Jump to content

Theo Walcott


Guest Beelzebot

Recommended Posts

Rykter er rykter, men ser TV2sporten har hentet inn fra en eller annen kilde at Wenger vurderer et bytte mellom Walcott og Rahem Sterling pluss noe penger. I så fall får vi inn et talent som har prøvd seg på toppnivå og vet hva han går til, men av noe "Walcott-kaliber" er han ikke enda.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Ryktet stammer fra The Sun. Og Walcott + £8M for Sterling? Hadde det vært andre veien så kunne jeg skjønt det, men det ville vært en heller dårlig deal i mine. Ja Sterling er talentfull, men gutten er 17 (snart 18) og vi vet virkelig ikke hvordan han vil utvikle seg de neste 2-5 årene. Kan fort bli en Pennant for alt vi vet. Walcott derimot har over 7 sesonger med Premier League fotball under beltet. Er i sin beste alder og har vist stor utvikling de siste sesongene.

 

Aller helst vil jeg beholde han. Fremfor "stortalentet" Zaha også for å si det slik.

Link to comment
Share on other sites

Detective82@Detective82

Arsenal offered Walcott £75k a week, he asked for £100k. Afc then said £80k, he said £90k. Just offer him the £90k a week he wants.

 

I så fall er det bare å gi han det han vil ha. Lønner seg mer enn å selge han for spottpris eller miste han for ingenting og uansett måtte handle en dyr eller langt dårligere erstatter.

Link to comment
Share on other sites

Walcott er 23. Det er investert tid, penger og tålmodighet i ham. Han er fast innslag i et engelsk landslag. Han har blitt en fantastisk avslutter og står for målpoeng hver gang han går på banen. Hvis ikke styret ser hva han er verdt så er hele Arsenal blitt en farmerklubb verden aldri har sett maken til. Gi ham for f.. det han han ber om. Han er vår råeste offensive spiller når han har dagen og det ser ut som han har det oftere og oftere. Hvis Arteta og Cazorla klarer å slå tidligere på ham så vil han komme alene mot siste forsvarer et par ganger per kamp. Arshavin er fortsatt bedre enn begge de to andre til akkurat dette. Med de avslutningsferdighetene Theo har nå vil det føre til minst et mål per kamp. Samtidig er han den som slår best innlegg og kan gjøre både Chamakh og Giroud veldig gode. Jeg ser for meg at Walcott faktisk kan pushe for topp 5 målscorer i Arsenal gjennom tidene hvis han får fortsette der han er nå.

Link to comment
Share on other sites

Nettopp det jeg har preiker for døve årer de siste 3 år. Gutten er ung. Man glemmer at til tross på 6 år i PL så startet dette i 16års alder.

 

Å forvente stabilt toppnivå av ekstrem type i en alder under 22-23 er rett og slett å tro på nissen.

 

Det er nå vi skal høste av erfaring, ferdig utviklet fysikk og finpusset ekstremferdigheter i fart og avslutninger.

 

Men tvilsomt... Wenger er for sta tenker jeg - så gratulerer Chelsea, Liverpool, man utd eller man city - flott signering!

Link to comment
Share on other sites

Nettopp det jeg har preiker for døve årer de siste 3 år. Gutten er ung. Man glemmer at til tross på 6 år i PL så startet dette i 16års alder.

 

Å forvente stabilt toppnivå av ekstrem type i en alder under 22-23 er rett og slett å tro på nissen.

 

Det er nå vi skal høste av erfaring, ferdig utviklet fysikk og finpusset ekstremferdigheter i fart og avslutninger.

 

Men tvilsomt... Wenger er for sta tenker jeg - så gratulerer Chelsea, Liverpool, man utd eller man city - flott signering!

 

Det er korrekt, men skal man da som "uferdig" spiller på 23 år kunne "kreve" 100K i uka ? Jeg syntes ikke det, men innser at verden er endret og at andre klubber gladelig betaler det i uka for en brite med mye PL erfaring, så derfor sign him!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Det er korrekt, men skal man da som "uferdig" spiller på 23 år kunne "kreve" 100K i uka ? Jeg syntes ikke det, men innser at verden er endret og at andre klubber gladelig betaler det i uka for en brite med mye PL erfaring, så derfor sign him!

