Jump to content

Yaya Toure


gooner6

Recommended Posts

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

:) Yaya for Cesc, da burde vi få en del penger i tillegg, Yaya er en super fotballspiller, men ikke like god som Fabregas

 

 

Wenger kommer ALDRI til å gå for en byttehandel som dreier seg om vår edelsten Fabregas, hvis det ikke er et sterkt ønske fra spilleren selv.

Måtte Gud forby.

Link to comment
Share on other sites

Wenger kommer ALDRI til å gå for en byttehandel som dreier seg om vår edelsten Fabregas, hvis det ikke er et sterkt ønske fra spilleren selv.

Måtte Gud forby.

 

 

Når det er sagt er det klart at en slik signering kunne blitt gull verdt for oss.

Både Yaya og Song gjør oss mere solide defensivt, Song kan jo bli et bra cover som midtstopper eller kanskje Wenger vil omskolere ham fast i så måte??

 

Vel, Fabregas mot Yaya, Pique, Maxwell og Bojan hadde vært ok :)

 

 

Joda, men jeg vil absolutt beholde Cesc :)

Link to comment
Share on other sites

Selve byttehandelen anser jeg som uaktuell, men det faktum at Yaya Toure viser interesse for å gå til oss er spennende. Men Wenger har vel uttalt at midtbaneleddet ikke skal forsterkes i sommer, så Yaya blir vel neppe å se i rød/hvit drakt til høsten. Men en midtbane bestående av Toure, Fabregas og Song hadde vært skremmende bra.

Link to comment
Share on other sites

Yaya Toure mot Fabregas? Aldri i livet. For det første er Toure en mer lignende spilletype som det Song er, og ville aldri evnet å fylle Fabregas sine sko. Selvsagt kan man tenke seg at Wenger ser for seg Nasri/Rosicky/Diaby i Cesc' rolle. Men i dagens formasjon ser jeg egentlig bare at Toure kan spille i Song sin rolle, og kanskje i Diaby sin rolle hvis anledningen tilbyr seg.

 

Drar Cesc i sommer må det inn en annen playmaker, og vi har ingen av denne klassen pdd. Nasri er nesten der, men ikke god nok ennå.

 

Når det gjelder Toure så er jeg helt klart for å hente inn en ny defensiv midtbanespiller som skal kjempe med Song om plassen. Hverken Song eller Toure vil klare å fylle den posisjonen over en hel sesong. Spesielt suspensjoner oppstår ofte i denne posisjonen da det er den viktigste posisjonen mtp kyniske fellinger og mange dueller.

 

Ja takk til Toure, men ikke til enhver pris.

Link to comment
Share on other sites

Fabregas mot Toure er det dummeste og mest usansynelige som kommer til og skje!

De spiller ikke engang i samme posisjon, men jeg er positiv til og få Toure til klubben. Da får Song en skikkelig utfordrer, noe han trenger. Og ved eventuele skader på Song eller Toure så kan den andre spille.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Fabregas mot Toure er det dummeste og mest usansynelige som kommer til og skje!

De spiller ikke engang i samme posisjon, men jeg er positiv til og få Toure til klubben. Da får Song en skikkelig utfordrer, noe han trenger. Og ved eventuele skader på Song eller Toure så kan den andre spille.

 

Fabregas blir ikke neon del av en avtale og det er heller ikke det agenten til Yaya Toure sier heller. Men heller avisene som "legger" til. Det fine med Yaya er at han kan fint brukes i en midtbane med Fabregas og Song samt at han kan i tilfeller spille i forsvar. Nå linkes han hit hver gang overgangs vinduet åpnes og kan ikke se at han kommer nå heller.

Link to comment
Share on other sites

Yaya Toure mot Fabregas? Aldri i livet. For det første er Toure en mer lignende spilletype som det Song er, og ville aldri evnet å fylle Fabregas sine sko. Selvsagt kan man tenke seg at Wenger ser for seg Nasri/Rosicky/Diaby i Cesc' rolle. Men i dagens formasjon ser jeg egentlig bare at Toure kan spille i Song sin rolle, og kanskje i Diaby sin rolle hvis anledningen tilbyr seg.

 

Drar Cesc i sommer må det inn en annen playmaker, og vi har ingen av denne klassen pdd. Nasri er nesten der, men ikke god nok ennå.

 

Når det gjelder Toure så er jeg helt klart for å hente inn en ny defensiv midtbanespiller som skal kjempe med Song om plassen. Hverken Song eller Toure vil klare å fylle den posisjonen over en hel sesong. Spesielt suspensjoner oppstår ofte i denne posisjonen da det er den viktigste posisjonen mtp kyniske fellinger og mange dueller.

 

Ja takk til Toure, men ikke til enhver pris.

Jeg kan se for meg at Toure kan ta Diabys rolle med glans. Diabys rolle har litt for stort defensivt ansvar i forhold til hva han tidvis evner å oppfylle. Med Toure og Song ved siden av Fabregas vil vårt moderate forsvar få enda mer hjelp og duell/hodestykre foran seg. Som Wenger har uttalt så har vi scoret nok av mål, så det er i andre enden av banen vi må ta de største stegene neste sesong. Kommer Toure inn dørene, så viser Wenger at han tar tak i den defensive problematikken.

Link to comment
Share on other sites

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_6147287,00.html

 

Kan ikke si annet enn at jeg er spent på hva sommeren vil bringe, selv om mest sannsynligvis ingen av de spillerne jeg tenker på kommer inn (bortsett fra Chamakh), men med Touré inn ville vi blitt betraktelig styrket. Samt at han kan bekle stopperplassen hvis det er nødvendig samtidig som han ville fungert flott ved siden av Fabregas og Song hvis vi fortsetter med en 4-3-3 formasjon neste sesong.

