Jump to content

Theo Walcott


Guest Beelzebot

Recommended Posts

Jeg tror heller Walcott valgte å gå mindre i dueller for å spare kropp og muskler.

 

Han hadde forøvrig noen saftige returløp i 2. Omgang

x2

Og det er ganske pretensiøst å hevde at ditt synspunkt angående det som skjer i hodet til Walcott er riktigere enn mitt, jeg sier kun at han har tålt MINST like mye boo-ing før.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Ute resten av sesongen. Håper Gervinho får sjansen på høyre siden (sin favorittposisjon) og kommer tilbake i form. En spiller jeg mener generelt sett er overlegen Walcott, men som dessverre ikke helt har slått til. Benayoun på venstre, Chamberlain i midten, Rosicky og Song på midten og Gervinho på høyre tror jeg kan bli knall.

Link to comment
Share on other sites

Statistikken sier dog at Walcott er overlegen Gervinho :) Og jeg synes også det. Gervinho har vel knapt klart å produsere noe siden.. tja.. før afrikamesterskapet.

 

Man må se på statistikken før ACN da dette tappet mye på Gervinho og han knapt har fått spilletid siden han kom tilbake. Før han dro til ACN så var statistikkene til Gervinho og Walcott så og si helt jevne, men der Walcott som oftest var usynlig 80% av tida så prøvde Gervinho konstant å få noe til å skje. Når man også tar med i sammenligningen at dette er Gervinho sin første sesong i Premier League så syntes jeg han var langt mer imponerende enn Walcott fra august til januar selv om jeg ble veldig frustrert over sjansesløsingen hans.

 

Walcott har vært selve kroneksempelet på ustabilitet de siste kampene og bidro med så og si null og niks mot Chelsea. Gervinho produserte ikke stort mer, men han viste iallfall en vilje på å ville skape noe som var nærmest fraværende fra Walcott sin side.

Link to comment
Share on other sites

Får håpe han får med seg EM, hadde vært trist for han om ikke det.

 

Unner Walcott EM, men jeg vil helst at gutten får seg en skikkelig preseason. Uansett så ryker vel England ut forholdsvis tidlig så :P

Link to comment
Share on other sites

Tja. Gjenstår jo å se om han signerer ny kontrakt. kan tenkes han forsvinner til sommeren

 

Syntes ikke han er god nok 80-90% av tida på kanten da han er veldig begrenset og fortsatt ikke smart nok til å skape rom og strekke forsvar i tette kamper. Muligens han vil bli god nok til å være en fast starter for Arsenal om et par sesonger, men som benkspiller/backup/rotasjon så er det veldig drøyt om han skal ligge på £100k i uka.

 

Liker gutten, men han bidrar til tider med veldig lite. Syntes han er knallgod som impact-sub og backup dog.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

http://www.arsenal.com/news/news-archive/walcott-i-cannot-be-one-dimensional

 

"I cannot be one-dimensional"

 

Dette er det mye av kritikken mot Walcott dreier seg om. Nå er han tydeligvis klar over det selv (til en viss grad) - så får vi håpe han klarer å gjøre noe med det. Klarer han det får vi en spiller som blir uerstattelig.

Link to comment
Share on other sites

Leste artikkelen her om dagen, noe av det som folk også har klaget på er at han ikke spiller nok på styrken sin med å gå på løpene, han må finne balansegangen fortest mulig, kanskje lære seg litt driblinger som Bale og får litt av skuddet, da har vi plutselig en spiller som er en trussel på så mange måter!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Så, hva skjer med Walcott i sommer? Som med Van Persie har han også en kontrakt som går ut etter neste sesong, men i motsetning til vår kaptein er det nærmest helt stille rundt Walcott. Han linkes ikke til noen klubber, ingen tvilsomme rykter om kontraktsforhandlinger annet enn påstandene som kom frem tidligere denne sesongen og det virker som det skjer veldig lite.

 

Skal vi det tolke det som at situasjonen hans er satt helt i skyggen av RVP? At det er ikke er noen rykter fordi det ikke er noe som skjer? At agenten jobber i stillhet med ny kontrakt?

 

Vanskelig å si, men jeg holder en knapp på sistnevnte. Chelsea trenger han ikke. United trenger han ikke. City trenger han ihvertfall ikke. Utlandet er nok utelukket og alt annet i PL vil være et stort steg ned, ihvertfall Liverpool som jeg vil tippe er mest interessert. Jeg både tror og håper at han signerer ny kontrakt med oss.

Link to comment
Share on other sites

Walcott for seg en ny klubb - alle de som klager over han (en spiller som var vår nest-viktigste sett med assist/mål) sier at det ikke er noen krise. Vi henter ikke inn noen erstatter (les: oxlade tar over) og supporternes kjæledegge svikter når presset blir stort med sterkt varierende prestasjoner - mens Walcott fortsatt får sin del med mål og assists i en annen klubb.

Link to comment
Share on other sites

En av få spillere i laget vårt som plutselig kan dra noe ut av ræva, men som vår tidligere magiker (Arshavin) så er han veldig mye inn og ut av kamper, men klarer han å stabilisere seg og få en litt mer sentral rolle av Wenger så kan han bli knall. Jeg mener fortsatt at hver bidige gang han kommer sentralt inn i banen så ser han ut som en av våre aller farligste spillere. Litt selvtillit foran mål og denne gutten kan score 20+ "lett".

