Jump to content

Theo Walcott


Guest Beelzebot

Recommended Posts

Veldig fornuftige ord.

Stygt å si det, men jeg har alltid likt Redknapp:p

Hvorfor er det stygt å si det? Redknapp er en meget fornuftig mann som dessverre for Tottenham gikk seg litt vill på våren i fjor. Det han gjorde med klubben fra han kom og til han kjørte seg fast var ikke mindre enn fantastisk bra. Hadde vært en sammenhengende opptur for Spurs, men nedturen ble så stor at de rett og slett måtte finne en syndebukk. Redknapp ble ofret og jeg tror det har satt klubben mye tilbake.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Personlig er jeg usikker på om Theo passer på topp hos oss på grunn av spillestilen vår. Han kan ihvertfall ikke spille alenespiss i dagens system.

For 10 år siden hadde han passet ypperlig.

 

Apropo Redknapp synes jeg sparkinga var veldig merkelig til tross for den nedturen de hadde på slutten. Han tok dem opp fra gjørma og gjorde dem til et stabilt

lag som kjempet om CL-plass. Det var nok noe annet som skurret i kulissene også. Det må det ha vært

 

MEN, jeg klager ikke! Tviler på at AVB får mer ut av Scum enn hva Redknapp gjorde

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det stygt å si det? Redknapp er en meget fornuftig mann som dessverre for Tottenham gikk seg litt vill på våren i fjor. Det han gjorde med klubben fra han kom og til han kjørte seg fast var ikke mindre enn fantastisk bra. Hadde vært en sammenhengende opptur for Spurs, men nedturen ble så stor at de rett og slett måtte finne en syndebukk. Redknapp ble ofret og jeg tror det har satt klubben mye tilbake.

 

Nå var det ikke bare styret som var dritt lei måten Redknapp oppførte seg i en lang tid. Han siklet på en landslagsjobb, var sjelden ute i media for klubben i frykt for å ikke bli tilbudt denne jobben (kommer du på kant med FA, da er du ute å padler.....), og virket selv sikkert på at det var hans siste sesong i klubben. Han trodde nesten selv, at han ville bli den nye landslagsjefen. -Det er iallefall mange spurver sine ord og meninger-

Det er ganske mange spurver, som mener at hans opptreden i denne perioden var "selvmord" både med tanke på de resultaene som kom, og at det måtte gå som det gikk. Han var jo nesten fraværende av engasjement og vilje for spurvene i en kritisk fase sist sesong, og hva skal en ledelse da gjøre?

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe spilletid på Walcott i dag på tross av at det ville vært den perfekte kampen for han å komme inn i når Liverpool jaktet redusering. Merkelig. Muligens Wenger holder igjen på spilletiden til Walcott til han skriver under kontrakt? I så fall er det merkelig det også mtp. at hvis han ikke signerer ny kontrakt og ei heller får spilletid så har vi tapt opp mot £20M på å ikke selge han i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Syntes Ramsey-byttet var på sin plass. Bedre defensivt, og vi skulle trygge en ledelse, ikke kontre inn flere.

 

Ramsey var god og det var et godt bytte, men skulle heller sett Podolski bli på banen fremfor at Santos kom inn og Giroud ut for Walcott. Det er til tider lurt å trygge inn en ledelse, men det er enda lurere å ha et utløp på topp i form av en lynrask spiss som kan straffe motstandene det øyeblikket de sender frem 9 spillere og mister ballen. Samtidig vil motstanderene være veldig varige på å sende opp altfor mange spillere når man har en så rask spiller som Walcott. Vel såfremt de ikke ber om å få en i nettet på en kontring da.

Link to comment
Share on other sites

 

Ramsey var god og det var et godt bytte, men skulle heller sett Podolski bli på banen fremfor at Santos kom inn og Giroud ut for Walcott. Det er til tider lurt å trygge inn en ledelse, men det er enda lurere å ha et utløp på topp i form av en lynrask spiss som kan straffe motstandene det øyeblikket de sender frem 9 spillere og mister ballen. Samtidig vil motstanderene være veldig varige på å sende opp altfor mange spillere når man har en så rask spiller som Walcott. Vel såfremt de ikke ber om å få en i nettet på en kontring da.

Kontringen til Giroud hadde sett litt annerledes ut hvis det hadde vært Walcott i den løpeduellen. Jeg forstår grunnen til å beholde Giroud på banene i håp om at han skal score, men i slik kampen forløp siste 10 min så hadde Theo vært langt skumlere for Liverpoolforsvaret enn en enslig og moderat hurtig franskmann på topp.

 

Ramseys bytte var helt riktig akkurat som i de to forrige kampene. Han tilfører løpsstyrke og er vanskelig å fange opp. Blitt god til å slippe ballen i riktig tidspunkt og virker som timingen er bedre enn i perioder i fjor. I åpne kamper som i går er han et veldig bra tilskudd, sliter litt mer når det er 10 mann bak ballen og en motstander som ligger veldig lavt.

