Jump to content

Theo Walcott


Guest Beelzebot

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Sign da ting !

 

"What does make an interesting comparison is that Robin Van Persie who would have given more to the side had we forced him to stay was allowed to go despite the fact he had more to lose by not performing well during his last year. Yet we kept Theo who can sit on the bench all year and probably still get a fairly decent move next summer.

The quality of side that we’ve got at the moment does beg the question why we didn’t force Robin to stay… you know… for his own good type of thing. Without doubt, if he’d been with us now, we’d be contenders for the league. Slightly gutting for us… "

Link to comment
Share on other sites

Enig der egentlig. Det hadde vært fint å se Van Persie bli "tvunget" til å bli, men når kroner og øre skal veies opp ved siden av det sportslige vet vi hva som veier tyngst i Arsenal. Ser vi bort fra det er det ikke vanskelig å skjønne at han til slutt ble solgt - Wenger har aldri vært spesielt ivrig etter å beholde spillere som er desperate etter å dra når det er konkret interesse på bordet. Hvis de til syvende og sist ikke vil spille for Arsenal og har hodet et annet sted er det egentlig helt i orden at de blir solgt for min del.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hva er situasjonen med Theo? er det penger det står på eller hva? Virker jo som Walcott ønsker å være i Arsenal videre og da skulle man tro det var en grei sak.... hvis vi ikke klarer å bli enige med han blir jeg skuffa, han er en spiller som kan gjøre en forskjell med farten sin, jeg håper han signerer videre!

Link to comment
Share on other sites

Hva er situasjonen med Theo? er det penger det står på eller hva? Virker jo som Walcott ønsker å være i Arsenal videre og da skulle man tro det var en grei sak.... hvis vi ikke klarer å bli enige med han blir jeg skuffa, han er en spiller som kan gjøre en forskjell med farten sin, jeg håper han signerer videre!

 

Situasjonen er at han vil spille spiss, enkelt og greit. Han vil bli,men han vil spille spiss, og da er saken plutselig ikke den samme. Har visstnok takket nei til 750 høvdinger i uka, det regner jeg med var uten slike lovnader.

Link to comment
Share on other sites

Som bergkamp sier så er det ikke pengene det står på, men det at han vil prøve seg mer i midten. Wenger derimot virker ikke spesielt keen på dette og det er vel derfor Theo (ifølge seg selv) ikke har signert ny kontrakt.

 

Vil også påstå at det neppe hjelper fra Wenger sin side når han attpåtil gir Gervinho sjansen på topp fremfor Theo til tross for at førstnevnte ikke hadde noen ambisjoner om å spille i midten og kun har vært i klubben litt over et år..

 

Ellers har jo også Wenger generelt sett fryst ut Walcott denne sesongen. Han står så langt med 4 opptredner fra start hvorav 2 er i Ligacupen. Står så langt med 8 mål og 4 målgivende på disse 14 kampene til sammen. Soleklart vår mest målfarlige spiller..

Link to comment
Share on other sites

550 minutter har Walcott spilt i år. 8 mål og 4 assists er poengene. Dvs:

 

Walcott bruker i snitt 45 minutter på å få målpoeng - altså enten mål eller assist.

Walcott bruker i snitt 69 minutter på å score et mål

Walcott bruker i snitt 137 minutter på å få en assist

 

Jeg tenkte å gjøre øvelsen for noen andre i klubben - men jeg fant ut at ingen ville være i nærheten what so ever - så jeg droppa det..

Link to comment
Share on other sites

550 minutter har Walcott spilt i år. 8 mål og 4 assists er poengene. Dvs:

 

Walcott bruker i snitt 45 minutter på å få målpoeng - altså enten mål eller assist.

Walcott bruker i snitt 69 minutter på å score et mål

Walcott bruker i snitt 137 minutter på å få en assist

 

Jeg tenkte å gjøre øvelsen for noen andre i klubben - men jeg fant ut at ingen ville være i nærheten what so ever - så jeg droppa det..

 

Syns det er underlig at Walcott ikke er signert. Song og RvP er borte og går Walcott også har vi mista

de 3 som bidro mest offensivt ifjor.

