Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

1 hour ago, Gunners68 said:

Saken er bare den at du må akseptere at ikke alle er enige med deg til en hver tid Ben Elfen. Du mener det er flust med lederskikkelser i Arsenal. Jeg og andre mener det ikke er tilfelle. Personlig mener jeg at hvis det er tilfelle at det er flust med lederskikkelser i Arsenal så er det vel Arteta som er grunnen til at vi er nr 14 på tabellen.  Merkelig at han ikke får til mer med alle disse lederskikkelsene.

 

Folk trenger ikke å være enig med meg. Jeg aksepterer at folk har feil 🙂

Siden du setter lederegenskaper høyere enn annet, meneer du vi ville ha blitt styrket med Erna Solberg på laget?

Link to comment
Share on other sites

59 minutes ago, Verminator5 said:

Saken er vel hva man legger i «lederskikkelse». Det er mange som forveksler kjefting og sparking i baken, med god ledelse. 

Kan sikkert si mye om ordet lederskikkelse , men vi forkorter det her til typer som går i krigen for laget. Adams og Vieira var vel gode lederskikkelser. De ble i allefall beskrevet som det av lagkameratene.

Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, Ben Elfen said:

Folk trenger ikke å være enig med meg. Jeg aksepterer at folk har feil 🙂

Siden du setter lederegenskaper høyere enn annet, meneer du vi ville ha blitt styrket med Erna Solberg på laget?

Tviler på at Erna hadde styrket laget vårt. Men , flere spillere med leder egenskaper hadde ikke skadet. Vi så hvordan det fungerte i de 10 første årene under Wenger. Da var det flust med ledertyper i Arsenal. I dag er sånne typer sjeldne å finne. Men , de finnes.

Link to comment
Share on other sites

Det fins det mer enn én type leder, også på fotballbanen. Adams og Vieira var jo veldig ulike typer. 

Men den viktigste attributten en leder bør ha, i mine øyne, er å kunne samle laget når ting butter i mot. Der er det mange som har feilet de siste årene. Luiz er en ledertype, men slik jeg ser det mer en leder utenfor banen enn på. Fabregas var en ledertype som økte egen innsats for å prøve å få med seg resten av laget, litt likt Vieira.

Mange av våre ledere de siste sesongene har gjemt seg bort/stukket av istedenfor å samle laget. Per var en god leder, men manglet litt ferdigheter. Arteta var slik jeg ser det en god leder som spiller, men skader ødela mye for ham. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har alltid fundert over hvorfor Tony Adams hylles så voldsomt som leder. Visst var han en glitrende kriger på banen, men han hadde store alkoholproblemer utenfor. Og, han holdt ikke sine alkoholproblemer for seg selv, men dro med seg gutta på pub for å drikke. Er det slik en kaptein skal oppføre seg? 

 

Jeg vet jeg får kjeft nå 😊

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Tapapa said:

Jeg har alltid fundert over hvorfor Tony Adams hylles så voldsomt som leder. Visst var han en glitrende kriger på banen, men han hadde store alkoholproblemer utenfor. Og, han holdt ikke sine alkoholproblemer for seg selv, men dro med seg gutta på pub for å drikke. Er det slik en kaptein skal oppføre seg? 

 

Jeg vet jeg får kjeft nå 😊

Når du var en kriger som Adams , løfter trofeer i 3 forskjellige tiår , så hylles du av fansen i  England. Når du i tillegg er alkoholiker og kommer tilbake som kaptein , så hylles du for det også. Særlig når du innser dine feil og starter opp en behandlings institusjon for å hjelpe spillere med alkohol / rus / gambling problemer. 

Syntes du skal ta ordet på en lokal Arsenal pub på en kampdag og sette frem problem stillingen der. Jeg er spent på svarene du da vil få Tapapa 🙂 

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, Tapapa said:

Jeg har alltid fundert over hvorfor Tony Adams hylles så voldsomt som leder. Visst var han en glitrende kriger på banen, men han hadde store alkoholproblemer utenfor. Og, han holdt ikke sine alkoholproblemer for seg selv, men dro med seg gutta på pub for å drikke. Er det slik en kaptein skal oppføre seg? 

 

Jeg vet jeg får kjeft nå 😊

Joda, Adams har negativer ved seg han også, men medspillerne hans stolte på ham på banen. Det er det viktigste. Man visste alltid at han kom til å gi alt, og at han hadde ferdigheter som laget trengte. Han spilte med hjertet utpå drakta. 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Gunners68 said:

Kan sikkert si mye om ordet lederskikkelse , men vi forkorter det her til typer som går i krigen for laget. Adams og Vieira var vel gode lederskikkelser. De ble i allefall beskrevet som det av lagkameratene.

