Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

5 minutes ago, Tapapa said:

Nå venter jeg på at spillere skal bli solgt. Guendouzi, Torreira, Leno, Mustafi og Lacazettekan godt selges. Kanskje Chambers også. 

Sokraris ryktes de siste dager til Napoli og det forventes at  PSG vil komme med bud på Bellerin. Får vi solgt spillere forventes det bud på Partey og Aouar fra vår side.

 

6 minutes ago, Tapapa said:

I hodet mitt spekulerer jeg en del på hva som skjer og jeg har diktet opp en forklaring jeg er fornøyd med. Dette selv om jeg ikke har noen fakta til å underbygge den. 

 

Jeg tror han har signert, men at det ikke offentliggjøres før rett før sesongstart. Dette for at laget og fansen skal få en skikkelig morale boost rett før alvoret begynner 

Håper teorien din er rett. Det blir ikke fult så lystig hvis han har bestemt seg for ikke å signere - eventuelt ikke vil signere før han  ser hva klubben gjør for å få inn bedre spillere i dette vinduet 🙂 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Tapapa said:

Jeg tror han har signert, men at det ikke offentliggjøres før rett før sesongstart. Dette for at laget og fansen skal få en skikkelig morale boost rett før alvoret begynner 

Hvis man skal ta videoen til broren seriøst, så har han signert allerede. Broren fikk oppfordring om å blunke hvis Auba hadde signert, og han blunket. 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Simbad said:

Blir spennende å se om Özil har bestemt seg for å gjøre det Arteta krever av ham. Da har vi plutselig et angrepsvåpen i verdensklasse tilgjengelig. 

Jeg håper du har rett. Personlig tror jeg ikke han kan kalles verdensklasse lenger, men kan være en nyttig spiller mot lag som legger seg litt bakpå. Vi produserte sørgelig lite mot antatt svake lag forrige sesong. 

George Lewis score sitt første måt for Arsenal, og det lot Tottenham. Vi snakker om U23. 

https://www.dagbladet.no/studio/sportsstudio/307?post=41813

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Tapapa said:

Jeg håper du har rett. Personlig tror jeg ikke han kan kalles verdensklasse lenger, men kan være en nyttig spiller mot lag som legger seg litt bakpå. Vi produserte sørgelig lite mot antatt svake lag forrige sesong. 

George Lewis score sitt første måt for Arsenal, og det lot Tottenham. Vi snakker om U23. 

https://www.dagbladet.no/studio/sportsstudio/307?post=41813

Helt korrekt Tapapa. Spillere i verdensklasse spiller fast på et lag. Det gjør ikke Øzil fordi han er ikke i verdens klasse lenger.

Link to comment
Share on other sites

Pr dags dato vil jeg ikke kalle Özil verdensklasse, nei. Men hvis han begynner å gjøre slik som Arteta ønsker, er jeg overbevist om at han fortsatt har ekstreme kvaliteter offensivt.

Venstrebeinet har han fortsatt, og overblikk og teknikk forsvinner sjelden med årene. Han har aldri vært en spiller som først og fremst lever av farta eller fysikken sin.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Simbad said:

Pr dags dato vil jeg ikke kalle Özil verdensklasse, nei. Men hvis han begynner å gjøre slik som Arteta ønsker, er jeg overbevist om at han fortsatt har ekstreme kvaliteter offensivt.

Venstrebeinet har han fortsatt, og overblikk og teknikk forsvinner sjelden med årene. Han har aldri vært en spiller som først og fremst lever av farta eller fysikken sin.

Det å gjøre som Arteta ønsker er sikkert det samme som Emery ønsket. Jobb mer for laget . Det ville han ikke. Hvis han skulle snu og gjøre det nærmest utenkelige - involvere seg også hjemover , gå inn i taklinger - jobbe sånn som Arteta ønsker så er han velkommen i laget. Venstrebeinet , overblikket og teknikken er ikke borte som du riktig påpeker Simbad.

