Jump to content

Theo Walcott


Guest Beelzebot

Recommended Posts

Sant nok. Skuffende passivt av den sentrale midtbanen til tider. Savner at de kommer på løp inn i boksen

 

Dette.

 

Og samtidig i den klubben som slår flest gjennombruddspasninger. :P

 

Virkelig? Kan ikke huske at han har slått så forferdelig mange gjennombruddspasninger, men husker han i starten av sesongen hvor han var mer sentralt i en kort periode og hvor han scoret 3 av sine 6 mål innen 4 kamper var spilt at han var langt friskere når han trakk seg innover og spilt en god del gode pasninger i bakrom mot van Persie og Gervinho. Dessverre har han gradvis blitt svakere og svakere som sesongen har gått bortsett fra små glimt at skjult klasse mot Blackburn.

 

Ja vi er vel alle smertelig klar over at Walcott burde puttet flere mål - men han har ikke alene-ansvar på akkurat det. Gervinho har hatt sine sjanser - det samme har Ramsey.

 

Helt klart. Gervinho har dog sin første sesong i England så å forvente at han skulle komme inn og score tonnevis med mål var alltid et "long-shot", men etter alle sjansene hans så burde han hatt minst like mange mål som det Walcott nå står med. Ramsey burde også vært i nærheten.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply
Virkelig? Kan ikke huske at han har slått så forferdelig mange gjennombruddspasninger, men husker han i starten av sesongen hvor han var mer sentralt i en kort periode og hvor han scoret 3 av sine 6 mål innen 4 kamper var spilt at han var langt friskere når han trakk seg innover og spilt en god del gode pasninger i bakrom mot van Persie og Gervinho. Dessverre har han gradvis blitt svakere og svakere som sesongen har gått bortsett fra små glimt at skjult klasse mot Blackburn.

Mente at Arsenal er den klubben i PL som slår flest gjennombruddspasninger. ;)

Link to comment
Share on other sites

Bedre teknikk på Theo hadde virkelig gjort seg, likevel er jeg enig med dem som sier at fotballforståelsen er hvor han har mest å hente. Et par hakk opp der og han hadde vært STOR ! Det blir ofte for enkelt, for forutsigbart og hans decisionmaking' er ikke av de beste.. Ikke overrasket over innleggstallene. Han skal ha for å gi en del målgivende, men Gud bedre så mange innlegg som sløses vekk.....

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi skal holde på Walcott en stund til. Han har hatt mange bra kamper i år og vært nest sist på mange mål. Ved kanskje å få spille mer i midten tror jeg vi kan se mye mer fra Theo, han har farta og får han litt mer trening når det gjelder avslutninger og hva ha skal gjøre i forskjellige situasjoner tror jeg vi får mye glede av han.

Link to comment
Share on other sites

Skal Walcott bli så må han i det minste skjønne at han for det meste vil være på innbytterbenken og bli benyttet som impact-sub. For pdd. er det det eneste han er god nok til. Kanskje hvis vi hadde spilt 4-4-2 så kunne han tatt store steg, men det gjør vi ikke og som høyrekant er han som regel svak (nærmest ikke-eksisterende i god Arshavin stil) i storparten av kampene.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan skal vi ikke beholde Walcott? Hvilken klubb er teit nok til å matche lønna han har i dag? Tror Walcott er smart nok til å skjønne at han ikke ville ha fått like mye tillit hos noen andre PL-klubber. Så slapp av, han kommer til å være i klubben leeenge.

Link to comment
Share on other sites

Mulig det bare er meg, men jeg ihvertfall reagert litt på det som minner om likgyldighet hos Theo. Når han mister ballen feilvendt gang på gang eller brenner eventyrlige sjanser ; Jeg synes han har samme uanfektede ansikt uansett. Det blir selvsagt drøyt å si at han er likegyldig, det er han så klart ikke, men jeg savner fandeninvolskhet, jeg savner passioen. Jeg savner at han tar grep og skjerper seg når det trengs og ikke bare tusler rundt som ingeting har skjedd etter å ha vært svak i flere situasjoner på rad.

