Jump to content

Tanker rundt overgangsvinduene sesongen 2022/23


Verminator5

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

4 minutes ago, Ben Elfen said:

Det er vel ingen som har sagt det er AFCON førstkommende januar? Var vel ment generelt

Ahaaa.. bekymringene var knyttet til at Partey og Elneny er skadet til godt uti 2024 ja.. my bad! 😆

Edited by Orakelet
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, elx said:

Ja er bare å sende en melding det: ) 

Will do

8 minutes ago, Orakelet said:

Ahaaa.. bekymringene var knyttet til at Partey og Elneny er skadet til godt uti 2024 ja.. my bad! 😆

Nå er du bare en løk. Er du enig i at det kan være lurt å ha noe annet enn to som forsvinner til AFCON i samme posisjon? 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Ben Elfen said:

Nå er du bare en løk. Er du enig i at det kan være lurt å ha noe annet enn to som forsvinner til AFCON i samme posisjon? 

HVIS det faktisk hadde vært den turneringen nå - ja. Men jeg er ganske sikker på at Arsenal som klubb har kontroll på at det ikke er tilfelle i år og at det dermed ikke var en del av vurderingen rundt kjøp/salg for denne sesongen. Poenget som ble brukt her var at man kom til å miste 2 stykk i januar - noe som ikke er tilfelle. Derfor er det ikke så kritisk at man ikke lyktes i å få på plass en signering på midtbanen.  Spesielt ikke når Partey i følge Arteta handler om noen uker, og om man er heldig kortere enn det. I tillegg presterte Lokonga særdeles bra mot Villa (et lag som holdt city til uavgjort og faktisk hadde vunnet om dommeren fulgte med). Vi har en White som Arteta selv sier kan bekle den DM-rollen.

For meg er det null grunnlag til krisemaksimering og karakterisere situasjonen som evneveik. Kunne situasjonen vært bedre? Ja. Er det noe grunnlag til å si at vi er «fucked»? Nei.

Og vi har noe annet enn to stykk som potensielt blir borte i AFCON - Sambi Lokonga, Granit Xhaka, Ben White, Oleksandr Zinchenko, William Saliba… faktisk ganske mange. Og det er et av de viktigste tiltakene Arteta og Edu har gjort i signeringer - fleksibilitet i posisjoner den enkelte spiller kan bekle.

 

Link to comment
Share on other sites

On 9/2/2022 at 11:45 AM, Fabulous said:

Nå får vi se da, det er mulig at Fabio Vieira kan innta en rolle på høyrevingen også. I krisetilfeller er det også mulig å se for seg at Gabriel Jesus kan gjøre en jobb på høyreving, til tross for at han er høyrebeint. Det er klart at det vil være et steg ned i kvalitet, men det er ikke helt krise. Jeg er usikker på om et Mudryk nødvendigvis ville vært vesentlig bedre. 

Syns det er helt greit at vi sa pass på Raphinha for den prisen, vi har vært linket med Jeremy Pino som er en spennende spiller, men som sannsynligvis hadde blitt veldig dyr. Ellers er det ikke flust av muligheter i markedet som har en akseptabel pris med et nivå som er høyt nok. 

Jeg er dog overrasket over at vi ikke har klart å hente inn en til på midtbanen, spesielt etter de skadeproblemene som vi har nå. Her er det flere tilgjengelig, og spørsmålet er om vi startet tidlig nok på prosessen rundt Danilo og Douglas Luiz. 

Syns det er et godt tegn at vi ikke betaler overpris. Den alternative strategien ser vi i Manchester United som har signert en høyre ving og en midtbanespiller i 6er rollen. Antony til 95 mill. og Casemiro til €70 mill. Total på €165 mill. For en spiller som ikke akkurat er proven og for en 30 år gammel spiller som sannsynligvis er på vei ned. Vi har vel testet tilsvarende strategier tidligere uten særlig hell. At vi velger å ikke gå den veien er jeg storfornøyd med!

Hvis man skal tro ryktene, vil Palmeiras være mer mottakelige for et bud på Danilo i januar, og det er visstnok han som er sett på som den langsiktige løsningen. Både han og Sambi vil da kunne bytte på å spille #6 og venstre #8 etterhvert. Eventuelt som en 'double pivot'.

Og som Arteta sier i et intervju her:

 

"For me, (managing a big club) is about being consistent," the Arsenal manager said. "So when you try to bring an idea, you have a vision and you share that vision with the football club, then you take that direction and you go for it. And if you're not going to go for it, then do it with someone else, but try to do something you've committed to with everybody.

"Because when it starts to move in other directions, I think that brings all the time a lot of chaos, a lot of uncertainties and lack of clarity, and when that happens, normally everybody disperses and everything breaks away.

"We stick together, we believed in what we did and, hopefully, we can achieve (our goals)."

