Jump to content

Yaya Toure


gooner6

Recommended Posts

 

Asså en britisk spiller jeg har veldig sansen for er Stephen Ireland. Spennende ung midtbane spiller.

 

Nei, takk til Yaya.

 

 

Når ble Stephen Ireland brite? :( Men ser poengt ditt, ønsker selv masse fler briter, men det ser lysere ut enn på lenge med Walcott som har kjempet seg til fast plass, Ramsey vil trolig få litt spilletid utover, Wilshere banker også på døra, samt en del yngre talenter som også imponerer.

 

Er også veldig enig i at vi til en viss grad bør begrense importen av afrikanere til klubben. I tillegg til de nevnte (Ade, Manu og Kolo) forsvinner også med Kamerun. Synes fire spillere i en elles så tynn tropp er i overkant, men jeg stoler på at ledelsen vet hva de gjør når de handler. Når det er sagt er Yaya en spiller jeg gjerne villa hatt i stallen uansett.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

 

Asså en britisk spiller jeg har veldig sansen for er Stephen Ireland. Spennende ung midtbane spiller.

 

Nei, takk til Yaya.

 

 

Når ble Stephen Ireland brite? :( Men ser poengt ditt, ønsker selv masse fler briter, men det ser lysere ut enn på lenge med Walcott som har kjempet seg til fast plass, Ramsey vil trolig få litt spilletid utover, Wilshere banker også på døra, samt en del yngre talenter som også imponerer.

 

Er også veldig enig i at vi til en viss grad bør begrense importen av afrikanere til klubben. I tillegg til de nevnte (Ade, Manu og Kolo) forsvinner også med Kamerun. Synes fire spillere i en elles så tynn tropp er i overkant, men jeg stoler på at ledelsen vet hva de gjør når de handler. Når det er sagt er Yaya en spiller jeg gjerne villa hatt i stallen uansett.

 

Stephen Ireland er fra Irland så det vil si at han er fra de britiske øyer det gjør han en Brite :(

Link to comment
Share on other sites

Ireland er på ingen måte en spillertype vi trenger. For all del han er god, og har utmerket seg denne sesongen. Men er du ikke enig i at vi trenger en mere defensiv midtbane spiller? Ireland spiller i en fremskyvet midtbane posisjon på City. Mulig han kan spille som en av de sentrale i et 4-4-2 (f.eks), men jeg må jo innrømme jeg ser spillere som jobber hardere enn han. Jeg ønsker mye MYE mer en "ryddegutt" og maskin som kan ta seg av det defensive, slik at Cesc kan gjøre som han gjorde igår :(

 

Jeg liker ikke at Denilson og Diaby skal spille med Cesc. Jeg mener vi må ha en mer defensiv type. En som er bedre defensivt! Cesc ser som alle andre at Denilson sliter med de oppgavene og jobber mer tilbake enn det han gjorde ifjor, og det som jeg syns er ønskelig. Vi må få fram mannen som hadde 19 assist ifjor!!

 

Og her kommer tråd-emne Yaya inn i bildet ;) Han hadde passet ypperlig og er god nok. Det eneste ganske store minuset er at han er afrikansk og spiller den forbanna turneringen støtt og stadig. Ade,Manu, Song og Toure-brothers.. Det KAN bli for mye :(

Link to comment
Share on other sites

Ireland er på ingen måte en spillertype vi trenger. For all del han er god, og har utmerket seg denne sesongen. Men er du ikke enig i at vi trenger en mere defensiv midtbane spiller? Ireland spiller i en fremskyvet midtbane posisjon på City. Mulig han kan spille som en av de sentrale i et 4-4-2 (f.eks), men jeg må jo innrømme jeg ser spillere som jobber hardere enn han. Jeg ønsker mye MYE mer en "ryddegutt" og maskin som kan ta seg av det defensive, slik at Cesc kan gjøre som han gjorde igår :(

 

Jeg liker ikke at Denilson og Diaby skal spille med Cesc. Jeg mener vi må ha en mer defensiv type. En som er bedre defensivt! Cesc ser som alle andre at Denilson sliter med de oppgavene og jobber mer tilbake enn det han gjorde ifjor, og det som jeg syns er ønskelig. Vi må få fram mannen som hadde 19 assist ifjor!!

