen, ein av våre mest lojale spelarar, klagar aldri, var villig til å gå frå fast spelar og kapteinsmateriale til å halde benken varm og sloss for plass i laget.

Han har ikkje spilt optimalt i sesongen som gjekk, men jammen fekk han ikkje ein skikkeleg sjanse heller etter at Flamini tok frå han plassen (som forøvrig var heilt rettmessig).

Lykke til Gilberto!

Link to comment
Share on other sites

Hadde det bare vært Gilberto hadde det forsåvidt vært greit,men når Flamini,Hleb og Lehmann også er vekke begynner det å bli vel mye nå.Skulle Ade mot formodning også gå er et halvt lag vekke.

Alt inn så langt er en uerfaren 17 åring.

Hadde håpet Wenger så at stallen trengte å forsterkes jeg.

 

Skulle virkelig likt å vite hva Wenger pønsker ut nå.

Link to comment
Share on other sites

Eg er ikkje så positiv til overgangen, ein av våre mest lojale spelarar, klagar aldri, var villig til å gå frå fast spelar og kapteinsmateriale til å halde benken varm og sloss for plass i laget.

Han har ikkje spilt optimalt i sesongen som gjekk, men jammen fekk han ikkje ein skikkeleg sjanse heller etter at Flamini tok frå han plassen (som forøvrig var heilt rettmessig).

Lykke til Gilberto!

veldig enig. tror den eneste som vet om det fortsatt bor noe i Gilberto fortsatt er trenerteamet i klubben, men han er uttvilsomt en kapasitet for lagmoralen og balansen i laget.

 

men, dersom Wenger velger å selge Gilberto så er jeg nesten sikker på at han har en ny defensiv midtbanespiller på lur.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...