Jump to content

Fredrik Ljungberg


Ansvarlig redaktør

Recommended Posts

  • Replies 375
  • Created
  • Last Reply

Mtp lønnsutgiftene hans var dette eit riktig 'move' av Wenger tykkjer eg. Men eg gjorde store auge da eg såg kor mykje han tener i West Ham, det er jo heilt vannvittig løn som eg meiner han ikkje er verdt pr dags dato.

 

Grunnen til at han gjekk sopass billigt var nok for å kompansere med hans lønkrav i West Ham som indikerer at han var for dyr å ha i klubben vår. Dette indikerer på at Wenger kun såg på han som ein stor utgiftspost, tiltross for tidlegare til tider glitrande prestasjoner, som det har blitt mindre og mindre av dei siste to åra.

 

Lykke til Freddie, og takk for innsatsen :)

Link to comment
Share on other sites

Vi har flere alternativer på høyre kant. Hleb er vel førstevalget, og så blir nå Walcott nærmeste utfordrer. Bak der har vi både Eboue og en eller annen ungfole? :)

 

Jeg tror ikke Wenger er nødt for å handle inn en høyrekant til. Vi har nok.

 

jeg ser det litt på en annen måte!

Hvem har vi på høyre ving som blir å skåre 10 mål denne sesongen?jo,svaret er 0,tipper alle disse du ramser opp ikke når 10 mål tilsammen.

Tidligere sesonger hvor vi har vunnet serien så har vi hatt målfarlige vinger i overmars,freddy og pires,derfor tror jeg ikke vi har en sjangs i år.

 

og mange av dere tenker sikkert at rosicky blir å putte mange fra vingen i år,men det føler jeg meg rimelig sikker på at han ikke blir,men håper jeg tar feil.

 

Jeg får for guds skyld håpe at det bare blir med tanken og ikke fakta - og er også uenig med deg.

 

Walcott kommer til å spille mye fra start på høyrevingen i år, og jeg tipper han ender en plass mellom 7-15 mål når sesongen er ferdig. Samtidig kommer Rosicky til å putte fler. Fabregas kommer også til å nette mer, for makan til dårlig uttelling han hadde forrige sesong kan ikke skje enda en gang.

Dessuten kommer Arsenal til å legge om stilen sin i år, og satse med på innlegg og tidlige cross-baller fra kantene, og da skal i utgangspunktet ikke vingene stå for så mange mål - da blir det heller mer mål på Gilberto, Fabregas, spissene våre og evt. løp fra motsatt side ving ( men de skal vel da søke bakrom for evt. returer.)

 

Nei jeg for min del håper at den tanken din forblir hos deg og ikke blir fakta.

 

 

 

Stor takk til Fredrik Ljungberg!

 

At Ljungberg forsvinner er vel egentlig ingen stor bombe. Tror det kan være klokt for både han selv og klubben. Formen var ikke den samme de sesongene. Alder og mye skader gjør sitt.

 

Kommer dog til å savne hans engasjement og arbeidsinnsats. Vil alltid huskes for det, selvsagt sammen med alle de fantastiske målene og løpene.

 

Nå som svensken forsvinner, så må man tror at Wenger har noen tanker om hvem som skal fylle tomrommet.

 

Lykke til!

 

 

Spørs vel om ikke Wenger enten har en ny spiller i kikkerten, eller tror at Walcott/Hleb/Eboue kommer til å fylle rommet med glans. Har fått inntrykk av at han setter utrolig stor lit til Walcott i de siste intervjuene han har gitt.

Link to comment
Share on other sites

Takk for alt Freddie. Det er trist å se at du forlater oss etter så lang tid i klubben, men overgangen er vel til det beste både for deg og for klubben.