 

Og her kommer tråd-emne Yaya inn i bildet ;) Han hadde passet ypperlig og er god nok. Det eneste ganske store minuset er at han er afrikansk og spiller den forbanna turneringen støtt og stadig. Ade,Manu, Song og Toure-brothers.. Det KAN bli for mye :(

Da gjelder det å få avskaffet/Flyttet turneringen!

Link to comment
Share on other sites

Ireland er på ingen måte en spillertype vi trenger. For all del han er god, og har utmerket seg denne sesongen. Men er du ikke enig i at vi trenger en mere defensiv midtbane spiller? Ireland spiller i en fremskyvet midtbane posisjon på City. Mulig han kan spille som en av de sentrale i et 4-4-2 (f.eks), men jeg må jo innrømme jeg ser spillere som jobber hardere enn han. Jeg ønsker mye MYE mer en "ryddegutt" og maskin som kan ta seg av det defensive, slik at Cesc kan gjøre som han gjorde igår :(

 

Jeg liker ikke at Denilson og Diaby skal spille med Cesc. Jeg mener vi må ha en mer defensiv type. En som er bedre defensivt! Cesc ser som alle andre at Denilson sliter med de oppgavene og jobber mer tilbake enn det han gjorde ifjor, og det som jeg syns er ønskelig. Vi må få fram mannen som hadde 19 assist ifjor!!

 

Og her kommer tråd-emne Yaya inn i bildet ;) Han hadde passet ypperlig og er god nok. Det eneste ganske store minuset er at han er afrikansk og spiller den forbanna turneringen støtt og stadig. Ade,Manu, Song og Toure-brothers.. Det KAN bli for mye :(

Da gjelder det å få avskaffet/Flyttet turneringen!

 

Indeed! Copa Amerika klarer jo å få det til på sommeren. Den åpenbare grunnen er vell klimaet...

Og det er det jo ikke akkurat så mye å få gjort noe med. Regner med det er uaktuelt å spille Afrika-turneringen på et annet kontinent

Link to comment
Share on other sites

Synd at det skjer nå, og ikke når transfervinduet er åpent! Det kan koste oss mange poeng.

 

Men uansett; lillebror Toure er en spennende spiller, som gjerne kan utføre det defensive arbeidet på midtbanen til Arsenal. Dessuten kan han frigjøre Fabregas mer, jeg mener det har vært grunen til at Fabregas ikke har storspilt denne sesongen, fordi han har måttet ta mer defensivt. Men igjen må man over til å tenke på Afrikamesterskapet, nå begynner det å bli en del spillere som forsvinner.

 

Håper det ligger noe i det.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg husker riktig så hadde vel Yaya muligheten til å komme til Arsenal i sommer, men han fortalte selv media at han valgte å bli værende i Barca fordi klubben betydde så mye for ham. Hvorfor skulle han endre mening 2 mnd senere?

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg husker riktig så hadde vel Yaya muligheten til å komme til Arsenal i sommer, men han fortalte selv media at han valgte å bli værende i Barca fordi klubben betydde så mye for ham. Hvorfor skulle han endre mening 2 mnd senere?

 

Fordi han ikke kunne forutse at Seydou Keita skulle ta fra ham førstelagsplassen...

Link to comment
Share on other sites

Mange medier sier han sliter benken i Barca, men han har riktig nok spilt de siste 4-5 kampene fra start og selv gitt signaler om at han vil bli der. Om det er pga. skader eller at han blir foretrukket foran andre spillere nå vet ikke jeg, men han har spilt bra i disse kampene på er Barca-lag som har vært god i det siste.

 

Jeg ser gjerne at han kommer i januar, men det er nok veldig avhengig av hvor mye tillit han får av Guardiola utover høsten.

 

Forresten...så er vel ikke News Of The World den mest pålitelige kilden...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Om det er hold i disse ryktene blir jeg enormt glad. I tillegg er ikke £6 mill noe annet enn et røverkjøp vil jeg si. Selv om han er en def. midtbanespiller synes jeg han er verdt iallefall £2 mill mer.

