Jump to content

Mens vi venter...


Andain

Recommended Posts

Arsenal spillerne som ikke skal til VM vil få 10 dagers ferie etter Wolves kampen før de kommer tilbake til London Colney. 4. desember drar de til Dubai der de skal møte Lyon 8. desember og Milan 13. desember. Kan hende det blir en kamp mot Liverpool som skal til Dubai samtidig. Arsenal drar tilbake til London 14. Desember. Det er også planlagt en kamp mot et spansk lag på Emirates 17. desember. 

Link to comment
Share on other sites

Verken Martinelli eller Gabriel drar til VM. Bra for oss, men helt uforståelig for meg hvordan f.eks. Richarlison og Bremer blir tatt med fremfor disse to gutta som har vært milevis bedre.

Edit: Martinelli er med, men ikke Gabriel. Sistnevnte er hvertfall ranet mtp. brasilianske stoppere.

Edited by Stefanb
Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, Ben Elfen said:

Det er ikke dumt for oss. Vi får for øyde spillere. Vi får spillere med mer erfaring og vi får spillere med høyere markedsverdi. 
 

for meg veier det tyngre enn litt slitasje

Tja, jeg ville nå hatt fri på de i perioden . Nå er sjansen for at en og/eller fler av de kommer skadd hjem ganske stor. Samt at de ikke kan spille hele juleprogrammet uansett skadd eller ikke pga belastning. (Litt avhengig av hvor langt hvert landslag kommer)

Selvsagt er dette dumt for oss. Samtidig skjønner alle at man vil spille VM for sitt land. 

Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Stefanb said:

Ikke uenig i den. Så fort vi roterer for mye fra de vanlige førstevalgene våre så faller vi drastisk på toppnivå/bunnivå.

Sånn kan man velge å se på det. Jeg velger å tenke at Elneny nå er en decent backup for Partey. Vieira gjorde en god jobb som innbytter for Xhaka. I tillegg er han/hun du kaller for Emile på vei tilbake og Nelson er i ferd med å blomstre. Hvor er der vi mangler dekning nå?

Visst har City brukt flere spillere enn oss, men  så ligger de hele fem poeng etter oss. 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Tapapa said:

Sånn kan man velge å se på det. Jeg velger å tenke at Elneny nå er en decent backup for Partey. Vieira gjorde en god jobb som innbytter for Xhaka. I tillegg er han/hun du kaller for Emile på vei tilbake og Nelson er i ferd med å blomstre. Hvor er der vi mangler dekning nå?

Visst har City brukt flere spillere enn oss, men  så ligger de hele fem poeng etter oss. 

Eller så kan man være realistisk og se det slik at vi faktisk har overprestert, og at det neppe kommer til å vare. Vi har knapt nok hatt en skade på en førstelagsspiller denne sesongen (Smith Rowe var ute allerede før sesongen ble sparket i gang).

City, Liverpool, Chelsea og Tottenham har alle hatt masse skader allerede. La oss si at vi er de som får uflaks neste halvdel av sesongen og får samme skadeproblemer. Vi kommer til å slite med Nelson fremfor Saka, Smith Rowe/Vieira fremfor Ødegaard, Sambi fremfor Xhaka og Elneny fremfor Partey. Gabriel ut med Holding inn vil også senke nivået betraktelig.

City har endt opp på over 90 poeng de siste 5 sesongene. De kommer neppe til å være unna det denne sesongen heller. De hadde et poeng mer forrige sesong etter like mange kamper spilt. City er på nivået de er på. Vi er 12 poeng over der vi var. Historien tilsier at vi ikke kommer til å holde samme nivå.

Er greit nok å være optimist og håpe at alt går bra, men det var det folk sa forrige sesong også. Topp 4 var spikret og vi ville til og med ta 3 eller 2 plassen. To skader var nok til at vi kollapset.

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, Stefanb said:

Eller så kan man være realistisk og se det slik at vi faktisk har overprestert, og at det neppe kommer til å vare. Vi har knapt nok hatt en skade på en førstelagsspiller denne sesongen (Smith Rowe var ute allerede før sesongen ble sparket i gang).

