Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

14 minutes ago, Gunners68 said:

Vi har vel flere spillere som er med i troppen , men som ikke spiller nevneverdig mye. Det kan være mange grunner til at han ikke er med på laget / benken. Du nevner lønnskutt / politikk ? Jeg vet ikke.

Jeg vet heller ikke hva som skjedde med Øzil i de to siste sesongene under Wenger. Det gikk sakte men sikkert nedover med prestasjonene ? Derfor begynte også kritikken å overta i stedet for de store superlativene.

Da Emery overtok ville han ha litt mer innsats fra Øzil. Da begynte problemene å bli enda større en under Wenger. Sykdom / ryggproblemer , taktiske grunner - det har iallefall ikke vært den Øzil vi alle vil se.

Jeg vet ikke hva  som er den reele grunnen til at Øzil er ute . Samtidig så velger jeg å tro ar Arteta ville ha brukt Øzil i hver eneste kamp hvis han fikk det beste fra ham uansett motstander. Jeg tror personlig at Arteta ville nekte å sette en spiller i verdens klasse på tribunen. Spørsmålet er jo om Øzil vil dette like mye som før. Er Øzil villig til å utføre de oppgavene Arteta gir ham. Øzil ville ikke følge Emerys instruksjoner. 

Vi har i vår klubb hatt diverse spillere som har vært satt ut av spill for lange perioder pga skade. Virkelige langtidsskader. De har et sterkt ønske å det er å overvinne skaden og  kjempe seg tilbake til laget. Skulle ønske jeg så den gutsen i Øzil. 

Nå har jo du innrømmet at han burde ha vært i troppen. Ergo Arteta burde ha valgt ham i troppen men gjorde ikke det. Siden det allerede er innrømmet fra deg foreslår jeg at du slutter med fjaset om at Arteta ville ha brukt ham dersom han var god nok. 
 

du motsier deg selv, og det er hakk i plata

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Gunners68 said:

Troppen er en ting for meg . Laget er noe annet.

 

Men , siden de tingene jeg mener er fjas og svada. At jeg er feig , som du skriver over her , så foreslår jeg at du finner andre å diskutere med. 

Nå lar vi diskusjonen ligger til klokken 2100 i morgen kveld når kampen er over. Da får vi se om samhandlingen og offensive bevegelser med og uten ball er bra nok eller om Øzil kunne bidratt eller ei!

Link to comment
Share on other sites

Özil påpeker det paradokset jeg selv har påpekt en rekke ganger. Han spilte seg inn i laget under Arteta. Han la inn enorm innsats, på linje med resten av laget. Lampard sa at de ikke hadde noe svar på Özils gode spill på Stamford Bridge. Så har alt snudd i en periode, hvor det ikke blitt spilt fotball. Jeg tørr ikke si hva som har skjedd, men her er det noe som ikke stemmer. 

 

image.png.e3c3a4b1c9664a21a53d6b2dc3c94637.png

 

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Verminator5 said:

Özil påpeker det paradokset jeg selv har påpekt en rekke ganger. Han spilte seg inn i laget under Arteta. Han la inn enorm innsats, på linje med resten av laget. Lampard sa at de ikke hadde noe svar på Özils gode spill på Stamford Bridge. Så har alt snudd i en periode, hvor det ikke blitt spilt fotball. Jeg tørr ikke si hva som har skjedd, men her er det noe som ikke stemmer. 

 

image.png.e3c3a4b1c9664a21a53d6b2dc3c94637.png

 

99% sikker på at det er Kina, lønnskuttet, og sagaen vedr salget i sommer. Ser ingen andre grunner.  Arteta sier det hans valg om å ikke bruke Øzil. Det er bullshit!

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

Skuffende! Vanskelig å vise seg fram når du ikke får en real sjanse til å gjøre det. Enig i det andre skriver, her er det mye annet enn det sportslige som spiller inn. Snakker om å bli fryst ut! Virker å være viktig å fylle opp med 100 stoppere enn ha en kreativ og en som kan gjøre det som ingen andre kan eller ser. 

