Jump to content

Vassiriki Abou Diaby


pacman

Recommended Posts

 

 

Ja han er god HVIS han holder seg skadefri,men vår desidert beste spiller er uten tvil Wilshere. Diaby er for øyeblikket laaaaaaangt bak Wilshere. Wilshere er helt utrolig for tiden.

Veeeeldig uenig for å bruke ditt språk:-)

Wilshere er spektakulær i sine ting, men er et lite stykke unna å være en like komplett spiller som Diaby er. Sammen er de fantastiske og det er tross alt det viktigste:-)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Wilshere går i krigen med livet som innsats. Mer enn det forlanger jeg ikke av ham eller andre. Hadde alle hadde samme innsats, vilje og guts som han hadde vi vunnet hele dritten, og det på tross av våre åpenbare begrensninger.

 

Wilshere er i ferd med å bli en liten helt hos meg.

 

BE (som mener Diaby er pure class)

Link to comment
Share on other sites

Wilshere går i krigen med livet som innsats. Mer enn det forlanger jeg ikke av ham eller andre. Hadde alle hadde samme innsats, vilje og guts som han hadde vi vunnet hele dritten, og det på tross av våre åpenbare begrensninger.

 

Wilshere er i ferd med å bli en liten helt hos meg.

 

BE (som mener Diaby er pure class)

Nokså enig men går ut fra at c skulle vært bytta ut med en g;-)

 

Veeeeldig uenig for å bruke ditt språk:-)

Wilshere er spektakulær i sine ting, men er et lite stykke unna å være en like komplett spiller som Diaby er. Sammen er de fantastiske og det er tross alt det viktigste:-)

Hehe....jeg må nesten se Diaby spille mye mye mer før jeg kan si meg enig med deg. Diaby har ikke fått vist seg fram så mye

pga skader,men holder han seg skadefri er han god. Om han er mer komplett enn Wilshere vet jeg ikke.

Wilshere er for meg en av få spillere som spiller med hjertet utpå drakta i hver kamp.

Og måten han går forbi spillere på er han kanskje den eneste som gjør.

At han på toppen ser ut som han har Adams DNA gjør at i mine øyne er noe av det største vi har.

Wilshere har blitt en liten favoritt for meg. Jeg simpelten elsker gutsen hans.

En framtidig kaptein uten tvil.

Link to comment
Share on other sites

Ryktes om ny kontrakt for Diaby på twitter. Er snakk om en "pay-per-play" kontrakt. Slettes ikke dumt når Diaby er såpass skadet som han er, men klarer ikke å se for meg at Diaby er spesielt villig til å inngå en slik avtale akkurat..

Link to comment
Share on other sites

Ryktes om ny kontrakt for Diaby på twitter. Er snakk om en "pay-per-play" kontrakt. Slettes ikke dumt når Diaby er såpass skadet som han er, men klarer ikke å se for meg at Diaby er spesielt villig til å inngå en slik avtale akkurat..

Tviler sterkt på at en fransk landslagsspiller på 26 år vil godta noe slikt. Høres ut som et helt usannsynlig scenario og twitter på sitt beste...

Link to comment
Share on other sites

Tviler sterkt på at en fransk landslagsspiller på 26 år vil godta noe slikt. Høres ut som et helt usannsynlig scenario og twitter på sitt beste...

 

Du har et godt poeng der RP7, men alternativet vil jo være at han risikerer å stå uten kontrakt når nåværende kontrakt utløper. Og med skadehistorikken hans, vil ikke toppklubbene stå i kø for å signere han heller.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Etter Stokekampen har både Arteta og Diaby fått honnør for jobben med å vinne midtbanen, mens enkelte fans mener at de fikk en enkel jobb siden "Stoke ikke var interessert". Dem om det.

 

Det er mange interessante ratinger man kan lete opp på nett. Personlig er jeg glad i tall og synes det er spennende med ratinger som baseres på analyse av hvert eneste lille touch på ballen. Både Squawka og whoscored lager ratinger basert på Opta-tall. Begge disse hadde Diaby som man-of-the-match mot Stoke.

