Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

Samme leksen hele veien. Ikke får vi solgt mange spillere. Lånes de ut så kommer de tilbake. Vi blir kvitt spillere ved at de går gratis til andre klubber. Hadde alle disse spillerne våre hatt topp 4 nivå så hadde de vært mer ettertraktet , men det er de ikke. Dette samt et lønnsnivå på de som ikke er klokt ødelegger mye.

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, Gunners68 said:

Samme leksen hele veien. Ikke får vi solgt mange spillere. Lånes de ut så kommer de tilbake. Vi blir kvitt spillere ved at de går gratis til andre klubber. Hadde alle disse spillerne våre hatt topp 4 nivå så hadde de vært mer ettertraktet , men det er de ikke. Dette samt et lønnsnivå på de som ikke er klokt ødelegger mye.

Stenger ikke overgangsvinduet 6. oktober? Det er vel litt tidlig å konkluderer allerede nå, enig?

Link to comment
Share on other sites

Nei , langt fra enig.

 PL åpner denne helgen. Snart på tide å kunne åpne en sesong hvor alle er på plass i god tid. Greit at denne sesongen har vært i særklasse spesiell . Fortsatt ingen spesiell interesse for våre spillere. De som er attraktive og som vi kunne ha trengt kjøpes vel hvert øyeblikk opp av våre konkurrenter. Auba fortsatt ikke annonsert forlengelse - er ikke imponert så langt. Forhåpentligvis bare formaliteter som gjenstår med Auba.  

Vi trenger noen forsterkninger. Vi vet at når november kommer så ser stallen ut som en sykestue - skader an mass. Det skjer hver jævlige sesong. Syntes det har vært mange positive ting i våres og det gjenspeiler seg blant spillere og supportere. Hadde ikke skadet om styret fulgte opp med mer en Gabriel og Willian. Auba og Ceballos var gode for oss , men de er ikke nye i stallen.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Gunners68 said:

Nei , langt fra enig.

 PL åpner denne helgen. Snart på tide å kunne åpne en sesong hvor alle er på plass i god tid. Greit at denne sesongen har vært i særklasse spesiell . Fortsatt ingen spesiell interesse for våre spillere. De som er attraktive og som vi kunne ha trengt kjøpes vel hvert øyeblikk opp av våre konkurrenter. Auba fortsatt ikke annonsert forlengelse - er ikke imponert så langt. Forhåpentligvis bare formaliteter som gjenstår med Auba.  

Vi trenger noen forsterkninger. Vi vet at når november kommer så ser stallen ut som en sykestue - skader an mass. Det skjer hver jævlige sesong. Syntes det har vært mange positive ting i våres og det gjenspeiler seg blant spillere og supportere. Hadde ikke skadet om styret fulgte opp med mer en Gabriel og Willian. Auba og Ceballos var gode for oss , men de er ikke nye i stallen.

Jeg syns stallen ser fantastisk ut og at alle er på plass. Det som mangler er at noen blir solgt og at Auba signerer. Det tror jeg skjer før vinduet stenger. Jeg er optimistisk som aldri før!

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange norske spillere har spilt for Arsenals førstelag? Jeg kommer bare på Lydersen og Nordtveit.

George Lewis har debutert for a-lagt i treningskamp, så det regnes vel ikke per dags dato. Fortsetter han å bøtte inn mål, så ser vi han sikkert i Ligacupen i løpet av kort tid.

 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, RP7 said:

2 kamper, 6 poeng! Stolt av laget mitt @equipedefrance😄🇫🇷 Nå la oss gå tilbake til arbeid @Arsenal (rød og hvit ball???)

Jeg er bare passe god i engelsk, så dette er min personlige tolkning.

Jeg skal forsøke å finne en GIF som oppsummerer hvordan jeg reagerte på din tolkning😂

Link to comment
Share on other sites

Det er noen her inne på forumet som har snakket om hvor fantastisk gode spillere vi har , men vi har havnet utenfor CL i 4 sesonger nå. Folk har vært optimistiske , men vi ble nr 8 siste sesong. FA cup seieren reddet oss.

Arteta har fått sving på noen av hoggestabbene våre. Kritikken de får av oss realistiske pessimister her inne på forumet eller vel bare småtteri av de beskrivelser de får i England. Hvor mange av dere tror Arteta er fornøyd med dette vinduet så langt ? Noen som tror han kunne ha ønsket at det var midler til å forsterke ytterligere ? 

Troppen vår ser ikke så gal ut , men den kunne vært bedre. Fantastisk er dine ord , Tapapa..

Husker flere av dere evig glade optimister som snakket om minst 4 plass sist sesong. Det var vel litt i overkant . Til tider så vi ut som en katastrofe. Heldigvis har Arteta snudd trenden. 

Vi får håpe den gode trenden fortsetter og at vi har 6 poeng etter kampene mot Fulham og West Ham. Deretter kommer det 5 kamper som blir viktige. Går det galt der , så kan vi være langt etter før vi er i november. 

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

On 9/7/2020 at 10:48 PM, Ben Elfen said:

@Stefanb hvorfor var Tierny ubenyttet reserve i dag? Han MÅ jo være god nok får sekkepipeblåserne?

Han startet forrige kamp. Vet ikke hvorfor han ikke startet denne.. kan være at treneren ville prøve noe nytt. De har jo Tierney og Robertson på venstreback.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, sas2002 said:

Vi klarer rett og slett ikke å få penger for overganger. Mikkemus og Sokratis gis bort uten at vi får en sum. Vi kunne fått ca 200 millioner etter dagens marked. Dårlig butikk.