Link to comment
Share on other sites

Syns faktisk det er helt greit å utelate Øzil. Han var en fantastisk spiller for lenge siden. Diverse ryggskader og ikke matchfit var et problem i mange kamper. Jeg velger å tro på vår manager Arteta når han sier at han kan se Øzil rett i øyet og fortelle han hvorfor han er utelatt.

Disse forskjellige konspirasjonsteorier som har oppstått er jeg særdeles tvilende til.

Øzil er rett og slett ikke god nok.

Link to comment
Share on other sites

36 minutes ago, mmaelan said:

Syns faktisk det er helt greit å utelate Øzil. Han var en fantastisk spiller for lenge siden. Diverse ryggskader og ikke matchfit var et problem i mange kamper. Jeg velger å tro på vår manager Arteta når han sier at han kan se Øzil rett i øyet og fortelle han hvorfor han er utelatt.

Disse forskjellige konspirasjonsteorier som har oppstått er jeg særdeles tvilende til.

Øzil er rett og slett ikke god nok.

Velkommen tilbake Morten

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, sas2002 said:

Tok du en pause som assistent Morten når Wenger ga seg?  eller etter Graham :)

Takk for det BE.

Kun en pause fra forumet. Alltid ihuga Gooner. Nå blir det spennende å se om Arteta klarer å bygge opp Arsenal igjen.

Graham perioden....litt herlig tid det og:) 

 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, mmaelan said:

Takk for det BE.

Kun en pause fra forumet. Alltid ihuga Gooner. Nå blir det spennende å se om Arteta klarer å bygge opp Arsenal igjen.

Graham perioden....litt herlig tid det og:) 

 

5 års pause ser jeg. Du ble fed up av wenger til slutt er vel riktig svar,  eller så ble du utslitt og utbrent som bloggerne av å taste på tastaturet.

Velkommen tilbake!

Her er det alltid god og dårlig stemning et par ganger i uka!

 

Link to comment
Share on other sites

Arteta tar en "Pep" som kvittet seg med spillere som var gode nok pdd (Deco/Ronaldinho/Eto) for å bli bedre på sikt 

Jeg mener fortsatt at alternativene vi har ikke er gode nok. William har jeg ikke særlig trua på og Willock og Smith Rowe er neppe framtiden. Vi får se ut året. Dette er gambling fra Arteta, han trenger resultater raskt. Arsenal fansen har dårlig talmodighet.

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg er en av de Arsenalsupporterne som velger å være tålmodig med Arteta. Arteta virker å ha en klar plan, og selv om jeg personlig tror det å vinne CL innen tre år kan bli vanskelig, ser jeg at vi er på riktig vei.

Artetas Arsenal er i ferd med å bygge opp et godt defensivt grunnlag med et system hvor det settes strenge krav til alle spillere, uavhengig hvor gode de er eller hvor gode de kan bli. Følges ikke kravene blir de faset ut.

Vi mangler en del på det offensive enda, og i denne oppbyggingsfasen vil Auba bli ekstra viktig. Han har en liten formdupp nå, men jeg er overbevist om at han kommer tilbake sterkt. Vi har mange unge gode talenter offensivt(Saka, Martinelli ++) og vi har begynt å vise at vi har en klar plan om hvilke type spillere vi vil hente inn(Gabriel, Partey). Et stort pluss (slik jeg ser det) er også måten vi henter Partey på(vi lar oss ikke pille på nesen lenger).

Mange ser på tapet mot City som negativt. Kampen sett under ett ser jeg på som veldig positivt, City kom ikke til veldig mange store sjanser(vi hadde også noen gigasjanser som på en bedre dag hadde gått i nettet) og til motsetning fra mange tidligere kamper på Etihad var vi inne i kampen helt til siste fløyteblås.

Artetas Arsenal har også vist at vi kan slå de beste. FA-cuptroféet(måten vi slår City og Chelsea på), Community Shieldtroféet(hvordan vi leder store deler av kampen og avgjør det på straffespark) er gode eksempler på dette. 

