Jump to content

Vassiriki Abou Diaby


pacman

Recommended Posts

Giroud står vel ikke akkurat i fare for å stå over finalen hvis han pådrar seg gule kort. Får man 5 gule kort før et tidspunkt som er omtrent halvveis inn i sesongen får man 1 kamp. Hvis man ikke får 5 gule kort før det så må det hele 10 gule kort til for å bli suspendert etter det.

Det har du visst helt rett i. Var ikke klar over det, jeg. :o

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Er Diaby i ferd med å bli en myteomspunnet kultfigur i laget vårt? Da Wilshere ble byttet inn fikk han god applaus, og sangen hans ble sunget. Da Diaby kom inn ble hans comeback hyllet enda sterkere av bortefansen i mange minutter, med synging av sanger og jubling.

 

Arseblogs lesere har også kåret Diaby til banens beste (!?). http://news.arseblog.com/2014/05/norwich-0-2-arsenal-player-ratings/?utm_source=feedburner.com%2Farseblognews&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+arseblognews+%28Arseblog+News+-+the+Arsenal+news+site%29

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte i de samme baner i går, Rasta.

 

For en del er kanskje Diaby blitt en slags personifisering av dagens Arsenal: Enormt potensiale - og tilsynelatende alltid bare en liten skadeplage unna å være verdensmestere... At Diaby selv, eller en spillertype/-kvalitet som ham er nettopp hva Arsenal kan ha manglet, gjør ikke sammenligningen noe dårligere.

 

Er han uten kontrakt nå denne sommeren?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Det snakkes mye om at vi må ha inn en ny DM, og jeg skal ikke være helt uenig. Klart det hadde vært snadder å få inn en spiller som Khedira eller Carvalho.

 

Det som forundrer meg er at i disse diskusjonene argumenteres det med at Arteta begynner å bli treg og Flamini er... vel han er Flamini. Ingen nevner Diabys navn, selv om det er ganske opplagt at vi starter sesongen med Ramsey og Diaby i de tilbaketrukne midtbaneposisjonene.

 

Jeg kan ikke komme på så mange kamper de har spilt sammen, og jeg tror vi må tilbake til tiden før Shawcross kvestet Ramsey. Høsten 2009 var det stort sett Fabregas, Denilson, Song, Diaby og Ramsey som roterte på tre sentrale midtbaneplasser. Den gangen spilte vi stort sett med èn definert DM, og Song hadde et slags klippekort der. Ramsey og Diaby fikk allikevel sjansen sammen av og til. Det var en kjempesuksess. Den gangen var de 18 og 23 år!

 

Er det bare meg som sikler etter å se dette radarparet igjen?

Link to comment
Share on other sites

Ingen nevner Diabys navn, selv om det er ganske opplagt at vi starter sesongen med Ramsey og Diaby i de tilbaketrukne midtbaneposisjonene.

 

Jeg kan ikke komme på så mange kamper de har spilt sammen, og jeg tror vi må tilbake til tiden før Shawcross kvestet Ramsey. Høsten 2009 var det stort sett Fabregas, Denilson, Song, Diaby og Ramsey som roterte på tre sentrale midtbaneplasser. Den gangen spilte vi stort sett med èn definert DM, og Song hadde et slags klippekort der. Ramsey og Diaby fikk allikevel sjansen sammen av og til. Det var en kjempesuksess. Den gangen var de 18 og 23 år!

 

Er det bare meg som sikler etter å se dette radarparet igjen?

Joda Diabys navn har blitt nevnt og det er noen som anser Diaby som kvalifisert til å ta denne rollen. Jeg er forsåvidt ikke uenig i Diaby sine kvaliteter, og det er absolutt en mulighet for at han kan ta en RvP og endelig gå "uskadd" gjennom en hel sesong. Med hensyn til Diaby sin skadehistorie så er det store spørmålet om vi er beredt til å satste på at at så skal skje, jeg for min del er ikke klar til å satse på å gi Diaby en plass i førsteellveren men som en rotasjonsspiller så kan han fremdeles ha en plass i vår tropp.

Link to comment
Share on other sites

Det snakkes mye om at vi må ha inn en ny DM, og jeg skal ikke være helt uenig. Klart det hadde vært snadder å få inn en spiller som Khedira eller Carvalho.