City, Liverpool, Chelsea og Tottenham har alle hatt masse skader allerede. La oss si at vi er de som får uflaks neste halvdel av sesongen og får samme skadeproblemer. Vi kommer til å slite med Nelson fremfor Saka, Smith Rowe/Vieira fremfor Ødegaard, Sambi fremfor Xhaka og Elneny fremfor Partey. Gabriel ut med Holding inn vil også senke nivået betraktelig.

City har endt opp på over 90 poeng de siste 5 sesongene. De kommer neppe til å være unna det denne sesongen heller. De hadde et poeng mer forrige sesong etter like mange kamper spilt. City er på nivået de er på. Vi er 12 poeng over der vi var. Historien tilsier at vi ikke kommer til å holde samme nivå.

Er greit nok å være optimist og håpe at alt går bra, men det var det folk sa forrige sesong også. Topp 4 var spikret og vi ville til og med ta 3 eller 2 plassen. To skader var nok til at vi kollapset.

Godt innlegg! Helt enig

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Stefanb said:

Eller så kan man være realistisk og se det slik at vi faktisk har overprestert, og at det neppe kommer til å vare. Vi har knapt nok hatt en skade på en førstelagsspiller denne sesongen (Smith Rowe var ute allerede før sesongen ble sparket i gang).

City, Liverpool, Chelsea og Tottenham har alle hatt masse skader allerede. La oss si at vi er de som får uflaks neste halvdel av sesongen og får samme skadeproblemer. Vi kommer til å slite med Nelson fremfor Saka, Smith Rowe/Vieira fremfor Ødegaard, Sambi fremfor Xhaka og Elneny fremfor Partey. Gabriel ut med Holding inn vil også senke nivået betraktelig.

City har endt opp på over 90 poeng de siste 5 sesongene. De kommer neppe til å være unna det denne sesongen heller. De hadde et poeng mer forrige sesong etter like mange kamper spilt. City er på nivået de er på. Vi er 12 poeng over der vi var. Historien tilsier at vi ikke kommer til å holde samme nivå.

Er greit nok å være optimist og håpe at alt går bra, men det var det folk sa forrige sesong også. Topp 4 var spikret og vi ville til og med ta 3 eller 2 plassen. To skader var nok til at vi kollapset.

Bra beskrivelse av de faktiske realiteter. 

Vi falt sammen som et korthus i våres grunnet skader på nøkkel spillere. De som kom inn som erstattere var ikke gode nok og laget falt sammen kollektivt. Det var ikke bare erstatterne som sviktet. 

Med all respekt for Elneny og hans innsats evne , så er han ikke i nærheten av Partey. Skulle både Partey og Xhaka bli skadet så er det fullkommen krise. 

Sambi , Vieira og Elneny vil ikke redde oss ut av krisen. De har ikke nivået inne til det.

ESR har vært ute lenge og vil trenge tid for å komme opp på sitt beste nivå. Nelson har kommet ut av skyggen og har hatt fremgang i senere tid. Er fremgangen bra nok til å få spilletid når det drar seg til etter jul ?

Vi har en kjempe sterk startellever. Men , på benk er det på noen plasser ikke bra nok spillere. 

Det er dette som det må gjøres noe med i neste vindu hvis de rette spillerne er tilgjengelig. 

 

Edited by Gunners68
Link to comment
Share on other sites

Top4 er fremdeles målet, man ser arteta også si dette i mange intervjuer. Det ser nå bra ut, men ting kan fort snu. Jo lenger vi holder stand jo bedre mtp top4.

Så skal en aldri si aldri, vi har vært gode nok til nå for å ha en 5p ledelse i ligaen. Større undre har skjedd før enn at vi skulle gått hele veien. Samtidig har større kollapser skjedd, enn at vi ikke får top4 også. 
 

Vi trenger absolutt mer dybde, og det regner jeg med det jobbes med også. 

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Stefanb said:

To skader var nok til at vi kollapset.

Det var like mye hodet til Arteta som kokte over. Han begynte å omrokkere, flytte Xhaka til venstreback og derved ødelegge midtbanen.

Skader og en uerfaren manager ødela innspurten ifjor. Visst kan vi få skader i år også, men manageren vår har mye mer rutine nå. Den kollapsen vi så ifjor, ser vi neppe i år.