 

Jeg sier ikke at han er uferdig nå - snarere tvert imot. Jeg vil påstå at Walcott er nådd 85-90% av sitt potensiale. Resterende tror jeg ikke kommer før han får fast spilletid som midtspiss/bakromsspiss.

 

Om Walcott kan kreve 100k? Van Persie, Rooney, Suarez, Torres, Dzeko, Terry, Lampard, Gerrard, Young osv har det - så ja det kan han.

 

I tillegg er han home-grown - noe mange klubber gladelig betaler ekstra 25k for å få.

Link to comment
Share on other sites

Sjelden jeg er så enig med The Sun som dette:

 

IF Theo Walcott is allowed to leave Arsenal then the people running the club must resign.

 

For Theo won the North London derby yesterday with his delivery, pace, drive and enthusiasm.

Such is his importance to THIS team and THIS club. On and off the pitch.

Yes, Santi Cazorla was good. But Theo was great. He is not just “finally” coming good. He is attaining greatness.

 

 

Read more: http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/4650012/Arsenal-5-2-Tottenham-Match-report-pictures-and-video-highlights.html#ixzz2CWl56caG

Link to comment
Share on other sites

Sjansen for at Theo forsvinner er ganske stor innen noen måneder, om ryktene stemmer...... Det handler ikke om penger eller spilletid, men måten han blir brukt på. Theo hevder selv (etter ryktene) at han ønsker å utnytte sine kvalieteter som midtspiss (og jeg er enig), men det vil ikke skje i Arsenal under Wenger sin tid.

 

I de siste månedene har han tatt store skritt som "ving", men det kan kanskje ha noe med at han oftere får muligheten til å sette fart før han må passere en motspiller. Og; han har bedret innleggsfoten sin.......; men likevel mener jeg at han er en spiller som har kvaliteter som midtspiss.

Han er farlig når han er i fart mot 16-meteren, og har utviklet seg til å bli "rolig" i avlsutningsøyeblikkene. Dette gjør han til å være en av våres viktigste brikker på den offensive delen av spillet denne sesongen, men hva nå?

 

Wenger vil ikke kjøre inn til et 3-5-2 eller 4-4-2 system, og da er dessverre Theo tapt for klubben. Jeg mener at med Theo, Podolski, Giroud, og (et talent) kunne vært spennede spisser å ha i et system med 2 spisser.....; og de ville gitt flere ulike kvaliteter/strenger å spille mot ulike lag.

Mister vi Theo; så vil det gi kraftige signaler fremover. Klarer vi ikke å gi våre "homegrown"-players en god nok rolle? Hva gir dette av signaler videre?

Nei; jeg frykter et "tap" av Theo på flere områder. Hva er det styret/manager ønsker og VIL med klubben på sikt?

Theo har spilt med åpne kort, vil klubben gjøre det også?

Link to comment
Share on other sites

Sjansen for at Theo forsvinner er ganske stor innen noen måneder, om ryktene stemmer...... Det handler ikke om penger eller spilletid, men måten han blir brukt på. Theo hevder selv (etter ryktene) at han ønsker å utnytte sine kvalieteter som midtspiss (og jeg er enig), men det vil ikke skje i Arsenal under Wenger sin tid.

 

I de siste månedene har han tatt store skritt som "ving", men det kan kanskje ha noe med at han oftere får muligheten til å sette fart før han må passere en motspiller. Og; han har bedret innleggsfoten sin.......; men likevel mener jeg at han er en spiller som har kvaliteter som midtspiss.

Han er farlig når han er i fart mot 16-meteren, og har utviklet seg til å bli "rolig" i avlsutningsøyeblikkene. Dette gjør han til å være en av våres viktigste brikker på den offensive delen av spillet denne sesongen, men hva nå?

 

Wenger vil ikke kjøre inn til et 3-5-2 eller 4-4-2 system, og da er dessverre Theo tapt for klubben. Jeg mener at med Theo, Podolski, Giroud, og (et talent) kunne vært spennede spisser å ha i et system med 2 spisser.....; og de ville gitt flere ulike kvaliteter/strenger å spille mot ulike lag.

Mister vi Theo; så vil det gi kraftige signaler fremover. Klarer vi ikke å gi våre "homegrown"-players en god nok rolle? Hva gir dette av signaler videre?

Nei; jeg frykter et "tap" av Theo på flere områder. Hva er det styret/manager ønsker og VIL med klubben på sikt?

Theo har spilt med åpne kort, vil klubben gjøre det også?