 

Selv om jeg gjerne vil beholde Kolo, er det ikke i midtforsvaret vi trenger mest forsterkninger akkurat nå. Vi så jo alle hvordan Djourou og Gallas gjorde det mot Chelskij, og i tillegg har vi en Silvestre i bakhånd. Kolo har ikke kommet skikkelig tilbake etter malariaen i sommer, og har slitt noe enormt med å spille seg inn på laget i år. Yaya hadde nok gått så å si rett inn i rollen ved siden av Cesc. Han er tross alt en defensiv midtbanespiller i verdensklasse.

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Dec 2 2008, 02:44 AM) 149949[/snapback]

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...icle1992925.ece

 

Og da var det igang igjen, Toure ville vært god å ha. Håper at Wenger enten kjøper Veloso, Cana eller Toure innen starten av 09/10 sesongen, men håpet er selvfølgelig i januar :)

City har blitt linket til Kolo Toure i følge TheSun.

Link to comment
Share on other sites

Yaya? Jaja!!

Må innrømme at jeg bare har sett han en kamp, men da viste han klasse. Enorm ro og rekkevidde, samt at han er hodesterk. Virker dog ikke som han var spesielt kjapp, men kanskje ikke hurtighet som er viktigst på den plassen han skal bekle. For £6 mill er han uansett verdt, uten tvil. Ser for meg det her som et mulig lag i januar:

 

:::::::::Almunia::::::::::

Sagna:Kolo\Gallas\Djorou:Clichy

::::::::::: Yaya ::::::::::

:::::Fabregas ::Nasri:::::

Walcott ::::::::van Persie

::::::::Adebayor::::::::::

 

Synes ikke Nasri passer til kantrollen. Han er klart best når han trekker inn i banen, men der er han til gjengjeld særs god. Han er for treg og litt for dårlig 1 mot 1 på kanten til at han er noe spesielt godt valg der. Synes jeg iallefall. Legg han inn sentralt sammen med Fab, og la store sterke Yaya ligge som et anker bak de. Som nevnt av andre her så spiller van Persie svært bra på kanten, og kan være verdt å teste mer i Arsenal også. Evt bytte om Rosiscky\van Persie og evt Adebayor\van Persie.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er sikker på at Yaya kan bli en veldig god spiller for Arsenal. Han har det som trengs til å løse det defensive problemet.. Kanskje han til og med kan få fart på Kolo

 

Det som gjør meg skeptisk er at han er afrikansk og at de har et vist afrikamesterskapet annet hvert år.. Mesterskapet som de fleste gunners fans har lært seg å hate.. Å miste Eboue, Kolo, Adebayor og kanskje Yaya det kommer til å merkes. Desverre så kommer alltid Elfenbenkysten langt, å vi er ribbet for spillere en lang stund..

 

Men når det er sagt, ønsker jeg Yaya Toure. Jeg tror han er midt i blinken.. Så Wenger ikke mist enda en mulig god signering..

Hvis Yaya forsvinner til Juve så blir jeg skuffet.. :) Så løp og kjøp Wenger :lol:

Link to comment
Share on other sites

Yaya har nok en gang avkreftet at han ønsker seg til Arsenal.

På tide å se etter andre alternativ, det er det nok av!

http://www.setanta.com//uk/Articles/Footba...ure/gnid-29896/

 

Ingen overraskelse det egentlig. Han spiller jo fast på Barca nå som er i veldig god form, men hadde gjerne sett han som DM i Arsenal. Song og Denilson er for ujevn i prestasjonene og har ikke helt det som skal til i den posisjonen. Song kan bli bra, men Denilson er ingen typisk defensiv spiller.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

 

Det skjer ikke, Yaya har sagt han ikke vil dra fra Barcelona ganske mange ganger. Han ville blant annet ikke til Arsenal i sommer når Wenger var interessert, nå har han vel også fått tilbake mye av tilliten til trenern i Barca også, så dette tror jeg ikke kommer til å skje.. :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...