Jump to content

Yaya Toure


gooner6

Recommended Posts

Tja, en samlet årslønn på ca 100millioner kroner er jo "a dream come true" for en spiller som er såvidt over gjennomsnittet. Med en 5års kontrakt kan han fort ende opp som City's Winston Bogarde

Han led nok ingen økonomisk nød i Barca heller

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Han led nok ingen økonomisk nød i Barca heller

 

Toure var jo benksliter delux i Barca da, han er en alt for go spiller til å sitte så mye på benken som han gjore i Barca. Toure i mine øye er en mye bedre spiller en Keita som jeg syns hadde klippekort på Barca selv om han til tider ikke spilte bra. Toure er ikke så gammel heller at han burde kaste bort flere år i Barca som benksliter, han er go nok for de fleste stor lag i Europa. Han har gjort et klok valg i dra fra Barca der han har vinni alt som kan vinnes med den klubben opp til flere ganger. Må si han spilte helt konge som mittstopper mot M.Utd i CL finalen, helt klart et av de beste kjøpa City noen gang har gjort. Eneste lønna til Toure er bare å riste på hode av ingen spiller i værden er vært så mye penger, blir bra den dagen klubbene bare kan bruke penger de har tjent. Da kan klubber som Chelsea og City bare legge opp som topp klubber :)

Link to comment
Share on other sites

Han led nok ingen økonomisk nød i Barca heller

Nei, for oss som tjener normalt så er forskjellen på 50 og 100 millioner "ikke så stor" fordi summene er ubegripelig mye og vi hadde takket ja til 50 og ledd hele veien til banken. Toure er 27år, han har maks 5 år igjen på toppnivå og jeg tipper at han ikke skal inn i en høytlønnet jobb ved CERN når han legger opp, da blir plutselig en lønnsøkning viktig når det er snakk om penger han skal leve for resten av livet

Link to comment
Share on other sites

Bra;) er viktig å få alderen på spillerne riktig, og jeg tror en spiller som Yaya fort kan ha en proffkarriere frem til han er i 35-37-årsalderen...

 

Mulig han vil ha en proffkarriere over 35år, men tviler meget sterkt om Yaya vil spille på det øverste nivået i en slik alder.

For meg er det galskap, og lønne en spiller som Yaya på dette nivået. (og prisen var iallefall 100 millioner for dyrt..) Joda, Yaya er en meget god spiller, men han er ikke i den ypperste klasse.

Det vil ikke forundre meg mye, om han også i City må sitte en del på benken. Han er (ut ifra mitt inntrykk) ustabil i prestasjonene, og velger en del feil løsninger i angrepsfasen.

Nei, jeg tror faktisk Yaya ikke vil ha den innflytelsen i laget som mange tror. Drar med halen mellom beina om 2-3 år, etter lite spilletid i en liga han ikke taklet.

 

Sorry Yaya!

Link to comment
Share on other sites

Bra;) er viktig å få alderen på spillerne riktig, og jeg tror en spiller som Yaya fort kan ha en proffkarriere frem til han er i 35-37-årsalderen...

Det er han ikke god nok til. Og spesielt med en så stor lønningspose så blir jo interessen for å utvide en fotballkarriere mindre siden man på et relativt tidlig tidspunkt har penger nok til å vare livet ut

Link to comment
Share on other sites

2 millioner i ukelønn. Omtrent det vi andre bruker minst et par måneder på å tjene. Hehe. Og så kommer reklameinntekter og shite i tillegg. Da bør fyren pinadø greie å slå millimeterpasninger gjennom et nåløye....

 

Med en så liten ball han da må bruke, og så store bein, så er det ett helt urimelig utsagn!

Link to comment
Share on other sites

Med en så liten ball han da må bruke, og så store bein, så er det ett helt urimelig utsagn!

 

Er det ikke en kjent sak at City-spillere har små baller?

 

Det Zlatan kan gjøre med en appelsin, bør Yaya minst greie med en klinkekule for å forsvare to mill per uke.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...