 

Nå når svensken er solgt, menger jeg at vi trenger en ny kantspiller mer enn noen sinne. Vi har bare 1 kantspiller slik jeg ser det pr. dags dato. Og han er i utgangspunktet ikke kantspiller engang. Tenker da på Rosicky. Walcott kan bli en god kantspiller, men han trenger tid. Hleb har iløpet av to sesonger vist at han ikke har det som skal til som kantspiller i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Takk for alt, Freddie. Vil rett og slett sitere arsenal.com:

“Freddie’s contribution to Arsenal Football Club was absolutely outstanding. His performances over the past nine seasons have been a major part of the Club’s successes during this time, especially in our 2002 ‘double’ year when he scored and created so many goals from midfield. Freddie is a winner and always gave absolutely everything when he played for this Club. He is an intelligent player and always combined this well with his fantastic fighting spirit. We thank Freddie for his contribution and wish him well for the future.”

 

No som vi har kvitta oss med Freddie, Aliadiere og Henry, kven er det som har lengst fartstid i klubben? Er det Kolo?

Link to comment
Share on other sites

Ja må vel bli det - han kom vel i februar 02? nærmest han må vel bli Gilberto som ble henta forran 02/03 sesongen? Også tror jeg faktisk Fabregas er nummer 3 :)

Ryan Garry har vel vært lengst av alle. Men av de på førstelaget er det Kolo, så Gilberto, så Clichy og så Fab som har vært lengst.

Vi sitter med en følelse av at Wenger er tilbakeholden med kjøp og salg, men at ingen spiller har vært i laget lenger enn seks år taler vel for det motsatte.

Link to comment
Share on other sites

Nå er enda en av våre erfarne spillere borte. Hva er det som skjer med klubben. Bare 3 spillere (regner ikke med Almunia), er født før 1980, og bare ytterligere 2 før 1983. Nå er det selvsagt slik at erfaring ikke altid leses av når man er født, men det er oftest slik. Vi kommer garantert til å selge Reyes, og slik jeg ser det trenger vi desperat en venstrefotet ving, gjerne med erfaring. det er helt utrolig den utskiftinga som har vært siden unbeatensesongen, og til deg som sier at dette viser at Wenger er svært aktiv på kjøp/salgmarkedet: Joda, det er han, men han har ikke kjøpt mange spillere med erfaring, og jeg tror et lag er best om det har en blanding mellom erfarne spillere og talenter i troppen. Se på United f.eks: jeg regnet ut snittalderen deres i dag (selv etter sommerkjøpene) og den er over 27 år. Arsenals er et sted mellom 23 og 24. Dette trenger ikke ha noe å si, men jeg tror det... Men vi får håpe på gode nyheter de nærmeste dagene...

 

En anen og meget alvorlig ting er at av alle spillere vi har, er det utrolig mange som er gode med ball, og ellers i det offensive spillet. Dette er jo bare bra, men det alvorlige er at de samme spillerne er meget mye dårligere uten ball i det defensive spillet (særlig på dødball mot)

Link to comment
Share on other sites

For øvrig oser det bitter, bitter mann av utsegna hans i forbindelse med overgongen. Hadde han spart seg for det hadde han blitt hugsa på ein langt meir positiv måten enn han vil bli no.

 

Ljungberg sier vel stort sett de samme tingene som Henry gjorde. Jeg ser absolutt ikke noe galt i det Ljungberg uttaler. Det han sier medfører mye riktighet. Emirates Stadium ble bygget for at man skulle kunne være med å kjempe bedre på transferfronten. Noe som ikke har skjedd.

 

For alt vi vet, så kan det være at Wenger har lovet super-class spillere for å overtale spillere til å signere kontrakt.

 

Men det forundrer meg ikke at du valgte å finne ett eller annet negativt å skrive istedet for å takke han for det han har gjort for klubben iløpet av sine 9 år

Link to comment
Share on other sites

Nå når svensken er solgt, menger jeg at vi trenger en ny kantspiller mer enn noen sinne. Vi har bare 1 kantspiller slik jeg ser det pr. dags dato. Og han er i utgangspunktet ikke kantspiller engang. Tenker da på Rosicky. Walcott kan bli en god kantspiller, men han trenger tid. Hleb har iløpet av to sesonger vist at han ikke har det som skal til som kantspiller i Arsenal.

