Jump to content

Fredrik Ljungberg


Ansvarlig redaktør

Recommended Posts

Ljungberg har ikke scort så mye de to siste sesongene, men han har vært plaget av skader. Offensivt er han kanskje ikke som før, men han er veldig god defensivt, det fikk vi se særlig i fjorårets CL. Han er en ekstremt fighter og viser sjel, noe som inspirer de andre på laget. I tillegg er han vel den som har vært lengst på laget og det må være tungt for Henry å se at alle de gamle stjernene som han en gang spilte med en og en forlater laget, selv om de ikke nødvendigvis er for gamle eller for dårlige --> Cole, Edu, Vieira og Campbell er eksempler. Ljungberg er også en av de få på laget som er rutinerte og hadde vært en kapteinkandidat dersom han ikke hadde vært så mye skadet. I mine øyne synes jeg det hadde vært bedre å heller selge Flamini og la Ljungberg ta plassen hans. Men jeg kan ta feil her, for Ljungberg begynner å bli litt gammel, mens Flamini kan vel egentlig bare bli bedre. Ljungberg kan også spille høyreving, men venstreving er en plass han ikke klarer lenger. Det at Bergkamp og Pires er borte har gjort at Ljungbergs løp, som er hans klart største styrke offensivt, så å si ikke blir utnyttet.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 375
  • Created
  • Last Reply

Tror det kan være riktig å selge Ljungis. Han har ikke vært slik vi har sett han i 2004 og før den tid. Han scorer ikke lenger og misbruker gigasjanser, men han har ikke vært helt alene om å misbruke, men kanksje over tid har han det. En annen ting som egentlig har irritert meg, er at han har lett for å bli grinete, og da går han å kjefter resten av kampen, uten å konsentrere seg fullt om jobben. Men du verden det er artig å se de kampene han er heltent og løper, løper og løper. Uansett, skulle han bli solgt er det jo litt trist, han vil bli husket som en viktig spiller.

Link to comment
Share on other sites

En ekte fighter.. Syns vi skal beholde han.. Tjener ikke mye penger på å selge. Vi er og har vært mye plaget av skader, så derfor er det veldig viktig å ha en bred tropp. Håper Freddie får gå en stund uten skader slik at han kan vise at han er en viktig spiller selv om Bergkamps gjennombruddspasninger ikke blir servert lenger.. Syns han gjorde en veldig god match mot Tottenham også!

Link to comment
Share on other sites

Mulig det er greit å selge Freddie,men syns fremgangsmåten som blir beskrevet i avisene høres veldig dårlig ut.. Hvis dette er sant så er det nesten skandale.. Her har vi en spiller som har vært trofast og god for oss i mange år og nå skal han bli tvunget ut på denne måten..Det blir helt feil..

Link to comment
Share on other sites

Ljungberg er en spiller som er veldig god, faktisk utrolig god, men jeg mener per dags dato at han ikke passer til vår stil. Arsenal har bygget opp et helt annet lag enn da Ljung var der.

 

Etter å ha lest for Aftonbladet (nettutgave) så står det at han blir "sparka ut" og at han er sjokkert. Hvis dette virkelig er sant er det trist. Jeg mener at Arsenal burde beholde han ut sesongen eller iallefall spør om han ikke vil bort. For alt han har gjort for klubben fortjener han all respekt vi kan gi.

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å se hva som er sannheten her. Som nevnt av andre tidligere i denne tråden vil det være synd om det aftonbladet skriver er sant. Men vil også nevne at jeg ikke tror at Arsenal kunne/kan gjøre noe sånt mot en så trofast spiller som Freddie, derfor venter jeg på en eventuell avkreftelse av Ljungberg eller klubben.

Link to comment
Share on other sites

tviler på han blir sparket ut, er sikkert bare sånn avisene velger og fremstille det..

tror for freddy sinn egen del at et klubbskifte kommer bra ut, og kansje kommer tilbake til sinn gamle form...

freddy ut og ribery inn tror jeg arsenal hadde blitt bedre av for eksempel..

kunne tenkt meg en ving som utfordrer og setter fart fremover med en gang han får ballen hvert gang!!

 

har som de fleste andre ikke lyst at det skal bli noen skadale-sparking av noen spillere og i hvert fall ikke en som har hvert så lenge i klubben

Link to comment
Share on other sites

Jeg er faktisk ikke bekymret for om Ljungen forsvinner ut av førsteelleveren. Jeg er mer bekymret for hvordan han forsvinner og hva det betyr for miljøet i laget. Etablerte spillere er vanskelige å erstatte. Men han har høy lønn, er mye skadet og er ikke lenger seg selv på banen.