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Gunners68 said:

Det å gjøre som Arteta ønsker er sikkert det samme som Emery ønsket. Jobb mer for laget . Det ville han ikke. Hvis han skulle snu og gjøre det nærmest utenkelige - involvere seg også hjemover , gå inn i taklinger - jobbe sånn som Arteta ønsker så er han velkommen i laget. Venstrebeinet , overblikket og teknikken er ikke borte som du riktig påpeker Simbad.

Jeg tror Artetas krav ikke nødvendigvis er helt annerledes, men jeg tror han er flinkere til å få frem budskapet sitt. Den Özil vi så under Arteta rett før 'Lock Down' var også en Özil som prøvde å gjøre det Arteta ba om.

Jeg tror det er mange faktorer som gjør at han ikke spilte etter lock down, og ikke nødvendigvis bare hans egen feil. Det vil vi evt få se når sesongen starter, om han får en rolle i laget eller ikke. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Simbad said:

Jeg tror Artetas krav ikke nødvendigvis er helt annerledes, men jeg tror han er flinkere til å få frem budskapet sitt. Den Özil vi så under Arteta rett før 'Lock Down' var også en Özil som prøvde å gjøre det Arteta ba om.

Jeg tror det er mange faktorer som gjør at han ikke spilte etter lock down, og ikke nødvendigvis bare hans egen feil. Det vil vi evt få se når sesongen starter, om han får en rolle i laget eller ikke. 

Kan være du har rett i det , Simbad. Det kan selvfølgelig være mange faktorer som spiller inn. 

 Arteta har fått til mye på kort tid. Tviler sterkt på at han vil fire på kravene han stiller til spillerne. De kravene og et rimelig tøft kamp program gjør at jeg ikke kan se Øzil passe inn. Måtte i tilfelle være mot Fulham og West Ham . Kan ikke se hvem han skulle ta plassen fra slik våre har prestert i det siste.

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Simbad said:

Jeg tror Artetas krav ikke nødvendigvis er helt annerledes, men jeg tror han er flinkere til å få frem budskapet sitt. Den Özil vi så under Arteta rett før 'Lock Down' var også en Özil som prøvde å gjøre det Arteta ba om.

Jeg tror det er mange faktorer som gjør at han ikke spilte etter lock down, og ikke nødvendigvis bare hans egen feil. Det vil vi evt få se når sesongen starter, om han får en rolle i laget eller ikke. 

Enig. Det syke er at vi har manglet en i Özil-rollen samtidig som vi har Özil i laget vårt. Vi har desperat hatt behov for en til å bekle den rollen. Det være seg Özil, Willian eller Emile Smith-Rowe. 

Link to comment
Share on other sites

Personlig så tror jeg det er mye mer som ligger bak Guendouzis og Özils fravær på slutten av sesongen. Bråket i forbindelse med Brightonkampen virker ikke som en plausibel forklaring og både før og i den kampen var unge Matteo vår beste midtbanespiller. Virker helt usannsynlig at et gult kort og litt kjefting etter et tap skal sende noen ut i kulden på den måte.  
 

Samme for Özil. Han spilte mer eller mindre alt fra Arteta tok over til alt ble stoppet. Deretter helt ute. Det rimer dårlig. 
 

At ingen av dem har kommentert noe, at det nesten ikke har vært rykter om konfrontasjoner, at media som vanligvis vet alt av rykter denne gangen ikke har skrevet noe overrasker meg. Spesielt for Guendouzi burde engelske aviser fråtset i sladder om det virkelig hadde vært et oppgjør mellom spiller og manager. 

Kan begge ha vært rammet familiært eller noe slik av pandemien? Blir spennende å høre den dagen sannheten kommer frem. 

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på kommentarene til Arteta rundt Guendouzi, tviler jeg på at det var noe familiært rundt ham.

Men Arteta har aldri snakket slik om Özil, så at det kan være noe annet bak når det kommer til ham vil jeg ikke se bort ifra. Som du sier, spilte han mye under Arteta før lock down, så jeg ser det med stor sannsynlighet for at det er noe annet som er grunnen til at han ikke spilte noen ting etter lock down.

