Jump to content

Vassiriki Abou Diaby


pacman

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Latterlig. Rett og slett latterlig.

 

Synd for Diaby, men som sagt: Kroppen hans er rett og slett ikke laget for fotball. At benbruddet gjorde ting verre er nok meget trolig også (da han ikke slet så mye med ankel skader før det), men de vedvarende skadeplagene hans i samtlige andre kroppsdeler har han alltid slitt med siden han var en ung spiller i Auxerre.

 

Det som er synd er at vi nå blir sittende på han i minst 9 måneder til.

Link to comment
Share on other sites

Alternativet må være å betale han ut av kontrakten/gi han bort gratis til de som er villige til og fortsette å gamble med skadehistorikken hans.

 

Neppe Arsenal fc vil gjøre noe så drastisk. Men håper for guds skyld at Wenger henter inn en erstatter...

Link to comment
Share on other sites

Neppe Arsenal fc vil gjøre noe så drastisk. Men håper for guds skyld at Wenger henter inn en erstatter...

 

Selvfølgelig ville Arsenal aldri gjort noe slikt. Vi er "the nice guys". Vent til sommeren forøvrig. Tipper vi hører noe som dette: "The signs are good on Diaby. I think he will be back in october". Money saved is money well spent!

Link to comment
Share on other sites

Trist, hadde fire strikes på rad i bowling når jeg skulle sjekke facebook, ble ikke overrasket over nyheten, men såpass urolig at alt glapp! Wenger: Se bort i fra han, ikke ta han med i 25-mannstroppen før januar, lån inn en erstatter om vi må og se an situasjonen igjen i januar. Noen som vet når kontrakten hans går ut? (Dersom det er mens han er langtidsskadet engang fornyer vi vel den uansett, men dog spent på når vi kan bli kvitt denne kvalitetsspilleren her..)

Link to comment
Share on other sites

Trist, hadde fire strikes på rad i bowling når jeg skulle sjekke facebook, ble ikke overrasket over nyheten, men såpass urolig at alt glapp! Wenger: Se bort i fra han, ikke ta han med i 25-mannstroppen før januar, lån inn en erstatter om vi må og se an situasjonen igjen i januar. Noen som vet når kontrakten hans går ut? (Dersom det er mens han er langtidsskadet engang fornyer vi vel den uansett, men dog spent på når vi kan bli kvitt denne kvalitetsspilleren her..)

 

Ja, særlig du hadde 4 strikes på rad. Skrytepave.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Latterlig. Rett og slett latterlig.

 

Trist. Rett og slett trist.

 

 

Selvfølgelig ville Arsenal aldri gjort noe slikt. Vi er "the nice guys". Vent til sommeren forøvrig. Tipper vi hører noe som dette: "The signs are good on Diaby. I think he will be back in october". Money saved is money well spent!

 

Hvis jeg leser sarkasmen din riktig, så ønsker du at Arsenal F.C. heller bør være "the bad guys"?

 

Det ønsker ikke jeg. Victory Through Harmony.

Link to comment
Share on other sites

 

Trist. Rett og slett trist.

 

 

 

Hvis jeg leser sarkasmen din riktig, så ønsker du at Arsenal F.C. heller bør være "the bad guys"?

 

Det ønsker ikke jeg. Victory Through Harmony.

 

Det jeg ønsker er at Arsenal slutter å være idioter å lønne/beholde spillere som ikke bidrar med en dritt.

Link to comment
Share on other sites

trist, jeg måtte sjekke kalenderen for å se om det ikke var noen som hadde kommet med en makaber aprilspøk, men det var det altså ikke. Om ikke Diabys karriere er ødelagt fra før er nok dette kroken på døra dessverre. Utrolig synd at et så stort fotballtalent får ødelagt karrieren på denne måten.

Link to comment
Share on other sites

Ting jeg plukket opp på twitter i går angående Diaby:

 

David Wall@1DavidWall 19h

This is Diaby's 38th injury since joining Arsenal (more than 5/year on average) -> http://www.physioroom.com/news/english_premier_league/players/1284/vassiriki_diaby_injury.html …

 

Orbinho@Orbinho 17h

Arsenal's win percentage with Abou Diaby starting since he joined Arsenal 48%. Without him in the starting 11 58%.

 

WhoScored.com@WhoScored 19h

Abou Diaby: Since August 2010, Arsenal have won 34.8% of their 23 PL games with Diaby starting, compared to 56.1% of their 82 without him

 

Orbinho@Orbinho 17h

Abou Diaby longest runs of consecutive league starts: 10- once, 8- once, 7- once, 6- once, 5- once, 4- 3 times, 3- 6 times, 2- 5 times

 

OptaJean@OptaJean 19h

34% - Abou Diaby has only started 34% of Arsenal's Premier League games since his arrival in January 2006. Crystal.

 

Sagt det tidligere og sier det igjen: Wenger gjorde mye idiotisk i sommer, men salget av Song og "erstatteren" Diaby var rett og slett håpløst. Dømt til å mislykkes fra første stund.

 

Edit:

 

Phil Jones@philjones53 7m

BREAKING NEWS: Arsenal unveil a statue dedicated to Abou Diaby outside the Emirates Stadium pic.twitter.com/P2xReozocs

 

bghwit1cmaej1w5jpglarge.jpg

 

Lol. :P

Link to comment
Share on other sites

Hehe.

Positive med dette er at Wenger (hvis han sitter etter sesongen) ikke kan unngå å signere ny DM. Noe vi virkelig trenger!

Diaby er lost case. At han kan storspille i enkeltkamper etter alle disse skadene han har hatt beviser jo at han har enormt mye fotball i seg. Men det hjelper så lite når han er tre ganger så mye skadet som tilgjenglig.

Med Wilshere borte i ukjent tid, så svekker dette selvsagt våre sjanser på 4 plassen. En skade til på midten der nå så er vi virkelig ute å sykler.

Kampen imorgen er mot Reading hjemme. Taper vi der vil det være bunnen av bunnen denne sesongen. Jeg tror ikke det skjer, Reading skal slås selv om vi hadde sendt utpå dagens NextGen mannskap.

Link to comment
Share on other sites

Det er utrolige tall du kommer med der Stefan. Spinnvilt mye skader.

 

Jeg godtar det all day long at Wenger har beholdt Diaby i alle disse år. Dette fordi han har

potensialet til å være en helt vanvittig bra spiller.

 

Men hvis han skal være med, må han være en "bonusspiller". Wenger er nødt til å innse at Diaby

ikke er en vi kan rely'e on. For å si det på godt norsk. Dette skulle skjedd for flere år siden.

 

Det må hentes inn en som er kapabel til å spille 40 kamper i sesongen og ikke 4. Dersom salget av Song var

Wengers verk, dersom tanken var at Diaby skulle overta der. Ja så er det nødt til å være noe av det dummeste

AW har gjort..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...