Link to comment
Share on other sites

Litt temperatur her ja…

@elx og @Orakelet viser her litt kampånd og det trenges. Samtidig lurt å tenke både 1 og 10 sekunder før man hamrer løst dypt inne i the red mist. 
 

Slapp av, legg irritasjonen til side og diskuter fotball. Det er lov å være uenige og det er lov å fyre litt. Så får man gå videre. 

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Tapapa said:

@elxog @Orakeletro dere ned. Jeg vil nødig gi noen en warning.

Jeg beklager at jeg har vært opptatt i dag og har ikke fått med meg denne vesle feiden.

I morgen så banker vi svina og alle blir blide og fornøyde igjen.

 

1 hour ago, RP7 said:

Litt temperatur her ja…

@elx og @Orakelet viser her litt kampånd og det trenges. Samtidig lurt å tenke både 1 og 10 sekunder før man hamrer løst dypt inne i the red mist. 
 

Slapp av, legg irritasjonen til side og diskuter fotball. Det er lov å være uenige og det er lov å fyre litt. Så får man gå videre. 

 

Jeg svarer dere begge. Jeg velger å bare ignorere denne personen. De fleste diskusjonene han er med i går på at han vet _alltid_ best, og virker for meg som en svært usympatisk fyr. Orker ikke å diskutere med "knowitall". 

 

Så for min del er "feiden" ferdig.  

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Tapapa said:

@elxog @Orakeletro dere ned. Jeg vil nødig gi noen en warning.

Jeg beklager at jeg har vært opptatt i dag og har ikke fått med meg denne vesle feiden.

I morgen så banker vi svina og alle blir blide og fornøyde igjen.

 

2 hours ago, RP7 said:

Litt temperatur her ja…

@elx og @Orakelet viser her litt kampånd og det trenges. Samtidig lurt å tenke både 1 og 10 sekunder før man hamrer løst dypt inne i the red mist. 
 

Slapp av, legg irritasjonen til side og diskuter fotball. Det er lov å være uenige og det er lov å fyre litt. Så får man gå videre. 

Jeg har ingen planer om å ignorere noen. Sakte men sikkert så skal alle pessimistene bli forsiktige optimister (kan til nød slå meg til ro med realister).

Fotball og Arsenal er så morsomt, spennende, trist, frustrerende, skummelt og lykkelig - at man simpelthen kan ikke la være.

Jeg vet nok ikke alt - tvert imot. Men jeg liker en litt mer optimistisk inngang på ting - og blir nok i overkant ivrig når ting males svartere enn natten.

Jeg tenker at jeg gjør det motsatte av ignorering - men heller fotfølger det andre individet som har valg Arsenal som sitt hjertebarn - til slutt skal nok vedkommende innerst inne ha et sterkt ønske om en bamseklem.. og da skal jeg reise på tur og spandere både øl og klem ☺️ Dog med @Ben Elfensom støttekontakt…..

Edited by Orakelet
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Orakelet said:

 

Jeg har ingen planer om å ignorere noen. Sakte men sikkert så skal alle pessimistene bli forsiktige optimister (kan til nød slå meg til ro med realister).

Fotball og Arsenal er så morsomt, spennende, trist, frustrerende, skummelt og lykkelig - at man simpelthen kan ikke la være.

Jeg vet nok ikke alt - tvert imot. Men jeg liker en litt mer optimistisk inngang på ting - og blir nok i overkant ivrig når ting males svartere enn natten.

Jeg tenker at jeg gjør det motsatte av ignorering - men heller fotfølger det andre individet som har valg Arsenal som sitt hjertebarn - til slutt skal nok vedkommende innerst inne ha et sterkt ønske om en bamseklem.. og da skal jeg reise på tur og spandere både øl og klem ☺️ Dog med @Ben Elfensom støttekontakt…..

Du kan ikke kalle deg selv bamse når du er knappe meter’n høy og fremmede kaller deg kjerring på Facebook? 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Ben Elfen said:

Jeg tenker du ligner mer et overdimensjonert hamster

Tydelig at det er din bror som er moderator og at du slipper unna med alt. Personangrep og karakteristikker…  skam deg.

men har ikke tid til detta - må inn i hjulet mitt.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Simbad said:

Hvis man skal tro ryktene, vil Palmeiras være mer mottakelige for et bud på Danilo i januar, og det er visstnok han som er sett på som den langsiktige løsningen. Både han og Sambi vil da kunne bytte på å spille #6 og venstre #8 etterhvert. Eventuelt som en 'double pivot'.

Og som Arteta sier i et intervju her:

 

"For me, (managing a big club) is about being consistent," the Arsenal manager said. "So when you try to bring an idea, you have a vision and you share that vision with the football club, then you take that direction and you go for it. And if you're not going to go for it, then do it with someone else, but try to do something you've committed to with everybody.

"Because when it starts to move in other directions, I think that brings all the time a lot of chaos, a lot of uncertainties and lack of clarity, and when that happens, normally everybody disperses and everything breaks away.