Når det kommer til Guendouzi er jeg fortsatt overbevist om at han har et enormt potensial, men mye kommer an på ham selv og om han har gode rådgivere rundt seg. Det beste for ham ville være å bøye hodet og jobbe ræva av seg og prøve å gjenopplive Arsenalkarrieren hans. 

Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, RP7 said:

Personlig så tror jeg det er mye mer som ligger bak Guendouzis og Özils fravær på slutten av sesongen. Bråket i forbindelse med Brightonkampen virker ikke som en plausibel forklaring og både før og i den kampen var unge Matteo vår beste midtbanespiller. Virker helt usannsynlig at et gult kort og litt kjefting etter et tap skal sende noen ut i kulden på den måte.  
 

Samme for Özil. Han spilte mer eller mindre alt fra Arteta tok over til alt ble stoppet. Deretter helt ute. Det rimer dårlig. 
 

At ingen av dem har kommentert noe, at det nesten ikke har vært rykter om konfrontasjoner, at media som vanligvis vet alt av rykter denne gangen ikke har skrevet noe overrasker meg. Spesielt for Guendouzi burde engelske aviser fråtset i sladder om det virkelig hadde vært et oppgjør mellom spiller og manager. 

Kan begge ha vært rammet familiært eller noe slik av pandemien? Blir spennende å høre den dagen sannheten kommer frem. 

Jeg har fundert på dette jeg også, og kommer ikke til samme konklusjon som deg. Dette selv om jeg ikke kan se at verken Øzil eller Guendouzi har gjort noe galt.

Jeg leser at Øzil hevder at han ble fryst ut av laget fordi han ikke ville bli med på lønnskuttet. Det er mulig det er sant og hvis det er sant så er det forkastelig.

Jeg har lest at mange kritiserer Øzil for at han ikke ble med på det frivillige lønnskuttet. Argumentet er at han tjener jo så mye at det ikke gjør noe om han får litt mindre å rutte med på månedlig basis. Men, når vi tenker oss om, ønsker vi ikke at våre spillere skal være lojale mot klubben og respektere inngåtte avtaler? Og, ønsker vi ikke at klubben skal være lojale tilbake mot spillerne? Slik klubben var mot Santi Cazorla, han fikk forlenget kontrakten mens han var skadet og tjente masse på å gå til  behandling. Øzil forlenget med oss, slik mange av oss fans ønsket at spillere som van Persie, Sanchez, Sagna med flere skulle gjøre. Nå viste det seg i retrospekt at det ble en særs god deal for Øzil og ikke for klubben, akkurat som Cazorla fikk en særs god deal han også. Slik kan det gå når man forhandler og det kan ikke være slik at hver gang klubben inngår en deal som viser seg å være dårlig, så kan klubben bare reforhandle den. Dette vil nok fått mange spillere til å betakke seg fra å signere med Arsenal.

Når vi tenker over det, hvorfor skal Øzil frivillig redusere sin lønn? Visst er han en multi-multi millionær, men han som tjener på at Øzil og de andre får mindre i lønn, er selv multi-multi milliardær. Hvorfor skal han inngå en slik avtale? Det er ikke slik at de pengene går til sultende barn eller til å redde miljøet eller noe annet positivt. Herregud, de pengene går ikke engang til våre øvrige ansatte som jeg husker jeg leste at Arsenal betaler en absolutt minimumslønn til. Minmumslønn i London er neppe mye å leve av.

Min konklusjon er at Øzil ikke har gjort noe galt og at jeg ikke kan kritisere han for velge å bli hos oss til kontrakten går ut. Men, jeg er jo primært en Arsenal-fan og håper at hvis han ikke taes tilbake inn i varmen eller ikke klarer å spille seg inn, går med på å bli solgt til en annen klubb. Når det er sagt, så håper jeg heller at han klarer å spille seg inn i laget da laget desperat har savnet en Øzil i form, særlig mot lag som legger seg bakpå mot oss.

 

Ps, er det noen som vet hvem de andre to som ikke gikk med på lønnskutt er?

