Jump to content

Gilberto Silva


Jensegutt

Recommended Posts

Synes det er synd om Gilberto forlater oss nå. Dette er vel en av de mest proffesjonelle spillerene vi har hatt i stallen på lang lang tid. Dessverre hadde han ingen god sesong i fjor, men han kunne ha vært meget god å ha kommende sesong. Det er egentlig forståelig at han velger å flytte til varmere strøk hvis han kan få en god kontrakt og være sikret spilletid.

 

Bare å takke for mange gode sesonger og minner hvis han reiser. Så får en håpe endel av de unge spillerene hører på kloke ord fra Gilberto.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 294
  • Created
  • Last Reply

Det var vel nesten forventet at Gilberto skulle dra i sommer. Jeg skjønner han godt jeg, men syns at det hadde vært fint å ha med litt av hans rutine med i neste sesong. Noen overgang er jo ennå ikke klar, men tror nok han drar.. Men uansett, takk til en trofast spiller!

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke helt lettelsen i dette da. En spiller med en innstilling og profesjonalitet som har vært god å ha.

Lykke til videre og for å vært vår uunværlige usynlige vegg i flere år.

Link to comment
Share on other sites

Da ser det også ut som Gilberto forlater Arsenal.

Begynner å bli tynt på midtbanen sentralt nå.

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...icle1402298.ece

 

Helt greit at Gilberto forlater oss. Vi får en god slump penger, og det er større sjanse for at vi får inn en ny defensiv midtbane a'la Veloso eller Yaya.

God slump penger? Ca 20-25mill norske kroner er ikke mye i dagens fotball skal jeg si deg..

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke helt lettelsen i dette da. En spiller med en innstilling og profesjonalitet som har vært god å ha.

Lykke til videre og for å vært vår uunværlige usynlige vegg i flere år.

 

Uenig. Gilberto har faktisk vært en ganske synlig skillevegg de siste årene. Av den sorten som bidrar til svært lite. Hans innstilling og behagelige vesen derimot, har sikkert vært et pluss å ha i en noe ung og urutinert stall. Så akkurat der er vi nå noe tynne. Håper derfor Wenger får inn en eller annen 25-27 åring. Barry hadde ikke vært dumt!

Link to comment
Share on other sites

Da ser det også ut som Gilberto forlater Arsenal.

Begynner å bli tynt på midtbanen sentralt nå.

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...icle1402298.ece

 

Helt greit at Gilberto forlater oss. Vi får en god slump penger, og det er større sjanse for at vi får inn en ny defensiv midtbane a'la Veloso eller Yaya.

God slump penger? Ca 20-25mill norske kroner er ikke mye i dagens fotball skal jeg si deg..

 

Det er jeg klar over, men det er også omtrent 1/5 av for eksempel Yaya Toure, og da kan det til syvende og sist spille en rolle i om vi henter en ny defensiv midtbanespiller.

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke helt lettelsen i dette da. En spiller med en innstilling og profesjonalitet som har vært god å ha.

Lykke til videre og for å vært vår uunværlige usynlige vegg i flere år.

 

Uenig. Gilberto har faktisk vært en ganske synlig skillevegg de siste årene. Av den sorten som bidrar til svært lite. Hans innstilling og behagelige vesen derimot, har sikkert vært et pluss å ha i en noe ung og urutinert stall. Så akkurat der er vi nå noe tynne. Håper derfor Wenger får inn en eller annen 25-27 åring. Barry hadde ikke vært dumt!

 

De siste årene??? Gilberto har vært god for oss i flere år og scorte 10 PLmål forrige sesong.

Gilberto har vært en nøkkelspiller for oss på midtbanen siden 2002 med over 200 PL kamper.

Unntaket var denne sesongen da Flamini tok hans plass.

Svært uenig med deg på denne Helge.

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke helt lettelsen i dette da. En spiller med en innstilling og profesjonalitet som har vært god å ha.

Lykke til videre og for å vært vår uunværlige usynlige vegg i flere år.

 

Uenig. Gilberto har faktisk vært en ganske synlig skillevegg de siste årene. Av den sorten som bidrar til svært lite. Hans innstilling og behagelige vesen derimot, har sikkert vært et pluss å ha i en noe ung og urutinert stall. Så akkurat der er vi nå noe tynne. Håper derfor Wenger får inn en eller annen 25-27 åring. Barry hadde ikke vært dumt!