Theo har i de siste kampene omtrent hatt en fri rolle hvor han rullerer og drifter ut og inn av sin kantrolle. Å klage på en slik rolle gir like lite troverdighet som alle andre unnskyldninger. Da har jeg mer sans for vP som faktisk sier at han trenger nye utfordringer og ikke tror at laget er godt nok til å vinne. Det er ærlig og virkerlig to the point. Jeg misliker sterkt at han gikk til United, men har ingen problemer med å se hvorfor. Så får vi se om han valgte rett klubb til syvende og sist. Man har ingen garantier for å vinne noe sted i verden..

Link to comment
Share on other sites

Theo har i de siste kampene omtrent hatt en fri rolle hvor han rullerer og drifter ut og inn av sin kantrolle. Å klage på en slik rolle gir like lite troverdighet som alle andre unnskyldninger. Da har jeg mer sans for vP som faktisk sier at han trenger nye utfordringer og ikke tror at laget er godt nok til å vinne. Det er ærlig og virkerlig to the point. Jeg misliker sterkt at han gikk til United, men har ingen problemer med å se hvorfor. Så får vi se om han valgte rett klubb til syvende og sist. Man har ingen garantier for å vinne noe sted i verden..

Helt uenig. Van Persie var en løgner som lurte alle. Penger var det ikke snakk om. Allikevel forlangte han £220 000 for å gå til MU.

Wenger sa vel også i etterkant at de hadde ikke råd til å beholde RvP. Nei respekten for RvP den har jeg ikke i det hele tatt.

En kaptein som går ut i media og snakker negativt om klubben som har fostret sykebetalingene hans i 7 år. Ikke så mye forskjell på han

og Adebayor.

 

Walcott kommer jeg faktisk til å ha respekt for hva han enn gjør. Han har vært ærlig hele veien.

Hvis Arsenal vil for fremtiden være en middelhavsfarer så er det nok det beste å selge unna det vi har av kvalitet i klubben.

De gjør en god jobb så langt.

 

Har Arsenal ambisjoner er det jaggu meg på tide å vise det nå. Det er sikkert 10 PL klubber som sikler etter Theo og vil betale det han

ønsker som er rimelig etter dagens lønninger.

Nå gjenstår det å se om Arsenal skal svelge en kamel og komme til en enighet eller om dette skal bli en ny Martin Keown/Ashley Cole sak hvor

Arsenal står igjen som taperen.

Link to comment
Share on other sites

 

Helt uenig. Van Persie var en løgner som lurte alle. Penger var det ikke snakk om. Allikevel forlangte han £220 000 for å gå til MU.

Wenger sa vel også i etterkant at de hadde ikke råd til å beholde RvP. Nei respekten for RvP den har jeg ikke i det hele tatt.

En kaptein som går ut i media og snakker negativt om klubben som har fostret sykebetalingene hans i 7 år. Ikke så mye forskjell på han

og Adebayor.

 

Walcott kommer jeg faktisk til å ha respekt for hva han enn gjør. Han har vært ærlig hele veien.

Hvis Arsenal vil for fremtiden være en middelhavsfarer så er det nok det beste å selge unna det vi har av kvalitet i klubben.

De gjør en god jobb så langt.

 

Har Arsenal ambisjoner er det jaggu meg på tide å vise det nå. Det er sikkert 10 PL klubber som sikler etter Theo og vil betale det han

ønsker som er rimelig etter dagens lønninger.

Nå gjenstår det å se om Arsenal skal svelge en kamel og komme til en enighet eller om dette skal bli en ny Martin Keown/Ashley Cole sak hvor

Arsenal står igjen som taperen.

Hvem ble lurt av hans uttalelser? De var jo krystallklare. vP mente at klubben ikke var ambiøs nok. De fleste av oss er vel enige i det?

Han takket nei til mer penger andre steder fordi han hadde bestemt seg for United.

 

Walcotts uttalelser om posisjon og spillestil er mer diffuse i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Hvem ble lurt av hans uttalelser? De var jo krystallklare. vP mente at klubben ikke var ambiøs nok. De fleste av oss er vel enige i det?

Han takket nei til mer penger andre steder fordi han hadde bestemt seg for United.

 

Walcotts uttalelser om posisjon og spillestil er mer diffuse i mine øyne.

Krystallklare ...vel ikke vet jeg. Han sa det ikke var snakk om penger...det var det...det er en løgn.