Hatt 3 meget gode innhopp og er på vei til å finne formen. Er mindre ett-gear-Ramsey nå, klarer å variere løpene og legge inn små rykk slik at motstander blir hektet av. Shelvey trodde han hadde kontroll, men et lite rykk og vips var Aron forbi.

Link to comment
Share on other sites

Trur Walcott får sjansane sine som spiss om litt. Trur det er derfor han ikkje spelar nett no, grunna å bli drilla i ein ny rolle. Enig i at det kunne vere greit å ha Walcott på topp dei siste mot pool, men Giroud var viktig i mot på nokre cornera, samt at han nok blir vurdert som betre til å halda på ballen. Walcott får sjansane sine!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror Walcott vil blomstre dersom han får muligheten til å spille på topp og jeg både håper og tror at det er det Wenger tenker når han slipper Vela og Park uten å hente inn noen nye

 

Føler det slik jeg også. Walcott neste naturlige steg er nå å gå inn i rollen som midtspiss i periodevis og la han få føle på det og utvikle seg. Walcott har vel uttalt selv omtrent 20 ganger nå at han håper på å få spilt spiss igjen. Så langt har ikke Wenger oppfylt ønsket.

 

Et av mine favoritt Walcott mål under her (målet er på ca 51 sek. Fikk tydeligvis ikke lov til å linke til tiden for Walcott målet :P). Spilt gjennom av Rosicky og starter løpet på egen banehalvdel før han Henry'ish legger den i høyre hjørne.

 

http://www.youtube.com/watch?v=1_ZGZw7RnKM&t=52s

Link to comment
Share on other sites

Den farten hans som midtspiss hadde vært helt MAGISK å ha på kontringer! Glemmer omtrent hvor kjapp han egentlig er.

Ingen i Premier league som har sjangs å holde følge med han, i tillegg hvis de skal klare å vende også springe, så er han jo allerede inni 16 meteren:D

 

Vi burde ha starta en "petition" om å la Walcott få spille midtspiss!

Link to comment
Share on other sites

Hadde vi spilt 4-4-2 så kunne jeg støttet din "petition" om å la Walcott spille som en slags måltyv ved siden av Giroud. I dagens system ville Theo blitt spist opp alene på topp. Van Persie var en mester i å holde på ballen med motstander i ryggen, og Giroud er knallsterk i duellene selv om jeg synes han har vært litt for svak i tilbakeleggene til indreløpere/vingene.

 

Theo kunne blitt en litt raskere og samtidig dårligere teknisk spiss enn hva Henry var i en 4-4-2-formasjon. I 4-3-3 tror jeg det blir for tynt der oppe. Selv mot feks City der det blir en del bakrom tror jeg Kompany/Lescott ville ha hatt kontroll på han.

Link to comment
Share on other sites

 

Føler det slik jeg også. Walcott neste naturlige steg er nå å gå inn i rollen som midtspiss i periodevis og la han få føle på det og utvikle seg. Walcott har vel uttalt selv omtrent 20 ganger nå at han håper på å få spilt spiss igjen. Så langt har ikke Wenger oppfylt ønsket.

 

Et av mine favoritt Walcott mål under her (målet er på ca 51 sek. Fikk tydeligvis ikke lov til å linke til tiden for Walcott målet :P). Spilt gjennom av Rosicky og starter løpet på egen banehalvdel før han Henry'ish legger den i høyre hjørne.

 

http://www.youtube.com/watch?v=1_ZGZw7RnKM&t=52s

Målet hans kommer riktignok fra kantposisjon da Stefan B :P

Link to comment
Share on other sites

Målet hans kommer riktignok fra kantposisjon da Stefan B :P

 

Sa aldri at det kom fra sentral posisjon heller? :)

 

Poenget med videoen var bare å vise hvordan Walcott gjør det når han spiller som vår fremste mann (noe han var i dette tilfellet) og som Henry har han en tendens til å trekke ut til venstre kanten når de lange ballene kommer for deretter å kutte inn. Noe som har kommet frem nesten hver eneste gang han har blitt spilt på venstrekanten (ikke at det er så ofte).

 

Annet eksempel er mot Shakhtar hjemme når han kommer inn for Chamakh og egentlig spiller en fri rolle som spiss i perioder. Nå var det riktignok ikke så mye rom for Walcott i denne kampen, men Shakhtar forsvaret måtte virkelig jobbe med han.

 

http://www.youtube.com/watch?v=qoKMPosH5j4&hd=1

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke se hvordan Walcott skal kunne prestere som midtspiss i et 433/451/4231 system. Se på spissene som bekler disse rollene; typiske 9'ere som Giroud og Gomez eller komplette spillere som Messi og RVP. Denne rollen krever at man skal kunne linke opp med resten av laget. Man må kunne duellere, holde på ball, finne rom mellom motstandernes midbaneledd og forsvar, motta ball for så å distribuere den videre etc. Kom gjerne med eksempler på fysisk veike spillere uten teknikk, spilleforståelse og overblikk som behersker denne posisjonen.

