Jump to content

Vassiriki Abou Diaby


pacman

Recommended Posts

Lykke til med rekonvalesensen Diaby. Håper virkelig han kommer tilbake og får spille videre på toppnivå, enten for Arsenal eller et annet lag. Jeg har alltid hatt svært stor sans for Diaby både som spiller og person, men anser nå at mulighetene for at han blir en nøkkelspiller for oss er borte. Det synes jeg er mest trist for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply
  • 3 months later...

Er en del år for sent, men bedre sent enn aldri.

 

Bortsett fra at Diaby trolig bli vår nye januar signering.

 

Ha ha!

 

For all del en god spiller, men å satse på at han skal holde seg lenge frisk er galskap. Har tilbrakt mer tid på sykestua enn på banen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tragisk med Diaby som har fått ødelagt en potensielt strålende karriere av skader. Det mest utrolige er at han selv har klart å holde motet oppe i alle disse årene. Det forteller jo at han er rimelig robust i toppetasjen. Bare så synd beina ikke er like robuste... han fortjener kanskje en sjanse, men jeg også tviler på om vi får se Diaby komme tilbake, skadefri over lengre perioder, og levere det han har potensiale til.

Link to comment
Share on other sites

Pleier vel spille ett par kamper for oss, hvor han storspiller i en. Også landslaget hvor han blir hyllet. Også ryker fyrstikkene. Desverre men sånn har det vært altfor ofte. Håper bare ikke Wenger kommer med "like a new signing" iår også. La han spille 20 kamper først, så kan han gjerne kalle han det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var positiv inntil han ble skadet sist. Nå er han 27 år, hever sikkert £50,000 i uka og bidrar med maks 3-4 kamper i året. Når han denne gang blir skadefri så håper jeg at vi forsøker å kvitte oss med han. Det finnes ikke håp om at denne fyren vil klare å holde seg skadefri i de få årene han har igjen av karriera. Spillere som nærmer seg 30 år og sliter med enorme skadeproblemer vil heller ikke holde på til de blir 34-35 år. Synes selvfølgelig synd på mannen, men snart må nok være nok.

Link to comment
Share on other sites

Tragisk med Diaby som har fått ødelagt en potensielt strålende karriere av skader. Det mest utrolige er at han selv har klart å holde motet oppe i alle disse årene. Det forteller jo at han er rimelig robust i toppetasjen. Bare så synd beina ikke er like robuste... han fortjener kanskje en sjanse, men jeg også tviler på om vi får se Diaby komme tilbake, skadefri over lengre perioder, og levere det han har potensiale til.

 

Dette er vel ærlig talt ikke Diaby sin første sjanse heller.. det begynner å bli rimelig mange og hver gang så går det ad undas.

 

Ufattelig kjedelig å se på at vi mangler nettopp en kar på midtbanen som Diaby, men at Wenger gang på gang nekter å kjøpe/finne en ny en bare fordi han nekter å gi opp Diaby og en slik ny spiller vil "drepe" karrieren hans hos oss.

 

Ufattelig kjedelig for Diaby, men minus 2 av de 9 (!) sesongene han har vært her har han knapt nok spilt 10 ligakamper. Slik Arsenalkarrieren hans har gått har klubben praktisk talt drevet veledighet når de har stått ved hans side alle disse årene. På tide å gi slipp.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Skal visstnok gjennom nok en operasjon på kneet etter at noe nytt grums er oppdaget - og dette vil sette han ute til mars!

 

Med all respekt for Diaby som på sitt beste er en fantastisk og enestående fotballspiller, men nå så skjønner jeg veldig godt om han tar og legger fotballskoene på hylla og gir seg mens helsen faktisk tillater han å gå uten rullator.

Link to comment
Share on other sites

Dette viser bare at taklinger slik den Diaby og Eduardo ble utsatt for burde føre til livstidsutestengelse fra fotballen. Diaby har fått ødelagt sin fotballkarriere grunnet en idiotisk takling

Link to comment
Share on other sites

Virkelig synd, men nå er det på tide av vi lar han gå.

 

Hvilken takling Kim ?

 

Det var vel i en av de siste kampene i hans første sesong. Da hadde han bare vært i klubben noen få måneder. Det var borte mot Sunderland. Helt mot slutten av kampen har Diaby ballen helt ute mot sidelinjen i en veldig ufarlig posisjon. Sunderland har hele laget tilbake. Så kommer det en idiot og setter inn en håpløs takling og Diaby ligger igjen på banen med benbrudd. Det var starten på skademarerittet hans. Nå er det ikke sikkert at det er bare den taklingen som har gjort at han har vært så mye skade, men jeg er overbevist om at det har hatt en stor innvirkning

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...