Jump to content

Theo Walcott


Guest Beelzebot

Recommended Posts

McLintock sier mye bra der, men ikke alle tidligere spillere er verdt å høre på. De mest høylytte - Ian Wright og Paul Merson driver nærmest en svertekampanje mot Wenger og har gjort det i årevis, drevet av gammel bitterhet. Jeg bryr meg ikke så veldig mye om hva forståsegpåere, ex-proffer og eksperter snakker om i media men spesielt Ian Wright har provoserende dårlige meninger og har i sommer vært besatt av ideen om at Jermaine Defoe er den idelle erstatter for RVP. >_<

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply
Hva skulle det hjelpe at tidligere storspillere sier ifra. Klubben er tydeligvis ikke interessert i å høre på supporterne, så hva er det som får deg til å tro at de hører på tidligere spillere?

 

nei, det kan kanskje være at de ikke hører på dem likevel. Og som bjornage skriver er det ikke alltid det er verdt å høre på selv gamle helter. De også kan jo ta feil. Men hvis man ikke sier i fra skjer i hvert fall ingenting. Selv om det ser ut som om klubben lever i et slags vakuum, nærmest upåvirket av omverdenen er det nok ikke helt slik i praksis likevel. Jeg er helt overbevist om at de som skjedde rett før transfervinduet lukket i fjor sommer, der Wenger nærmest panikk-handlet fem spillere, DELVIS var et resultat av den massive kritikke Wenger og Arsenal-ledelsen ble til del fra supportere og tidligere spilleres side.

Link to comment
Share on other sites

Eller Cole i sin tid..

 

For Flamini og Cole så var det styret som dummet seg ut ikke spillerne.

Flamini fikk ikke tilbud om ny kontrakt og Cole ble lurt av muntlige løfter som ikke ble holdt da kontrakten kom

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det ikke før jeg får se det, at Walcott blir. Hvis det kommer et bud over GBP10M før kl 24 i morgen så er han en goner og ikke en gooner. Kan ikke tenke meg at Ebenezer Kroenke aksepterer å ta et slikt tap.

 

Det kommer selvsagt ikke noen nye inn før vi får frigjort midler gjennom salg. Med GBP9.5M i overskudd hittill og kanskje GBP10M i sum for salg av 2-3 spillere så kan det være rom for panikkjøp når det nærmer seg midnatt i morgen.

Link to comment
Share on other sites

På tide å flytte Walcott opp på topp som backup for Giroud og få inn en naturlig høyrekant? Tror fortsatt at Walcott kan bli strålende på topp for oss.

 

WORD! Da kan vi varierer med å spille med Giroud som kraftsenter og Walcott som den gjennombruddshissige! Burde vært gjort for lenge siden! Jeg har tenkt litt ang hvem vi burde hentet inn men klarer ikke å finne noen klare kandidater?

Link to comment
Share on other sites

WORD! Da kan vi varierer med å spille med Giroud som kraftsenter og Walcott som den gjennombruddshissige! Burde vært gjort for lenge siden! Jeg har tenkt litt ang hvem vi burde hentet inn men klarer ikke å finne noen klare kandidater?

 

Som jeg nevnte i "Hvilke nye spillere ønsker dere?"-tråden så er Jesus Navas selvfølgelig interessant, men pga. tidligere problemer med angst og hjemlengsel så er jeg usikker på om han ville vært den rette. Klassespiller dog.

 

Ellers er det Ukrainske Yevhen Konoplyanka eller spanske Isco fra Malaga (som har vært linket løst til oss de siste dagene). Ben Arfa hadde også vært spennende.

Link to comment
Share on other sites

Cole ble lurt av muntlige løfter som ikke ble holdt da kontrakten kom

 

Cole ble vel sånn sett lurt av David Dein, som lovet han en lønn han ikke hadde aksept for i styret. At styret valgte å tilby en lavere lønn enn Cole hadde blitt forespeilet er selvfølgelig latterlig, men det føyer seg samtidig inn i rekken av ting Dein gjorde på egen hånd, som til slutt førte til hans avskjed.

Link to comment
Share on other sites

Det er for så vidt riktig, men kjøp/salg og spillerkontrakter var DD sitt ansvarsområde, og at styret skal omgjøre hans besluttninger for £5000 (£55.000 vs £60.000 pr.uke) på en enkeltlønn er for å si det enkelt helt på trynet. Ikke var det en kontrakt som gikk gjennom noe tak, og heller var det noe ublu lønn for det som etter all sansynlighet var verdens beste venstreback. Jeg har helt ærlig en viss forståelse for at DD til slutt gikk på veggene inne i styrerommet.

Link to comment
Share on other sites

Det er for så vidt riktig, men kjøp/salg og spillerkontrakter var DD sitt ansvarsområde, og at styret skal omgjøre hans besluttninger for £5000 (£55.000 vs £60.000 pr.uke) på en enkeltlønn er for å si det enkelt helt på trynet. Ikke var det en kontrakt som gikk gjennom noe tak, og heller var det noe ublu lønn for det som etter all sansynlighet var verdens beste venstreback. Jeg har helt ærlig en viss forståelse for at DD til slutt gikk på veggene inne i styrerommet.

 

Som jeg skrev, synes jeg det er latterlig at styret skulle nekte å gå med på tilbudet Dein hadde gitt Cole. Det var heller ikke poenget med det jeg skrev.

 

Problemet med Dein var at han i alt for mange tilfeller gikk bak ryggen på styret, og det er årsaken til at han ikke er i klubben i dag. På en måte sviktet han oss supporterne når han opptrådte som han gjorde. Og hadde det vært opp til Dein, så hadde vi spilt på Wembley i dag istedet for på Emirates.

