Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

12 minutes ago, Tapapa said:

Laget presterte oftest godt under Wenger ledelse og gikk nesten alltid med overskudd. Så helt gærnt var det vel ikke?

Det var Øzils kontrakt jeg kommenterte. Videre reiste jeg spørsmålet om hva slags kontrakter de andre vi ikke blir kvitt har. 

 

Link to comment
Share on other sites

Arsenal

25 Squad players (*Home grown)

 

Alves Soares, Cedric Ricardo

Aubameyang, Pierre-Emerick

Bellerin, Hector*

Borges Da Silva, Willian

Ceballos Fernandez, Daniel

Chambers, Calum*

Dos Santos Magalhaes, Gabriel

Elneny, Mohamed Naser Elsayed

Holding, Robert Samuel*

Kolasinac, Sead

Lacazette, Alexandre

Leno, Bernd

Macey, Matthew Ryan*

Maitland-Niles, Ainsley*

Mari Villar, Pablo

Moreira Marinho, David Luiz

Mustafi, Shkodran

Partey, Thomas Teye

Pepe, Nicolas

Runarsson, Runar Alex

Tierney, Kieran

Xhaka, Granit

 

U21 players (Contract and Scholars)

 

Adamo Gaspar, Luigi

Akinola, Timothy Olaoluwa

Alebiosu, Ryan

Awe, Zachariah Olumide Ebunoluwa

Azeez, Miguel

Ballard, Daniel George

Balogun, Folarin Jerry

Bola, Tolaji

Butler-Oyedeji, Nathan Jerome Chatoyer

Cirjan, Catalin-Ionut

Clarke, Harrison Thomas

Cottrell, Ben

Coyle, Trae

Dinzeyi, Jonathan

Edwards, Khayon

Ejeheri, Ovie Prince

Flores, Marcelo

Foran, Taylor

Giraud-Hutchinson, Omari Elijah

Gomes Bandeira, Mauro

Graczyk, Hubert

Guendouzi, Matteo

Hein, Karl Jakob

Henry-Francis, Jack

Hillson, James Andrew

Ideho, Joel

Igaba-Ishimwe, George Lewis

Jeffcott, Henry

John-Jules, Tyreece Romayo

Kirk, Alexander Michael

Laing, Levi Alexander

Lannin-Sweet, James

Lopez Salguero, Joel

McEneff, Jordan John

McGuinness, Mark James

Medley, Zechariah Joshua Henry

Mitchell, Remy

Moller, Nikolaj Duus

Monlouis, Zane

Nelson, Reiss

Nketiah, Edward Keddar

Norton-Cuffy, Brooke Dion Nelson

Ogungbo, Mazeed

Okonkwo, Arthur

Olayinka, Olujimi James Ayodele

Olowu, Joseph Olugbenga

Oulad M'Hand, Zine-Eddine

Oyegoke, Daniel Oladele Akinbiyi

Patino, Charlie Michael

Plange, Luke Elliot

Sagoe Jr, Charles Kwame

Saka, Bukayo

Saliba, William

Smith, Matthew Gerrard

Smith, Tom

Smith Rowe, Emile

Sraha, Jason Robert Osei

Swanson, Zak

Taylor-Hart, Kido

Teodoro Martinelli Silva, Gabriel

Vigar, Billy Joseph

Willock, Joseph George 

Link to comment
Share on other sites

Du starta opp på vingen
Driblekunstner nummer 11.

Takk for alt du ga Mesut, takk for alt du ga Mesut. takk for alle gledan som vi har hatt med dæ.Arsenal fansen gråter nå Mesut , det må du forstå Mesut! Vi vil aldri glemme vi vil aldri glemme dæ!

Enyoy new season med Fortnite.!