Å si opp kontrakten til HM7 frigjør 9 360 000 pund i et budsjettår. Om Sokratis forsvinner frigjør det ytterligere 4 680 000 pund. Totalt er det over 14 000 000 (NOK 165 000 000). Ingen vil kjøpe de, og da er det best å kutte utgiftene med det samme. Optimalt sett får man betalt, men det er ikke dumt å la de gå på denne måten. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Verminator5 said:

Å si opp kontrakten til HM7 frigjør 9 360 000 pund i et budsjettår. Om Sokratis forsvinner frigjør det ytterligere 4 680 000 pund. Totalt er det over 14 000 000 (NOK 165 000 000). Ingen vil kjøpe de, og da er det best å kutte utgiftene med det samme. Optimalt sett får man betalt, men det er ikke dumt å la de gå på denne måten. 

Hadde HM7 9’360’000 pund i året???

Lønnen til Özil kan forsvares herfra til evigheten sammenlignet med det. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Verminator5 said:

Han skal i følge kilder ha hatt 180 000 i uka. Det lukter desperasjon på lang vei, og må vel sees i lys av Alexis-exit.

Han hadde også diverse bonuser o.l.

Ingen tvil om at vi tjener på å slippe Sokratis og Mkhitaryan på det langsiktige mtp. lønningene deres, men hvordan Liverpool og Chelsea alltid klarer å selge unna spillere uansett hvor ræva de er eller ikke med god profitt mens vi taper på det skjønner jeg ikke.

Marc Overmars oer fortsatt et par av våre dyreste salg NOENSINNE. Han ble solgt i 2000! Det at vi i etterkant har solgt spillere som Vieira, Henry, Fabregas, Nasri, van Persie, Adebayor, Reyes og Szczesny for småpenger er ganske sykt. Vi er rett og slett blitt en klubb som selger billig og kjøper dyrt.. prisene for særlig Vieira, Henry og Fabregas var kriminelt lave. Vi fikk dog til gjengjeld greie summer for Iwobi og Chamberlain, men de hører til sjeldenhetene..

Jeg er uten tvil om at Chelsea, Liverpool, United e.l. hadde klart å få €3-5m for f.eks. Sokratis. Arsenal derimot ender opp med å frigi han. Særlig etter at Napoli ligger an til å selge Koulibaly for €70-75m. De har de faen meg råd til å bruke 3-5 millioner euro på Sokratis.

 

En annen ting som skal nevnes: Det er først nå vi ser den virkelig store skaden som Gazidis og Wenger gjorde de senere årene i Arsenal. Spillere som Özil, Mkhitaryan, Sokratis, Elneny, Mustafi og Lacazette som nesten i praksis er umulige å selge, men er blant de som hever vanvittig høye summer på tross av at de ikke spiller. Heldigvis er vi kvitt et par av de, og minus Elneny og Lacazette så blir vi forhåpentligvis kvitt Özil og Mustafi neste sommer også.

Link to comment
Share on other sites

Det har vært ute av kontroll i lange tider. Wenger fikk holde på alt for lenge og styrte mer eller mindre alt i klubben. Tenker på en haug av spillere vi signerte i tillegg til de du nevner , stefanb. Bra lønninger hadde de , lenge ble de og mer eller mindre ubrukelige alle sammen. Vi har kastet penger ut av vinduet. Får håpe at de nå kan få mer orden på dette tullet.  Det at vi ikke har spillere vi får solgt sier mye om tingenes tilstand. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 9/9/2020 at 10:38 PM, Stefanb said:

Han hadde også diverse bonuser o.l.

Ingen tvil om at vi tjener på å slippe Sokratis og Mkhitaryan på det langsiktige mtp. lønningene deres, men hvordan Liverpool og Chelsea alltid klarer å selge unna spillere uansett hvor ræva de er eller ikke med god profitt mens vi taper på det skjønner jeg ikke.

Marc Overmars oer fortsatt et par av våre dyreste salg NOENSINNE. Han ble solgt i 2000! Det at vi i etterkant har solgt spillere som Vieira, Henry, Fabregas, Nasri, van Persie, Adebayor, Reyes og Szczesny for småpenger er ganske sykt. Vi er rett og slett blitt en klubb som selger billig og kjøper dyrt.. prisene for særlig Vieira, Henry og Fabregas var kriminelt lave. Vi fikk dog til gjengjeld greie summer for Iwobi og Chamberlain, men de hører til sjeldenhetene..

Jeg er uten tvil om at Chelsea, Liverpool, United e.l. hadde klart å få €3-5m for f.eks. Sokratis. Arsenal derimot ender opp med å frigi han. Særlig etter at Napoli ligger an til å selge Koulibaly for €70-75m. De har de faen meg råd til å bruke 3-5 millioner euro på Sokratis.

 

En annen ting som skal nevnes: Det er først nå vi ser den virkelig store skaden som Gazidis og Wenger gjorde de senere årene i Arsenal. Spillere som Özil, Mkhitaryan, Sokratis, Elneny, Mustafi og Lacazette som nesten i praksis er umulige å selge, men er blant de som hever vanvittig høye summer på tross av at de ikke spiller. Heldigvis er vi kvitt et par av de, og minus Elneny og Lacazette så blir vi forhåpentligvis kvitt Özil og Mustafi neste sommer også.

Syns du salgene av Walcott, Chamberlain og Iwobi var så dårlige? 

 

Hvordan syns du Elneny har vært så langt. Vi kjøpte han vel for £5 mill? 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...