Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

32 minutes ago, Verminator5 said:

Du har så rett, for alle som jobber i Arsenal er inkompetente. Alle andre klubber klarer dette med bravur.

https://www.thechelseachronicle.com/transfer-news/report-lampard-deems-five-chelsea-players-surplus-to-requirements-plans-to-sell/

 

Link to comment
Share on other sites

Det er godt å føle på at entusiasmen for å følge med på hva som skjer med Arsenal er tilbake igjen. De siste 5-6 årene har det vært litt sånn jaja hva skjer i Arsenal nå. Det har vært sånn at en har vært inne på sosiale medier 1 til 2 ganger i uka kanskje  mens nå er æ inne flere ganger om dagen for å få med meg siste nytt. Med alt som skjer i klubben nå så er entusiasmen tilbake og trua på at noe stort er på gang.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Tony said:

Det er godt å føle på at entusiasmen for å følge med på hva som skjer med Arsenal er tilbake igjen. De siste 5-6 årene har det vært litt sånn jaja hva skjer i Arsenal nå. Det har vært sånn at en har vært inne på sosiale medier 1 til 2 ganger i uka kanskje  mens nå er æ inne flere ganger om dagen for å få med meg siste nytt. Med alt som skjer i klubben nå så er entusiasmen tilbake og trua på at noe stort er på gang.

Hadde den gjøken i USA vært med på notene så hadde han backet Arteta og fått inn nye koster i laget. Artea vet hvem han vil ha for å ta oss til neste nivå. Det er ikke så veldig mange brikker som skal falle på plass før kanskje entusiasmen er enda høyere. Langt høyere en på lange tider.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke noe spesielt stor fan av å låne spillere, men hvis Edu og Arteta velger å gå for Jorginho på lån ut sesongen, med en plan om å hente både Aouar og Partey neste sommer når Özils kontrakt går ut, ser jeg på det som en ok løsning. 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Tony said:

Gunnersaurus er den siste i rekken som har fått sparken pga covid 19. Jerry Quy som har vært inni Gunnersaurus siden 1993 har fått sparken eller måtte gå pga covid 19.

Kanskje Øzil kan få jobben. La han jobbe litt for lønna.

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Tony said:

Kanskje Øzil kan få jobben. La han jobbe litt for lønna.

Vi må nok dessverre ha han i kulissene til sommeren. Han har nok til salt i maten , men han skal ha de 3 ,5 mil i uken til kontrakten er ferdig. Virker ikke som han prioriterer å spille iallefall. Hadde det å spille vært pri 1 så hadde han vært i en annen klubb for lenge siden. Var et kunststykke av en annen verden når Wenger / Gazidis ga ham den kontrakten. Han hadde alt på det det tidspunktet begynt på nedturen. 6 eller 9 måneder senere var Gazidis  i Milan og han sa nei  , da Milan vurderte å signere Øzil.  Trist som faen - hele Øzil sagaen.

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Gunners68 said:

Vi må nok dessverre ha han i kulissene til sommeren. Han har nok til salt i maten , men han skal ha de 3 ,5 mil i uken til kontrakten er ferdig. Virker ikke som han prioriterer å spille iallefall. Hadde det å spille vært pri 1 så hadde han vært i en annen klubb for lenge siden. Var et kunststykke av en annen verden når Wenger / Gazidis ga ham den kontrakten. Han hadde alt på det det tidspunktet begynt på nedturen. 6 eller 9 måneder senere var Gazidis  i Milan og han sa nei  , da Milan vurderte å signere Øzil.  Trist som faen - hele Øzil sagaen.

Da slipper vi jo å se han hvis han tar Gunnersaurus jobben. Så får han jobbe litt å.

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Tony said:

Da slipper vi jo å se han hvis han tar Gunnersaurus jobben. Så får han jobbe litt å.

I dag kommer det frem at Øzil har sagt seg villig til å betale lønnen til Gunnersaurus så lenge han er Arsenal spiller. Det er jo flott gjort da.

Tror du ikke det er fordi han var redd for å måtte gjøre den jobben selv , Tony 🙂 

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Gunners68 said:

I dag kommer det frem at Øzil har sagt seg villig til å betale lønnen til Gunnersaurus så lenge han er Arsenal spiller. Det er jo flott gjort da.

Tror du ikke det er fordi han var redd for å måtte gjøre den jobben selv , Tony 🙂 

😅 spot on

Link to comment
Share on other sites

Flott gjort at Özil

Skulle ønske at han kunne spilt og bidratt. Kan ikke skjønne at han ikke skulle klart å spille med Ceballos og Partey bak seg, og med Auba, Pepe og Willian ved siden av seg fremover i banen.

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Stefanb said:

Flott gjort at Özil

Skulle ønske at han kunne spilt og bidratt. Kan ikke skjønne at han ikke skulle klart å spille med Ceballos og Partey bak seg, og med Auba, Pepe og Willian ved siden av seg fremover i banen.

Helt enig. Det var en veldig fin gest. 