Link to comment
Share on other sites

Alt jeg iallefall sa ang at ikke Stoke var interessert, er at Stoke kom (som deres egen manager bekreftet) for å forsvare seg. Dermed mener jeg også at jobben til Arteta og Diaby blir VESENTLIG lettere allerede før kampen starter. Håper virkelig de evt klare seg like bra mot ett spillende lag selvfølgelig. Men jeg tror nok statistikken lyver endel når det kommer til en kamp mot Stoke.

 

Hvis de statistisk klarer å levere like bra mot feks city,united,chelsea eller tottenham (som jo er over oss på tabellen) så blir jeg imponert.

Link to comment
Share on other sites

Etter Stokekampen har både Arteta og Diaby fått honnør for jobben med å vinne midtbanen, mens enkelte fans mener at de fikk en enkel jobb siden "Stoke ikke var interessert". Dem om det.

 

Det er mange interessante ratinger man kan lete opp på nett. Personlig er jeg glad i tall og synes det er spennende med ratinger som baseres på analyse av hvert eneste lille touch på ballen. Både Squawka og whoscored lager ratinger basert på Opta-tall. Begge disse hadde Diaby som man-of-the-match mot Stoke.

Synes ikke Abou skilte seg merkbart ut i kampen, men mtp. duellstyrke og de tallene du fremlegger her viser det seg at Wenger valgte rett midtbaneduo mot Stoke. Honnør til Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke Abou skilte seg merkbart ut i kampen.

Egentlig enig. En av mange som spilte på høyt nivå i lange perioder.

 

Tror han blir enda bedre og mer synlig når vi møter lag som tør å angripe. Han har noen flotte gjenvinninger hvor han drar av en mann og gjør oss framoverrettet.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg syntes er kjedelig med Diaby er at Wenger plasserer han såpass dypt. Vi vet alle hva Diaby er i stand til offensivt, men når han spiller så dypt og såpass defensivt som han har gjort denne sesongen så er det få ganger vi virkelig utnytter styrkene hans. Vi har sett det glimtvis, men dessverre altfor sjeldent.

 

Kudos til Diaby for å vise god disiplin, men jeg syntes Wenger burde gi han litt friere tøyler fremover. Litt som Mancini bruker Yaya Touré i City.

Link to comment
Share on other sites

Det som er vanskelig, Stefan, med en midtbane bestående av Wilshere, Diaby og Arteta er at alle er best fremover på banen. Hadde alle fått frie tøyler ville vi spilt uten noen på midten ved evt. overganger mot, etter balltap som stadig hender. Som sagt i utallige diskusjoner tidligere savner spillere som Wilshere, Diaby og Cazorla spesielt en mer markant defensiv partner for å frigjøre litt ansvar fra de sugende løpene hjemover på banen.

Link to comment
Share on other sites

Det er vanskelig når Wenger nekter å spille med en utpreget defensiv spiller på midten ja. Vår beste midtbane de siste 5-6 årene i 4-3-3 var jo Song før han ble mer boks-til-boks som anker mens Diaby spilte boks-til-boks rollen og Fabregas var offensiv midtbane.

 

Pdd. er vi ikke i nærheten av den samme dynamikken i midtbanen som 09/10 midtbanen hadde.

Link to comment
Share on other sites

Det er vanskelig når Wenger nekter å spille med en utpreget defensiv spiller på midten ja. Vår beste midtbane de siste 5-6 årene i 4-3-3 var jo Song før han ble mer boks-til-boks som anker mens Diaby spilte boks-til-boks rollen og Fabregas var offensiv midtbane.

 

Pdd. er vi ikke i nærheten av den samme dynamikken i midtbanen som 09/10 midtbanen hadde.

Kan være et bevisst valg for å spare muskulaturen hans også. En dypere rolle er litt mindre belastende enn box-box og en offensiv jagende rolle. Tipper vi vil få sett Diaby i sin favorittrolle utover i sesongen når han og alle andre på midten er 100% fit og kan rullere litt

Link to comment
Share on other sites

Kan være et bevisst valg for å spare muskulaturen hans også. En dypere rolle er litt mindre belastende enn box-box og en offensiv jagende rolle. Tipper vi vil få sett Diaby i sin favorittrolle utover i sesongen når han og alle andre på midten er 100% fit og kan rullere litt

 

