Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

2 hours ago, Gunners68 said:

Spreng banken blir vel det rette ordet. Det er på tide å bli kvitt daukjøttet. Spørs bre hvem som vil signere for oss når vi i januar kan ligge under nedrykksstreken. Hadde aldri trodd jeg skulle oppleve det , men vi er faretruende nær. 

For første gang får jeg oppleve hvordan det føles å være i en bunnstrid.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, sas2002 said:

Haha. Viasat kjører grei dekning av championship så det blir bra. Hatopgjør mot Brentford og Watford

Tror vi får heller satse på at vi klarer å samle oss på nyåret sånn at vi overlever i PL. Kan bare ikke tenke meg den utholdelige tanken på å treffe supportere fra de beste klubbene , når vi spiller i championship. Nei , det der vil jeg bare ikke oppleve 🙂 

Link to comment
Share on other sites

Kvartfinale i ligacupen i morgen mot City. Virker nærmest til å være null interesse for kampen. Nå dreier alt seg om å komme ut av nedrykks sonen. Ryktes at klubben støtter Arteta og at de vil se etter forsterkninger i januar vinduet. Noen uttalelser fra eieren kommer det jo aldri.

 

Link to comment
Share on other sites

Dere som klager over for lite aktivitet i kamptråden for morgendagens kamp, hvorfor tar ikke dere selv litt insj til å sette i gang en diskusjon? Tråden er åpen. Istedenfor klages det om aktiviteten i kamptråden i en helt annen tråd??

Link to comment
Share on other sites

Blir naturlig liten aktivitet i kamptråder når vi spiller så dårlig, jeg for min del blir fortvilet og oppgitt.

Trudde før sesongen at vi ville bli blandt topp 4. Tenkte Pepe, Laca og Auba kom til å herje, og så ble det totalt fiasko. Vi har så mange svake spillere nå at jeg ikke skjønner en drit. Kun 4-5 som holder mål, må handles i januar.

Ny manager vet jeg ikke. Var vel en tabbe kanskje å ansatte en manager som aldri har ledet ell lag?

Link to comment
Share on other sites

Det ble et løft med Arteta når han kom inn i klubben. Vi så fremgang i det defensive og vi fikk etter hvert noen borteseiere som vi ikke var så veldig vant til. Slo Pool , United , City og Chelsea i PL og FA cup. Vi var høyt oppe , når vi vant disse kampene.

Men , at vi skulle falle så til de grader i sammen som vi har gjort nå trodde jeg ikke vi skulle oppleve. Topp 4 trodde jeg ikke mye på når sesongen startet. Stallen er for dårlig til det. Men , at vi til nyttår kan risikere å ligge under streken trodde jeg heller ikke på.

Så hvem skulle vi ha ansatt ? Allegri & Co kommer aldri til å signere for en eier som ikke er 5 øre interessert . De beste managerne signerer for de klubbene som satser stort. De signerer ikke for å håndtere så mye daukjøtt som vi har gående på treningsfeltet. Sikkert mange som kunne ha gjort en god jobb og de trenger ikke å være i det øverste sjiktet. 

Men , vi må ha en bedre stall. Vi har nok av folk som har fått mer en nok av muligheter i vår klubb. Mange av dem er middelmådigheter og hører hjemme i championship. Disse har vi lent oss på i den tro at de skal løfte oss inn i topp 4  og CL eventyret igjen. Nå får vi se hvordan det går når vi baserer oss  på sånne spillere. 

Nå er det City i morgen så er det Chelsea hjemme og Brighton borte. Alle tre kampene taper vi mest sannsynlig.

Link to comment
Share on other sites

Det er ca 5-6  stk som krangler både saklig og usaklig under kampene. Supporterklubben har mistet mange medlemmer under covid men dæven det er ikke mange igjen her inne😀

1 u og 2 tap er mitt tips.

Kan ikke være så morro for den person som poster arsenal ting på face. 95% bare dritt tilbake. 

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

Det er stort sett en liten gruppe som går igjen her inne. Ser på de gamle trådene fra mange år tilbake at mange har forsvunnet ut av rekkene. Det er synd.

Skal bli spennende å se hvor lang tid det vil gå før vi kan dra på kamp igjen i London. Savner de turene. Vil vel ta lang tid før supporterklubben vil få billetter igjen.