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Wenger er i all mulig slags media for tiden og forteller om sin tid som Arsenal manager - i anledning den nye boken hans. Han er av den formening at det må finne en plass til Øzil i laget. Et par spillere med defensive kvaliteter rundt Øzil og ting ordner seg. Wenger gjorde mye bra i Arsenal - men Øzils kontrakt har vært en fiasko. Den fiaskoen fikk lov å skje med Wengers velsignelse. Fra 2016 begynte nedturen og jeg  så aldri et tegn på at Wenger tok grep for å gjøre noe med Øzil.

Nå er det over og ut for Øzil i Arsenal. Jeg har vært vært veldig kritisk til hans 3 - 4 siste sesonger. Være vitne til at en så begavet spiller skal fallere som Øzil er helt tragisk. Ekstra tragisk er det at Øzil ikke har vist  vilje til å gjøre noe selv heller. 

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Tapapa said:

Kan dette virkelig være grunnen til at Özil har blitt utstøtt? 

https://www.theguardian.com/football/2019/dec/21/mesut-ozil-playmaker-who-spoke-out-arsenal

Redd dette stemmer + lønnskuttet og forhandlingene i sommer som røk. Styret har satt ned foten. Mener hvertfall at han er god nok for å være i troppen. Klubben får tyn nå i sosiale medier så det synger nå!

Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Tapapa said:

Kan dette virkelig være grunnen til at Özil har blitt utstøtt? 

https://www.theguardian.com/football/2019/dec/21/mesut-ozil-playmaker-who-spoke-out-arsenal

Nei. Det er faktisk en vedtatt sannhet at Özil er en lat dott, som bare vil spille playstation. Alle andre faktorer er utelukket.

Link to comment
Share on other sites

On 10/8/2020 at 12:47 PM, Verminator5 said:

Snakk om å sende et signal, når du registrerer fem keepere i troppen.

Håndteringen av Özil er skammelig. Han er en helt fabelaktig spiller og en hedersmann som tør å si hva han mener. Mer av det fra andre spillere hadde vært godt.
Også er han en tulling som brukte Erdogan som en forlover - men hverken dette eller hans rettmessige kritikk av Kina skal ha noe å si for om han skal spille eller ei

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Verminator5 said:

Nei. Det er faktisk en vedtatt sannhet at Özil er en lat dott, som bare vil spille playstation. Alle andre faktorer er utelukket.

He he 😊 jeg lo av kommentaren din, selv om denne farsen egentlig ikke er noe å le av. 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Ben Elfen said:

Håndteringen av Özil er skammelig. Han er en helt fabelaktig spiller og en hedersmann som tør å si hva han mener. Mer av det fra andre spillere hadde vært godt.
Også er han en tulling som brukte Erdogan som en forlover - men hverken dette eller hans rettmessige kritikk av Kina skal ha noe å si for om han skal spille eller ei

Skulle så gjerne hatt fasiten på hva som  er den riktige grunnen til det som har skjedd. Han var iallefall en fabelaktig spiller , Ben Elfen. Man så nedturen hans i Wengers to siste sesonger. Han var til tider , som Verminator sier over her , en lat dott. Han la ikke ned mye arbeid for sine lagkamerater. Det er det veldig mange som har kritisert. Det ble etter hvert lenger og lenger mellom de prestasjonene vi så de to første sesongene hans. 

At han sier det han mener er bra. Som fotball spiller så er det vel gjerne sånn at det som skal sies blir innad i laget - i garderoben. Mulig at det kan bli litt mer problematisk når du som en stjerne a la Øzil uttaler deg om andre land. En fin ting å si det du mener - skape blest om ting - men det kan bli mye støy . Det har det dessverre blitt for Øzil sin del.

Syntes personlig ikke Øzils prestasjoner på noe tidspunkt etter siste kontrakten i 2018 har vært vedr 3,5 millioner i uken. Jeg håper Øzil er utelatt for sine prestasjoner og ikke hans meninger.

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Gunners68 said:

Jeg håper Øzil er utelatt for sine prestasjoner og ikke hans meninger. 