 

Jeg elsker Dein for det han gjorde på for klubben i vårt hjerte, men når han ble fersket i å ha gått bak ryggen på de andre i styret for å få hentet inn Kroenke, hadde jo ikke styret mye annet valg enn å sparke han. Og det er jo litt morsomt at vi etterlyser en mann med Dein's ambisjoner i styret, når det nettopp var Dein som åpnet veien til Kroenke til å begynne med. Og med inntoget til Kroenke virker det som balanse i regnskapet er viktigere enn det sportslige

Link to comment
Share on other sites

 

 

Cole ble vel sånn sett lurt av David Dein, som lovet han en lønn han ikke hadde aksept for i styret. At styret valgte å tilby en lavere lønn enn Cole hadde blitt forespeilet er selvfølgelig latterlig, men det føyer seg samtidig inn i rekken av ting Dein gjorde på egen hånd, som til slutt førte til hans avskjed.

Poenget mitt var at brutte muntlige avtaler har gått begge veier i klubben. Det er ikke bare spillerne som er troløse.

 

Jeg sliter fortsatt med å forstå at Cole har blitt hetsets så mye som han har gjort. Hvem hadde ikke følt seg dolket i ryggen og følt manglende støtte hvis man hadde blitt behandlet slik? Jeg hadde pakket og skiftet arbeidsgiver på sekundet

Link to comment
Share on other sites

Jeg sliter fortsatt med å forstå at Cole har blitt hetsets så mye som han har gjort. Hvem hadde ikke følt seg dolket i ryggen og følt manglende støtte hvis man hadde blitt behandlet slik? Jeg hadde pakket og skiftet arbeidsgiver på sekundet

 

naturligvis ingen røk uten ild, og det som etterhvert har kommet frem viser at Cole hadde gode grunner til å dra. Sånn sett er det ingen grunn til at han skulle hetses. Mern problemet er at Cole fra dag en har brukt HVER ENESTE anledning til å uttrykke sin bitterhet overfor Arsenal. Sånn sett rammer han ikke bare de som behandlet ham dårlig, men også oss supportere. Man ligger som man reder, eller var det omvendt? Og i anstendighetens navn, selv om en differanse på £5000 i uka er 2,5 millioner kroner i året, er det for supporterne der de fleste tjener bare en brøkdel av 2,5 millioner kroner i året, et hån. For selv uten disse pengene tjener Cole så mye penger at han aldri rekker å bruke dem opp. Selv om han ble "lurt", fjerner ikke det inntrykket av at de fleste av dagens fotballspillere er grådige og bortskjemte drittunger som reiser dit det er mest penger å hente.

Link to comment
Share on other sites

 

 

naturligvis ingen røk uten ild, og det som etterhvert har kommet frem viser at Cole hadde gode grunner til å dra. Sånn sett er det ingen grunn til at han skulle hetses. Mern problemet er at Cole fra dag en har brukt HVER ENESTE anledning til å uttrykke sin bitterhet overfor Arsenal. Sånn sett rammer han ikke bare de som behandlet ham dårlig, men også oss supportere. Man ligger som man reder, eller var det omvendt? Og i anstendighetens navn, selv om en differanse på £5000 i uka er 2,5 millioner kroner i året, er det for supporterne der de fleste tjener bare en brøkdel av 2,5 millioner kroner i året, et hån. For selv uten disse pengene tjener Cole så mye penger at han aldri rekker å bruke dem opp. Selv om han ble "lurt", fjerner ikke det inntrykket av at de fleste av dagens fotballspillere er grådige og bortskjemte drittunger som reiser dit det er mest penger å hente.

Vi må slutte å sammenligne med vanlige mennesker og heller sammenligne med hva tilsvarende spillere tjener andre steder.

Jeg hadde gjort det samme som Cole i den samme settingen. Det handler om gjensidig respekt, ikke kronene.

 

At han har slengt med leppa i ettertid kan vi alltid bruke mot ham, men samtidig så har han i mine øyne blitt syndebukk for styrets dumskap og ikke hans egen. Ikke uforståelig at han tar igjen. Jeg støtter det dog ikke

Link to comment
Share on other sites

 

naturligvis ingen røk uten ild, og det som etterhvert har kommet frem viser at Cole hadde gode grunner til å dra. Sånn sett er det ingen grunn til at han skulle hetses. Mern problemet er at Cole fra dag en har brukt HVER ENESTE anledning til å uttrykke sin bitterhet overfor Arsenal. Sånn sett rammer han ikke bare de som behandlet ham dårlig, men også oss supportere. Man ligger som man reder, eller var det omvendt? Og i anstendighetens navn, selv om en differanse på £5000 i uka er 2,5 millioner kroner i året, er det for supporterne der de fleste tjener bare en brøkdel av 2,5 millioner kroner i året, et hån. For selv uten disse pengene tjener Cole så mye penger at han aldri rekker å bruke dem opp. Selv om han ble "lurt", fjerner ikke det inntrykket av at de fleste av dagens fotballspillere er grådige og bortskjemte drittunger som reiser dit det er mest penger å hente.

Kunne ikke sagt meg mer enig. Utrolig mye av sjarmen med engelsk fotball har blitt borte pga pengegaloppen.

Tror Walcott signerer og blir dog. Tror faktisk han har litt vett i skolten.

Link to comment
Share on other sites

Ser også at Wenger sier at Walcott ikke er obsessed with money.....et lite hint til RvP og Song? Nokså sikker

på Walcott(men det var jeg igrunnen på RvP også.....men så var det pengene da)

 

Wenger, though, was quick to defend Walcott against accusations of greed. "He's not money-obsessed," Wenger said. "He does not say 'if it's that, or not'. There are little differences in negotiations that can happen."

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...