Jump to content

Vassiriki Abou Diaby


pacman

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Sikker på at han er spilleren som har vunnet flest hodedueller? De sier vel i så fall mest om motstandernes midtbanespillere i så fall.

 

Hva ville det sagt om motstanderens midtbanespillere dersom f.eks. Arteta hadde vunnet flest hodedueller for oss? Eller Vermaelen?

 

 

Ja, av Arsenals spillere altså. Diaby (9), Vermaelen (7), Jenkinson (6)

 

Det at Jenkinson kommer på tredjeplass over antall vunnede hodedueller viser jo hvor dårlig bilde på virkeligheten de tallene gir.

 

Hæ? Jeg synes virkeligheten kommer svært godt fram i disse tallene, jeg. Jenkinson har vunnet 6 hodedueller, og det er tredje flest av våre spillere.

Link to comment
Share on other sites

Uten at jeg skal kjøre en diskusjon utenfor trådens egentlige emne så vil jeg tilføye at det er fysikken til Jenkinson som faktisk er hans fordel ovenfor Yennaris og Coquelin. Det faktum at han kan gå i hodedueller med Walters og resten av Stoke og komme fra det med æren i behold kan ikke mange backer i ligaen skryte av. Når man i tillegg ser på motoren han har som kan løpe hele kampen uten å virke sliten og at han slår bedre innlegg enn de andre backene i klubben, gjør at jeg gleder meg til fortsettelsen for å se om han utvikler bedre spilleforståelse.

Link to comment
Share on other sites

 

Denilson er shit. Og Fabianski er shit.

 

Sier seg selv at spillerene ikke holder mål når begge spillerene har vært tilgjengelige for salg i 2 sesonger og nærmest ingen vil røre de. Nærmeste er Denilson som har gått på lån til Sao Paulo for andre året på rad.

Nei, det sier seg ikke selv. Det er veldig mange faktorer som spiller inn. Dette handler om langt mer enn bare ferdigheter, tilfeldigheter har en avgjørende betydning i karrieren til en spiller.

Anbefaler deg å se endel av kampene fra 2008/2009 samt 2009/2010. Denilson har veldig mange ferdigheter og var i starten av 2009/2010 fast på midten.

Link to comment
Share on other sites

Nei, det sier seg ikke selv. Det er veldig mange faktorer som spiller inn. Dette handler om langt mer enn bare ferdigheter, tilfeldigheter har en avgjørende betydning i karrieren til en spiller.

Anbefaler deg å se endel av kampene fra 2008/2009 samt 2009/2010. Denilson har veldig mange ferdigheter og var i starten av 2009/2010 fast på midten.

Apropos tilfeldigheter. Hadde ikke Fabianski skadet skulderen hadde han vært 1. keeper. Ingen hadde sagt noe da. Tilfeldighetene gjorde at alles lille mediocre kjæledegge ble førstekeeper.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Har alltid likt Diaby og mener han har et stort potensial. Han er imidlertid veldig treg med ballen og mister den alt for ofte. Dette synes jeg vi så mot Stoke også. At folk oppfatter han som god på hodet kan vel ha noe med at han tilbringer mye i rom hvor det blir mye hodedueller.

 

Statistikk mot Stoke - http://www.footballistically.co.uk/index.php/2012/08/26/stoke-city-0-0-arsenal/

 

Diaby aerial duels won in defence: 6/17 - selvfølgelig er denne lavere mot Stoke enn andre, men likevel ikke veldig imponerende.

Diaby pass completion: 72%

 

Har stor tro på denne karen, men han er nødt til å avlevere ballen raskere og luke vekk unødvendige balltap.

Link to comment
Share on other sites

Nei, det sier seg ikke selv. Det er veldig mange faktorer som spiller inn. Dette handler om langt mer enn bare ferdigheter, tilfeldigheter har en avgjørende betydning i karrieren til en spiller.

Anbefaler deg å se endel av kampene fra 2008/2009 samt 2009/2010. Denilson har veldig mange ferdigheter og var i starten av 2009/2010 fast på midten.

