Jump to content

Theo Walcott


Guest Beelzebot

Recommended Posts

Forøvrig: Giroud har ikke akkurat linket opp spesielt godt med spillerene på laget hittil han heller som spiss. Han er sterk og har vunnet mange hodedueller, men som oftest har de endt opp med å gå til en motstander. Walcott vil trolig ikke vinne noe særlig med hodedueller, men når ballen blir spilt lavt inn til han så er han langt kvikkere i beina enn Giroud og hvis en midtstopper f.eks. prøver å rykke opp for å snappe ballen så kan det være dødelig mot en spiller som Walcott. Han har tidligere vist at han faktisk er i stand til å spille med ryggen mot mål og holde unna en midtstopper (kanskje ikke Vidic, men ærlig talt så er det særdeles få spillere som klarer det!). Pasningsfoten hans er heller ikke så altfor ille og mange av løpene hans er veldig gode, men som med Giroud har de ikke alltid blitt sett. Cazorla og Wilshere derimot vil trolig kunne plukke de ut oftere enn hva som skjedde i fjor.

 

Walcott minner meg veldig mye om Owen (en av mine favoritter til tross for at han spilte på feil lag). Lav, rask og dødelig foran mål. Som Walcott er/var ikke Owen den beste teknisk, men han var temmelig sterk i kroppen (som Walcott) og farten hans gjorde at han lett kom seg løs i bakrom og samtidig hadde han evnen til å dra av en spiller når han kom rettvendt og i fart (dette er noe Walcott også er god på. Tro det eller ei..). Owen fungerte også som spydspissen til Liverpool og til tross for at han var lavere enn Walcott, trolig hadde hakket dårligere teknikk og fart så fungerte han veldig godt i Premier League (som ikke akkurat var mindre fysisk på den tida). Og han spilte i store perioder uten en makker på topp.

 

Eksempler på Owen mål:

 

http://www.youtube.com/watch?v=nr21lk8ujbA

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

 

Husker det var ekstremt lite, men 4 sekunder var vel å ta i (ironi?). By the numbers mot Tyskland: "Gomez was in possession for only 18 seconds in the match but managed three shots, two of which were on target and hit the back of the net." Scoret forøvrig 41 mål på 52 kamper for BM, men det var vel ikke det vi diskuterte.

 

Jeg tror faktisk han vil få verre arbeidsvilkår som spiss. Ballene han må jobbe med som spiss, med midtstopper i ryggen er etter mitt syn verre en de han vanligvis får på kant. Der har han problemer nok fra før. Ren hurtighet er en ting, men å kunne bevege seg i mindre rom krever en viss smartness jeg er usikker på om Walcott har. Håper selvsagt at du har rett og jeg har feil :)

Husker nok feil da ja. Men poengen er at man kan spille med en enslig spiss som ikke er oppspillspunktet. Han vil jo i tillegg gjøre det svært så farlig for midtforsvaret til motstanderen å stå høyt noe som gjerne vil skape mer plass for f.eks Cazorla

Link to comment
Share on other sites

http://www1.skysports.com/football/news/12098/8069628/Shock-England-call-for-trio

 

Walcott har har visstnok dratt på seg sykdom, noe som utelater han fra landslagstroppen. Frisk til helgen?

Diaby og Giroud har pådratt som "minor knocks" og Walcott er syk. Ooo allmektige skaper, ikke la dette være starten på et nytt skadehelvette i Arsenal F.C!

Link to comment
Share on other sites

http://www1.skysport...d-call-for-trio

 

Walcott har har visstnok dratt på seg sykdom, noe som utelater han fra landslagstroppen. Frisk til helgen?

Diaby og Giroud har pådratt som "minor knocks" og Walcott er syk. Ooo allmektige skaper, ikke la dette være starten på et nytt skadehelvette i Arsenal F.C!

 

Håper bare det er Wenger som sørger for å holde spillerene sine unna å spille mest mulig for landslaget.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Walcott tar bladet fra munnen.

