Jump to content

Fredrik Ljungberg


Ansvarlig redaktør

Recommended Posts

Eg likte heller ikkje Henry's sorti. Den var ikkje han verdig, og eg satt med skjegget i postkassa då han forlot oss, etter å ha forsvart han kraftig i vår. Eg meiner likevel det er ein vesensforskjell. Henry vil vinne trofè umiddelbart, og føler at tida renn ut. Han går difor til ein klubb kor sannsynligheten for å vinne trofè er store, og kanskje i mange sine auge (deriblandt mine ;) ) større enn Arsenal sine. Det gjer ikkje Ljungberg.

 

Difor meiner eg det verkar meir som dårlege unnskyldningar og "bitterhet" av Ljungberg. "Det måtte vere noko spesielt for å lokke meg vekk frå Arsenal" sa dei begge. Barcelona er spesielt. West Ham er det ikkje ;) Med mindre Ljungberg referer til løna då, som heilt klart viste seg å vere spesiell, skal ein tru svenska aviser.

 

Det er ikkje noko hemmelighet at eg over lengre tid har klaga på Ljungberg og eg spøkte med kameratar om at eg spretta champagnen i går. Heilt ærleg meinar eg at Arsenal er tjent med denne overgongen, og det burde ha skjedd for ei stund tilbake. Difor blir det så rart å sjå at Ljungberg latar som det er han som er "sjefen", han som er misfornøgd og han som forlater ein klubb som ikkje er god nok for han, når realiteten, i mine auge i det minste, er motsett!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 375
  • Created
  • Last Reply

Det er ingen tvil om at overgangen til Ljungberg er til det beste både for klubb og spiller. Og det kommer fra meg, som alltid har hatt svensken som en av mine største favoritter i klubben.

 

Jeg ser iallefall ikke på uttalelsene hans som tegn på en bitter mann. Jeg mener det blir feil å fokusere på hvilken klubb Ljungberg valgte å gå til. Det kan være flere grunner som vi ikke kjenner til. Media har jo også en tendens til å vri og vende på uttalelser.

 

Det eneste jeg er skeptisk til, er at to spillere som er såpass profilerte som Henry og Ljungberg bruker avgangen til Dein og manglende satsing som årsaker til at de takket for seg. Jeg sitter med en følelse at disse spillerne har blitt gitt lovnader som ikke har blitt overholdt. Tenker i første omgang på kjøp av spillere.

 

Wenger uttalte jo før sommeren begynte at denne sommeren skulle han handle inn 1-2 super-class spillere. Dette har ennå ikke skjedd, og det er tvilsomt at det kommer til å skje.

 

Som sagt, så tror jeg ikke vi skal henge oss for mye opp i hvilken klubb Ljungberg har valgt å gå til. Er jo ikke sikkert Henry oppnår noe som helst i Barcelona heller

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen tvil om at overgangen til Ljungberg er til det beste både for klubb og spiller. Og det kommer fra meg, som alltid har hatt svensken som en av mine største favoritter i klubben.

 

Jeg ser iallefall ikke på uttalelsene hans som tegn på en bitter mann. Jeg mener det blir feil å fokusere på hvilken klubb Ljungberg valgte å gå til. Det kan være flere grunner som vi ikke kjenner til. Media har jo også en tendens til å vri og vende på uttalelser.

 

Det eneste jeg er skeptisk til, er at to spillere som er såpass profilerte som Henry og Ljungberg bruker avgangen til Dein og manglende satsing som årsaker til at de takket for seg. Jeg sitter med en følelse at disse spillerne har blitt gitt lovnader som ikke har blitt overholdt. Tenker i første omgang på kjøp av spillere.

 

Wenger uttalte jo før sommeren begynte at denne sommeren skulle han handle inn 1-2 super-class spillere. Dette har ennå ikke skjedd, og det er tvilsomt at det kommer til å skje.