Syns rett og slett det er et sykdomstegn at Arsenal som klubb ikke legger penga på bordet og signerer han.

Han får glatt de pengene i sikkert 7-8 andre PL klubber.

Vi burde premiere bedre de bsom bidrar og la de svakeste tjene mindre.

Link to comment
Share on other sites

 

Syns det er underlig at Walcott ikke er signert. Song og RvP er borte og går Walcott også har vi mista

de 3 som bidro mest offensivt ifjor.

Syns rett og slett det er et sykdomstegn at Arsenal som klubb ikke legger penga på bordet og signerer han.

Han får glatt de pengene i sikkert 7-8 andre PL klubber.

Vi burde premiere bedre de bsom bidrar og la de svakeste tjene mindre.

"There is something rotten in the kingdom of Arsenal"

Link to comment
Share on other sites

Har forferdelig liten tro på at dette er denne spiss-situasjonen som gjør at han avventer, det er nok en tynn suppe som er en mer stueren forklaring for situasjonen enn det som gjelder: penga. Han er en ung engelsk landslagsspiller som scorer mål, og han vil ha det beste markedet er villige til å tilby - selvfølgelig! Men det får han ikke i Arsenal. Wenger er ikke begeistret for de ekstra "gebyrene" engelske spillere skal ha, og det er ikke jeg heller forsåvidt. Det kommer dessverre til å ende med at han blir solgt i januar eller forsvinner i sommer, og det blir spennende å se hvordan han forklarer det når han spiller på høyrekanten til Liverpool eller Chelsea for £100.000 i uka neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Har forferdelig liten tro på at dette er denne spiss-situasjonen som gjør at han avventer, det er nok en tynn suppe som er en mer stueren forklaring for situasjonen enn det som gjelder: penga. Han er en ung engelsk landslagsspiller som scorer mål, og han vil ha det beste markedet er villige til å tilby - selvfølgelig! Men det får han ikke i Arsenal. Wenger er ikke begeistret for de ekstra "gebyrene" engelske spillere skal ha, og det er ikke jeg heller forsåvidt. Det kommer dessverre til å ende med at han blir solgt i januar eller forsvinner i sommer, og det blir spennende å se hvordan han forklarer det når han spiller på høyrekanten til Liverpool eller Chelsea for £100.000 i uka neste sesong.

 

My thoughts exactly!

 

...men jeg tror jeg er mer åpen for at klubben ender opp som chicken i dette spillet og at han signerer ny og langt bedre kontrakt i januar. Og, at han fortsetter å spille på vingen inntil videre.

Link to comment
Share on other sites

For å være ærlig syns jeg det er merkelig at folk tror på spillere som sier de ikke bryr seg om penger når det kommer til kontrakter. Det eneste tabuet som finnes fortsatt for spillere er å innrømme at de vil tjene penger. Og da kommer de med andre begrunnelser, som at de er uenig med hvilken vei ledelsen går i, at de ikke føler seg elsket, at de vil spille en annen posisjon eller noe annet svada. Litt ærlighet hadde vært fint - og i dette tilfellet har jeg null tro på de offisielle forklaringene til Theo Walcott.

 

Når det er sagt er jeg kanskje litt i overkant kynisk, det er vel plenty av eksempler på det motsatte også, men det er vel ikke akkurat helt uten grunn at de som forlater Arsenal uten å bry seg om penger tilfeldigvis ender opp med å tjene det mangedobbelte andre steder. Van Persie brydde seg ikke penger, trofeer var det eneste som var viktig - at han tredobler lønna i samme slengen er tross alt bare tilfeldig, eller?

Link to comment
Share on other sites

For å være ærlig syns jeg det er merkelig at folk tror på spillere som sier de ikke bryr seg om penger når det kommer til kontrakter. Det eneste tabuet som finnes fortsatt for spillere er å innrømme at de vil tjene penger. Og da kommer de med andre begrunnelser, som at de er uenig med hvilken vei ledelsen går i, at de ikke føler seg elsket, at de vil spille en annen posisjon eller noe annet svada. Litt ærlighet hadde vært fint - og i dette tilfellet har jeg null tro på de offisielle forklaringene til Theo Walcott.