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Tapapa said:

Jeg har fundert på dette jeg også, og kommer ikke til samme konklusjon som deg. Dette selv om jeg ikke kan se at verken Øzil eller Guendouzi har gjort noe galt.

Jeg leser at Øzil hevder at han ble fryst ut av laget fordi han ikke ville bli med på lønnskuttet. Det er mulig det er sant og hvis det er sant så er det forkastelig.

Jeg har lest at mange kritiserer Øzil for at han ikke ble med på det frivillige lønnskuttet. Argumentet er at han tjener jo så mye at det ikke gjør noe om han får litt mindre å rutte med på månedlig basis. Men, når vi tenker oss om, ønsker vi ikke at våre spillere skal være lojale mot klubben og respektere inngåtte avtaler? Og, ønsker vi ikke at klubben skal være lojale tilbake mot spillerne? Slik klubben var mot Santi Cazorla, han fikk forlenget kontrakten mens han var skadet og tjente masse på å gå til  behandling. Øzil forlenget med oss, slik mange av oss fans ønsket at spillere som van Persie, Sanchez, Sagna med flere skulle gjøre. Nå viste det seg i retrospekt at det ble en særs god deal for Øzil og ikke for klubben, akkurat som Cazorla fikk en særs god deal han også. Slik kan det gå når man forhandler og det kan ikke være slik at hver gang klubben inngår en deal som viser seg å være dårlig, så kan klubben bare reforhandle den. Dette vil nok fått mange spillere til å betakke seg fra å signere med Arsenal.

Når vi tenker over det, hvorfor skal Øzil frivillig redusere sin lønn? Visst er han en multi-multi millionær, men han som tjener på at Øzil og de andre får mindre i lønn, er selv multi-multi milliardær. Hvorfor skal han inngå en slik avtale? Det er ikke slik at de pengene går til sultende barn eller til å redde miljøet eller noe annet positivt. Herregud, de pengene går ikke engang til våre øvrige ansatte som jeg husker jeg leste at Arsenal betaler en absolutt minimumslønn til. Minmumslønn i London er neppe mye å leve av.

Min konklusjon er at Øzil ikke har gjort noe galt og at jeg ikke kan kritisere han for velge å bli hos oss til kontrakten går ut. Men, jeg er jo primært en Arsenal-fan og håper at hvis han ikke taes tilbake inn i varmen eller ikke klarer å spille seg inn, går med på å bli solgt til en annen klubb. Når det er sagt, så håper jeg heller at han klarer å spille seg inn i laget da laget desperat har savnet en Øzil i form, særlig mot lag som legger seg bakpå mot oss.

 

Ps, er det noen som vet hvem de andre to som ikke gikk med på lønnskutt er?

 

 

Ceballos var en av de - og han fikk spilletid. Øzil var villig til å gå ned i lønn , men ville jo han noen bedre svar. Tror ikke lønnen var årsaken til at han ble satt på benk.

Matteo ble irettesatt på en av treningsleirene - husker ikke i farten hvor det var. Det endte til slutt med det i Brighton. Etter den kampen ble han satt ut og Arteta sa det var pga interne forhold og ville ikke si noe mer om det.

De er fortsatt begge i klubben og Arteta sa sist uke at alle startet med blanke ark. Da har de begge muligheten til å vise at de fortsatt vil spille i drakten vår. Xhaka var på vei ut etter bråket i Palace kampen sist høst. Han er med for fullt igjen. Nå er det opp til de to andre om de også vil kjempe seg tilbake.

Link to comment
Share on other sites

Dette begynner å se ut som et veldig bra lag etterhvert.

Martinez

Bellerin-Luiz-Gabriel-Tierney

Ceballos-Xhaka

Willian

Pepe-Laca-Auba

2. lag:

Leno

Cedric-Mustafi-Saliba-Kola

Niles-Elneny

Willock(Özil) 

Saka-Martinelli-Nelson

Og da har vi disse i bakhånd om ikke de forsvinner før overgangsvinduet stenger: Macey, Sokratis, Mari(forsvinner garantert ikke), Chambers, Holding, Guendouzi, Torreira, Smith-Rowe, Nketiah

Link to comment
Share on other sites

On 9/7/2020 at 11:01 AM, Tapapa said:

Jeg har fundert på dette jeg også, og kommer ikke til samme konklusjon som deg. Dette selv om jeg ikke kan se at verken Øzil eller Guendouzi har gjort noe galt.