 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Gunners68 said:

Det er stort sett en liten gruppe som går igjen her inne. Ser på de gamle trådene fra mange år tilbake at mange har forsvunnet ut av rekkene. Det er synd.

Skal bli spennende å se hvor lang tid det vil gå før vi kan dra på kamp igjen i London. Savner de turene. Vil vel ta lang tid før supporterklubben vil få billetter igjen.

 

Holder meg unna face gruppene. Der blir det bare kaos.

Link to comment
Share on other sites

Holding ryktes om får kontraktforlengelse. Lenge leve middelmådigheten. Holding som kaptein med Gabriel blir det nye stopperparet ut 2022.Stakkars brasse.

 

Før vi kan hente noen i janvinduet nå så trenger vi lån/salg. Mustafi, Xhaxa men Mustafi sitter nok fram til sommeren. God lønn vettu😀

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg benytter anledningen til å ønske samtlige forumister er godt nytt år. Ønsket for det nye året er at ungguttene fortsetter å blomstre slik at selv de mest negative av oss begynner å tro på en ny storhetstid for the mighty gunners. 

Link to comment
Share on other sites

44 minutes ago, Tapapa said:

Jeg benytter anledningen til å ønske samtlige forumister er godt nytt år. Ønsket for det nye året er at ungguttene fortsetter å blomstre slik at selv de mest negative av oss begynner å tro på en ny storhetstid for the mighty gunners. 

Godt nytt år lille venn 

Link to comment
Share on other sites

Et godt nytt år til dere alle...........

 

 

og hvis noen kjeder seg i kveld  😝  så har jeg ett nytt lite "foredrag":

Fra og med 1.1.21 så er Brexit gjennomført og Storbritannia er da ute av det frie arbeidsmarkedet i EU/EØS.

Fra denne dato så vil det ikke være like lett for «utenlandske» spillere å få arbeidstillatelse i UK, d.v.s. for de beste spillerne i de beste ligaene/landslagene så blir det liten forskjell fra i dag, men for spillere fra mindre land som f.eks. Norge så kan det bli litt vanskeligere.
Når jeg skriver at det blir vanskeligere for spillere fra Norge enn fra f.eks. Spania så er det spesielt landslagsspiller-krieriet som er forskjell. En spiller et av de ti høyest rangerte landslagene kan få «autopass» selv med kun 30% spilletid på landslaget (lengden på perioden vet jeg ikke), mens fra et landslaglag som er rangert mellom 31-50 (der Norge er) så må spilleren ha minst 70% spilletid for å få «autopass».
 

Selvsagt så er det ikke slik at landslagsspill er det eneste kriteriet og heller ikke at man må ha oppnådd den nevnte spilletiden. Men hvis man ikke kvalifiserer til «autopass» så må man ha opparbeidet seg et visst antall poeng gjennom landslagsspill, spill i klubblag (her spiller det en rolle om hvilken liga du spiller i, lagets plassering i ligaen m.m.

Det er som nevnt krav til et vist antall poeng hvis man ikke får «autopass».  Det er FA som gir en spiller «autopass» eller som vurderer antall opptjente poeng. Hvis en spiller har minst 15 poeng på den skalaen så kan FA «godkjenne» at spilleren oppfyller kriteriene til arbeidstillatelse. Hvis en spiller har mellom 10-14 poeng så kan den nye klubben be et eget oppnevnt panel vurdere om spilleren likevel skal godkjennes (dette kan f.eks. være der en spiller som normalt ville spilt for sitt landslag, p.g.a. skader ikke har klart å oppfylle poengkravet).
For å ta en norsk landslagsspiller som eksempel, og det utgangspunktet at Norge pr dato er rangert som nr 44 hos FIFA, så vil en spiller som har spiletid på 60-69% (i en periodelengde jeg ikke vet hvor lang den er) ha opptjent 10 poeng, så vedkommende må dermed også opptjene minimum 5 poeng gjennom de klubblaget han spiller på.

Jeg må innrømme at det er mye i disse kravene jeg sliter med å forstå, men skulle noen mot formodning være interessert så finner du en link til dette her: https://www.thefa.com/news/2020/dec/01/gbe-points-based-system-launched-011220

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...