 

Walcott er en spiller jeg har hatt stor tro på, men som aldri ser ut til å ta steget. Statistikken var fin i fjor, det skal han ha, men som han selv sa så bra: "I was consistent in patches". Dette gjelder ikke bare fra kamp til kamp, men også i selve kampforløpet. Å spille med Walcott er i mange tilfeller som å spille med ti mann på banen. Til å være så kjapp er det forunderlig hvor få ganger vi klarer å spille han fri i bakrom. Etter mitt syn er dette en konsekvens av at lag "parkerer bussen", men også Walcotts midt på treet bevegelsesmønster.

 

Walcott som enslig spiss? Nei!

Walcott som bakromsspiss i 442? Tja..

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke se hvordan Walcott skal kunne prestere som midtspiss i et 433/451/4231 system. Se på spissene som bekler disse rollene; typiske 9'ere som Giroud og Gomez eller komplette spillere som Messi og RVP. Denne rollen krever at man skal kunne linke opp med resten av laget. Man må kunne duellere, holde på ball, finne rom mellom motstandernes midbaneledd og forsvar, motta ball for så å distribuere den videre etc. Kom gjerne med eksempler på fysisk veike spillere uten teknikk, spilleforståelse og overblikk som behersker denne posisjonen.

 

Walcott er en spiller jeg har hatt stor tro på, men som aldri ser ut til å ta steget. Statistikken var fin i fjor, det skal han ha, men som han selv sa så bra: "I was consistent in patches". Dette gjelder ikke bare fra kamp til kamp, men også i selve kampforløpet. Å spille med Walcott er i mange tilfeller som å spille med ti mann på banen. Til å være så kjapp er det forunderlig hvor få ganger vi klarer å spille han fri i bakrom. Etter mitt syn er dette en konsekvens av at lag "parkerer bussen", men også Walcotts midt på treet bevegelsesmønster.

 

Walcott som enslig spiss? Nei!

Walcott som bakromsspiss i 442? Tja..

Han vil få bedre arbeidsvilkår på topp en på kanten. Gutten klarer helt fint å slippe ballen for å så vende opp i bakrom. Faktisk kan jeg tenke meg det mår være et mareritt for en hver midtstopper når Theo slipper ballen ned til Cazorla for å se vende mot bakrom. Han er så rask at han ikke trenger store bakrommet når han allerede ligger på linja. Sentralt vil han kunne vandre langt mer og oppsøket det rommet han ofte blir nektet på en av kantene.

 

Artig at du tar fram Gomez som eksempel. Etter 2 kamper for Tyskland i EM så hadde han hatt ballen i beina totalt 4 sekunder. Gomez er vel heller et eksempel på at Walcott absolutt kan lykkes som midtspiss

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke vi kommer til å få se han noe særlig som enslig spiss, men jeg tipper han vil dra seg inn enda mer sentralt igjen fra høyrekanten sin (sånn som han allerede gjør nå) og jobbe mer direkte sammen med Giroud som antageligvis vil fungere mer som en targetspiss enn RVP gjorde i sin tid.

Link to comment
Share on other sites

Må jo være et rent helvete å spille mot Cazorla og Walcott sentralt. En som kan score fra 25 meter og inn samtidig som han kan spille gjennom PL's raskeste mann. Dessuten slipper Walcott å bruke såpass med energi på det defensive og kan heller ta med stopperne til motstanderne på løpetur. Har lenge ønsket å se Walcott som spiss. Kan Welbeck så kan vel Walcott også

Link to comment
Share on other sites

Han vil få bedre arbeidsvilkår på topp en på kanten. Gutten klarer helt fint å slippe ballen for å så vende opp i bakrom. Faktisk kan jeg tenke meg det mår være et mareritt for en hver midtstopper når Theo slipper ballen ned til Cazorla for å se vende mot bakrom. Han er så rask at han ikke trenger store bakrommet når han allerede ligger på linja. Sentralt vil han kunne vandre langt mer og oppsøket det rommet han ofte blir nektet på en av kantene.

 

Artig at du tar fram Gomez som eksempel. Etter 2 kamper for Tyskland i EM så hadde han hatt ballen i beina totalt 4 sekunder. Gomez er vel heller et eksempel på at Walcott absolutt kan lykkes som midtspiss

 

Husker det var ekstremt lite, men 4 sekunder var vel å ta i (ironi?). By the numbers mot Tyskland: "Gomez was in possession for only 18 seconds in the match but managed three shots, two of which were on target and hit the back of the net." Scoret forøvrig 41 mål på 52 kamper for BM, men det var vel ikke det vi diskuterte.

 

Jeg tror faktisk han vil få verre arbeidsvilkår som spiss. Ballene han må jobbe med som spiss, med midtstopper i ryggen er etter mitt syn verre en de han vanligvis får på kant. Der har han problemer nok fra før. Ren hurtighet er en ting, men å kunne bevege seg i mindre rom krever en viss smartness jeg er usikker på om Walcott har. Håper selvsagt at du har rett og jeg har feil :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...