 

Behov for en slik spiller har vært der helt siden vi mistet Pires. Nå som svensken er borte synes behovet enda større. Walcott kan få det til, men kan fort variere, dermed er jeg redd gutten trenger tid.

Link to comment
Share on other sites

Enig i at behovet for en Pires/Ljungberg er stort nå. Men samtidig tror jeg ikke den "indre løper" rollen som Ljungberg var så god på trengs de kommende sesongene - for jeg tror ikke vi kommer til å spille på samme måte. Mye crosser og tidlige sådan kommer til å gjøre at man heller trenger rene ving-spillere som er flinke til nettopp det. Og da er Walcott/Sagna/Eboue på høyre, Traore/Clichy/Rosicky påvenstre gode nok - kanskje med unntak av Clichy som ikke har en direkte god innleggsfot ;)

Link to comment
Share on other sites

For øvrig oser det bitter, bitter mann av utsegna hans i forbindelse med overgongen. Hadde han spart seg for det hadde han blitt hugsa på ein langt meir positiv måten enn han vil bli no.

 

Ljungberg sier vel stort sett de samme tingene som Henry gjorde. Jeg ser absolutt ikke noe galt i det Ljungberg uttaler. Det han sier medfører mye riktighet. Emirates Stadium ble bygget for at man skulle kunne være med å kjempe bedre på transferfronten. Noe som ikke har skjedd.

 

For alt vi vet, så kan det være at Wenger har lovet super-class spillere for å overtale spillere til å signere kontrakt.

 

Men det forundrer meg ikke at du valgte å finne ett eller annet negativt å skrive istedet for å takke han for det han har gjort for klubben iløpet av sine 9 år

Hallo: Ljungberg signerar for West Ham United. Også klagar han på våre ambisjonar? Han kan då ikkje seriøst meine at vi har lavare ambisjonar enn West Ham? Henry gjekk i det minste til Barcelona. Dårleg unnskyldning for at han ikkje var behøvd av Wenger lenger. At han kunne fått lov å bli, er ikkje det samme som at ein ønska at han skulle bli... Hadde han spart seg kommentarane sine, som er meir morosame enn noko anna, så hadde han komt seg langt bedre ut av det i mi bok.

 

Eg skreiv at han hadde gjort mykje bra for klubben, men dei siste to åra har han berre opptatt plass, og spelemessig var han ikkje stor sidan 2002. Og kva eg skriv på dette forumet kjem neppe til Freddie uansett, så om eg takkar han eller ei her har vel lita betydning? ;)

Link to comment
Share on other sites

For øvrig oser det bitter, bitter mann av utsegna hans i forbindelse med overgongen. Hadde han spart seg for det hadde han blitt hugsa på ein langt meir positiv måten enn han vil bli no.

 

Ljungberg sier vel stort sett de samme tingene som Henry gjorde. Jeg ser absolutt ikke noe galt i det Ljungberg uttaler. Det han sier medfører mye riktighet. Emirates Stadium ble bygget for at man skulle kunne være med å kjempe bedre på transferfronten. Noe som ikke har skjedd.

 

For alt vi vet, så kan det være at Wenger har lovet super-class spillere for å overtale spillere til å signere kontrakt.

 

Men det forundrer meg ikke at du valgte å finne ett eller annet negativt å skrive istedet for å takke han for det han har gjort for klubben iløpet av sine 9 år

 

 

 

Hva er det han har sagt som er så fælt da?

Link to comment
Share on other sites

For øvrig oser det bitter, bitter mann av utsegna hans i forbindelse med overgongen. Hadde han spart seg for det hadde han blitt hugsa på ein langt meir positiv måten enn han vil bli no.

 

Ljungberg sier vel stort sett de samme tingene som Henry gjorde. Jeg ser absolutt ikke noe galt i det Ljungberg uttaler. Det han sier medfører mye riktighet. Emirates Stadium ble bygget for at man skulle kunne være med å kjempe bedre på transferfronten. Noe som ikke har skjedd.