 

Theo Walcott has insisted he wants to stay at Arsenal, and stated that the delay over a new contract has not been down to money but "football reasons".

 

Walcott, 23, is in the final year of his contract and Arsene Wenger has suggested he could be offloaded in January if the situation is not resolved.

 

However, the forward has stressed that he does not want to leave the club and reiterated that he still aims to become a "club legend" like Thierry Henry.

 

"It's a slow process," Walcott said. "My last contract took over six months to happen. Hopefully it can be sorted out.

 

"I've never said I wanted to go, I've always wanted to stay. I want to be an Arsenal legend. Thierry joined the club when he was 22 and I want to become an Arsenal legend like him, playing up front as well, which is a big factor for me. I've played on the right wing and had the opportunity to play up front a bit more so I think it's about time.

 

"That speculation on the money side of it has never been me. That's not me. I'm not the sort of person who's influenced by money. I always make my decisions based on football and only football. Hopefully something can be sorted out. I'll just wait for the club to get back to us now and go from there.

"It's one of those things that happens in the game. If it comes to it, if the club had to sell me, I'd be disappointed but, like I said, hopefully something can be sorted."

 

http://soccernet.espn.go.com/news/story/_/id/1170185/theo-walcott-still-hopeful-he-will-stay-at-arsenal?cc=5739

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. Selvfølgelig positivt at han ønsker å bli en legende, men det skjulte budskapet er vell mer eller mindre at han trolig forsvinner

hvis ikke han "får vilja si" med å spille på topp.. Hvor han i mine øyne ikke passer, at all, med dagens formasjon.

 

Magefølelsen min er ikke god. Veldig synd hvis han forsviner.

 

Edit: hehe så det kom en ny respons mens jeg skrev og regnet egentlig med den inneholdt et annet synspunkt !

 

Passer Walcott som enslig svane på topp? Selvfølgelig vil farten hans være et kjempegodt våpen, men måten vi spiller på

krever at han også må mestre en del andre aspekter ved spillet. Og det er her jeg er tvilende.

 

-Feilvendt synes jeg ikke han er god nok. Og det er på kant, i midten blir det enda værre...

-Er han sterk nok i kroppen til denne rollen? Har han god nok teknikk, blikk og fotballforståelse?

 

Dette er ferdigheter jeg mener er essensielle som alenespiss. Hadde vi hatt to spisser hadde saken vært en HELT annen

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror derimot han vil passe utmerket på topp i dagens formasjon.

 

Hvorfor skulle ikke han klare det, når Gervinho gjør det? Walcott har mye større forutsetninger for å gjøre det godt med sine avslutteregenskaper og gode førstetouch.

 

Skrev du virkelig gode førstetouch? Walcott har en forferdelig ballbehandling i forhold til Gervinho når det gjelder f.eks å dempe en enkel pasning.

Som spiss derimot tror jeg han kunne gjort det bra, men mot lag som står høyt. ville aldri funket mot Sunderland som spiller med 300 stk i forsvar.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg så virkelig hvor god Gervinho var på touch i kampen mot City -_-

 

Jeg har også sett hvor bra touchen til Walcott er i LENGDERETNING, noe han i stor grad vil dra nytte av som spiss. Touch innover i banen/bakover i banen er noe han ikke mestrer like godt - ,men er heller ikke nødvendig i den rollen Gervinho har nå. som igjen.. hadde fantastiske toucher - noe han har hatt hele tida.

Link to comment
Share on other sites

 

Skrev du virkelig gode førstetouch? Walcott har en forferdelig ballbehandling i forhold til Gervinho når det gjelder f.eks å dempe en enkel pasning.

Som spiss derimot tror jeg han kunne gjort det bra, men mot lag som står høyt. ville aldri funket mot Sunderland som spiller med 300 stk i forsvar.

 

Walcott har da faktisk en temmelig god førstetouch? Han har dårligere teknikk enn Gervinho når det kommer til å dra seg forbi spillere og alt det der, men ballkontrollen hans er faktisk temmelig brukbar når det kommer til førstetouchen. Bedre enn Gervinho sin førstetouch hvertfall. Og jeg er en stor fan av Gervinho.