Link to comment
Share on other sites

Theo er viktigere enn folk tror, ettersom VP ikke er rask nok til å være bakromsspiss(Gjør opp for det med god posisjonering i enkelte situasjoner) og andre vingen bekles av spillere med mindre ekstremferdigheter(Benayoun, Gervinho, Ramsey..) så har han en ekstra rolle som spiss i tillegg til kant i laget, han er også flink til å jobbe nedover og med Bac bak seg og VP ved siden av seg så leverer han flust av målpoeng, kunne scoret mer, men tror det kommer neste sesong. Kontrakter til VP, Song og Walcott må være førsteprioritet, vi må klare å beholde våre beste spillere en sommer for å se hvor godt laget virkelig er.

Link to comment
Share on other sites

Kontrakter til VP, Song og Walcott må være førsteprioritet, vi må klare å beholde våre beste spillere en sommer for å se hvor godt laget virkelig er.

 

ja, mister vi denne trioen er man på stedet vil selv om de erstattes. Enig at Theo ikke har fått ut sitt potensiale, selv om han definitivt var blant de spillerne som bidro mest sist sesong. Hans største problem er at han alt for ofte forsvinner ut av kampene. Han er rett og slett for ujevn. Vi ser for sjelden prestasjoner som mot Chelsea borte og hjemme mot spurs. Men han er jo fortsatt ung, og selv om han definitivt kan erstattes mener jeg Arsenal må gjøre mye for å ha ham med videre. Det ville jo vært litt typisk Arsenal å miste en spiller i det han var i ferd med å modnes og nå sitt toppnivå.

Link to comment
Share on other sites

Walcott ‘was off to Liverpool ’til Dalglish was axed’

 

Nå må man jo selvfølgelig ta dette med en klype med salt, men det forundrer meg ikke om vi er i ferd med å selge Walcott. En spiller som endelig er på vei til å bidra skikkelig og det første vi gjør når han faktisk begynner å vise seg frem er å selge han unna..

Link to comment
Share on other sites

Ekstremt viktig spiller, som en tidligere i tråden mente, synes jeg ikke han er. Men han er definitivt en jeg vil ha

med videre. Leverte sin beste sesong og da er det jo fryktelig synd og frustrerende hvis han nå skulle forsvinne.

 

Vil dog legge til - Ja han hadde sin beste sesong, men det var først og fremst tallmessig. En skal ikke kimse av tall, men tiltross for tallene er det han presterer unektelig altfor variabelt (?) De kampene hvor han nesten ikke er synlig og det meste av det han prøver på er lettleselig og går rett i vasken, de er det altfor mange av. Og sånn tror jeg det også blir i sesongene som kommer.

Mitt håp er at han signerer, men at klippekortet fjernes ved at det signeres en kvalitetserstatter for AA, samt at Gervinho og Ox

vil utvikle seg og gi han tøffere konkurranse.

 

Noen som forresten har lest hva Stewart Robson nylig sa om Walcott? Ikke akkurat ros fra

den kanten. Men mannen har peiling så noe ligger det jo i det. Har ikke helt dreisen på

nettbrettet jeg nå skriver fra så får ikke lagt ut link, men søk på Robson+Walcott+liability...

Link to comment
Share on other sites

Fair kommentar av Robson, men personlig mener jeg han tar for seg godt defensivt og tallene hans taler for seg selv i år, er ikke høyrevingen vår vi først og fremst trenger forsterke, ryktet har muligens oppstått fordi han er Liverpool-fan, men det kunne være en god forklaring på hvorfor vi ikke hører noe snakk om hans kontrakt. Om Wenger signerer Walcott, Song og Van Persie i sommer har vi fått vår beste sommer på lenge!

Link to comment
Share on other sites

Walcott ‘was off to Liverpool ’til Dalglish was axed’

 

Nå må man jo selvfølgelig ta dette med en klype med salt, men det forundrer meg ikke om vi er i ferd med å selge Walcott. En spiller som endelig er på vei til å bidra skikkelig og det første vi gjør når han faktisk begynner å vise seg frem er å selge han unna..

Sjansen for at en engelsk landslagsspiller skulle vært deal-done mellom to engelske klubber uten at pressen har satt ut et eneste rykte er vel heller liten? Dette tar jeg som med alle andre bloggerrykter for akkurat det det er: oppspinn for å få lesere. En slik overgang ville ha skapt masse skriverier og rykter før den hadde blitt gjennomført. Wenger har satset tungt på Walcott og ville nok ikke ha sluppet ham uten mye bråk

Link to comment
Share on other sites

Sjansen for at en engelsk landslagsspiller skulle vært deal-done mellom to engelske klubber uten at pressen har satt ut et eneste rykte er vel heller liten? Dette tar jeg som med alle andre bloggerrykter for akkurat det det er: oppspinn for å få lesere. En slik overgang ville ha skapt masse skriverier og rykter før den hadde blitt gjennomført. Wenger har satset tungt på Walcott og ville nok ikke ha sluppet ham uten mye bråk

 

Definitivt! Og jeg tror ikke Wenger er så interessert egentlig i å kvitte seg med en engelsk landslagsspiller som har gjort det såpass bra denne sesongen, da er han helt bort mener jeg. Walcott er ikke alltid like stabilt god, men han har bidratt mye denne sesongen og jeg tror han kan bli bedre!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...