 

Det som forundrer meg er at i disse diskusjonene argumenteres det med at Arteta begynner å bli treg og Flamini er... vel han er Flamini. Ingen nevner Diabys navn, selv om det er ganske opplagt at vi starter sesongen med Ramsey og Diaby i de tilbaketrukne midtbaneposisjonene.

 

Jeg kan ikke komme på så mange kamper de har spilt sammen, og jeg tror vi må tilbake til tiden før Shawcross kvestet Ramsey. Høsten 2009 var det stort sett Fabregas, Denilson, Song, Diaby og Ramsey som roterte på tre sentrale midtbaneplasser. Den gangen spilte vi stort sett med èn definert DM, og Song hadde et slags klippekort der. Ramsey og Diaby fikk allikevel sjansen sammen av og til. Det var en kjempesuksess. Den gangen var de 18 og 23 år!

 

Er det bare meg som sikler etter å se dette radarparet igjen?

 

Le Grove @LeGrove 2m

Abou injured. Deary me.

 

Link to comment
Share on other sites

on the injuries...

Diaby was not in the squad, he is just going out to practice, but is not injured. Zelalem has no problem, I could just put 22 on the list.

 

Le Grove har vel aldri likt Diaby. Har vel heller aldri vært til å stole på?

 

Merkverdig at Diaby ikke var involvert i går eller i dag når han var involvert mot Red Bulls? Folk på twitter sier han er ute i 3 uker hvertfall.

 

Le Grove har ingenting imot Diaby forøvrig. Om han er noe å stole på er noe annet, men han pleier som regel ikke å bomme så mye på skader o.l. som det her. Får se da om vi får se Diaby spille noe særlig de neste 3 ukene.

 

Link to comment
Share on other sites

3 uker blir til 3 måneder, og 3 måneder blir til ut sesongen med denne mannen..

 

Dette året er nødt til å være make or breake for Diaby. Synes også det virker merkelig at ikke var i troppen noen av dagene i Emirates cup dersom han er skadefri.. Er det en som trenger matchtrening så er det vell Abou?

Link to comment
Share on other sites

3 uker blir til 3 måneder, og 3 måneder blir til ut sesongen med denne mannen..

 

Dette året er nødt til å være make or breake for Diaby. Synes også det virker merkelig at ikke var i troppen noen av dagene i Emirates cup dersom han er skadefri.. Er det en som trenger matchtrening så er det vell Abou?

Wenger uttalte vel at han var sliten. Noe jeg syns er forklarlig når du har slitt såpass med skader, tar tid å trene seg opp igjen og restitusjonen er en viktig del.

Link to comment
Share on other sites

Wenger uttalte vel at han var sliten. Noe jeg syns er forklarlig når du har slitt såpass med skader, tar tid å trene seg opp igjen og restitusjonen er en viktig del.

 

 

Han har jo vært frisk siden mai da.. Videre spilte han kun èn omgang mot NY.

 

Hvis Wenger sier han er sliten så stemmer sikkert det, jeg synes bare det høres litt merkelig ut. Det vil si, det er naturlig å bli sliten

av pre-season kjøret, men mannen har jo knapt spilt fotball på 1 år. Skulle tro kamptrening var pri 1

Link to comment
Share on other sites

Diaby er nok et lost case dessverre. Men ikke så merkelig at man blir sliten av sesongoppkjøringen hvis man har vært skadet lenge. HVIS (og som sagt, jeg tviler sterkt) Diaby noen gang kommer tilbake må han matches svært forsiktig. Og han er nok et ekstremt spesielt case.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke fulgt med på hele treningen (Live på Arsenal.com) i dag, men jeg kunne ikke se noe til Diaby de to gangene jeg var innom. Så dukket det plutselig opp noe grafikk på skjermen (en tweet?) hvor det sto " Diaby looking very, very sharp in training today". Noen som vet hva som skjer med ham? Eller har fulgt med bedre enn meg?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke fulgt med på hele treningen (Live på Arsenal.com) i dag, men jeg kunne ikke se noe til Diaby de to gangene jeg var innom. Så dukket det plutselig opp noe grafikk på skjermen (en tweet?) hvor det sto " Diaby looking very, very sharp in training today". Noen som vet hva som skjer med ham? Eller har fulgt med bedre enn meg?

Jeg fant svaret selv, hos alltid pålitelige Jeorge Bird.

 

Abou Diaby trained separately with the fitness coaches.

 

http://arsenalyouth.wordpress.com/2014/08/07/four-u21-players-join-first-team-for-members-day-training/

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...