 

Derimot hvis Wenger har planer om å bytte formasjon igjen ser jeg heller at en ren stopper kommer inn istedet for Yaya Touré. Kan ikke helt se for meg at han går inn ovenfor Song og tar DM plassen uansett etter hva Song har bevist denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

On June 3rd, 2010 Toure's agent Dimitri Seluk confirmed that Toure has already agreed terms with a team in England and is set to leave Barcelona.

 

Ryktes at dette er Manchester City. Forhåpentligvis blir han en flopp sier jeg bare..

Link to comment
Share on other sites

Han er nok klar for City, ja. Ihvertfall ikke Arsenal. City bruker latterlig mye penger på plasser de allerede er godt bemannet, morsomt. Dessverre er Yaya dritgod. Han har faktisk vært på prøvespill i Arsenal, men ble ikke funnet god nok.

Link to comment
Share on other sites

Han er nok klar for City, ja. Ihvertfall ikke Arsenal. City bruker latterlig mye penger på plasser de allerede er godt bemannet, morsomt. Dessverre er Yaya dritgod. Han har faktisk vært på prøvespill i Arsenal, men ble ikke funnet god nok.

 

Tror ikke det var at han ikke var god nok, men at arbeidstillatelsen hans ville vært umulig å få tak på.

 

Var vel snakk om at han måtte vært på utlån i 2-4 sesonger før han faktisk fikk arbeidstillatelse i England..

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Jun 4 2010, 10:36 AM) 199847[/snapback]

Tror ikke det var at han ikke var god nok, men at arbeidstillatelsen hans ville vært umulig å få tak på.

 

Det er riktig. England er strengere på dette enn andre europeiske land (f.eks. Frankrike hvor Ronaldinho i sin endte opp i PSG. Han var også på Wengers radar, men engelsk regelverk hindret en signering. Resten er historie).

Link to comment
Share on other sites

Han ble kjøpt av farmerklubben Beveren for å få arbeidstillatelse til å en gang signere for Arsenal, så gikk han til Olympiakos, før Barca snappet han opp. Om City nå har fått han så er jeg redd for hvor sterke de blir neste år, kjempespiller!

Link to comment
Share on other sites

http://msn.tv2sporten.no/fotball/england/-...nd-3221950.html

 

Det er trolig bare City som er villig til å innfri Barcelonas krav om over 280 millioner kroner for Toure.

 

Vent litt.. Yaya Touré er verdt 280 millioner, mens Fabregas er verdt 290? Syntes Fabregas burde sperre opp øynene for at klubben i sitt hjerte er en klubb uten klasse!

 

Er ikke måte på klasseløs denne klubben er, ufattelig tragisk.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Når du har spilt for Barcelona flere år og vunnet det som vinnes kan, så forstår jeg ikke hvordan en overgang til City kan være "A Dream Come True"..

 

Drømmen var nok å spille med broren, noe han har ytret et ønske om i flere år.

Link to comment
Share on other sites

Når du har spilt for Barcelona flere år og vunnet det som vinnes kan, så forstår jeg ikke hvordan en overgang til City kan være "A Dream Come True"..

Tja, en samlet årslønn på ca 100millioner kroner er jo "a dream come true" for en spiller som er såvidt over gjennomsnittet. Med en 5års kontrakt kan han fort ende opp som City's Winston Bogarde
Link to comment
Share on other sites

Akkurat dette kjøpet gjør at jeg begynner å frykte Citys kjøpekraft. Yaya Toure er nok ikke på noen særlig nedadgående kurve, dog ikke så lenge til. Men han har en motor som gjør at han er god til å involvere seg begge veier i spillet. Ikke slik som De Jong som kun ligger der å ikke gjør så altfor mye mere enn å stoppe spillet. Et tospann med De Jong og Toure på det defensive. Og da med spillere som Tevez, David Silva, Wright Phillips og Adebayor som kan konsentrere seg langt mere om det offensive kan føre til at City kan bli farlig gode neste år.

 

Mancini viser, om han ikke selger De Jong at han har en langt bedre evne til å gjøre de kjøpene som trengs enn Hughes. City trenger en stabilitet i det defensive for å få det offensive til å blomstre. Nå har han gjort to kjøp, en meget god defensiv midtbanespiller i Toure, samt Silva som kan bli enormt god på vingen. Dette kan føre til at vi får se at City kryper enda litt lengre opp på tabellen i år. Det er nok heller ikke det siste kjøpet vi får se fra City i år.

 

Jeg er også ganske så sikker på at det er langt større sjangs for å se at Silva blir en flopp, kontra Toure. Silva er ikke spesielt sterk i kroppen, jeg er ganske så sikker på at vår Reyes var mange hakk bedre på akkurat det området. Det kan gjøre at vi får en gigantisk flopp når det kommer til Silva. Det er ikke lett å briljere på ving i England uten fysikk, det har vi sett flere eksempler på. Jeg tviler på at Silva kommer til å bli outstanding, neste sesong.

 

Men, dere som sier at City har en tendens til å kjøpe spillere som er "over the top": Bellamy, Tevez, Adebayor og De Jong har alle vært meget gode. Spesielt de to førstnevnte har vært ekstremt gode, og begge hadde benktilværelse for ikke så altfor lenge siden. City trenger tid, og jeg syns de bygger smart ved at de henter spillere som Toure med rutine, kløkt og en spillertype som har veldig store muligheter for å lykkes i England.

 

 

Hva jeg mener om Toures lønning trenger jeg ikke engang å si....

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...