Jump to content

Vassiriki Abou Diaby


pacman

Recommended Posts

Savner en Martin Keown utpå der av den grunnen, gjorde du en feil så fikk du høre det! En ting å være et lag å støtte opp om hverandre, en annen ting å legge fokus på hvor dumt noe er med litt god gammeldags kjefting.

 

Det er vel akkuret det vi har nå i typer som Mertesacker/Arteta (og forhåpentligvis Vermaelen).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

http://www.guardian.co.uk/football/2012/sep/22/abou-diaby-arsenal-manchester-city?mobile-redirect=false

 

Bra intervju med Diaby. Han mener han er helt ferdig med skadene, og går litt i detalj hva som har vært problemet. Han har et mål om spille 40 kamper denne sesongen, og mener at hvis han hadde hatt de samme problemene i en annen klubb med en annen manager ville de nok gitt han opp.

Link to comment
Share on other sites

http://www.guardian....-redirect=false

 

Bra intervju med Diaby. Han mener han er helt ferdig med skadene, og går litt i detalj hva som har vært problemet. Han har et mål om spille 40 kamper denne sesongen, og mener at hvis han hadde hatt de samme problemene i en annen klubb med en annen manager ville de nok gitt han opp.

Da er det bare å forvente masse lojalitet

En stor spiller denne karen

Link to comment
Share on other sites

Sunderland - Dårlig

Stoke - Dårlig

Liverpool - Bra

Montpellier - Dårlig

Man City - Dårlig

Tull. Diaby har variert litt som alle andre. I noen av kampene har han ligget på gjennomsnittet, men å si at han har hatt en eneste god kamp hittil er idioti. Gidder ikke utdype det engang. Kan man ikke se hva mannen bidrar med så har man ikke fulgt med i timen

Link to comment
Share on other sites

Tull. Diaby har variert litt som alle andre. I noen av kampene har han ligget på gjennomsnittet, men å si at han har hatt en eneste god kamp hittil er idioti. Gidder ikke utdype det engang. Kan man ikke se hva mannen bidrar med så har man ikke fulgt med i timen

 

Temmelig sikker på at han skriver at han hadde én god kamp mot Liverpool.

 

Ellers har han vært gjennomsnittlig eller under gjennomsnittet.

Link to comment
Share on other sites

 

Temmelig sikker på at han skriver at han hadde én god kamp mot Liverpool.

 

Ellers har han vært gjennomsnittlig eller under gjennomsnittet.

Det står vel ganske tydelig at han har vært dårlig i alle kampene med unntak av Liverpool??? Synes ikke han har vært under snittet. Han har heller vært over.

Link to comment
Share on other sites

Vel deg om det.. jeg syntes han bortsett fra Liverpool kampen har vært heller under snittet enn over. Stoke kampen var den eneste kampen hvor han muligens var over snittet bortsett fra på Anfield.

 

Mot Sunderland så var han helt grei, men litt under snittet. Mot Montpellier var han blant våre svakeste og mot City likedan.

Link to comment
Share on other sites

Vel deg om det.. jeg syntes han bortsett fra Liverpool kampen har vært heller under snittet enn over. Stoke kampen var den eneste kampen hvor han muligens var over snittet bortsett fra på Anfield.

 

Mot Sunderland så var han helt grei, men litt under snittet. Mot Montpellier var han blant våre svakeste og mot City likedan.

Var Toure, Silva eller Garcia bedre da?

Link to comment
Share on other sites

Ramsey var bedre i dag, men det er betraktelig vanskeligere å være den som skal opp mot Toure, enn å ligge i mellomrommet hvor ingen Cityspillere helt har kontroll

 

Godt poeng det Ravenghost, men syntes allikevel at Diaby gjorde mange "lilleputt" feil. Samme med Koscielny når det kom til pasningsspill. Arteta, Cazorla og Ramsey var hovedgrunnen til at vi dominerte såpass i førsteomgangen, men selvfølgelig så hjalp jo Diaby til med fysikken sin.

 

I andreomgang så lå City langt tightere og sørget for at Cazorla ikke kom noe særlig på ballen (hvertfall ikke som i førsteomgang) og da endte det opp med at Diaby til tider presset litt høyere opp, men egentlig uten noe særlig effekt. Pasningsspillet hans er heller ikke på lik linje med Arteta, Cazorla og Ramsey så når han heller ikke kom til med de drivende løpene sine i dag så var han veldig ineffektiv.

 

En helt ok kamp, men jeg syntes han sammenlignet med de andre på laget var vår svakeste spiller.

Link to comment
Share on other sites

 

Godt poeng det Ravenghost, men syntes allikevel at Diaby gjorde mange "lilleputt" feil. Samme med Koscielny når det kom til pasningsspill. Arteta, Cazorla og Ramsey var hovedgrunnen til at vi dominerte såpass i førsteomgangen, men selvfølgelig så hjalp jo Diaby til med fysikken sin.

 

I andreomgang så lå City langt tightere og sørget for at Cazorla ikke kom noe særlig på ballen (hvertfall ikke som i førsteomgang) og da endte det opp med at Diaby til tider presset litt høyere opp, men egentlig uten noe særlig effekt. Pasningsspillet hans er heller ikke på lik linje med Arteta, Cazorla og Ramsey så når han heller ikke kom til med de drivende løpene sine i dag så var han veldig ineffektiv.