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Tapapa said:

Det var like mye hodet til Arteta som kokte over. Han begynte å omrokkere, flytte Xhaka til venstreback og derved ødelegge midtbanen.

Skader og en uerfaren manager ødela innspurten ifjor. Visst kan vi få skader i år også, men manageren vår har mye mer rutine nå. Den kollapsen vi så ifjor, ser vi neppe i år.

Kollapsen kan komme den. Og over lenger tid denne gang som gjør mer skade. Men la oss håpe det ikke skjer. Blir vi uheldige med skader på fler viktige samtidig kan det bli neglbiting også i år for top4. 

Link to comment
Share on other sites

On 11/15/2022 at 10:56 PM, Stefanb said:

Eller så kan man være realistisk og se det slik at vi faktisk har overprestert, og at det neppe kommer til å vare. Vi har knapt nok hatt en skade på en førstelagsspiller denne sesongen. (...)

Tja, det spørs hva man mener med overprestert; mener du at resultatene er bedre enn laget egentlig er gode for, eller at de er bedre enn man har fortjent etter spill og sjanser? Jeg har ikke sett mange kamper denne sesongen, men ut fra det jeg har sett, og lest av rapporter, synes det som om laget har fått det de fortjener av poeng etter spill og sjanser. De ble delvis bortdømt mot ManU, de burde vunnet mot Soton, mens de var heldige særlig mot Leeds. Mulig de har overprestert sett i forhold til lagets egentlige spillestyrke, men det som betyr noe er jo hva man presterer der og da. I motsetning til de fleste av rivalene har Arsenal heller ikke vunnet ett eneste poeng på overtid. Det sier også noe om lagets kvaliteter, i den forstand at det viser at det de har oppnådd til nå har vært mindre styrt av tilfeldigheter.

Uansett er det langt frem; de har enda ikke møtt ManC, Newcastle, WestHam, Brighton og Everton, alle tøffe motstandere. Og ja, de har vært heldige med skader til nå, og VM kan forandre mye. Jeg tviler likevel på at laget får en like dramatisk kollaps som i fjor. Jeg tviler kanskje litt på gull, men tror at de holder følge nesten til slutt, og er ganske sikker på at de kommer topp tre.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg velger heller å tolke det slik: Vi har disponert den troppen vi har perfekt - og brukt en større del av stroppen i europeisk spill - og dermed kunne vært langt mer stabile i hvilken tropp vi bruker i hjemlig serie. 

Alle lag sliter når nøkkelspillere blir ute - Liverpool er et godt eksempel på det. Jeg tipper vi også hadde sett et helt annet City om KDB ble skadet. Vi har en tynnere tropp en andre - men samtidig er den langt sterkere enn hva den har vært de siste par år. Vi vet også at det aktivt søkes forsterkninger i januar - og om man får inn 1-2 spillere til der vil det også være enda et skritt i riktig retning.

Optimist, Pessimist, Realist. Hver enkelt definerer hva det ene og det andre er. For meg vil en optimist være at man skal gå resten av sesongen uten tap. En realist vil si at vi absolutt kan fullføre sesongen med den trenden vi har nå men med et ekstra tap.. Så 29-4-5 er for meg en realistisk sesong med litt flyt - det gir 91 poeng. En pessimist er en som fortsatt mener vi har nok med å sikre top4 når vi nå har 11 poengs klaring ned til 5. plass - og det til klubben med mest turbulens i fotballverden akkurat nå. 

Eneste klubbene vi ikke har møtt som jeg ser på som vanskelige er Manchester City og Newcastle. Jeg ser at Brighton og Everton nevnes uten at jeg helt støtter den.. Everton er på 17. plass og scorer knapt mål mot de svakeste - og Brighton varierer sterkt i resultatene sine. I senere tid har de tapt mot Brentford og Villa, samt spilt uavgjort mot Nottingham. De er for meg akkurat som å møte de andre middelhavsfarerne - og vi slår dem på en normal og god dag, men kan få trøbbel på en dårlig dag (som vi hadde mot Leeds).

Jeg plasserer meg som realist - og i det legger jeg at vi kommer et sted mellom 85 og 93 poeng. Litt avhengig av skader og tilfeldigheter - men sterkt hjulpet av et par signeringer i januar. 

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...