 

For alt vi vet, så kan det være at Wenger har lovet super-class spillere for å overtale spillere til å signere kontrakt.

 

Men det forundrer meg ikke at du valgte å finne ett eller annet negativt å skrive istedet for å takke han for det han har gjort for klubben iløpet av sine 9 år

 

 

 

Hva er det han har sagt som er så fælt da?

 

 

Noe sånt i denne duren vil eg tro:

 

Ljungberg said he left Arsenal because he felt like "it was the end" for the club as he knew it following Thierry Henry's move to Barcelona, saying: "Two years ago when I signed my last contract we talked a lot about the future and about bringing great players to the club. But when Henry left this summer it felt like the end for me unfortunately."

 

He added: "Despite building the new stadium we wanted to stay top in England and do well in Europe. For me that didn't really happen.

 

"I felt like all the unbeaten players (from Arsenal's 'invincibles' of 2003/04) had left.

Link to comment
Share on other sites

For øvrig oser det bitter, bitter mann av utsegna hans i forbindelse med overgongen. Hadde han spart seg for det hadde han blitt hugsa på ein langt meir positiv måten enn han vil bli no.

 

Ljungberg sier vel stort sett de samme tingene som Henry gjorde. Jeg ser absolutt ikke noe galt i det Ljungberg uttaler. Det han sier medfører mye riktighet. Emirates Stadium ble bygget for at man skulle kunne være med å kjempe bedre på transferfronten. Noe som ikke har skjedd.

 

For alt vi vet, så kan det være at Wenger har lovet super-class spillere for å overtale spillere til å signere kontrakt.

 

Men det forundrer meg ikke at du valgte å finne ett eller annet negativt å skrive istedet for å takke han for det han har gjort for klubben iløpet av sine 9 år

Hallo: Ljungberg signerar for West Ham United. Også klagar han på våre ambisjonar? Han kan då ikkje seriøst meine at vi har lavare ambisjonar enn West Ham? Henry gjekk i det minste til Barcelona. Dårleg unnskyldning for at han ikkje var behøvd av Wenger lenger. At han kunne fått lov å bli, er ikkje det samme som at ein ønska at han skulle bli... Hadde han spart seg kommentarane sine, som er meir morosame enn noko anna, så hadde han komt seg langt bedre ut av det i mi bok.

 

Eg skreiv at han hadde gjort mykje bra for klubben, men dei siste to åra har han berre opptatt plass, og spelemessig var han ikkje stor sidan 2002. Og kva eg skriv på dette forumet kjem neppe til Freddie uansett, så om eg takkar han eller ei her har vel lita betydning? ;)

 

Hehe. Man vet aldri Paddy. Kanskje sitter Ljungen og leser forumet ;)

 

Er enig at han ikke har prestert som han skal de siste to årene. Men jeg tror du undervurderer rollen Freddie har hatt i laget. Med sin rutine, og det han har gjort for klubben, så er det ingen tvil om at han har vært ett forbilde for unggutta.

 

Selvfølgelig er ambisjonene i Arsenal høyere enn i West Ham. Tror ikke det er det som er problemet i denne sammenhengen. Hvis spillerne føler at ting som har blitt "lovet" ikke blir overholdt, så vil jo det også virke demotiverende på spillerne. Det er snart ingen igjen fra unbeaten laget. Selv om ambisjonene i West Ham er lavere enn i Arsenal, så kan det være at Ljungberg ser på West Ham's ambisjoner som mer realistiske enn Arsenal sine. Og tydeligvis har Dein's avgang hatt større innvirkning på spillerne enn hva man ville antatt. Kanskje ligger det noe i det Henry og Ljungberg sier. Kanskje er ikke ting i klubben de samme lenger. Og hvis så er tilfelle, kan man jo forstå at de ønsker nye utfordringer.

 

Så jeg anser ikke hans uttalelser som bitre. Ville sett på det som uttalelsene til en bitter mann, hvis han hadde blitt tvunget ut av klubben.

