Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

5 minutes ago, Tony said:

Vet ikke hvor troverdig football insider er, men de melder nå at Balogun har tegnet prekontrakt med RB Leipzig. 

Hvis det er sant, så håper jeg han brekker et bein. 

Brake a leg, Balogun! 

Edit. Hvis han drar til Leipzig, så alt. 1. Hvis han blir, så alt. 2.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Hvis det er sant, så håper jeg han brekker et bein. 

Brake a leg, Balogun! 

Edit. Hvis han drar til Leipzig, så alt. 1. Hvis han blir, så alt. 2.

Jeg håper agenten/rådgiveren hans brekker et bein hvis dette stemmer. 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Simbad said:

Jeg håper agenten/rådgiveren hans brekker et bein hvis dette stemmer. 

Hvorfor det, hos oss får han jo ikke spille. I Leipzig blir konkureten Sørloth. Den konkurransen burde han fikse greit. Alle fotballspillere vil spille, med unntak av Øzil. Det er selvfølgelig synd, men skjønner valget.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, pires said:

Hvorfor det, hos oss får han jo ikke spille. I Leipzig blir konkureten Sørloth. Den konkurransen burde han fikse greit. Alle fotballspillere vil spille, med unntak av Øzil. Det er selvfølgelig synd, men skjønner valget.

Fordi det finnes flere muligheter for å få spilletid. Utlån er mulig feks.

Og i Leipzig er både Poulsen og Sørloth foran Balogun i køen, samt Kluivert som er på nettopp lån(ut sesongen).

Jeg vet hvem jeg ville ønsket å lære av hvis muligheten var å lære av Aubameyang/Laca eller Sørloth/Poulsen iallefall. 

Link to comment
Share on other sites

I følge siste rykter skal Øzil være villig til å gi slipp på noe av pengene han tilkommer for å få fortgang på overgang til Fenerbache. 

Arteta har sagt at pr nå så ligger Mustafis fremtid i Arsenal grunnet Salibas overgang til Nice . Det skjønner jeg lite av.  Saliba har ikke vært tiltenkt noe spilletid i det hele tatt og det er flust med midtstoppere. Tenker det er som før jeg når det gjelder Mustafi og overgangs markedet. Ikke et eneste seriøst tilbud er kommet på han.

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, sas2002 said:

Ja men Edu vil ikke betale han ut. Snakk om 100 mill

Leste her om dagen at Øzil skulle være villig til å gi slipp på noe av det han tilkommer.

Hvis han fortsatt er en av verdens beste spillere i sin rolle , og han fortsatt er stinn av ambisjoner , så må han vel nå være sulten på å spille igjen. 

Eller er han ikke like god som han var de to - tre første sesongene hos oss. 

Link to comment
Share on other sites

La oss håpe dette er riktig for alle parter. Håpløs situasjon for Øzil og heller ikke bra for de interne forholdene i klubben. 

Nå kan han få spille igjen etter en lang tid på side linjen. Har ikke savnet han i laget grunnet hans begrensninger på banen , men har absolutt savnet en kreativ spiller med hans egenskaper. Så får fremtiden vise om Øzil fortsatt har det og at Arsenal angrer på det som har skjedd siden mars i fjor. Så hjemmekampen mot West Ham 7 mars ifjor. Lite viste jeg da om at det var Øzils siste kamp for Arsenal og siste kamp under normale forhold i England.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Tapapa said:

Jeg håper det er sant og at Özil blomstrer hos Fenerbache. 

Özil er en Arsenal-legende i mine øyne. 

Nei legender er kun de som har vunnet PL😀 Cygan og  Luzhny er større men savner det kicket når Sky Sports offentligjorde at Øzil var klar.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, sas2002 said:

Nei legender er kun de som har vunnet PL😀 Cygan og  Luzhny er større men savner det kicket når Sky Sports offentligjorde at Øzil var klar.

Ikke enig i at legender må ha vunnet PL. Men jeg er heller ikke enig i at Özil kvalifiserer til å bli kalt legende. 

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen forhåndsbestemte spesifikke "kvalifikasjoner" som gir en spiller hederstittelen "legende". 

Om en spiller blir en "legende" beror helt og holdent på subjektive (kollektive) vurderinger gjort av fansen. Man kan f.eks. bli en legende ut fra en konkret situasjon eller utfra en langvarig tjeneste. Det er få spillere forunt å få en slik status. 

I mine øyne er ikke Özil i nærheten av en slik status. Det er spillere i klubben som har et potensiale til å få en slik status (en gang i fremtiden), men det er vel lenge siden vi har hatt en spiller som kvalifiserte til en slik status...... Har vi hatt noen (ex-spillere) siden Henry? 

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Vi kan vel ta med Ljungberg , Polljen ? Han ga seg i Arsenal samtidig med Henry tror jeg. The double i 2002 , Invincibles , over 200 kamper i Arsenal. Skal vi si det muligens er innenfor en legende status , Polljen 🙂

Kolo Toure , men løpeturen på Ethiad sammen med Adebayor ned mot Arsenal supporterne ødela kanskje mye når det gjelder å fortjene legende status ?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Vi kan vel ta med Ljungberg , Polljen ? Han ga seg i Arsenal samtidig med Henry tror jeg. The double i 2002 , Invincibles , over 200 kamper i Arsenal. Skal vi si det muligens er innenfor en legende status , Polljen 🙂

Kolo Toure , men løpeturen på Ethiad sammen med Adebayor ned mot Arsenal supporterne ødela kanskje mye når det gjelder å fortjene legende status ?

tja......