Fremover blir det spennende å se hvordan Arteta takler den neste utfordringen, å få angrepsspillet vårt til å utvikle seg slik at vi kan blåse dårligere motstand av banen. Dette blir en spennende sesong nesten uavhengig av hvordan den slutter. Og det er først neste sesong og sesongen etter vi vil se Artetas virkelige intensjoner med laget og fotballen vi vil spille mer konsistent. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også tålmodig med Arteta. Özil-saken er bare trist, men jeg er Arsenalsupporter mer enn fan av noen enkeltspiller. Jeg skjønner at Özils tid hos oss i praksis er over, så da får jeg konsentrere meg om de øvrige spillerne vi har og håper at Arteta får veldig mye ut av dem. 

 

Jeg legger til at jeg mener Arteta hsr gjort 3 store feilvurderinger så langt. 

 

1. Özil-saken 

2. Kjøpet av Willian (gratis, men 3 års kontrakt) 

3. Salget av Martinez. Leno skulle vært solgt i stedet. 

 

Så håper jeg at tiden viser at Arteta gjorde rett og jeg tok feil. 

Link to comment
Share on other sites

Özilsaken har nok Arteta hatt lite å si i, annet enn at han kunne satt seg på bakbeina og risikert å få sparken.

Edit: Og dette er kun hvis ryktene er sanne(vi vet ikke med sikkerhet), om at det er en 'politisk' grunn til at Özil er utelatt fra både EL og PL-troppene. Hvis dette viser seg å ikke være grunnen, men at det er en sportslig grunn, mener jeg det heller er et prov på lederegenskaper fra Artetas side. 

Willians treårskontrakt hadde Arteta mest sannsynlig lite å gjøre med. At vi hentet ham i det hele tatt, kan godt ha vært et ønske fra ham, men tviler sterkt på at han hadde noe med selve kontraktsforhandlingene å gjøre.

At Martinez var keeperen som måtte gå kan både kritiseres og forsvares. Arteta ønsker å spille veldig offensivt, og Leno er en bedre offensiv keeper enn Martinez. Martinez har andre kvaliteter og har styrket Villas forsvar betraktelig. Personlig skulle jeg gjerne beholdt begge, men det er veldig mulig det hadde gått på bekostning av Partey inn. Det ville jeg ikke ønsket. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Nå har vel Arteta tatt på seg ansvaret for at Øzil ikke er med i troppen - hvor han senest i går sa at det var fotball faglige grunner til at Øzil ikke er med. Så kan vi diskutere om det er den virkelige sannheten eller ikke. Ledelsen er som vanlig taus i vår klubb. Så nå dreier det  seg om Arteta og at det er han som må stå i stormen alene. 

Øzil på sin side har brutt  tausheten og kommet med sin versjon. Han savnet lojalitet fra Arsenal. Vet ikke hvor mye lojalitet han og andre spillere viste ovenfor Emery. Vel , Emery hadde mange ting å slite med og det gikk som  det måtte. Det var ut døren. Men , Emery prøvde å få mer ut av Øzil. Hva gjorde Øzil ? Han sto på sitt og ville ikke endre seg. Så jeg håper ikke Øzil bruker ordet lojal mer iallefall.

Arteta har heldigvis forlangt noe av spillerne . Han bruker de som presterer , han har en plan og han holder seg tydeligvis til den. Han sier at Øzil ikke har overbevist ham og det er fotball faglige årsaker til at han ikke er med. Da håper jeg det er det som er riktig. Prestasjonene til Øzil i senere tid er langt ifra prestasjonene de to første sesongene hans. Da får vi håpe Arteta er ærlig og at han ser ting på trenings feltet som har dannet grunnlaget for hans beslutning.

Leno / Martinez ?? To gode keepere og en måtte gå. Jeg liker Leno , men ble veldig overrasket over Marinez sine prestasjoner , da han måtte overta. Frykter vi solgte feil keeper.

Willian har skuffet veldig syntes jeg. Veldig god mot Fulham , men så har det vært dårlige greier. 