 

Sjekk f.eks. førstetouchen hans på nummer 9, 4 og 3. Ikke akkurat en touch man forventer av en spiller med forferdelig teknikk som kommer i 100?

 

http://www.youtube.com/watch?v=yBxtSJ41TRQ&hd=1

 

En annen forutsetning til at Walcott kan gjøre det veldig bra på spissplass er instinkt og det faktum at han er en god avslutter. Mot kompakte lag så vil han få en tøffere jobb med å komme alene med keeper, men jeg tror allikevel at han generelt sett vil blomstre på spissplass.

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. Selvfølgelig positivt at han ønsker å bli en legende, men det skjulte budskapet er vell mer eller mindre at han trolig forsvinner

hvis ikke han "får vilja si" med å spille på topp.. Hvor han i mine øyne ikke passer, at all, med dagens formasjon.

 

Magefølelsen min er ikke god. Veldig synd hvis han forsviner.

 

Edit: hehe så det kom en ny respons mens jeg skrev og regnet egentlig med den inneholdt et annet synspunkt !

 

Passer Walcott som enslig svane på topp? Selvfølgelig vil farten hans være et kjempegodt våpen, men måten vi spiller på

krever at han også må mestre en del andre aspekter ved spillet. Og det er her jeg er tvilende.

 

-Feilvendt synes jeg ikke han er god nok. Og det er på kant, i midten blir det enda værre...

-Er han sterk nok i kroppen til denne rollen? Har han god nok teknikk, blikk og fotballforståelse?

 

Dette er ferdigheter jeg mener er essensielle som alenespiss. Hadde vi hatt to spisser hadde saken vært en HELT annen

Sier meg enig her. Vi har alle sett hvor enkelt en god forsvarsspiller kan sette Walcott ut av en kamp, og hvordan i all verden vil det fungere nå han blir pakket inn mellom 2 midtstoppere?!

Så lenge vi har den formasjonen vi har så vil det ikke fungere for Walcott på topp. De svakere lag pleier og parkere bussen som gir Walcott lite rom og løpe i. De bedre lagene tror jeg ikke vil ha noen problemer med å holde han i sjakk, for Walcott har veldig få strenger og spille på.

Hvorfor han er så fiksert på å være spiss skjønner jeg ikke, for når du er en av de 3 på topp i Arsenal så har han alle muligheter og frihet til å uttrykke seg der. Alikevell sitter vi nå med 43 mål på 223 kamper.

 

Han prater om å bli en legende og være en spiss som Henry, og da virker det for meg som at gutten har litt urealistiske mål og ikke helt ser sine begrensninger han har i dag.

Jeg synes han har kjempe potensiale som vingspiller, og det er ikke uten grund at Wenger som har sett han hver dag nå i 7 år fortsetter å spille han i den posisjonen som tross alt passer han best!

 

Men skulle vi ende opp med å skifte til en 4-4-2 formasjon så kan det hende at det ville blitt en god løsning, men selv her har jeg ikke helt trua. Han er fortsatt ung med sine 23 år, og har alle muligheter i fremtiden til å bli en god spiss. Men å være enslig spiss i dagens fotball er ikke enkelt når du er 1.76 cm høy, og ikke heter Messi.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Walcott med hell kan spille spiss i veldig mange kamper, mye på grunn av at dagens Arsenallag innehar en kvalitet vi har manglet tidligere sesonger i form av virkelig gode distanseavsluttere i Podolski, Cazorla og Arteta. Dette gir spillet vårt en ny dimensjon da de lagene som eventuelt parkerer bussen på egen 16. for å nekte Walcott bakrom skaffer seg selv nye store problemer i form av meget gode skyttere som kan prikke ballen i mål fra 20 meter.

