Jump to content

Theo Walcott


Guest Beelzebot

Recommended Posts

Syns Theo får mye pepper fra fansen...kanskje av og til fortjent, men også mye usaklig og ufortjent kritikk.

En nyttig spiller for oss og ikke minst for Van Persie som nøt godt av assistene fra Walcott sist sesong. Ja, vi kan kanskje forvente mer, men han vel er ikke bedre pr. dags dato. Syns likevel vi har sett en viss utviklig i spillet hans.

Det har også mye å si at lagkameratene bruker Theo riktig siden han er så rask. Dette med å spille direkte og være hurtig nok på overganger var jo til dels fraværende i 11/12-sesongen.

Kanskje fortjener han ikke £90k i ukelønn ved en evt. ny kontrakt, men sånn har det jo blitt i dagens fotball og synes uansett det er feil å selge han nå. Vi trenger han også med tanke på homegrown-reglen. Ihvertfall fremfor diverse andre i klubben.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

når det skal renskes opp i stallen så er det ihvertfall ikke riktig å selge unna f.eks. Walcott. For at vi skal styrke stallen vår så må vi jo selge unna f.eks. en Chamakh, en Denilson osv og erstatte disse med en som kan utfordre Theo slik at det blir en konkurranse om å få spille på den kanten.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

England har 4 spillere som kan utfordre. 2 av de satt på benken og kom innpå. Heldigvis for Hodgson og

England snudde Walcott kampen omtrent alene. For Sverige var det beste laget til Walcott kom innpå.

Imponert.

Link to comment
Share on other sites

Herlig innhopp, han snudde hele matchen i en periode sverige var i ferd med å ta over. Lurer på hvordan de absurd mange høylytte kritikerne på balløya vil takle dette nå som Theo "no brain" Walcott hadde en såpass bra match.

 

Må erkjenne at selv om jeg naturligvis ble imponert og glad for målet og assisten til Walcott... - De valgene og vurderingene han av og til (ganske ofte) gjør, mange av dem er etter min ærlige mening heelt på trynet og det er meget uvanlig å se slike "grove feilvalg" gjentatte ganger på dette nivået. Idag hadde han enda en. Synes det er direkte merkelig at etter så mange år i toppfotballen, så sitter de samme feilvalgene like herlig.

 

Sånn ! Da har jeg snakket dritt om Walcott på en dag han reddet England B) Attack me !

Håper du signerer ny kontrakt og håper fotballforståelsen din vokser, da blir du lysende god !

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk innhopp av Walcott!! Ingenting gleder meg mer enn når Walcott viser seg frem:

 

- assisten på Anfield

- målet mot Chelsea

- Tottenhamkampen som snudde sesongen

 

Nå gjorde Walcott det igjen.

 

Men, det er som dere alle vet et STORT men! Walcott har et ekstremt toppnivå, er mindre enn ok på normalen, og innimellom svært dårlig! I stedet for å gi ham superlønn i Arsenal, er jeg svært åpen for å tjene godt med penger på ham. Det er flere spillende, teknisk gode spillere jeg heller vil ha i/til klubben enn Walcott! Walcott vil passe bra inn i Liverpool... Og Chamberlain er mer enn bra nok for oss!

 

Link to comment
Share on other sites

Der er jeg nok ikke enig med deg Helge. Det er få hvis noen som matcher Theo på farten når han er i form.

At han allerede har flest assist til alle måla tul RVP sier mye.

Det er flere andre spillere jeg ville kvittet meg med enn Walcott. Det er sikkert.

Nå må det bli slutt på å tjene penger på å selge unna våre beste spillere, og heller styrke laget

for å vinne noe.