Wenger sa i ettertid at han ikke hadde råd til å beholde han. Og da driter jeg om han takket nei til Man City. Det gjorde Berbatov også.

Big fuckin deal når du får £220 000 i uka som han forlangte.

At han forsåvidt dekker det med å vinne trofeer...vel...lojalitet og en såkalt Gooner går til erkefienden er rart

hvordan en vrir på det. RvP er nåtidens Frank Stapleton , og på Emirates kan han aldri vise seg igjen etter sin karriere.

 

Er mye mer respekt over hva Walcott sier som jeg ser det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier ikke at han er uferdig nå - snarere tvert imot. Jeg vil påstå at Walcott er nådd 85-90% av sitt potensiale. Resterende tror jeg ikke kommer før han får fast spilletid som midtspiss/bakromsspiss.

 

Om Walcott kan kreve 100k? Van Persie, Rooney, Suarez, Torres, Dzeko, Terry, Lampard, Gerrard, Young osv har det - så ja det kan han.

 

I tillegg er han home-grown - noe mange klubber gladelig betaler ekstra 25k for å få.

 

Resterende kommer for meg når han en gang kan gå en full sesong uten repeterende turer på skadelisten. Vi vet alle hvor god han kan være, men vi har fortsatt tilgode og se han prestere jevnt over en full sesong. Mulig dette er sesongen, noe som er en selvfølge da Kroenke sikkert ønsker mer penger inn i den flotte 'self-sustainable model'.

 

Walcott blir bedre for hver sesong, og synes han aldri har virket bedre på høyrekant enn det han er i øyeblikket! Meget trist om han selges i januar/sommer!

Jeg står fortsatt fast ved at han ikke bør spille midtspiss nå, og i allefall ikke i denne formasjonen! At han skårer mot et ødelagt tottenham med 10 mann i en kamp som mer eller mindre er over, er ikke riktig å ta en slik beslutning på. Det vil også vært hodeløst og ta ut en Giroud som er her 'for the long run' mot en som enda ikke har signert. Og for det andre så er Walcott den soleklart beste kantspilleren i klubben, og det han(Walcott) tydeligvis ønsker gjør han allerede i den posisjonen han spiller i nå. Skåre mål, og legge opp til andre.

Men.. I noen kamper så tror jeg at han ville fungert som midtspiss. I kamper hvor han ikke blir klemt mellom 2 stoppere, og et lag som ligger med 10 mann forran eget mål. Walcott er heller ikke en spiss som fungerer som laget kan spille av slik vi gjør med Giroud.

Jeg er også enig med de som mener at han ville fungert på topp i en 4-4-2 elller 3-5-2 formasjon.

 

Kort og greit.. 'Sign Da Ting!!'

 

http://www.youtube.com/watch?v=jPBm-GvEVlg

Link to comment
Share on other sites

 

Resterende kommer for meg når han en gang kan gå en full sesong uten repeterende turer på skadelisten. Vi vet alle hvor god han kan være, men vi har fortsatt tilgode og se han prestere jevnt over en full sesong. Mulig dette er sesongen, noe som er en selvfølge da Kroenke sikkert ønsker mer penger inn i den flotte 'self-sustainable model'.

 

Det er vel dette som er poenget mitt, han er bare 23 år, har fortsatt potensialet, men mye skadet og i perioder svært variabel i formen. Å sammenlikne dette med spillere som Van Persie, Rooney, Suarez, Torres, Dzeko, Terry, Lampard, Gerrard, Young blir i mine øyne feil da dette er spillere som har prestert på høyt eller svært høyt nivå over flere sesonger både i England, andre ligaer og internasjonalt. Når fotballen en gang er blitt som den er blitt så er "sikkert" 100K i uka en normal pris som mange er villig til å matche og som klubben bør betale, men når man ser hva andre spillere i Arsenal har så er det ikke nødvendigvis rett at TW skal være bortimot lønnsledende (og ja, jeg mener at lønnsstrukturen i dagens arsenal er feil og for flat).

 

Med dagens formasjon så syntes jeg også at han gjør seg best som "fri" ving som kan drifte inn i perioder.

 

Vi skal forøvrig bare 4-5 kamper tilbake i tid for at folk på dette forumet sukket og stønnet etter noen svake innhopp og påpekte hvor rett det var av Wenger å ikke gi han hva han ville ha.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...