 

De siste årene??? Gilberto har vært god for oss i flere år og scorte 10 PLmål forrige sesong.

Gilberto har vært en nøkkelspiller for oss på midtbanen siden 2002 med over 200 PL kamper.

Unntaket var denne sesongen da Flamini tok hans plass.

Svært uenig med deg på denne Helge.

 

He-he, kjekt å være steil! Gilberto er kjekk men ikke god nok lenger. Spørsmålet er hvor god han egentlig er i seg selv, med tanke på at han har hatt eksepsjonelt gode medspillere i sine beste sesonger. Synes vi har sett resultatet på dette spørsmålet de to siste sesongene. Og at han event går til gresk liga i en alder av 31, synes jeg også sier sitt! Han er rett og slett ikke ettertraktet!

Link to comment
Share on other sites

Gilberto har etter min mening mistet litt av farten, til å takle det som kreves i Arsenal som ankeret til Fabregas sentralt på midtbanen.

Likevel respekterer jeg stort over hva han har prestert i Arsenal-drakta, en spiller som har betydd MYE for lagets prestasjoner siden han deburterte 11.august i 2002. En spiller som kanskje ikke alltid har vært synlig, men som har vært en faktor som har gitt trygghet for midtbanen, og som har gjort at Arsenal kunne hatt så mange offensive backer og kantspillere i sitt spillesystem.

 

En spiller som har gitt trygghet på og utenfor banen, og som har stått frem som en spiller med seriøsitet på alt han har foretatt seg.

En spiller jeg beundrer, og som jeg mener vi har mye å takke for.

 

Nå er nok desverre tiden inne for at Gilberto prøver nye utfordringer, og det er nok det beste for begge parter. Jeg tror nok Gilberto kunne vært en brikke i mange lag også de neste årene, men jeg tror nok han har valgt seg ut den greske ligaen og Panathinaikos som et fint avsluttende kapittel som spiller.

Et varmt og fint klima (passer nok en brasilianer), og en grei teknisk liga. Tror nok dette valget er gjennomtenkt fra Gilberto sin side.

 

Jeg vil uansett savne Gilberto, en spiller som fikk alt for lite skryt i sin første tid i klubben. Var mange som ikke så betydningen av rollen han hadde i laget, men det ble heldigvis oppdaget for de fleste. Gilberto har vel blitt en av de spillerene fansen har respektert mest i de siste sesongene.

 

Jeg ønsker Gilberto lykke til, og jeg håper han dukker opp på Emirates engang i fremtiden......da tror jeg han får trampeklapp fra 60000.

Link to comment
Share on other sites

Det er bare trist dette ;) Føler att jeg mister litt av sikkerheten rundt det unge laget nå,Gilberto virker som en mentor på de unge spillerne med sin profesjonelle holdning på og utenfor banen.Jeg skal hvertfall skaffe meg Panathinaikos-drakt med Gilberto på ryggen :) Respekt for denne mannen,han er vel fasiten på hvordan en profesjonell fotballspiller skal oppføre seg..

Link to comment
Share on other sites

Det er bare trist dette :) Føler att jeg mister litt av sikkerheten rundt det unge laget nå,Gilberto virker som en mentor på de unge spillerne med sin profesjonelle holdning på og utenfor banen.Jeg skal hvertfall skaffe meg Panathinaikos-drakt med Gilberto på ryggen :) Respekt for denne mannen,han er vel fasiten på hvordan en profesjonell fotballspiller skal oppføre seg..

 

Fotball messig trur jeg ikke dette er det største tapet. Men med tanke på hvordan proffisjonelt han har oppført seg, og forbilde så blir dette et tap for klubben. Håper han kommer tilbake som trener en gang i framtiden.

Link to comment
Share on other sites

Føyer meg inn i rekken av supportere som hyller Gilberto Silva. For meg er han på alle måter en prototype på en profesjonell fotballspiller. Ikke noe sutring og klaging for ditt og datt (Hleb....), selv om han helt sikkert var misfornøyd med situasjonen sist sesong. Sånn skal det også være....!!

En ledertype og en midtbaneanker som har betydd veldig mye for Arsenal. Han gjorde dessuten en strålende jobb som kaptein når Henry var borte og han scoret også mange mål i denne perioden.

 

Sannsynligvis er han over toppen nå, men ville likevel kunne hatt en viktig plass i laget også neste sesong.

 

Lykke til i Hellas Gilberto!!!