Jeg tror helt klart at Özil kan bidra i dette laget. Han var fast inventar før corona, etter å ha vunnet tilbake Artetas tillit Da jobbet han sokkene av seg, skapte sjanser og var delaktig i vårt høye press. Jeg har ikke fasit på hva som skjedde etter i corona-pausen. Forklaringen om at han er for lat høres veldig rar ut, i mine ører. 

Link to comment
Share on other sites

Det er muligens et eller annet som vil komme opp på bordet , som vi ikke har hørt om. Ikke vet jeg. Men , det har kommet klart frem at Arteta sender utpå de 11 som alle vil jobbe for laget. Det er flere nå ute med skader , men vel også spillere som spilte mye tidligere , men som nå spiller betydelig mindre. Arteta vil ha hard jobbing / intensitet.

Jeg er enig i at Øzil fungerte bra under Arteta frem til spillepausen i mars. Han var mye mer med en tidligere. Men , jeg tror jeg har til gode å se ham jobbe sokkene av seg. Det kan kanskje se sånn ut når Øzil prøver å komme opp i en motstander som fører ballen. Sette inn en takling gjør han ikke. Han kan dekke et rom , men ikke så veldig mye mer en det. Det er en viktig oppgave å kunne dekke et rom , men jeg er overbevist om at Arteta vil ha enda mer en det fra Øzil. Dessverre , så ligger ikke det i blodet til Øzil.

Link to comment
Share on other sites

On 9/24/2020 at 11:21 AM, Verminator5 said:

Som nevnt ved en tidligere anledning, så har du selvfølgelig helt rett i dette. Vi må lære av Manchester United. Les, nyt og lær!

Link to comment
Share on other sites

for all del, viktig å bli kvitt spillere for å frigjøre midler. Selv om det er viktig med en solid stall, er det også viktig å holde lønnsutgifter nede. Nå får Arsenal først og fremst feie for egen dør, og det hjelper dem lite at andre også sliter, når det også fins klubber som gjør det bedre. Men på den annen side er det greit å se at Arsenal kanskje ikke har gjort det så dårlig som mange hevder. Eksempelet med ManU viser dessuten at ikke alt handler om penger. Ja, pengene eller mangel på slike begrenser utvilsomt  handlefriheten, men det hjelper ikke om man har all verdens penger hvis de brukes uklokt. Og selv med begrensede midler er det utrolig hvor langt man kan nå forutsatt at men gjør det meste riktig på andre områder (spillerutvikling, taktikk, skadeforebygging, kjøpe billig/selge dyrt osv). 

Link to comment
Share on other sites

Med signeringen av Partey har vi pr dags dato 19 'non-homegrown' spillere. Vi har kun lov til å registrere 17 til å spille i PL. Det betyr at 2 av disse ikke vil bli registrert. Hvem tror dere de to blir? 

Leno, Runarsson, Cedric, Gabriel, Luiz, Kola, Mari, Mustafi, Sokratis, Tierney, Ceballos, Xhaka, Elneny, Partey, Pepe, Özil, Willian, Laca, Auba. 

Link to comment
Share on other sites

Arteta må ha veldig tro på at Özil kan komme tilbake hvis han velger å registrere ham. Jeg ser for meg at én av Mustafi og Sokratis iallefall blir 'øksa'. Kanskje en av de forsvinner på lån. Både Mari og Mustafi er på vei tilbake i trening og burde være i full trening i løpet av et par uker. 

Özil eller Kola.. En Özil i form bringer mye kreativitet, spørsmålet er om han er motivert nok. Kola kan spille både stopper i en tremannslinje, venstreback og vingback og er vel den av de 4 nevnte som er mest 'versatile'. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

Ja, Kola fungerer som back up, men han har dessverre hatt en veldig negativ utvikling. Og har vi ikke homegrowns som kan fungere i den aktuelle posisjonen? Både AMN og Saka har jo spilt der. Per i dag virker Özil ute, men med hans lønn, og hans toppnivå ville det være dumt å ikke ta ham med. Özil er en av veldig få fotballspillere jeg vil bruke betegnelsen geni om. Derfor er det så synd at han ser ut til å ha mistet mye av sulten på å spille fotball.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Simbad said:

Med signeringen av Partey har vi pr dags dato 19 'non-homegrown' spillere. Vi har kun lov til å registrere 17 til å spille i PL. Det betyr at 2 av disse ikke vil bli registrert. Hvem tror dere de to blir? 

Leno, Runarsson, Cedric, Gabriel, Luiz, Kola, Mari, Mustafi, Sokratis, Tierney, Ceballos, Xhaka, Elneny, Partey, Pepe, Özil, Willian, Laca, Auba. 

Sokratis er nok den spilleren som definitivt blir utelatt. Mustafi sin kontrakt løper ut neste sommer og han er fortsatt skadet. Hvis planen er å gå til 4 bak så skal man ikke se bort ifra at det er disse to som ikke blir tatt med. Hvis ikke så kan fort Mustafi bli registrert mtp. at han kan spille i samtlige stopperposisjoner i en bakre treer.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...