 

 

Hva tror du? Tror du han er mindre viktig for laget enn alle andre som er inkludert?
Minner om at vi er et lag som er totalt blottet for kreativitet - vi skaper knapt sjanser - og scorer knapt mål

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Ben Elfen said:

Hva tror du? Tror du han er mindre viktig for laget enn alle andre som er inkludert?
Minner om at vi er et lag som er totalt blottet for kreativitet - vi skaper knapt sjanser - og scorer knapt mål

Vi klarer kanskje å putte 2 på dødballer mot Fjørtoften sin gamle klubb i morra. 

Link to comment
Share on other sites

Som jeg sier så skulle jeg gjerne ha hatt fasiten på dette , Ben Elfen.  Hvor mange mål og hvor mange assist ble det på Øzil de siste sesongene ? Hvor mye arbeid la han ned for de andre  i laget når det buttet som mest i de dårligste periodene for laget vårt. Brettet vår best betalte spiller  opp ermene og dro de andre med seg ? Nei , han vandret rundt der  ute på banen og kropps språket hans var til tider uspiselig. 

De viktigste for laget er de som bidrar i fellesskapet. Vi trenger absolutt en kreativ spiller - alle er enige i det

Gi oss den Øzil som vi hadde i hans to første sesonger og ikke en manager / styre i fotball verden utelukker ham. 

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Gunners68 said:

Som jeg sier så skulle jeg gjerne ha hatt fasiten på dette , Ben Elfen.  Hvor mange mål og hvor mange assist ble det på Øzil de siste sesongene ? Hvor mye arbeid la han ned for de andre  i laget når det buttet som mest i de dårligste periodene for laget vårt. Brettet vår best betalte spiller  opp ermene og dro de andre med seg ? Nei , han vandret rundt der  ute på banen og kropps språket hans var til tider uspiselig. 

De viktigste for laget er de som bidrar i fellesskapet. Vi trenger absolutt en kreativ spiller - alle er enige i det

Gi oss den Øzil som vi hadde i hans to første sesonger og ikke en manager / styre i fotball verden utelukker ham. 

Du trenger ikke fasiten for å svare på mitt spørsmål.

 

Hva tror du? Tror du han er mindre viktig for laget enn alle andre som er inkludert?
Minner om at vi er et lag som er totalt blottet for kreativitet - vi skaper knapt sjanser - og scorer knapt mål

 

Ser frem til ditt svar.

Link to comment
Share on other sites

Du må gjerne minne meg på at vi er blottet for kreativitet - men er Øzil løsningen ? Da får  jeg også gjenta meg da , Ben Elfen . Hvor mange mål og assist har Øzil de to siste sesongene ?

Hvorfor måtte feks Laca sitte på benk mot City , mens Willian spilte i hans vanlige posisjon ? Presterer du ikke så spiller du ikke skal være Artetas motto. 

Syntes ikke Øzil har svart til forventningene når han spilte. De kampene hans spilte under Arteta fra hans ankomst til pausen var det ikke så mye å utsette på , men det var ikke noe verdens klasse som enkelte gjerne skal ha det til. 

Er han med i laget så er han like viktig som de andre. 11 får spille og resten på benk. Grei skurring det. Nå er ikke Øzil hverken i lag eller på benk og vi får ønske ham lykke til et annet sted.

Link to comment
Share on other sites

15 minutes ago, Gunners68 said:

Du må gjerne minne meg på at vi er blottet for kreativitet - men er Øzil løsningen ? Da får  jeg også gjenta meg da , Ben Elfen . Hvor mange mål og assist har Øzil de to siste sesongene ?

Hvorfor måtte feks Laca sitte på benk mot City , mens Willian spilte i hans vanlige posisjon ? Presterer du ikke så spiller du ikke skal være Artetas motto. 

Syntes ikke Øzil har svart til forventningene når han spilte. De kampene hans spilte under Arteta fra hans ankomst til pausen var det ikke så mye å utsette på , men det var ikke noe verdens klasse som enkelte gjerne skal ha det til. 

Er han med i laget så er han like viktig som de andre. 11 får spille og resten på benk. Grei skurring det. Nå er ikke Øzil hverken i lag eller på benk og vi får ønske ham lykke til et annet sted. 