 

Som sagt, så tror jeg ikke vi skal henge oss for mye opp i hvilken klubb Ljungberg har valgt å gå til. Er jo ikke sikkert Henry oppnår noe som helst i Barcelona heller

 

Du har helt rett, det var nok til det beste for både klubb og spiller. Ljungberg har ikke prestert bra nok i forhold til den lønna han hadde. Nå får han visstnok 1.2 millioner i uka, noe som er alt for mye.

 

Jeg hadde håpet at Wenger skulle utføre det han sa før sesongslutt, men han sa jo at det var bare hvis han fikk de til rett pris, noe han sikkert ikke har fått enda. Så sitter fortsatt hjemme og håper på et par sommerkjøp til :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde håpet at Wenger skulle utføre det han sa før sesongslutt, men han sa jo at det var bare hvis han fikk de til rett pris

 

Nå burde vel Wenger ha vært i gamet såpass lenge at han vet at han ikke får super-class spillere til det han mener er riktig pris. Wenger har en helt annen måte å prise spillere på enn hva resten av fotballverden har. Wenger visste før sommeren at han ikke kom til å signere noen super-class spillere. Derfor stiller jeg meg undrende til at han stort sett hver sommer sier han skal gjøre det, for så å plutselig kjøre en helomvending og påstå at stallen er god nok.

 

Og jeg tror nettopp dette har påvirket Ljungberg og Henry i sine beslutninger om å forlate klubben

Link to comment
Share on other sites

Vi har flere alternativer på høyre kant. Hleb er vel førstevalget, og så blir nå Walcott nærmeste utfordrer. Bak der har vi både Eboue og en eller annen ungfole? :D

 

Jeg tror ikke Wenger er nødt for å handle inn en høyrekant til. Vi har nok.

 

jeg ser det litt på en annen måte!

Hvem har vi på høyre ving som blir å skåre 10 mål denne sesongen?jo,svaret er 0,tipper alle disse du ramser opp ikke når 10 mål tilsammen.

Tidligere sesonger hvor vi har vunnet serien så har vi hatt målfarlige vinger i overmars,freddy og pires,derfor tror jeg ikke vi har en sjangs i år.

 

og mange av dere tenker sikkert at rosicky blir å putte mange fra vingen i år,men det føler jeg meg rimelig sikker på at han ikke blir,men håper jeg tar feil.

 

Jeg får for guds skyld håpe at det bare blir med tanken og ikke fakta - og er også uenig med deg.

 

Walcott kommer til å spille mye fra start på høyrevingen i år, og jeg tipper han ender en plass mellom 7-15 mål når sesongen er ferdig. Samtidig kommer Rosicky til å putte fler. Fabregas kommer også til å nette mer, for makan til dårlig uttelling han hadde forrige sesong kan ikke skje enda en gang.

Dessuten kommer Arsenal til å legge om stilen sin i år, og satse med på innlegg og tidlige cross-baller fra kantene, og da skal i utgangspunktet ikke vingene stå for så mange mål - da blir det heller mer mål på Gilberto, Fabregas, spissene våre og evt. løp fra motsatt side ving ( men de skal vel da søke bakrom for evt. returer.)

 

Nei jeg for min del håper at den tanken din forblir hos deg og ikke blir fakta.

 

 

 

Stor takk til Fredrik Ljungberg!

 

At Ljungberg forsvinner er vel egentlig ingen stor bombe. Tror det kan være klokt for både han selv og klubben. Formen var ikke den samme de sesongene. Alder og mye skader gjør sitt.

 

Kommer dog til å savne hans engasjement og arbeidsinnsats. Vil alltid huskes for det, selvsagt sammen med alle de fantastiske målene og løpene.

 

Nå som svensken forsvinner, så må man tror at Wenger har noen tanker om hvem som skal fylle tomrommet.

 

Lykke til!

 

 

Spørs vel om ikke Wenger enten har en ny spiller i kikkerten, eller tror at Walcott/Hleb/Eboue kommer til å fylle rommet med glans. Har fått inntrykk av at han setter utrolig stor lit til Walcott i de siste intervjuene han har gitt.