Link to comment
Share on other sites

Gilberto er kanskje den mest sympatiske og profesjonelle spilleren vi har hatt i klubben på årevis som velger nå et nytt fotball-liv i Hellas.

Er vel kanskje riktig tidspunkt for han å gp til en annen klubb, siden han kanskje har vist sitt beste i Arsenal.

Tror han hadde lyst til å bli, men forsto vel selv at han neppe vil få førstelagsplass eller en lengre kontrakt i Arsenal igjen.

En spiller som har vist både lojalitet, fightervilje og kvaliteter som kaptein for oss.

 

Ønsker Gilberto lykke til i Panathinaikos og takker for en kjempeinnsats i Arsenal. :)

Link to comment
Share on other sites

Da er det bare å takke denne fantastiske spilleren for det han har gjort for klubben. Dette er en gjennomført skikkelig type. Har alltid hatt sansen for Gilberto. Han har gitt alt, og det har aldri kommet noen sure oppgulp fra den kanten. Forstår at han velger å bevege på seg. Hans tid i Arsenal er over, selv om han helt sikkert hadde vært fin å ha i bakhånd. Ønsker han lykke til videre!!

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk spelar på sitt beste. Men først og fremst ein fantastisk person og profesjonell som gav sine beste år til AFC. Ynskjer Gilberto alt godt i motsetning til visse andre som har forlatt klubben vår i sommar. På grensen til legende faktisk!

Link to comment
Share on other sites

takk og farvel til en trofast tjener. Siste gang jeg så Gilberto live var i landskampen mellom Brasil og Sverige på Emirates stadium.

 

Det var en heller "rotete" og kjedelig kamp hvor mange av de brasilianske stjernene viste fram sine primadonnanykker og samhandlingen var heller dårlig. Det var imidlertid noen som brettet opp armene og gjorde manns jobb for laget og en av dem var Gilberto.

 

En en slik kamp kom han til sin rett, han var utrolig flink til å holde igjen når mange av hans lagkamerater sprang hodeløst framover. Han var eksemplarisk til å steppe inn for stopperen Lucio når han var på sine mange raid og var flink til å være på riktig sted til å klarere ut innlegg fra sidene.

 

Gilberto kjenner sine begrensninger som spiller, han er ikke speiselt rask, ingen stor tekniker og har en litt merkelig måte å takle på noen ganger. Ved å kjenne sine begrensninger så vet han å spille på det han er flink til, det er å løpe og dekke defensive rom og å klarere. Han slår stort sett enkle og sikre pasninger.

 

De som så kampen på tv synes kanskje at en spiller som Robinho virket god. Han egner seg godt til tv, men for meg så var han en primadonna som spilte en elendig kamp. Dårlig bevegelse når han ikke hadde ballen, men det ser man jo ikke på skjermen.

 

For tv-titteren var sikkert Gilberto heller anonym for han sprang i soner hvor det er mindre sjanser for å komme på skjermen. Etter mitt syn var Gilberto en av banens giganter den kvelden. Det var gledelig å se!

 

Laget vårt har allerede mistet to av våre eldste og mest rutinerte karer (Lehman og Gilberto) og det kan tenkes at det vil merkes i kamper hvor klikk-klakk spillet vårt ikke sitter. Hvem skal ta den kjedelige, anonyme jobbingen? Personlig tror jeg Wenger kommer til å satse på Diaby som Cescs makker og jeg har mine tvil om at han vil være rett type til å gjøre en slik nødvendig jobb når spillet ikke sitter (Song er min personlige favoritt som Flaminis erstatter, men jeg tror desverre ikke Wenger velger han allerede i år).

 

I grunn så er jeg ikke veldig bekymret, vi har mange og store talenter på alle plassene og unggutta våre blir forhåpentligvis enda bedre i år. Jeg er nesten alltid positiv før sesongstart (var litt skeptisk før sesongen i fjor og da vant vi nesten serien!) og jeg er det i år også.

 

Gilberto er en fyr det er vanskelig og ikke like. Jeg tror også de som ikke holder med Arsenal kan være enige i det. Ideelt hadde jeg ønsket av ha skulle bli i klubben i ett år til, men syns det er riktig av klubben å la spillere som er litt på hell i sin karriere få muligheten til å gå til en klubb hvor de får større muligheter til spilletid. Jeg syns også det er riktig å la slike trofaste spillere få gå til en rimelig penge.

 

Jeg ønsker Gilberto all mulig lykke til i Hellas og tusen takk for alt du har bidratt med.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...