Link to comment
Share on other sites

Trur han er bitter fordi han innsåg at han ikkje kom til å ha ei viktig rolle i laget lenger, at han er blitt marginalisert i stallen, rett og slett på grunn av dårlige prestasjonar. Tippar han hadde vore tredjevalg i Arsenal på høgrevingen komande sesong, og det er nesten det same som å bli tvungen ut!

Link to comment
Share on other sites

Trur han er bitter fordi han innsåg at han ikkje kom til å ha ei viktig rolle i laget lenger, at han er blitt marginalisert i stallen, rett og slett på grunn av dårlige prestasjonar. Tippar han hadde vore tredjevalg i Arsenal på høgrevingen komande sesong, og det er nesten det same som å bli tvungen ut!

 

Freddy er ingen bitter mann. Ikke på noen som helst måte. Ikke er han det av legning, ei heller med bakgrunn i den karrieren han har hatt i Arsenal. Freddy er særdeles fornøyd med det han har utrettet i Nord-London.

Link to comment
Share on other sites

Og det bør han då også vere! Fornøgd altså. Han har fått utrulig mykje ut av sine fotballferdigheiter.

Eg tykkjer det verkar bittert. I alle fall når han går til ein klubb som West Ham.

Link to comment
Share on other sites

Eg registrerar at dei fleste engelskspråklege bloggar er meir eller mindre einige med meg...... Dei har vel kanskje ikkje denne affeksjonen for skandinavar då.

 

Om dykk vil eg skal skrive: takk for alt Freddie. Du gjorde ditt beste og gav alt i alle åra du var her, og var ein viktig mann frå sesong 2 til og med sesong 7, så kan eg godt skrive det. Eg meinar det faktisk. Eg tykkjer likevel det er rart at ikkje fleire set fokus på det Ljungberg sei. Dykk kan då umogleg like det?? Det hjelper i alle fall ikkje dei som er igjen!

 

Som eg las på ein blogg: ein kan jo spørre seg kven som kom med "lovnadane" som Freddie snakkar om også. Slik som operasjonane var styrt den gongen snakkar vi om ein av to menn, der berre den eine er igjen i Arsenal i dag...

Link to comment
Share on other sites

Eg registrerar at dei fleste engelskspråklege bloggar er meir eller mindre einige med meg...... Dei har vel kanskje ikkje denne affeksjonen for skandinavar då.

 

Om dykk vil eg skal skrive: takk for alt Freddie. Du gjorde ditt beste og gav alt i alle åra du var her, og var ein viktig mann frå sesong 2 til og med sesong 7, så kan eg godt skrive det. Eg meinar det faktisk. Eg tykkjer likevel det er rart at ikkje fleire set fokus på det Ljungberg sei. Dykk kan då umogleg like det?? Det hjelper i alle fall ikkje dei som er igjen!

 

Som eg las på ein blogg: ein kan jo spørre seg kven som kom med "lovnadane" som Freddie snakkar om også. Slik som operasjonane var styrt den gongen snakkar vi om ein av to menn, der berre den eine er igjen i Arsenal i dag...

 

Jeg tviler ikke på at du mener at Ljungberg var en viktig mann i den perioden du referer til. Det er ikke noen hemmelighet at du har vært en av Ljungbergs største kritikere på dette forumet. Så det jeg reagerte på i ditt innlegg, var at det virket som du hadde ett behov for å gi ett siste stikk i siden på Ljungberg.

 

Hvis Ljungberg fremstår som en bitter mann, så mener jeg Henry gjør det samme. Begge to bruker de samme begrunnelsene for å forlate klubben, og i mine øyne mener jeg det er ubetydelig hvilke klubber de ender opp i. Henry er tross alt en bedre spiller enn Ljungberg, og dermed naturlig at han ender opp i en bedre klubb.

 

Jeg fikk mye pepper for å mene at Henry hadde løyet til oss, etter at han uttalte å ville bli i klubben resten av livet. Derfor mente jeg det var på sin plass at du fikk litt pepper nå Paddy;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...