 

 

Hvor har du det ifra at vi kommer til å legge om stilen i år?

Det tror jeg ikke før jeg får se det,tipper det blir like mange mann som venter inne i boksen på dissa innlegga som tidligere,,ca 1 person.

Og at walcott i en alder av 18 år skal putte opp til 15 mål iløpet av sesongen,dream on :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Ja, vi har mye å takke Freddie for! Men egentlig helt greit at han ble solgt. 30 år, mye skadet, og generelt vært på hell i flere sesonger. At han forsøker å bruke samme "argument" som Henry synes jeg dog er litt patetisk. For med all respekt for West Ham, å bruke manglende ambisjoner og usikkerhet rundt laget virker vel ikke helt troverdig når han "trapper ned" på denne måten. Usikkerheten har vel heller dreid seg om han i det hele tatt får plass på Arsenal, samt at han fyller lommene med enda mer penger i West Ham. Hvorfor ikke kalle en spade for en spade?

 

Og btw, jeg synes det var verre når Limpar dro i sin tid. Han var jo tross alt fortsatt i sin beste alder den gangen Graham solgte ham, og heller ville prioritere kjedelig fotball. Freddie hadde på sett og vis gjort sitt uansett...

Link to comment
Share on other sites

Vi har flere alternativer på høyre kant. Hleb er vel førstevalget, og så blir nå Walcott nærmeste utfordrer. Bak der har vi både Eboue og en eller annen ungfole? ;)

 

Jeg tror ikke Wenger er nødt for å handle inn en høyrekant til. Vi har nok.

 

jeg ser det litt på en annen måte!

Hvem har vi på høyre ving som blir å skåre 10 mål denne sesongen?jo,svaret er 0,tipper alle disse du ramser opp ikke når 10 mål tilsammen.

Tidligere sesonger hvor vi har vunnet serien så har vi hatt målfarlige vinger i overmars,freddy og pires,derfor tror jeg ikke vi har en sjangs i år.

 

og mange av dere tenker sikkert at rosicky blir å putte mange fra vingen i år,men det føler jeg meg rimelig sikker på at han ikke blir,men håper jeg tar feil.

 

Jeg får for guds skyld håpe at det bare blir med tanken og ikke fakta - og er også uenig med deg.

 

Walcott kommer til å spille mye fra start på høyrevingen i år, og jeg tipper han ender en plass mellom 7-15 mål når sesongen er ferdig. Samtidig kommer Rosicky til å putte fler. Fabregas kommer også til å nette mer, for makan til dårlig uttelling han hadde forrige sesong kan ikke skje enda en gang.

Dessuten kommer Arsenal til å legge om stilen sin i år, og satse med på innlegg og tidlige cross-baller fra kantene, og da skal i utgangspunktet ikke vingene stå for så mange mål - da blir det heller mer mål på Gilberto, Fabregas, spissene våre og evt. løp fra motsatt side ving ( men de skal vel da søke bakrom for evt. returer.)

 

Nei jeg for min del håper at den tanken din forblir hos deg og ikke blir fakta.

 

 

 

Stor takk til Fredrik Ljungberg!

 

At Ljungberg forsvinner er vel egentlig ingen stor bombe. Tror det kan være klokt for både han selv og klubben. Formen var ikke den samme de sesongene. Alder og mye skader gjør sitt.

 

Kommer dog til å savne hans engasjement og arbeidsinnsats. Vil alltid huskes for det, selvsagt sammen med alle de fantastiske målene og løpene.

 

Nå som svensken forsvinner, så må man tror at Wenger har noen tanker om hvem som skal fylle tomrommet.

 

Lykke til!

 

 

Spørs vel om ikke Wenger enten har en ny spiller i kikkerten, eller tror at Walcott/Hleb/Eboue kommer til å fylle rommet med glans. Har fått inntrykk av at han setter utrolig stor lit til Walcott i de siste intervjuene han har gitt.