 

En helt ok kamp, men jeg syntes han sammenlignet med de andre på laget var vår svakeste spiller.

Vi spiller borte mot PL's beste hjemmelag. Vi har nesten 60% posession (i følge VG). Vi har ingen svake spillere

Link to comment
Share on other sites

Vi spiller borte mot PL's beste hjemmelag. Vi har nesten 60% posession (i følge VG). Vi har ingen svake spillere

 

God analyse Castor. Digger dybden.

 

City spilte ikke på sitt beste (det har de ikke gjort hittil i sesongen) og det gjorde ikke vi heller. Selvfølgelig har man svake spillere. Diaby var egentlig den eneste.

Link to comment
Share on other sites

 

God analyse Castor. Digger dybden.

 

City spilte ikke på sitt beste (det har de ikke gjort hittil i sesongen) og det gjorde ikke vi heller. Selvfølgelig har man svake spillere. Diaby var egentlig den eneste.

1 - 1 borte mot City. Regner med du har sett kampen, hvor mye dybde trenger du? Diaby har tatt sjumilssteg. Han slipper ballen tidlig. Jobber hardt hjemover. Er med på å nøytralisere Toure, Garcia, Silva. Holder for meg.

Link to comment
Share on other sites

Hva er det folk forventer av Diaby? Den rollen han har i dag kontra den han hadde sist han var skadefri har store forskjeller. Nå har han mer defensivt ansvar og må opptre med større disiplin. Jeg syns han har hevet bunn-nivået sitt betraktelig. Han er flinkere til å distribuere ballen og opptrer langt mer disiplinert i sin rolle, til tross for black-outen i midtuka. Det er ikke rom for solo-raidene til enhver tid med så mye ansvar bakover. I dag har han, sammen med Ramsey og Arteta, æren for at ingen av Citys midtbanespillere dominerer. Det er nå ihvertfall jeg fornøyd med.

Link to comment
Share on other sites

Syns Diaby var sånn midt-på-treet i dag. Ikke noe å rope hurra for, men heller ikke noe å kritisere. Mot City er det kanskje viktigere for den sentrale midtbanen å gjøre City dårlig i stedet for å kjøre syke dribleraid som sikkert ville fått alle her inne fornøyde.

Link to comment
Share on other sites

Diaby var middels - eller rett under, i dag. Men måten han mister ballen i forkant av straffesituasjonen mellom Kos/Aguero (der sistnevnte skulle hatt en soleklar straffe) er for min del utilgivelig på. Hvor tett går det an å bli i hodet? Og det er så standard Diaby.

 

Kampen mot Liverpool var meget bra, men han må nesten levere slik hver eneste uke hvis han skal være god nok for Arsenal. Slik Arteta gjør. Og slik Cazorla har gjort.

 

Jeg gleder meg til Wilshere er tilbake. Kanskje kan det sette fart på ræva til Diaby også.

Link to comment
Share on other sites

Han hadde også mange gode involveringer i går. Det var f.eks Diaby som startet angrepet der Gervinho i praksis avsluttet med en grusom førstetouch. Diaby vant ballen fra Dzeko dypt på midtbanen, spilte seg fri under press fra Garcia, Zabaleta og Toure og sendte en lang pasning lekkert opp mot Ramsey på midten som spilte igjennom til Gervinho. Det er lett å henge seg opp i feil og svakheter (som mange når de drar fram farte til Mertsacker, men glemmer resten av spillet hans), men jeg syns man bør se på sterke egenskapene først - og de har Diaby mange av. Alt i alt syns jeg han gjorde en grei kamp mot den kanskje sterkeste midtbanen i ligaen.

Link to comment
Share on other sites

Arteta og Diaby kneblet og nøytraliserte Silva, Touré og Garcia i går. City var nødt til å sette inn Rodwell som ekstra midtbanespiller for å få kontroll på midten. Utrolig at folk da kan kritisere og mener at han spillte en middels eller rett under middels kamp i går. Da betviler jeg at man har skjønt hvilket nivå disse gutta spiller på. Kan noen komme med et eksempel på andre lag som har nøytralisert midtbanen til City hjemme på Ethiad på samme måte de siste to årene?

Link to comment
Share on other sites

Arteta og Diaby kneblet og nøytraliserte Silva, Touré og Garcia i går. City var nødt til å sette inn Rodwell som ekstra midtbanespiller for å få kontroll på midten. Utrolig at folk da kan kritisere og mener at han spillte en middels eller rett under middels kamp i går. Da betviler jeg at man har skjønt hvilket nivå disse gutta spiller på. Kan noen komme med et eksempel på andre lag som har nøytralisert midtbanen til City hjemme på Ethiad på samme måte de siste to årene?

Som sagt er jeg relativt fornøyd, har et par dumme balltap(Noe Song også ville hatt), men beviser vel i dag at Wenger gjorde rett i å selge Billong. Men vi hadde en stor fordel på midtbanen, Ramsey kom ofte ned og hjalp til mens Cazorla alltid tar i et tak til tross for hans offensive posisjon. Garcia gikk rett og slett bort fordi han hadde alt fokus på å kneble Santi. Silva hadde en av sine treigere kamper, mye pga sin landsmann mens Diaby slet ut Yaya. Ramsey hjalp til når noen av de andre slet. Likevel synes jeg at Diaby, Gibbs og Podolski(Gervinho), kan bedre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...