Jeg leser at Øzil hevder at han ble fryst ut av laget fordi han ikke ville bli med på lønnskuttet. Det er mulig det er sant og hvis det er sant så er det forkastelig.

Jeg har lest at mange kritiserer Øzil for at han ikke ble med på det frivillige lønnskuttet. Argumentet er at han tjener jo så mye at det ikke gjør noe om han får litt mindre å rutte med på månedlig basis. Men, når vi tenker oss om, ønsker vi ikke at våre spillere skal være lojale mot klubben og respektere inngåtte avtaler? Og, ønsker vi ikke at klubben skal være lojale tilbake mot spillerne? Slik klubben var mot Santi Cazorla, han fikk forlenget kontrakten mens han var skadet og tjente masse på å gå til  behandling. Øzil forlenget med oss, slik mange av oss fans ønsket at spillere som van Persie, Sanchez, Sagna med flere skulle gjøre. Nå viste det seg i retrospekt at det ble en særs god deal for Øzil og ikke for klubben, akkurat som Cazorla fikk en særs god deal han også. Slik kan det gå når man forhandler og det kan ikke være slik at hver gang klubben inngår en deal som viser seg å være dårlig, så kan klubben bare reforhandle den. Dette vil nok fått mange spillere til å betakke seg fra å signere med Arsenal.

Når vi tenker over det, hvorfor skal Øzil frivillig redusere sin lønn? Visst er han en multi-multi millionær, men han som tjener på at Øzil og de andre får mindre i lønn, er selv multi-multi milliardær. Hvorfor skal han inngå en slik avtale? Det er ikke slik at de pengene går til sultende barn eller til å redde miljøet eller noe annet positivt. Herregud, de pengene går ikke engang til våre øvrige ansatte som jeg husker jeg leste at Arsenal betaler en absolutt minimumslønn til. Minmumslønn i London er neppe mye å leve av.

Min konklusjon er at Øzil ikke har gjort noe galt og at jeg ikke kan kritisere han for velge å bli hos oss til kontrakten går ut. Men, jeg er jo primært en Arsenal-fan og håper at hvis han ikke taes tilbake inn i varmen eller ikke klarer å spille seg inn, går med på å bli solgt til en annen klubb. Når det er sagt, så håper jeg heller at han klarer å spille seg inn i laget da laget desperat har savnet en Øzil i form, særlig mot lag som legger seg bakpå mot oss.

 

Ps, er det noen som vet hvem de andre to som ikke gikk med på lønnskutt er?

 

 

Du har absolutt noen poeng her angående Øzil, han vet sikkert det meste om at pengene går rett i lommen på amerikaneren hvis han går med på lønnskutt så hvorfor skulle gjøre det da ? - men han kan muligens være såpass mett på suksess og penger at han ikke gidder å gå inn i et treningsregime der han må innrette seg etter Arteta,  der han bla må jobbe bakover for å hjelpe forsvaret.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Verminator5 said:

Hvordan skal vi tolke dette?

20147086-44FA-489C-96EA-99DF08EA41C3.png

2 kamper, 6 poeng! Stolt av laget mitt @equipedefrance😄🇫🇷 Nå la oss gå tilbake til arbeid @Arsenal (rød og hvit ball???)

Jeg er bare passe god i engelsk, så dette er min personlige tolkning.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, RP7 said:

2 kamper, 6 poeng! Stolt av laget mitt @equipedefrance😄🇫🇷 Nå la oss gå tilbake til arbeid @Arsenal (rød og hvit ball???)

Jeg er bare passe god i engelsk, så dette er min personlige tolkning.

Dette er noe av det tørreste jeg har lest på forumet 🙂

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...