Gabriel har vist  seg bra frem. Nå får vi håpe Partey følger opp. Det lover godt for fremtiden. Litt skikk på det offensive og dette kan bli meget bra.

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Ben Elfen said:

Jeg liker ikke denne saken og det virker som om klubben min er skyldig, men har bestemt meg for å støtte klubben. Jeg er Arsenal-fan og ikke primært fan av spillerne. Så nå skal jeg prøver å fokusere på lager og glede meg over at de spiller bedre, med flere egne gutter. 

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Tapapa said:

Jeg liker ikke denne saken og det virker som om klubben min er skyldig, men har bestemt meg for å støtte klubben. Jeg er Arsenal-fan og ikke primært fan av spillerne. Så nå skal jeg prøver å fokusere på lager og glede meg over at de spiller bedre, med flere egne gutter. 

Spørsmålet er  bare hvem som er skyldig  ? Arteta alene - eller har han fått sine direktiver fra ledelsen ? Denne støyen rundt laget er det siste vi trenger . Vi har hatt / og har våre utfordringer på banen. Nå har utfordringene druknet i fra en som sitter hjemme i sofaen og skriver på Twitter. Hvis han støtter sitt elskede Arsenal så burde han kanskje ha holdt kjeft. Vi hører så vidt jeg vet ingenting fra Sokratis på Twitter. Vi har andre folk i laget som har vært virkelig ute og kjøre , feks Elneny og Mustafi - de har kjempet seg tilbake. 

Det eneste vi hørte i sommer var at Øzil ville sitte kontrakt tiden ut. Han skulle ingen steder. Merkelig at ingen andre lag har kommet på banen hvis han i 2020 fortsatt er i verdens klasse. Hvorfor kommer de ikke til en løsning slik at Øzil og Arsenal kan komme seg videre ? Står alle klubbene i Europa klare til å sikre seg Øzil så fort han er ferdig i Arsenal.  Tviler på det. De siste sesongene hans er grunnen til det.

Det er veldig mulig at Arsenal skulle ha løst denne saken annerledes. Men , det er muligens mulig at Øzil skulle ha gjort ting annerledes også.

Håper på en snarlig ro i spillergruppen som gjør at manager og spillere kan konsentrere seg om kommende kamper.

 

Link to comment
Share on other sites

Denne sagaen om Øzil vil ikke forsvinne så lenge såkalte eksperter, supportere og Øzil fans fortsetter og synse og mene hva som har skjedd. Sånn som det er nå virker det som Øzil er større enn klubben. Ingen er det. Er man Arsenal fan støtter man klubben ikke spillere. Er drittlei all skriveriene om Øzil. Jeg velger å støtte klubben Arsenal. De har tatt en avgjørelse om Øzil og støtter den 100%.

En annen ting er keeper situasjonen. Arsenal valgte å gå for Leno. Støtter den 100%. Martinez har vært i klubben i 10 år og aldri vært i nærheten av å være førstekeeper.  Han fikk 10 gode kamper uten tilskuere på kampene. La oss se hvordan han takler press når tilskuerne kommer tilbake. Han slapp forresten inn 3 mål mot Leeds i dag 

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Tony said:

Denne sagaen om Øzil vil ikke forsvinne så lenge såkalte eksperter, supportere og Øzil fans fortsetter og synse og mene hva som har skjedd. Sånn som det er nå virker det som Øzil er større enn klubben. Ingen er det. Er man Arsenal fan støtter man klubben ikke spillere. Er drittlei all skriveriene om Øzil. Jeg velger å støtte klubben Arsenal. De har tatt en avgjørelse om Øzil og støtter den 100%.

En annen ting er keeper situasjonen. Arsenal valgte å gå for Leno. Støtter den 100%. Martinez har vært i klubben i 10 år og aldri vært i nærheten av å være førstekeeper.  Han fikk 10 gode kamper uten tilskuere på kampene. La oss se hvordan han takler press når tilskuerne kommer tilbake. Han slapp forresten inn 3 mål mot Leeds i dag 

Leno har vært en bra keeper for oss Tony , men det ble et par riper i lakken i går kveld 🙂 Håper feilene i går kveld skjerper Leno  ekstra mye . Det kan komme noe godt ut av feil som i går kveld. Heldigvis vant  vi til slutt.