 

 

Hvor har du det ifra at vi kommer til å legge om stilen i år?

Det tror jeg ikke før jeg får se det,tipper det blir like mange mann som venter inne i boksen på dissa innlegga som tidligere,,ca 1 person.

Og at walcott i en alder av 18 år skal putte opp til 15 mål iløpet av sesongen,dream on :ph34r:

 

Vel i de to kampene vi har spilt så langt i pre-season så har vi hatt flere cross-baller en nesten hele siste halvdel av PL. Det burde være ett stort hint. Når man i tillegg spillere som sier at vi må satse mer på tidlige cross-baller, og å skyte mer fra distanse - så tar jeg det som enda ett hint. Vi har også forøvrig skutt mer fra distanse i disse to kampene enn tidligere.

 

Hvis Walcott får sjansen fra start i en stor del av kampene i PL/CL/Fa-Cup så kan han være god for 15 mål, ja. På samme måte som at han gjorde 5 mål på 13 kamper som 16 åring i southampton. Vet ike hvorfor du dømmer Walcott slik, om det er pga de kampenehan spilte forrige sesong? I så fall så skal det sies at han spilte med skade i samtlige kamper. Og vi så i hans første kamper når han merka minst til skaden hva som bodde i han - 2 assist på 2 kamper. og det var som innbytter de siste 20!

 

Få opp trua på laget ditt! Forskjell på å være realist og pessimist, og du min venn tipper på feil side :)

Link to comment
Share on other sites

Vi har flere alternativer på høyre kant. Hleb er vel førstevalget, og så blir nå Walcott nærmeste utfordrer. Bak der har vi både Eboue og en eller annen ungfole? ;)

 

Jeg tror ikke Wenger er nødt for å handle inn en høyrekant til. Vi har nok.

 

jeg ser det litt på en annen måte!

Hvem har vi på høyre ving som blir å skåre 10 mål denne sesongen?jo,svaret er 0,tipper alle disse du ramser opp ikke når 10 mål tilsammen.

Tidligere sesonger hvor vi har vunnet serien så har vi hatt målfarlige vinger i overmars,freddy og pires,derfor tror jeg ikke vi har en sjangs i år.

 

og mange av dere tenker sikkert at rosicky blir å putte mange fra vingen i år,men det føler jeg meg rimelig sikker på at han ikke blir,men håper jeg tar feil.

 

Jeg får for guds skyld håpe at det bare blir med tanken og ikke fakta - og er også uenig med deg.

 

Walcott kommer til å spille mye fra start på høyrevingen i år, og jeg tipper han ender en plass mellom 7-15 mål når sesongen er ferdig. Samtidig kommer Rosicky til å putte fler. Fabregas kommer også til å nette mer, for makan til dårlig uttelling han hadde forrige sesong kan ikke skje enda en gang.

Dessuten kommer Arsenal til å legge om stilen sin i år, og satse med på innlegg og tidlige cross-baller fra kantene, og da skal i utgangspunktet ikke vingene stå for så mange mål - da blir det heller mer mål på Gilberto, Fabregas, spissene våre og evt. løp fra motsatt side ving ( men de skal vel da søke bakrom for evt. returer.)

 

Nei jeg for min del håper at den tanken din forblir hos deg og ikke blir fakta.

 

 

 

Stor takk til Fredrik Ljungberg!

 

At Ljungberg forsvinner er vel egentlig ingen stor bombe. Tror det kan være klokt for både han selv og klubben. Formen var ikke den samme de sesongene. Alder og mye skader gjør sitt.

 

Kommer dog til å savne hans engasjement og arbeidsinnsats. Vil alltid huskes for det, selvsagt sammen med alle de fantastiske målene og løpene.

 

Nå som svensken forsvinner, så må man tror at Wenger har noen tanker om hvem som skal fylle tomrommet.

 

Lykke til!