"We stick together, we believed in what we did and, hopefully, we can achieve (our goals)."

Ja, antageligvis har det vært prosesser rundt de sentrale midtbanespillerne også. Ikke umulig at både Danilo og Douglas Luiz kan være aktuelle om vi ser det på sikt. Med Parteys skadeutfordringer så er spørsmålet hvor lenge vi skal holde på han - kanskje tiden er inne for å cashe inn noe allerede neste sommer. 
 

Arteta og Edus filosofi støttes fullt ut fra min side. Det er lite som tyder på at det kan kjøpes suksess uten en ordentlig plan i bunn, der de som hentes inn passer i systemet. 
 

Forøvrig en artig feide som pågår. Kan ikke fokuset rettes mot kveldens motstander i stedet? 

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at Klubben i stor grad ønsker å få den rette spilleren til rett pris. Risikoen mot gevinsten med å vente til januar eller neste sommer med å hente Danilo/Luiz tipper jeg er noe de har veid opp og ned flere ganger… så ble det et hastverksprosjekt med Luiz nå pga skadene.

Det er så synd med Partey… han er den perfekte spiller i den posisjonen… håper de finner ut av hvordan de skal forebygge den skadeproblematikken han har.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, elx said:

 

 

Jeg svarer dere begge. Jeg velger å bare ignorere denne personen. De fleste diskusjonene han er med i går på at han vet _alltid_ best, og virker for meg som en svært usympatisk fyr. Orker ikke å diskutere med "knowitall". 

 

Så for min del er "feiden" ferdig.  

Du klarer selv ikke her å la være å komme med sleivspark. Jeg er for takhøyde og temperatur, men her krysses en grense. Forrige uke var du i munnhuggeri med sas2002. Pust med nesa og få ut frustrasjon på andre ting enn tastaturet. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Verminator5 said:

Du klarer selv ikke her å la være å komme med sleivspark. Jeg er for takhøyde og temperatur, men her krysses en grense. Forrige uke var du i munnhuggeri med sas2002. Pust med nesa og få ut frustrasjon på andre ting enn tastaturet. 

🤣

Link to comment
Share on other sites

Det er vel en grunn til at det er få som skriver på dette forum. Selv er jeg veldig forsiktig med hva jeg skriver og avslutter gjerne en setning med spørsmåltegn. Orker ikke å komme i en situasjon der man blir kalt det ene og det andre. Vi er i en situasjon der vi leder PL og spiller til tider fantastisk og jeg trur vi kan kjempe om tittelen?

Vi kan og skal være uenige men ikke begynn å hetse person. Det skremmer bare folk til å skrive her inne.

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, Gunners77 said:

Det er vel en grunn til at det er få som skriver på dette forum. Selv er jeg veldig forsiktig med hva jeg skriver og avslutter gjerne en setning med spørsmåltegn. Orker ikke å komme i en situasjon der man blir kalt det ene og det andre. Vi er i en situasjon der vi leder PL og spiller til tider fantastisk og jeg trur vi kan kjempe om tittelen?

Vi kan og skal være uenige men ikke begynn å hetse person. Det skremmer bare folk til å skrive her inne.

Jeg syns det er veldig synd at du føler du må være forsiktig. Jeg ønsker meg et forum med takhøyde og temperatur. Jeg er helt enig i det du skriver, selv om jeg ikke tror vi kommer til å kjempe om tittelen når vi går inn i april 2023. Jeg forventer topp 4 i år, og fortsatt positiv utvikling i spillet. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners77 said:

Det er vel en grunn til at det er få som skriver på dette forum. Selv er jeg veldig forsiktig med hva jeg skriver og avslutter gjerne en setning med spørsmåltegn. Orker ikke å komme i en situasjon der man blir kalt det ene og det andre. Vi er i en situasjon der vi leder PL og spiller til tider fantastisk og jeg trur vi kan kjempe om tittelen?

Vi kan og skal være uenige men ikke begynn å hetse person. Det skremmer bare folk til å skrive her inne.

Personlig syns jeg det er ganske stor takhøyde her og at debattantene her er stort sett tolerante for andres meninger. Sammenlign gjerne dette forumet med debattene på Arsenal Norways Facebook-side!

 

Jeg håper at du i framtiden skriver akkurat det du tenker om alt som har med Arsenal og fotball generelt å gjøre, men at vi alle klarer å unngå personangrep. Da blir dette forumet enda bedre.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
19 minutes ago, Tony said:

Ryktes at Arteta ønsker å hente Joao Felix i januar. Felix er misfornøyd med spillestilen til Atletico Madrid og at han har bare startet 4 kamper denne sesongen. 

Om det var opp til meg hadde jeg prioritert back-up til Xhaka, Partey og Gabriel. Men det ene utelukker jo ikke det andre.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...