 

Denilson hadde helt klart kvaliteter. Nå derimot syntes jeg han ikke viser noe progresjon og er en middelmådig spiller. Var til tider strålende som boks-til-boks spiller, men syntes han var på sitt beste i en rolle som Arteta hadde i fjor. Som DM derimot var han veldig svak (ganske forståelig). Men, det er de siste 3-4 sesongene jeg måler han på og han var sjeldnere og sjeldnere med i laget og det er en grunn til det. Han stagnerte og virket faktisk å bli verre og verre for hver kamp.

 

Han var veldig god i mesteparten av 08/09 sesongen, men mistet plassen til Song litt etter nyttår før Cesc ble skadet og han kom inn i laget igjen. I 2009/10 sesongen startet han et par av kampene i starten av sesongen grunnet skade på Diaby, men etterhvert som Diaby ble matchfit og Denilson ble skadet så ble det som oftest benken på han. En grei sesong som backup/rotasjon og scoret et par viktige mål (glemmer aldri det frisparket han scoret mot Hull), men han klarte aldri å bygge videre på det som sagt og til slutt så var han såpass svak og uinteressert at det ikke var rart Wenger ikke ga han noe særlig med spilletid. Deretter toppet det seg med hele den "I'm a winner" intervjuet hans og etter det har han ikke akkurat blitt sett i en Arsenal trøye.

Link to comment
Share on other sites

Denilson var god han, men mista veldig utover årene. Så greit å bli kvitt han i grunn!

 

Ser på Diaby som en veldig mye mer balansert spiller, når han holder seg skadefri!

Selv om han nå disse to kampene slipper ballen litt for sent.

Link to comment
Share on other sites

Har alltid likt Diaby og mener han har et stort potensial. Han er imidlertid veldig treg med ballen og mister den alt for ofte. Dette synes jeg vi så mot Stoke også. At folk oppfatter han som god på hodet kan vel ha noe med at han tilbringer mye i rom hvor det blir mye hodedueller.

 

Statistikk mot Stoke - http://www.footballi...ty-0-0-arsenal/

 

Diaby aerial duels won in defence: 6/17 - selvfølgelig er denne lavere mot Stoke enn andre, men likevel ikke veldig imponerende.

Diaby pass completion: 72%

 

Har stor tro på denne karen, men han er nødt til å avlevere ballen raskere og luke vekk unødvendige balltap.

Han er ikke i form enda, at han regnes som en god hodespiller er naturlig nok om du ser på størrelsen og vi drar nytte av mannen uansett fordi han i 90% av kampene får en av de tre beste hodespillerne til motstanderne til å markere seg.

Link to comment
Share on other sites

 

Denilson hadde helt klart kvaliteter. Nå derimot syntes jeg han ikke viser noe progresjon og er en middelmådig spiller. Var til tider strålende som boks-til-boks spiller, men syntes han var på sitt beste i en rolle som Arteta hadde i fjor. Som DM derimot var han veldig svak (ganske forståelig). Men, det er de siste 3-4 sesongene jeg måler han på og han var sjeldnere og sjeldnere med i laget og det er en grunn til det. Han stagnerte og virket faktisk å bli verre og verre for hver kamp.

 

Han var veldig god i mesteparten av 08/09 sesongen, men mistet plassen til Song litt etter nyttår før Cesc ble skadet og han kom inn i laget igjen. I 2009/10 sesongen startet han et par av kampene i starten av sesongen grunnet skade på Diaby, men etterhvert som Diaby ble matchfit og Denilson ble skadet så ble det som oftest benken på han. En grei sesong som backup/rotasjon og scoret et par viktige mål (glemmer aldri det frisparket han scoret mot Hull), men han klarte aldri å bygge videre på det som sagt og til slutt så var han såpass svak og uinteressert at det ikke var rart Wenger ikke ga han noe særlig med spilletid. Deretter toppet det seg med hele den "I'm a winner" intervjuet hans og etter det har han ikke akkurat blitt sett i en Arsenal trøye.

Det du sier ang starten på sesongen er ikke helt riktig Stefan. Denilson var den eneste som startet alle kamper på midtbanen inntil han ble skadet i ryggen borte mot City. Før det hadde både Song, Fabregas og Diaby startet på benken, men ikke Denilson. Han var faktisk veldig god i denne perioden og fikk lov til å være en litt fri spiller på midten. Kombinderte skuddfarlighet med gjennombruddspass i motsetning til de andre vi hadde på midten som var langt mer forutsigbare. Han var ute i ca 2 måneder og da han kom tilbake slet han med ettervirkninger av ryggskaden samt problemer med begge lysker. Han spilte veldig mange kamper ute av posisjon og halvskadet fordi vi ikke hadde noe alternativ. De andre var mer skadet enn ham og derfor måtte han spille. Dette har på mange måter ødelagt mye for hans karriere.