 

Ian Wright mening om Walcott etter kampen samsvarer godt med min på dette litt gråe landslaget:

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/euro2012/4376022/Ian-Wright-Theo-Walcott-must-start-for-England-against-Ukraine-at-Euro-2012.html

Link to comment
Share on other sites

Walcott har talentet og potensialet, men klarer ikke å levere en "stabil" innsats. Mangelen på stabilitet har pågått litt for lenge. Jeg mener han har fått såpass stor tillit, i motsetning til f.eks. Arshavin, at han burde klare å levere et mer jevnt høyt "resultat" enn hva han gjør. HVIS Theo klarer å oppnå denne stabiliteten, så er jeg ikke i tvil om at han vil bli stor, jeg er bare usikker på om han klarer det.

 

Jeg har ikke noe stort ønske om å kvitte meg med Theo, men samtidig vil det ikke være salget jeg eventuelt protesterer høyest mot (hvis summen er høy nok selvsagt).

Link to comment
Share on other sites

Theo er en frustrerende spiller, men jeg har vel landet på at jeg ønsker å beholde han. Det er derfor et tveegget sverd hvis han lykkes i EM, der det er morro at våre spillere gjør det bra, men det gjør han også mer attraktiv for andre. Med ett år igjen av kontrakten så sitter han med kortene og har da flere alternativer etter et positivt EM. Har en nagende følelse på at Walcott havner i Liverpool til høsten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke at Walcott kan vi tjener penger på, for Chamberlain er mer enn bra nok for oss... Påstår man her at Chamberlain er bedre enn Walcott?

Bedre enn Walcott pr. dato? tja der er jeg usikker. Enda større potensiale enn Walcott? ja det tror jeg faktisk, først og fremst fordi jeg tror Ox kan bekle flere roller (med suksess) enn Theo.

Tiden vil vise om Ox er en bedre spiller for Arsenal enn Walcott, Walcott har hatt lang tid og mange muligheter til å overbevise, mens Oxelade-Chamberlain er relativt fersk i klubben.

Men det blir mange "hvis". Hvis Walcott har nådd sitt potensiale, der vi får noen enkelte "høydare" innimellom mange middelmådige kamper, så sier jeg også ja til at Ox vil være bedre for oss i det lange løp.

 

Når alt det er sagt så vil jeg gjerne ha begge med videre, men jeg får en følelse av at Walcott (og hans entourage) er klare til å kaste seg på "Pengegaloppen". Hvis så er tilfelle, så vil jeg la Walcott gå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke at Walcott kan vi tjener penger på, for Chamberlain er mer enn bra nok for oss... Påstår man her at Chamberlain er bedre enn Walcott?

 

Chamberlain har definitivt et større potensialet enn Walcott. Han har god nok fart, - og dessuten er både pasningene, overblikket og avslutningene allerede på et helt annet nivå enn Walcott.

 

Jeg håper Walcott gjør alle mine ord til skamme. Det hadde vært fantastisk!

Link to comment
Share on other sites

Enten en liker det eller ikke er Walcott den nest mest effektive offensive spilleren vi har. Det å miste han og hans eneste overmann i klubben er ikke et alternativ. Det vil i tilfelle være en reprise fra fjoråret da vi mistet våre to beste servitører, og for oss er det på nytt to skritt tilbake og ett frem. Når det gjelder Ox så vil tiden vise. Er det noe vi snart må ha lært så er det at potensial er en ting, virkeligheten er en annen. Vi trenger reelle ferdigheter. Potensielle er et supplement. The Ox tilhører fortsatt den siste kategorien.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Arsenal FC: Why the Gunners Must Keep Theo Walcott at All Costs

 

Er ikke enig i "at all costs" nødvendigvis, men Walcott er en spiller vi burde prøve å holde på såfremt han ikke kommer med helt idiotiske lønnskrav. Kunne blitt meget god ved siden av f.eks. Giroud eller Podolski som denne "artikkelen" hinter til.

Link to comment
Share on other sites

Vil overraske meg også desverre, lagt fram dette argumentet flere ganger tidligere.. Selv om Theo er ute av form vil motstander måtte ta hensyn til han når de legger opp taktikken, de kan ikke etterlate for mye bakrom når vi bruker Theo, noe som fører til at det blir mindre press på forsvaret vårt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...