Link to comment
Share on other sites

Mulig det bare er meg, men jeg ihvertfall reagert litt på det som minner om likgyldighet hos Theo. Når han mister ballen feilvendt gang på gang eller brenner eventyrlige sjanser ; Jeg synes han har samme uanfektede ansikt uansett. Det blir selvsagt drøyt å si at han er likegyldig, det er han så klart ikke, men jeg savner fandeninvolskhet, jeg savner passioen. Jeg savner at han tar grep og skjerper seg når det trengs og ikke bare tusler rundt som ingeting har skjedd etter å ha vært svak i flere situasjoner på rad.

Hadde du tjent en halv million kroner i uken samme hva du enn gjorde, så hadde det ikke gått så mye inn på deg heller om du ikke greide å utføre yrket ditt helt 100% heller.

Link to comment
Share on other sites

Jeg brenner for Arsenal og ville gitt 110% prosent i alle dueller og situasjoner for klubben uansett hva lønna mi var, men vi kan ikke forvente at alle spillerne våre er like store Arsenal Fans som jeg og TH the Legend er. Desverre så sier realiteten og sannsynligheten det at en spiller vil hun spille på sitt beste, og gi ALT for klubben når klubben og han er i medgang. Arsenal har ikke vært i en slik med gang siden Invinsibles.

Link to comment
Share on other sites

Er sikkkert ikke lett å hverken være fandeninvolsk eller ha 100% vilje uansett mye/lite lønn du får, når du føler at du blir plassert på en posisjon i en spillestil som ikke passer til dine kvaliteter.

Må jo rett og slett være demotiverende.

 

Var noen år siden at Wenger selv sa; at Theo snart var klar for å prøve seg som spiss (om jeg ikke husker feil i farta). Theo er ikke en skapende ving, som skal skape magi med ballen i beina. Han har ferdigheter som kan utnyttes på helt andre områder, og jeg har sammenlignet han tidligere med Owen. (og det står jeg får)

 

Hadde han fått muligheten over tid som spiss i en direkte spillestil (4-4-2), så tror jeg ferdigheter og en helt annet selvtillitt kunne gitt oss en spiller på meget høyt nivå. Nå har vi en spiller som kun får visst små glimt av det han kan, og store glimt med en spiller som er "nesten" ødelagt på vingen.

Forsvinner nok på free sommeren 2013, om det ikke skjer noe.

Link to comment
Share on other sites

Jeg brenner for Arsenal og ville gitt 110% prosent i alle dueller og situasjoner for klubben uansett hva lønna mi var, men vi kan ikke forvente at alle spillerne våre er like store Arsenal Fans som jeg og TH the Legend er. Desverre så sier realiteten og sannsynligheten det at en spiller vil hun spille på sitt beste, og gi ALT for klubben når klubben og han er i medgang. Arsenal har ikke vært i en slik med gang siden Invinsibles.

 

Jeg hadde løpt og løpt til jeg fikk hjerteinfarkt, og da satt inn spurten. Slike som oss er nok for glade i en klubb til å kunne bli profesjonelle. Vi må se dette med utgangspunkt i den reelle jobben vi faktisk gjør hver dag. Hadde du gått inn 100% for jobben din hver bidige dag med en god årslønn i uken, dersom det ikke var snakk om at det ble stilt visse krav til måten du utførte jobben din på?

Link to comment
Share on other sites

Hvordan skal vi ikke beholde Walcott? Hvilken klubb er teit nok til å matche lønna han har i dag? Tror Walcott er smart nok til å skjønne at han ikke ville ha fått like mye tillit hos noen andre PL-klubber. Så slapp av, han kommer til å være i klubben leeenge.