Jeg er også dritt lei all skrivingen om Øzil. Føler meg nesten inhabil for jeg har vært en av de som har kritisert Øzil mest. Den kontrakten han har fått har irritert livet av meg siden han ikke har vært i nærheten av sitt topp nivå på lange tider. Prestasjonene til Øzil de siste årene har ikke vært i nærheten av å være verd 3 ,5 millioner i uken.  Vi trenger i aller høyeste grad en kreativ spiller av ypperste nivå  , men ikke en vi kun kan bruke hjemme mot Fulham og Soton. Vi trenger den kreative spilleren , hjemme som borte mot hvilken motstander som helst. Der passer ikke Øzil inn . Skal være så glad den dagen det igjen skal dreie seg om Arsenal og ikke Øzil. 

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Tony said:

Denne sagaen om Øzil vil ikke forsvinne så lenge såkalte eksperter, supportere og Øzil fans fortsetter og synse og mene hva som har skjedd. Sånn som det er nå virker det som Øzil er større enn klubben. Ingen er det. Er man Arsenal fan støtter man klubben ikke spillere. Er drittlei all skriveriene om Øzil. Jeg velger å støtte klubben Arsenal. De har tatt en avgjørelse om Øzil og støtter den 100%.

En annen ting er keeper situasjonen. Arsenal valgte å gå for Leno. Støtter den 100%. Martinez har vært i klubben i 10 år og aldri vært i nærheten av å være førstekeeper.  Han fikk 10 gode kamper uten tilskuere på kampene. La oss se hvordan han takler press når tilskuerne kommer tilbake. Han slapp forresten inn 3 mål mot Leeds i dag 

Enig i at nå er Leno førstekeeper og håper klubben valgte rett, selv om jeg har mine tvil. Allikevel reagerer jeg på argumentasjonen din. Der er irrelevant at han var reserve i mange år før han slo gjennom. Det er hvilket nivå han er på å som betyr noe. Greit nok at han slapp inn tre i dag og jeg så ikke kampen, men på Fantasy fikk han bonuspoeng for 6 redninger. Er det så sikkert at han spilte dårlig selv om han slapp inn 3 mål? 

Link to comment
Share on other sites

Så forresten scoringene nå. Mål 2 og 3 er utagbare. Scoring 1 gir han en retur som det scores på. Hvis han hadde klart å slå returen ut av farlig sone, så hadde det vært en eksepsjonell prestasjon. 

Sammenlign gjerne den med returen Leno ga mot City, hvor han virkelig burde klare å slått ballen vekk fra farlig sone. 

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, Tapapa said:

Enig i at nå er Leno førstekeeper og håper klubben valgte rett, selv om jeg har mine tvil. Allikevel reagerer jeg på argumentasjonen din. Der er irrelevant at han var reserve i mange år før han slo gjennom. Det er hvilket nivå han er på å som betyr noe. Greit nok at han slapp inn tre i dag og jeg så ikke kampen, men på Fantasy fikk han bonuspoeng for 6 redninger. Er det så sikkert at han spilte dårlig selv om han slapp inn 3 mål? 

Skreiv ikke at han spilte dårlig. Har ikke sett målene. Registrerte bare at han hadde slept inn 3 mål.

Er bare lei av spørsmålet om vi solgte rett keeper. Synes Arsenal gjorde god butikk. Før corona var han verdt kanskje £2 mill nå fikk vi £20 mill for han. Han har stått noen gode kamper. Men hvordan vet vi om han takler press når publikum er tilbake. Han har stått i mål for Arsenal tidligere uten å imponere for mye. Det virker bare som folk har glømt at frem til mars var Leno vår beste spiller sammen med Auba. Hadde æ vært manager ville æ gjort som Arsenal gjorde å gå for det trygge valget som er Leno. Støtter avgjørelsen om å selge Martinez og beholde Leno 100%.

Edited by Tony
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...