 

Det brenner et blått lys for Ljungberg.

Link to comment
Share on other sites

Ljungberg har ikkje prestert over tid på mange år. Det nærmar seg kanskje den dagen der han ikkje lenger kan flyte på sine gamle prestasjonar. Laget Arsenal kjem ikkje til å savne Ljungberg som er den av dei eldste som har sutra mest på unggutane i dei kampane vi har tapt mot knokkel-lag...

 

Likevel trur eg aldri det vil skje på den måten det er skissert her.

Link to comment
Share on other sites

En ekte fighter.. Syns vi skal beholde han.. Tjener ikke mye penger på å selge. Vi er og har vært mye plaget av skader, så derfor er det veldig viktig å ha en bred tropp. Håper Freddie får gå en stund uten skader slik at han kan vise at han er en viktig spiller selv om Bergkamps gjennombruddspasninger ikke blir servert lenger.. Syns han gjorde en veldig god match mot Tottenham også!

Vi tjener kanskje ikkje mykje på salg som i salgssum, men han håver tross alt inn rundt 800 000 i uka. Han har ikkje innfridd dei siste to sesongane, han er ein fighter og arbeider godt, men man kan ikkje leve på luft og kjærleik (les: fighting og arbeid). Det må meir til.

 

Ljungberg har vert meir opptatt med å riste på hodet og gjere armbevegelse til dommaren i staden for å konsentrere seg om foppallen. Eg meiner Ljungberg ikkje holder Arsenalnivå lenger, og bør selgast.

Link to comment
Share on other sites

Ser ingen grunn til å selge Ljungberg nå på denne tiden. Ser helst at vi venter til sommeren. Grunnen er at vi trenger de vi allerede. Skader og karantener har vi allerede fått smake i store doser. Dessuten har vi solgt mye rutine i det siste.

 

Og om han skulle selges, så forventer jeg at et nytt fjes kommer inn.

 

Når det gjelder prestasjonene til svensken, så er det ingen tvil om at pila peker nedover. Sånn sett har jeg ingen problemer med å godta et slag.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det ser ut til at Ljungberg, i liket med Hleb, er på bedringens vei. Det føles som om Ljungberg har vært ute en evighet, så dette er gode nyheter. Jeg håper bare han kommer tilbake for fullt, og viser hva han egentlig kan. ;)

 

Fra Arsenal.com:

 

February 9, 2007

Freddie Ljungberg

 

Freddie Ljungberg will return to training on Saturday, said Arsène Wenger on Friday. The Sweden captain has been out since the middle of December with a hamstring injury. He is not match fit so will not feature against Wigan on Sunday and is doubtful to make his return against Bolton on Wednesday.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hehe.. Så pass strenge tiltak ja! ;)

 

Noen sier at vi bør selge Ljungberg. Jeg har derimot ikke lysst. Vi kommer til å få lite penger for han. Og med tanke på hvordan skadesituasjonen har vært i år, så har vi ikke hatt for mye backup for og si det sånn.

Link to comment
Share on other sites

Ja..

Synd for Ljungberg at de tapte,David Healy senket de!

Vet noen noe om Healy eller?

Har ikke hørt mye om han før ;)

Healy spelar for Leeds, og er utruleg nok toppscorar i heile EM kvaliken! Har scora heile 9 mål på 5 kampar. Trur derimot han har slete tungt i Championship med Leeds denne sesongen

Link to comment
Share on other sites

Ja..

Synd for Ljungberg at de tapte,David Healy senket de!

Vet noen noe om Healy eller?

Har ikke hørt mye om han før ;)

Healy spelar for Leeds, og er utruleg nok toppscorar i heile EM kvaliken! Har scora heile 9 mål på 5 kampar. Trur derimot han har slete tungt i Championship med Leeds denne sesongen

 

Oki,det har jo ikke godt så bra med Leeds heller iår da.

Men sterkt av han og være EM-kvaliken's toppscorer.

Litt off topic,men men...Tilbake til Ljungberg

Link to comment
Share on other sites

Ja..

Synd for Ljungberg at de tapte,David Healy senket de!

Vet noen noe om Healy eller?

Har ikke hørt mye om han før ;)

Healy spelar for Leeds, og er utruleg nok toppscorar i heile EM kvaliken! Har scora heile 9 mål på 5 kampar. Trur derimot han har slete tungt i Championship med Leeds denne sesongen

Hehe, ja. Healy har slete med speletid i Leeds i år. "Are you watching, Dennis Wise" sang nord-irene når han satte inn 2-1 i går. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...