 

Våre motstandere får ett vanskelig dilemma om vi starter med Walcott på topp da de virkelig må han en midtbane som kan løpe utrettelig i 2 x 45 minutter for å forstyrre midtbanespillerne våre fra å ta gode skuddmuligheter.

 

Jeg både håper og tror at Walcott vil få sine sjanser som spiss, enten alene eller i tospann med Giroud i løpet av sesongen så gjenstår det å se hvor godt han lykkes. Jeg syns Walcott per dags dato er en meget god kantspillere, men tror også det bor en meget god spiss i han. Wenger har vel også over flere år sagt at Theo er tiltenkt en rolle mer sentralt i banen på sikt?

Link to comment
Share on other sites

Har mine tvil til at situasjonen er så enkel som han sier. Hvor mange spillere har vi ikke hatt som er desperate etter å bli værende, sier det ikke handler om penger og vil bli en storhet i Arsenal? Tror dette handler mer om å skaffe goodwill hos fansen og legge press på klubben enn noe annet. Han har vært i klubben såpass lenge at han vet han ikke bare kan kreve det ene og det andre fra Wenger og regne med det går greit. Han vil spille spiss, går ut offentlig med sine ønsker og Wenger viser han til benken. Jeg tror det er flere sider til dette enn det som har kommet frem, og denne saken gjør meg veldig tvilende til at han blir hos oss.

Link to comment
Share on other sites

Med Van Persie sin greie i friskt minne er det klart at noen lyger rett og slett.

RvP var en av dem. Walcott tror jeg ikke er en av dem. Walcott virker ekte i

det han sier, og jeg tror faktisk på han når han sier han vil bli i Arsenal.

Så er spørsmålet hvor mye agenten hans har å si til dette..

 

Walcott har helt klart en plass i dagens Arsenal lag. Han har definitivt et skuddbein

som kan måle seg med de fleste.

Teknikken hans....ja den er heller ikke så dårlig som enkelte hevder. I fart er han kanskje

en av de med best mottak av de der framme.

Walcott som spiss er noe jeg har ønsket lenge. Og er det en ting Walcott er god til så er det

plassering av skudd. Det er sjelden en ser hans skudd blir måkt over.

Og med en servitør av Cazorla's klasse kan dette bli bra.

Link to comment
Share on other sites

Med Van Persie sin greie i friskt minne er det klart at noen lyger rett og slett.

RvP var en av dem. Walcott tror jeg ikke er en av dem. Walcott virker ekte i

det han sier, og jeg tror faktisk på han når han sier han vil bli i Arsenal.

Så er spørsmålet hvor mye agenten hans har å si til dette..

 

Walcott har helt klart en plass i dagens Arsenal lag. Han har definitivt et skuddbein

som kan måle seg med de fleste.

Teknikken hans....ja den er heller ikke så dårlig som enkelte hevder. I fart er han kanskje

en av de med best mottak av de der framme.

Walcott som spiss er noe jeg har ønsket lenge. Og er det en ting Walcott er god til så er det

plassering av skudd. Det er sjelden en ser hans skudd blir måkt over.

Og med en servitør av Cazorla's klasse kan dette bli bra.

naiviteten lenge leve

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Dette er noe Walcott har snakket om i årevis. Det er ikke en sak som er kommet opp nå. Jeg er overbevist om at det Walcott sier stemmer, og i og med at spissen Gervinho er et faktum har AW gitt Walcott de kortene han trenger for å argumentere sin sak. AW har jo også sagt at "they are working on Walcott also" i den rollen.

 

Jeg antar vi snart får se Walcott prøve seg noen kamper i rollen. Hvis ikke er det en (ny) "må ikke komme her og komme her" sak fra AW's side.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi først skal flytte noen nye inn på topp, så er dette kanskje veien å gå i fremtiden? :)

 

http://www.givemefoo...mous-henry-goal

 

Gunnerblog sitt syn på Walcott's situasjon:

 

http://gunnerblog.com/2012/09/25/theo-should-learn-from-mikel-arteta/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Gunnerblog+%28Gunnerblog%29

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...