 

Ang Diaby og hodestyrke mot Stoke: Hvor mange ganger han får hodet først på ballen betyr veldig lite. Det som betyr noe er at han nøytraliserte Crouch som ikke klarte å stusse dit han ville eller kom skikkelig opp i duellene. Det fremkommer ikke av disse tallene, men det var det som skjedde. Han lagde så vidt jeg husker 1 frispark i en duell, ellers veldig rent og ryddig. Crouch slo Mertesacker i nesten hver duell til å begynne med, deretter fikk Diaby oppgaven og Crouch kom ikke til på samme måte. Hvem av dem som satte hodet til ballen betyr langt mindre.

Link to comment
Share on other sites

 

Hva ville det sagt om motstanderens midtbanespillere dersom f.eks. Arteta hadde vunnet flest hodedueller for oss? Eller Vermaelen?

 

Hæ? Jeg synes virkeligheten kommer svært godt fram i disse tallene, jeg. Jenkinson har vunnet 6 hodedueller, og det er tredje flest av våre spillere.

Poenget er at spisser og midtstoppere møter generelt sett spillere som er bedre på hodet og dermed er det vanskeligere for dem å vinne hodedueller. Jenkinson er langt ifra vår beste hodespiller, men kommer høyt oppe på statistikken pga motstanderne er svake på hodet, ikke fordi han er en glitrende hodespiller. Om Arteta hadde vunnet flest hodedueller ville argumentet vært det samme, for det er ikke noe tvil om at han ikke er en av våre beste hodespillere. Det har ikke noe med at jeg ikke liker Diaby, bare at jeg legger merke til at han ikke er så god på hodet som folk skal ha det til.

 

Antall hodedueller vunnet gir et dårig bilde på hvor god en spiller er på hodet. En spiller kan vinne 10 av 100 dueller og komme bedre ut enn en som har vunnet 9 av 10 dueller. Prosentvis vunnede dueller gir et langt bedre bilde av virkeligheten. Så klart er det viktig at tallmaterialet er stort nok. Foruten å vinne duellene er det også viktig å få styrt ballen i riktig retning, men det kommer ikke fram i statistikken. Mer klart nå?

Link to comment
Share on other sites

Deschamps : "Diaby is a vital player. Injuries worried him last seasons. But he is on his way to redemption. I hope he will stay fit"

 

Deschamps : "Diaby is now more mature and experienced. He can be a great add to this team. Quality player in the middle"

 

M'Vila har forøvrig blitt utelatt fra troppen, og Deschamps sier han må "adjust his personal levels" før han blir tatt ut igjen.

Link to comment
Share on other sites

Deschamps : "Diaby is a vital player. Injuries worried him last seasons. But he is on his way to redemption. I hope he will stay fit"

 

Deschamps : "Diaby is now more mature and experienced. He can be a great add to this team. Quality player in the middle"

 

M'Vila har forøvrig blitt utelatt fra troppen, og Deschamps sier han må "adjust his personal levels" før han blir tatt ut igjen.

 

Ikke noe sjokk at M'Vila er utelatt fra troppen. Fikk ingen direkte straff fra FFF etter EM i år, men Deschamps sa vel at han ikke kom til å bli valgt ut på en god stund.

 

Hva M'Vila gjorde under EM er jeg fortsatt uvitende til. Noen som vet?

 

Diaby er en spiller med stort potensiale. Skadene har naturligvis gjort at han har stagnert. Men det største problemet med Diaby er at han er så utrolig nonsjalant. At ikke noen klarer å plukke av ham det.

 

Ser utrolig nonchalant ut ja. Alltid irritert meg med han, men det er vanskelig å plukke det av noen. Er som å plukke arrogansen ut av noen.. :P

Link to comment
Share on other sites

Så vil tiden vise; om han holder seg skadefri, og hvor stabile prestasjoner vi får fra evt Diaby utover høsten/vinteren.

Talentet og ferdighetene er det få som har benektet at han innehar.....

 

Uansett; idag var han stor.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...