Jump to content

Theo Walcott


Guest Beelzebot

Recommended Posts

Jeg blant annet er god til å stå på stolpen på cornere. Ikke like god på dribling, skyting, sentring og løping. Ikke Arsenalmaterialet med andre ord, så jeg er helt enig i at det må ses mer mot spisskompetanse når det skal kjøpes spillere!

 

Nei, fra spøk til alvor så er jeg enig i det som sies her. Theo er en utrolig viktig spiller for oss, nettopp fordi han har spisskompetanse, som få andre i Premier League kan konkurrere med. Om vi skulle miste han vil han komme til å bli veldig dypt savnet Nå tror jeg heller ikke Walcotts framtid er på kanten, han har enorm potensialet på topp, men forstår selvsagt at det er vanskelig å la han spille alene på topp i den formasjonen vi spiller i dag. Det kunne dog vært interessant å teste ut når vi spiller mot gode lag på bortebane.

Er forøvrig ganske sikker på at han signerer ny kontrakt. Om forhandlingene skulle virke uoppnåelige for Arsenal og Wenger, så hadde nok Theo vært solgt rett etter Asia-turen vår.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Syns vi skal beholde Theo, men ikke for enhver pris. Skyhøyt lønnskrav blir for dumt i forhold til det han har prestert.

Men jeg kan se han har blitt bedre siste året og bidrar mer til å skape målsjanser. Mangler fortsatt mye på å utfordre og drible, men ser bedring.

Med Cazorlas overblikk og Chambos evne til å se fremover på banen kan Theo fores med flere løpeballer...noe han er best på.

 

Hvorfor gjør ikke vi som Chelsea og vurderer Victor Moses? Mulig han scorer for lite mål, men kan finne på å herje på den kanten når som helst mot hvem som helst. Solid backup/utfordrer.

Link to comment
Share on other sites

Walcott er enormt mye bedre med Sagna bak seg. Jenkinson hemmer høyresida.

Dette ble bevist ganske så godt forrige sesong når Walcott måtte spille med mange forskjellige "backer" som Koscielny, Djourou, Jenkinson, Coquelin, Sagna og Yennaris bak seg. Av disse så var de gode periodene til Theo når Coquelin eller Sagna spilte siden de var offensive og skapte to mot to situasjoner i stedet for at Walcott hele tiden må jobbe på egen hånd, noe som sjelden fungerer godt.

Link to comment
Share on other sites

Walcott er enormt mye bedre med Sagna bak seg. Jenkinson hemmer høyresida.

 

Det har du helt rett i, men for hans egen skyld så må han også lære seg å kunne spille uten støtte av backen sin hele tida. I store oppgjør så kan det være forskjellen på en overtalls-kontring hvis ting ikke går helt etter planen (noe de sjeldent gjør), men sant skal sies så er faktisk Walcott en av de spillerene våre som utmerker seg best i store oppgjør. Er vel fordi han får hakket mer bakrom og ikke blir pakket inn like tett som han gjør mot lag som ligger lavt.

 

Uansett: Har hele veien sagt at Walcott burde beholdes, men jeg mener fortsatt han ofte i kamper er best som impact-sub. Og da særlig mot lag som ligger dypt. Mot lag som Chelsea o.l. så må han mer enn gjerne starte da han som regel hever seg kraftig.

Link to comment
Share on other sites

Dette ble bevist ganske så godt forrige sesong når Walcott måtte spille med mange forskjellige "backer" som Koscielny, Djourou, Jenkinson, Coquelin, Sagna og Yennaris bak seg. Av disse så var de gode periodene til Theo når Coquelin eller Sagna spilte siden de var offensive og skapte to mot to situasjoner i stedet for at Walcott hele tiden må jobbe på egen hånd, noe som sjelden fungerer godt.

Enig jeg, bortsett fra at jeg mener at både Walcott og Yennaris leverte supert når de var på banen samtidig. Koscielny, Djourou og Jenkinson hemmet han hardt dog.

Link to comment
Share on other sites

Tar vi utgangspunkt i forhandlinger med alle andre som har hatt 1 år igjen av kontrakten så ville i alle fall ikke jeg bestilt en drakt med Walcott på

 

Amen to that.

 

Er en grunn til at Jesus Navas var linket til oss i dag. Grunnet at samtalene med Walcott "visstnok" ikke gikk noen vei. Ikke at det er noe hold i Navas ryktene uansett for å si det slik, men virker iallfall ikke som om det skjer noe med Walcott sin kontraktsituasjon.

Link to comment
Share on other sites

Nå som vi har kvittet oss med to spillere som ikke ønsker å være i klubben, så er det vel bare å kvitte seg med Walcott og. Han kommer aldri til å spille i en større klubb en Arsenal uansett. Han er da virkelig ikke så fryktelig god.

Link to comment
Share on other sites

Walcott som backup/rotasjon i Arsenal hadde vært ypperlig. Da snakker vi supersub i Solskjær klasse.

 

Når det kommer til førstevalg på kant så tror jeg aldri han vil være god nok for Arsenal hvis vi skal kjempe i toppen. På topp derimot tror jeg han kan banke inn mål.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke ha en så dyr supersub/backup/rotasjon. Hvis det stemmer at han skal opp i £100,000-klassen, ja da får han finne seg i å prestere hver kamp. Fra start.

 

Kan ikke ha en backup som ligger på £100k nei. £80k i uka derimot mener jeg at en spiller som Walcott fortjener i dagens marked.

 

PS: Er ikke så enkelt som å si at han "må finne seg i å prestere i hver kamp fra start" bare fordi han ligger på £100k (hadde han klart det så ville han allerede ha gjort det). Jeg tviler på at han vil klare det såfremt han ikke plutselig forbedrer teknikken sin og legger til litt mer "triks" i spillet sitt. I omtrent halvparten av kampene i løpet av en sesong så vil Walcott som regel underprestere. Og det er mot lag som ligger dypt og nekter å gi noe rom. Som oftest så er Walcott da nærmest uskadeliggjort.

Link to comment
Share on other sites

"Theo Walcott contract talks ongoing "As we speak" #AFC

 

Staff expect Theo to sign as "he is happy here". Decision will need to be made this week as he's going into last year. In talks right now."

 

Fra pålitelige Camden på twitter. Spennende å se hva som skjer med Theo nå. Signerer han ikke vil jeg tro han drar iløpet av neste uke.

Link to comment
Share on other sites

The Times melder at Theo har takket nei til kontraktstilbudet og kan bli solgt denne uka.

 

@TimesSport: Theo Walcott could leave Arsenal this week after rejecting contract extension http://thetim.es/Rk9QVK (£)

 

 

Tilfeldig at dette følger kun noen få timer etter at det kom ut at City og Swansea ikke klarte å bli enige om Scott Sinclair? Neppe.

Link to comment
Share on other sites

"Sjokk".

 

Da ender det vel opp med at vi mister van Persie, Song og Walcott som en eller annen her inne forutså i våres en gang. En erstatter kommer vel heller ikke kan jeg tenke meg.

 

Forøvrig kudos til Arsenal F.C. som igjen lar en spiller styre skuta. Well done boys!

Link to comment
Share on other sites

Som forventet dette. Spillerne kommanderer og klubben trekker ned buksene. Med andre ord: Jeg anser Theo som tapt, dersom dette stemmer. Regner også med at han havner hos en av våre konkurrenter, for det er ingen hindring for afc.

 

Beklager negativiteten, men nå er jeg så forbanna på Arsenal at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...