 

Når det er sagt er jeg kanskje litt i overkant kynisk, det er vel plenty av eksempler på det motsatte også, men det er vel ikke akkurat helt uten grunn at de som forlater Arsenal uten å bry seg om penger tilfeldigvis ender opp med å tjene det mangedobbelte andre steder. Van Persie brydde seg ikke penger, trofeer var det eneste som var viktig - at han tredobler lønna i samme slengen er tross alt bare tilfeldig, eller?

 

Ikke noe galt i å bry seg om penger i grunn, men det betyr neppe alt. I følge uttallelse fra Wenger nylig fikk RvP tilbud om £300.000 i uka for å signere for City, men han ville til United til tross for at det "koster" han angivelig £ 80.000 i uka. Etter det jeg har lest får han "bare" £220.000 i uka for å spille for svina.

Link to comment
Share on other sites

RVP ble tilbudt den lønna, men det kom også fram at City ikke ville betale mer enn £15m i overgangssum så det spørs om han i det hele tatt fikk en mulighet til å takke nei til den.

 

Men ja, det er ikke så svart og hvitt at det er enten eller - mange faktorer spiller inn. Fotballspillerne prøver så godt de kan å fremstå som at penger ikke er en av dem og det syns jeg er rart.

 

Det er her jeg liker ærligheten til f.eks Zlatan Ibrahimovic, som aldri har vært redd for å gå ut med hva han mener han fortjener. Han blir oppfattet som grådig og arrogant, men en løgner er han ihvertfall ikke.

Link to comment
Share on other sites

For å ta Arsenals tilfelle, så tror ikke jeg spillerne forlater klubben nødvendigvis for pengene, men tror ambisjoner om å vinne noe er den store drivkraften. At de tjener gode penger på det er vel en stor bonus for dem. Og sjansene er vel enorme for at de tjener bedre i uansett klubb de velger.

 

Det er ikke vanskelig å se at United er en sportslig suksess for van Persie, og karrieren er kort så det er jo greit å cashe litt inn også. Tror som sagt ikke det var pengene som var drifkraten først og fremst. Robin van Persie vil vinne noe, og det virker ikke som Arsenal er like interesert i vinne noe i nær fremtid.

Det samme kan vel sies om Nasri også, større sjanser for han å vinne noe med City. Samme kan man vel si om Fabregas, mye større sjanser for han å vinne noe der han er nå. Men så er han også kommet hjem, han var hos oss på lånt tid i utgangspunktet.

 

Det er jo litt å tenke på at Arteta måtte vistnok ned i lønn for å komme til oss, det burde vel si litt om lønnsnivået blant våre beste krigere.

Skal vi ha de beste så må vi betale, og vil vi vinne så må vi ha de beste, vi vinner ingenting på å samle på restene som de beste ikke vil ha\trenger.

Så enkelt er det vel egentlig!! Eller...??

Link to comment
Share on other sites

Sanker målpoeng etter målpoeng til tross for at han mot Fulham ikke helt kom til rette, men han er uten tvil vårt viktigste offensive våpen. Igjen hadde han målgivende pasninger til Giroud også. Meget god corner og et presist innlegg på hodet til franskmannen.

Link to comment
Share on other sites

Wenger hates seeing stars leave but assures fans Walcott can be replaced

 

"You think I'm not fed up? I want them to stay," he said. "He [Walcott] was fantastic last year in this game. He will certainly be again.

 

 

 

"Its always important to keep your best players. If that should happen we'll replace him with someone - another big name. Or make another big name.

 

"I have discussions every day with Theo Walcott, but not every day about his contract - his agents do that.

 

"We are trying to get further but, at the moment, nothing else has happened."

 

Med sitatet "We don't buy superstars. We make them" friskt i minnet så tipper jeg det blir det siste i uthevet skrift som skjer.

 

Theo er nok dessverre en goner.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...