Det var de definitivt. Dog tror jeg lederrollen har utviklet seg voldsomt. Milleniumsgenerasjonen responderer ikke like godt på gamle motivasjonsteknikker. David Luiz hylles for sitt lederbidrag. Jeg syns han går foran i krigen, både i møte med motstander og pressekorpset.Det som utmerker seg i mine øyne, er at han legger armen rundt de unge spillerne. Han får jo annerkjennelse for å være delaktig i Saka sin utvikling blant annet. Emosjonell ledelse er svært viktig, skal man tro lederforskning. Slike lederegenskaper syns jeg ikke verdsettes i tilstrekkelig grad, her på forumet. Derfor mener jeg at vi har flere lederskikkelser i stallen, deriblant Xhaka, Bellerin og nevnte Luiz. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Verminator5 said:

Det var de definitivt. Dog tror jeg lederrollen har utviklet seg voldsomt. Milleniumsgenerasjonen responderer ikke like godt på gamle motivasjonsteknikker. David Luiz hylles for sitt lederbidrag. Jeg syns han går foran i krigen, både i møte med motstander og pressekorpset.Det som utmerker seg i mine øyne, er at han legger armen rundt de unge spillerne. Han får jo annerkjennelse for å være delaktig i Saka sin utvikling blant annet. Emosjonell ledelse er svært viktig, skal man tro lederforskning. Slike lederegenskaper syns jeg ikke verdsettes i tilstrekkelig grad, her på forumet. Derfor mener jeg at vi har flere lederskikkelser i stallen, deriblant Xhaka, Bellerin og nevnte Luiz. 

Er stor forskjell på lederollen på treningsfeltet kontra under kampdag. En tydelig leder krever like mye i medgang som i motgang. Der har vi ingen klare ledertyper. Emery plukket ut 6 typer noe som er svært merkelig. Auba er godt likt men er ikke en kapteinstype. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et julegaveønske fra Arsenal. 
 

jeg ønsker meg en fast frisparktager. Ikke Luiz, ikke Ceballos. Gjerne Auba, Laca eller Pepe (førstevalg). Det virker så jævla tilfeldig når vi får et frispark - og de er stort sett alltid ræva

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som at Fenerbache klarer å skrape ut midler for å hente Øzil nå i januar. Han kommer til å bli behandla som en gud i Tyrkia. La oss få frigjort lønna nå så kan vi hente en off.midt av klasse i vinduet. Det trengs eller så blir det en nedrykkskamp i år :)

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, sas2002 said:

Ser ut som at Fenerbache klarer å skrape ut midler for å hente Øzil nå i januar. Han kommer til å bli behandla som en gud i Tyrkia. La oss få frigjort lønna nå så kan vi hente en off.midt av klasse i vinduet. Det trengs eller så blir det en nedrykkskamp i år :)

Jeg håper Özil drar til Tyrkia eller er annet sted snarest. Ikke for at han har gjort noe galt eller at vi ikke hadde trengt hans ferdigheter, for vi har et desperat behov for dem. Men, når ting har utviklet seg slik de har, så er det nok best for alle parter at han drar. 

Hvis han flytter, så kommer jeg til å følge litt med på hans nye lag. Jeg håper han blomstrer der, med mindre de møter oss da. 

Link to comment
Share on other sites

Drama i Paris. 

42 min: Demba Ba was livid with the Romanian fourth official, Sebastian Coltescu. In a clip of the moment the striker confronted Coltescu, Ba can be heard remonstrating. “You never say ‘this white guy’, you say: ‘these guys,’” Ba says. “So, listen to me, why when you mention a black guy do you have to say ‘this black guy?’”

17m ago 20:38

37 min: Demba Ba was clearly incensed by something. There are images of the former Chelsea striker, a substitute in the game, railing at the Romanian fourth official. Leonardo, the PSG sporting director, ended up on the pitch remonstrating with the officials. Both teams walked off the pitch in solidarity.

21m ago 20:34

32 min: News of events in Paris is staggering, if reports are true that the reason both sets of players have headed for the dressing room is because of alleged racial abuse. There are reports such abuse was directed towards Demba Ba. Meanwhile Leipzig have had a third goal ruled out by the VAR. Manchester United breathe a sigh of relief.

23m ago 20:32

Play suspended at PSG v Istanbul Basaksehir

Play has been suspended at the Parc des Princes. There are reports of alleged racial abuse, from the fourth official towards the Istanbul Basaksehir assistant manager, and both sets of players have walked off the pitch.

Link to comment
Share on other sites

On review of the footage, the referee, Ovidiu Haţegan, appears to ask who he should give the red card to from the bench, with 4th official Sebastian Colţescu responding: "ala negru," which in Romanian can translate to "the black [guy]," provoking the incident that followed.

December 8, 2020
6m ago 20:59

Matt Spiro
(@mattspiro)
RMC report that the 4th official in question will swap places with one of the VAR officials (ie he will remain involved). Basaksehir yet to confirm if they will restart

December 8, 2020
6m ago 20:59

Matt Spiro
(@mattspiro)
RMC report that the 4th official in question will swap places with one of the VAR officials (ie he will remain involved). Basaksehir yet to confirm if they will restart

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, Tapapa said:

On review of the footage, the referee, Ovidiu Haţegan, appears to ask who he should give the red card to from the bench, with 4th official Sebastian Colţescu responding: "ala negru," which in Romanian can translate to "the black [guy]," provoking the incident that followed.

December 8, 2020
6m ago 20:59

Matt Spiro
(@mattspiro)
RMC report that the 4th official in question will swap places with one of the VAR officials (ie he will remain involved). Basaksehir yet to confirm if they will restart

December 8, 2020
6m ago 20:59

Matt Spiro
(@mattspiro)
RMC report that the 4th official in question will swap places with one of the VAR officials (ie he will remain involved). Basaksehir yet to confirm if they will restart

Blir nok ikke mer dømming på denne idipten i CL fremover

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...