Jump to content
vieira04

Arsene Wenger

Har du tillit til Wenger?  

171 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

For å være flåsete så er Wenger til Real i så fall en "vinn vinn" situasjon for meg.

Skulle han få suksess som trener i den klubben så unner jeg han virkelig den suksessen, selv om det dessverre også betyr suksess for Real..

Hvis han derimot feiler (noe jeg ikke ønsker på hans vegne) så er det positive i det at det da går ut over en klubb jeg ikke har den store sansen for.

Kanskje han også kan selge oss Bale for en rabbatert pris? :D

Jeg leser at Wenger ifølge ryktene nå er favoritt til å ta over etter Zidane i Real Madrid.

Jeg håper som nevnt tidligere Wenger alt godt hvis han får jobben, og kanskje får han en ny vår som trener/manager i en ny klubb.
Det jeg er mest spent på er hvordan Wenger takler det kultursjokket som kommer hvis han tar over det spanske laget. Da tenker jeg ikke på vanlig spansk kultur, og ikke tenker jeg på en annen spillestil og fotballkulturelle elementer. Det jeg har i tankene er kravmentaliteten og organiseringen av klubber som Real.

I Arsenal så hadde Wenger er meget stor frihet, han kunne tenke langsiktig og det var særdeles mye som skulle til før han måtte foreta en "tvungen" frivillig avgang.

I Real så forventes det at han skal levere fra dag en. Han får overordnede som ikke svarer til en lite fotballfaglig eier. I Real møter han en kultur der "Presidenten" blir valgt. Han møter en kultur der den til enhver tid valgte president må tenke relativt kortsiktig for å beholde vervet og der avstanden mellom himmel og helvete er svært kort.

Sansyligheten for å få sparken i en klubb som man forventer skal være den ledende spanske klubben antar jeg er relativt stor rent statistisk. Så spørsmålet er som sagt om "professoren" takler det kultursjokket han vil møte hvis han tar over Real Madrid? Jeg er tvilende (dessverre).

Edited by Polljen

Største problemet til Wenger var at han ble for lenge. Han kunne trengt en endring etter Invincibles sesongen egentlig. Ja han holdt koken greit for det, men det ble bare for mye for han og han stagnerte i sine egne metoder.

Tror man trenger å "røske" opp i ting innimellom for å få det beste ut av folk. Endringer i treningsrutine, trenerteam osv. Wenger har jo tviholdt på alt det samme omtrent siden han kom til klubben. I Real Madrid så ville han hatt det ganske så annerledes.

Uansett hva som måtte skje med Wenger, så ønsker jeg han virkelig alt det beste i verden. Fantastisk mann!

Guest
You are commenting as a guest. If you have an account, please sign in.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...