Som nevnt over det å få en "legendestatus" er få forunt, og her snakker jeg først og fremst om den typen status som blir gitt ganske unisont fra fansen. Det vil nok være spillere som er "legender" i mine øyne, men som ikke nødvendigvis er legender blant "kreti og pleti" av fansen. Et punkt jeg vil nevne er at en spiller sjelden blir legende mens han spiller i en klubb, han må nok som regel ha forlatt klubben (fortrinnsvis lagt opp). En legende er for meg en spiller som blir husket lenge, en spiller som går inn i en klubbs "historie".

Da jeg var på Emirates for en del år siden (var faktisk på konsert på sommeren, den gangen) så kom jeg i prat med noen godt voksne fans, og der var det en spiller som utmerket seg når vi kom inn på tidligere spillere og det var Bergkamp. For meg så er dette et godt eksempel på en spiller som har legendestatus blant de fleste.

Jeg hadde stor sans for Kolo, men "legende"? Nei, den statusen får han ikke. Så enkelt skal det ikke være (i mine øyne).

Et eksempel på en annen type "legende" er kanskje David Rocastle. En spiller som så absolutt fortjener mye heder for sin tid som Arsenalspiller, kanskje var dette godt nok til å gi han en fremtidig status som "legende", men det er vel ingen tvil om at hans alt for tidlige bortgang (selvsagt kombinert med hans tid i klubben) også har vært med på å gi han en helt spesiell status i Arsenals historie.

-----------

Tilbake til Özil som var utgangspunktet for mitt "legendeinnlegg". Hvis det er fakta at han og klubben har blitt enige om rett å slett å avslutte kontrakten nå, så er det en meget god løsning på "problemet". Jeg tviler dog på at klubben kommer unna med å slippe å betale null i kompensasjon til tyskeren, men så lenge avtalen totalt sett er bra økonomisk for Arsenal så er dette en grei løsning.

Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Polljen said:

Jeg hadde stor sans for Kolo, men "legende"? Nei, den statusen får han ikke. 

Helt enig i dette. Jeg digga Kolo. Han var en fantastisk takler, noe som var høyst nødvendig fordi han ofte stod flere meter feilplassert. Han måtte være en glitrende takler for å rette opp i sine egne feil. Han hadde en herlig fightervilje. Det gjør han ikke til en legende for oss, men har var utvilsomt en legendarisk bilselger

 

Link to comment
Share on other sites

Kikket litt på listen over de som ble stemt frem som de 50 beste spillerne i Arsenals historie. Dette fant sted i 2008 og kun medlemmer av Arsenal.com som kunne stemme.

Henry troner øverst , Bergkamp er inne som nr 2 , Polljen 🙂 Ljungberg som jeg tenkte på er inne på listen som nr 11 . Rocastle som du tenkte på Polljen er nr 16. Kolo Toure er ikke inne på listen i det hele tatt 🙂 

Tror nok de fleste på listen vil kunne fortjene legende statusen. Når det gjelder Ljungberg så scoret han etter kort tid i debuten mot Man U. Det hjelper på det blant supporterne  . Du får liksom ikke så mye bedre start en det 🙂 

Det er nok litt sammensatt det å få denne legende statusen. Antall kamper for klubben spiller inn , karakter typen din betyr mye , en eller flere avgjørende mål , og sikkert andre ting i tillegg.

Dessverre ikke mange som fortjener denne statusen etter at Henry sluttet hos oss i 2007.

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Gunners68 said:

 

Det er nok litt sammensatt det å få denne legende statusen. Antall kamper for klubben spiller inn , karakter typen din betyr mye , en eller flere avgjørende mål , og sikkert andre ting i tillegg.

 

Det er nettopp slik det er. 

For å gå litt bort fra "Legende"-begrepet, så er det en spiller som jeg fremdeles har et svakt punkt for og det er Emmanuel Eboue. Han er ikke i nærheten av å være blant de beste spillerne i Arsenals historie, men det likevel noe med han som jeg har stor respekt for.

Da Eboue kom inn som innbytter mot Wigan i 08 og var så dårlig at han ble buet ut av hjemmefansen så var det nok mange som trodde at hans tid i klubben var over. Men i motsetning til mange som ville klaget over en slik behandling så tok "aksepterte" Eboue reaksjonen fra sine egne fans og det er ikke mange spillere som har kommet tilbake på den måten som han gjorde. Han var fremdeles ikke blant våre beste spillere, men jeg har sjelden sett en spiller som har spilt så oppofrende for laget som Eboue gjorde i tiden etter denne episoden. Han gav alt, var en "humørspreder" og jaget medspillerne til å yte sitt beste.

Det er mulig at minnet mitt etter så mange år har sviktet litt, og at jeg romantiserer denne perioden for mye, men jeg sitter fremdeles med en "godfølelse" for Eboue.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...