Kan hende det, men klarer fortsatt ikke å se Diaby holde seg skadefri. Håper selvfølgelig at han gjør det, men troen på at han vil komme seg over disse problemene finnes ikke lenger hos meg dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Kan være et bevisst valg for å spare muskulaturen hans også. En dypere rolle er litt mindre belastende enn box-box og en offensiv jagende rolle. Tipper vi vil få sett Diaby i sin favorittrolle utover i sesongen når han og alle andre på midten er 100% fit og kan rullere litt

 

 

Og du tror på det du selv sier her?:P Er du sikker på at du tipper på det?:P

Link to comment
Share on other sites

Jeg registrerer at Diaby 'slaktes' av enkelte etter Sunderlandkampen, mens bl.a. Wilshere 'hylles'. Det er jeg uenig i. Jeg synes Diaby bidro sterkt til å holde nullen da vi spilte en halvtime med 10 mann, og han bidro også litt offensivt med et par gjennombruddspasninger og en brukbar avslutning.

 

Diaby har spilt totalt 842 minutter denne sesongen. Da har vi sluppet inn 8 mål. Det gir 0,86 baklengs pr. 90-minutter.

Arsenal har spilt 2608 minutter uten Diaby på banen. Da har vi sluppet inn 40 mål. Det gir 1,38 baklengs pr. 90-minutter.

 

En viktig mann å ha på banen når vi presses bakover (les: Bayern Munchen).

Link to comment
Share on other sites

Jeg registrerer at Diaby 'slaktes' av enkelte etter Sunderlandkampen, mens bl.a. Wilshere 'hylles'. Det er jeg uenig i. Jeg synes Diaby bidro sterkt til å holde nullen da vi spilte en halvtime med 10 mann, og han bidro også litt offensivt med et par gjennombruddspasninger og en brukbar avslutning.

 

Diaby har spilt totalt 842 minutter denne sesongen. Da har vi sluppet inn 8 mål. Det gir 0,86 baklengs pr. 90-minutter.

Arsenal har spilt 2608 minutter uten Diaby på banen. Da har vi sluppet inn 40 mål. Det gir 1,38 baklengs pr. 90-minutter.

 

En viktig mann å ha på banen når vi presses bakover (les: Bayern Munchen).

Diaby var meget god begge veier mot Sunderland. Skjønner virkelig ikke kritikken. Blir sammen Arteta ekstremt viktig i toppkampene fremover. Plager meg fortsatt st han ikke fikk sluppet til mot 'pool da Ramsey var tom etter 75 min.

Link to comment
Share on other sites

Jeg registrerer at Diaby 'slaktes' av enkelte etter Sunderlandkampen, mens bl.a. Wilshere 'hylles'. Det er jeg uenig i. Jeg synes Diaby bidro sterkt til å holde nullen da vi spilte en halvtime med 10 mann, og han bidro også litt offensivt med et par gjennombruddspasninger og en brukbar avslutning.

 

Diaby har spilt totalt 842 minutter denne sesongen. Da har vi sluppet inn 8 mål. Det gir 0,86 baklengs pr. 90-minutter.

Arsenal har spilt 2608 minutter uten Diaby på banen. Da har vi sluppet inn 40 mål. Det gir 1,38 baklengs pr. 90-minutter.

 

En viktig mann å ha på banen når vi presses bakover (les: Bayern Munchen).

 

Jeg kan være enig med deg i det meste, men avslutningen hans var bare tafatt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg registrerer at Diaby 'slaktes' av enkelte etter Sunderlandkampen, mens bl.a. Wilshere 'hylles'. Det er jeg uenig i. Jeg synes Diaby bidro sterkt til å holde nullen da vi spilte en halvtime med 10 mann, og han bidro også litt offensivt med et par gjennombruddspasninger og en brukbar avslutning.

 

Diaby har spilt totalt 842 minutter denne sesongen. Da har vi sluppet inn 8 mål. Det gir 0,86 baklengs pr. 90-minutter.

Arsenal har spilt 2608 minutter uten Diaby på banen. Da har vi sluppet inn 40 mål. Det gir 1,38 baklengs pr. 90-minutter.

 

En viktig mann å ha på banen når vi presses bakover (les: Bayern Munchen).

Tipper denne statistikken blir enda bedre med kamper der Diaby og Arteta spiller sammen. VI har vel knapt sluppet inn mål denne sesongen med de i tospann?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...