 

 

Spørs vel om ikke Wenger enten har en ny spiller i kikkerten, eller tror at Walcott/Hleb/Eboue kommer til å fylle rommet med glans. Har fått inntrykk av at han setter utrolig stor lit til Walcott i de siste intervjuene han har gitt.

 

 

Hvor har du det ifra at vi kommer til å legge om stilen i år?

Det tror jeg ikke før jeg får se det,tipper det blir like mange mann som venter inne i boksen på dissa innlegga som tidligere,,ca 1 person.

Og at walcott i en alder av 18 år skal putte opp til 15 mål iløpet av sesongen,dream on :ph34r:

 

Vel i de to kampene vi har spilt så langt i pre-season så har vi hatt flere cross-baller en nesten hele siste halvdel av PL. Det burde være ett stort hint. Når man i tillegg spillere som sier at vi må satse mer på tidlige cross-baller, og å skyte mer fra distanse - så tar jeg det som enda ett hint. Vi har også forøvrig skutt mer fra distanse i disse to kampene enn tidligere.

 

Hvis Walcott får sjansen fra start i en stor del av kampene i PL/CL/Fa-Cup så kan han være god for 15 mål, ja. På samme måte som at han gjorde 5 mål på 13 kamper som 16 åring i southampton. Vet ike hvorfor du dømmer Walcott slik, om det er pga de kampenehan spilte forrige sesong? I så fall så skal det sies at han spilte med skade i samtlige kamper. Og vi så i hans første kamper når han merka minst til skaden hva som bodde i han - 2 assist på 2 kamper. og det var som innbytter de siste 20!

 

Få opp trua på laget ditt! Forskjell på å være realist og pessimist, og du min venn tipper på feil side :)

 

halloen!dømmer walcott?Hadde gutten hørt deg så hadde han vel knapt turt å gå på banen.

Det handler faktisk om å ikke legge for mye press på en ung manns skuldre,noe han har opplevd litt for mye av allerede.

Jeg har kjempe tru på gutten,men jeg forventer ikke at han skal være den som er sjefen på vingen vår i en alder av 18 år,det ville jo være direkte uretferdig ovenfor han!

 

Vist man er pessimist for å ønske seg en god kvallitets ving til klubben,ja da har du nok rett, jeg er en kjempe pessimist!

Link to comment
Share on other sites

Sier ingenting om å "forvente" det av gutten - jeg sier hva jeg tror kommer til å skje. Forventningene jeg har til gutten er at han skal få starte, og bli enda mer komfortabel i sin rolle i klubben - og samtidig få enda mere erfaring på høyere nivå. Jeg sier at jeg tror gutten kan putte 15 mål i år, rett og slett pga det jeg har sett den siste tiden, og hva jeg har sett av han før.

 

Sier ikke at man er pessimist for å ønske en kvalitetsving til klubben, men av å dømme klubben nord og ned hvis en slik spiller ikke bli henta - det tipper over på pessimisme.

 

Men som Kim så fint sier til Jørn og andre; "Godt vi har slike pessimist-realister som meg, for med optimister som dere andre så jevner det seg mere ut"

 

Og det er igrunn veldig bra sagt.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Spesielle greier dette her. Spillere spiller fotball fra en annen planet hos oss, men så fort de går til en annen klubb så blir det bare "vrakgods" av dem. Viser bare at Wenger & co gjør ting riktig, og er flinke til å få det aller aller beste ut av alle spillerne. :blink:

 

Synd for Freddie da uansett, fordi det hadde jo vært fint om han fikk en fin avslutning på karrieren.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

"et intervju med den russiske avisa Sport Den Za Dnem".....

 

Dersom dette er det Ljungberg eigentleg meiner, så hadde det kome ut mykje før.. han har sikkert blitt spurt 1 million gongar om kvifor han forlèt Arsenal, og kvifor plutseleg seie dette no..?

 

Nei, dette har eg ikkje tru på...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...