Jump to content

Fredrik Ljungberg


Ansvarlig redaktør

Recommended Posts

  • Replies 375
  • Created
  • Last Reply
  • 1 month later...

http://msn.tv2sporten.no/fotball/england/-...ck-2890077.html

 

"Ljungberg, som for tiden spiller for den amerikanske klubben Seattle Sounders i MLS, ønsker å «ta en Beckham» når overgangsvinduet åpner i vinter og bli utlånt til en europeisk storklubb mens det er sesongpause i USA"

 

"Han flyr direkte fra Washington til London for å treffe Arsène Wenger i helgen, sier en kilde til Aftonblade"

 

Litt morsomt :huh:

Link to comment
Share on other sites

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_5538977,00.html

 

Arsenal nekter å kommentere ryktet. Men det hadde vært festlig selv om jeg er skeptisk til hvor mye han kan bidra med sportslig hvis det blir en låneavtale.

Fin backup, og en stor spiller i arsenal historien, savner Freddie og Pires som kom inn fra siden med fart, teknikk og fantastiske skudd. Han kan nok lære bort mye til de yngre

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært veldig bra for klubben sin del. Da ville vi hatt enda en streng å spille på med en Ljungberg som både er en ballvinner på midten og en spiller som er dyktig på å komme på løp fra dypet. Selvfølgelig vil han ikke være noe førstevalg, men som backup på et lag som sliter med skader sier jeg ikke nei takk.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært veldig bra for klubben sin del. Da ville vi hatt enda en streng å spille på med en Ljungberg som både er en ballvinner på midten og en spiller som er dyktig på å komme på løp fra dypet. Selvfølgelig vil han ikke være noe førstevalg, men som backup på et lag som sliter med skader sier jeg ikke nei takk.

 

Kjør på, sier jeg. Send en e-post til en leilighet nær La Rambla også. Mail adressen er: th@th.net ................

Link to comment
Share on other sites

Lurer på hvorfor dere tror at Ljungberg kan tilføre oss noe i dag. Det er nå to år siden han forlot Arsenal. I mellomtiden klarte han ikke å etablere seg på West Ham og tok så turen til fotballmetropolen Seattle. Vel, i Seattle har det gått bra, han har funnet et nivå han fortsatt behersker samtidig som han lønnes godt. En retur til oppjagede Premier League ville bare blitt et mageplask er jeg redd. Mulig han fortsatt har en bra motor, men de kjappe vendingene og akselerasjonen som gjorde at han lykkes i England er desverre så redusert at han bare ville blitt en ordinær spiller. Det holder med Silvestre.

 

Når det gjelder mailen til La Rambla så er det langt mer å hente der. Han er vel den eneste ex-Arsenal som virkelig kunne gitt oss noe ekstra pr. i dag. Resten, enten det er Ljungberg eller Vieira, er vel 99% romantisk nostalgi som gjør mer skade enn nytte - etter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal-toget er slik jeg ser det gått for Ljungberg sin del. Han forlot oss fordi han ikke var god nok lenger, og hva har han oppnådd siden den gang?

Ikke en dritt, eller han har vert skadet og hatt krosnisk hodepine i West Ham? Nei, denne "Fredrik Ljungberg-tråden" er plasert under nostalgi, og det kan han stå til evig tid. Han var veldig god når han var hos oss, men det er mange år siden. Så trur vi heller får leve på gamle minner om svensken, framfor å prøve og skape noen nye.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Kan du fortelle noe om hva som ble sagt i intervjuet?

 

Han var å så på kampen mot Stoke siden MLS sesongen var over, eller hadde pause. Han skrøt mye av Arsenal, og fortalte hvor fantastisk han hadde det der, og at Arsenal alltid ville være i hans hjerte. Han skrøt av Arsenalfansen, om USA og Seattle Sounders.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Savner vi en Ljungbergtype i dagens stall? Ljungberg var langt fra noen teknisk begavelse. Men han klarte likevel å bidra med sine løp inn i boksen. Resultatet av disse løpene, var enten en genial pasning fra Bergkamp, som Ljungberg omsatte i mål, eller at løpene hans skapte rom for andre spillere på laget, da forsvaret var nødt til å demme opp for løpene hans.

 

Når jeg ser tilbake på kampen mot Tottenham, så mener jeg at det var akkurat en slik spiller vi mangler i kamper for motstanderen legger seg lavt med mange spillere i og rundt egen 16-meter. Walcott er en spiller som kan løpe inn i bakrom, men han mangler timingen som Ljungberg hadde. Jeg mener vi bør ha inn en spiller med disse kvalitetene, som kan inneha en av indreløperposisjonene. På dette viset tror jeg vi får flere strenger å spille på.

 

Hvilke meninger har dere andre her inne om dette temaet?

Link to comment
Share on other sites

Har du børstet støvet av din gode gamle helt? He he.

 

Ja, vi burde truet bakrom mye mer. Spurskampen var et kremeksempel. Uten iniativ i en eller annen form er det enkelt å demme opp, og alt går på tvers.....

 

Hehe...Ingen tvil om at Ljungberg var en av mine absolutte favoritter da han var i Arsenal. Han har vel også en meget høy stjerne blant Arsenalsupportere fortsatt.

 

Jeg kom som sagt til å tenke på dette etter kampen mot Tottenham, hvor det var null bevegelse. Jeg tror iallefall at ting kunne sett annerledes ut med en Ljungbergtype på banen.

Link to comment
Share on other sites

Har du børstet støvet av din gode gamle helt? He he.

 

Ja, vi burde truet bakrom mye mer. Spurskampen var et kremeksempel. Uten iniativ i en eller annen form er det enkelt å demme opp, og alt går på tvers.....

 

Generelt helt enig med deg, men akkurat i Spurs-kampen var det vel ikke veldig mye bakrom å løpe i. Spurs lå med den bakre 4`er (eller 6`er som det egentlig var) på rundt 17 m hele tiden etter 1-0 scoringen.

 

Den vi har per i dag som er nærmest i spillestil er nok Eboue i sine beste kamper. Dessverre har v Persie vært ute det meste av sesongen og ikke kunnet bidra med Bergkamp passene sine.

Ellers har også Ramsey vist at han kan ta smarte løp, men er langt i fra samme type som Ljungen som virkelig ofret liv og lemmer på sine løp.

Link to comment
Share on other sites

Generelt helt enig med deg, men akkurat i Spurs-kampen var det vel ikke veldig mye bakrom å løpe i. Spurs lå med den bakre 4`er (eller 6`er som det egentlig var) på rundt 17 m hele tiden etter 1-0 scoringen.

 

Det er jo enkelt å ligge med den bakre 4'er/6'er så lavt, når man vet at motstanderen har spillere på baen som ikke truer bakrommet ved å konstant være på løp

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 years later...

Legenden Fredrik Ljungberg har lagt opp. Vi kunne trengt et par spillere som han nå, spesielt en som trives så godt i store kamper som han gjorde. Regner med Denis Irwin fremdeles får kalde gufs nedover ryggen når han tenker på Freddie.

 

http://www.youtube.com/watch?v=gRtvk_SccLU&feature=player_embedded

 

http://www.expressen.se/sport/fotboll/landslaget/karriaren-over---nu-lagger-ljungberg-av/

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...