Synes du er feig i dine svar.

Angående mål og assist så er det en ting. Vi har mye bedrer flyt i angrepene når vi har ham i laget - og ja han spiller også ræva kamper som alle andre - men at han ikke er god nok for troppen i det hele tatt er bare tull og svada. Han er god nok og bør være en av de 11 på banen hver gang.

Link to comment
Share on other sites

Er mine meninger feige ? Hva er det du tillater deg å antyde ???

At han er god nok for troppen er det vel ingen tvil om.  Men , jeg er glad jeg slipper å se den latsabben på banen når Artetas filosofi er hard jobbing fra samtlige. Arsenals fremgang under Arteta er definitivt ikke Øzils fortjeneste. 

Vi trenger mint en kreativ mann der fremme , men den spilleren må by på mer en Øzil gjør.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Er mine meninger feige ? Hva er det du tillater deg å antyde ???

At han er god nok for troppen er det vel ingen tvil om.  Men , jeg er glad jeg slipper å se den latsabben på banen når Artetas filosofi er hard jobbing fra samtlige. Arsenals fremgang under Arteta er definitivt ikke Øzils fortjeneste. 

Vi trenger mint en kreativ mann der fremme , men den spilleren må by på mer en Øzil gjør.

Arteta ville ha brukt Øzil i kamper der vi er overlegen i banespillet og vil styre kamper mot lag som ligger lavt. I kamper med høy intensitet som krever høy intensitet i gjenvinningsfasen så er ikke Øzil riktig mann. Øzil løper mye men sprinter ikke.  Han endrer ikke på det. Spilt slik siden Werder Bremen. Ja han burde vært i troppen. Ferdig snakka!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Er mine meninger feige ? Hva er det du tillater deg å antyde ???

At han er god nok for troppen er det vel ingen tvil om.  Men , jeg er glad jeg slipper å se den latsabben på banen når Artetas filosofi er hard jobbing fra samtlige. Arsenals fremgang under Arteta er definitivt ikke Øzils fortjeneste. 

Vi trenger mint en kreativ mann der fremme , men den spilleren må by på mer en Øzil gjør.

Så da kom endelig innrømmelsen om at han er god nok for troppen. 
kan vi da diskutere hva som er den egentlige grunnen til at han ikke er med? Storpolitikk? Nekte å gå med på lønnskutt? Lar seg ranes? 
 

 

Link to comment
Share on other sites

Vi har vel flere spillere som er med i troppen , men som ikke spiller nevneverdig mye. Det kan være mange grunner til at han ikke er med på laget / benken. Du nevner lønnskutt / politikk ? Jeg vet ikke.

Jeg vet heller ikke hva som skjedde med Øzil i de to siste sesongene under Wenger. Det gikk sakte men sikkert nedover med prestasjonene ? Derfor begynte også kritikken å overta i stedet for de store superlativene.

Da Emery overtok ville han ha litt mer innsats fra Øzil. Da begynte problemene å bli enda større en under Wenger. Sykdom / ryggproblemer , taktiske grunner - det har iallefall ikke vært den Øzil vi alle vil se.

Jeg vet ikke hva  som er den reele grunnen til at Øzil er ute . Samtidig så velger jeg å tro ar Arteta ville ha brukt Øzil i hver eneste kamp hvis han fikk det beste fra ham uansett motstander. Jeg tror personlig at Arteta ville nekte å sette en spiller i verdens klasse på tribunen. Spørsmålet er jo om Øzil vil dette like mye som før. Er Øzil villig til å utføre de oppgavene Arteta gir ham. Øzil ville ikke følge Emerys instruksjoner. 

Vi har i vår klubb hatt diverse spillere som har vært satt ut av spill for lange perioder pga skade. Virkelige langtidsskader. De har et sterkt ønske å det er å overvinne skaden og  kjempe seg tilbake til laget. Skulle ønske jeg så den gutsen i Øzil. 

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...