 

Jeg tror også Walcott blir (og jeg håper han blir det, men det har jeg snakket om før), men det vil være flere interesserte klubber. Han er engelsk landslagspiller, forholdsvis ung, bøttevis med PL-erfaring og har ekstremferdigheter. Hvis han blir tilgjengelig kan jeg se f.eks Liverpool og Chelsea prøve seg på han.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Så langt i PL har Theo 8 mål og 11 assist på 32 kamper, noe som plasserer han på 10 plass i premier league i antall "målpoeng", og nummer 20 på antall poeng i snitt pr kamp (0,59)

 

Hvor mye forventer folk at Theo skal produsere av mål og assists? Jeg personlig vil ikke forvente at en ving skal produsere scoring eller assist i hver eneste match han spiller. Men kanskje 2 poeng på 3 kamper - altså et snitt på 0,66. Det vil hvertfall jeg anse som bra for en spiller i Walcott sin posisjon - han er ikke langt unna det... Når vi i tillegg vet at han har spilt uten fullback på sin side i flere kamper så er dette (i mine øyne) godt nok av Theo Walcott. Hadde han hatt Sagna "ved sin side" hele sesongen, så tror jeg Walcott ville ligget på neste 1 målpoeng i snitt pr kamp.

 

Jeg er fornøyd med Theo!

 

Til sammenlikning har Gervinho 10 poeng (6 assist og 4 mål) på 23 kamper, noe som gir han 0,43 i snitt - svakere enn Walcott.

 

Kan også nevne at spillere som Nasri (0,52) Juan Mata (0,58) Van der Vaart (0,50) og Suarez (0,48) har som dere ser dårligere snitt enn hva Walcott har. Og der er mange av dem... Giggs, Hernandez, Agbonlahor, Hoilett, Welbeck, Larsson osv.

 

Som sagt - Fornøyd med Walcott! Håper han signere ny kontrakt.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke så ille statistikk denne sesongen Theo, men spørs om han ville vært i nærheten av å ha like mange målgivende hvis det var en annen spiss enn van Persie som spilte i Arsenal denne sesongen.

 

Selve kroneksempelet på hva som er irriterende med Walcott er kampen i går. De første 12 minuttene er han overalt og er rett og slett uspillbar for motstanderene. Deretter faller han helt ut av kampen og foredrar seg ikke en dritt de neste 65 minuttene. Virket veldig preget av at han ble buet etter at Wolves supporterne tydeligvis mente han filmet og da var kvelden over for Walcott sin del og han ga helt etter for presset.

Link to comment
Share on other sites

Er også fornøyd med Theo. Si hva en vil men han er en god offensiv bidragsyter og gir laget vårt noe

motstanderene frykter. Theo's fart, og Walcott syns jeg har hatt sin beste sesong i Arsenaltrøya.

 

Orakelet sine tall beviser bare at sammen med RvP er han vårs beste bidragsyter offensivt.

Jeg vil definitivt ha med Walcott videre.

Link to comment
Share on other sites

Virket veldig preget av at han ble buet etter at Wolves supporterne tydeligvis mente han filmet og da var kvelden over for Walcott sin del og han ga helt etter for presset.

Rar teori mtp at Walcott sine beste kamper ofte har kommet i kampene mot Spurs og Chelsea. Syns Theo presterer bra og jeg sier som jeg sa tidligere i år: Viktigste signeringene i sommer er Van Persie og Walcott, SÅ kan vi komme med en M'vila, en Podolski eller en Verthongen.

Link to comment
Share on other sites

Rar teori mtp at Walcott sine beste kamper ofte har kommet i kampene mot Spurs og Chelsea. Syns Theo presterer bra og jeg sier som jeg sa tidligere i år: Viktigste signeringene i sommer er Van Persie og Walcott, SÅ kan vi komme med en M'vila, en Podolski eller en Verthongen.

 

Det er vel ingen teori at Walcott bukket under for presset i går. Gutten ble helt usynlig og klarte ikke engang å slå innlegg inn i boksen engang uten å spille den ut til innkast eller målspark. Det er en vesentlig forskjell når han ene og alene blir buet kontra når publikum generelt sett buer på hele laget.

Link to comment
Share on other sites

Walcott skal ha sin del av æren for de gode resultatene den siste tiden. Flere faktorer spiller inn, at han nå har Sagna på siden av seg betyr nok mye. Han har holdt seg skadefri en god stund. Han har Van Persie som han har et supert samarbeid med, og ikke minst - han vet at han havner på benken til fordel for Alex Oxlade-Chamberlain dersom han ikke leverer. Men det gjør han, og for det fortjener han honnør - og ny kontrakt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...