Jump to content

2019.12.09 West Ham United (B)


Polljen

Recommended Posts

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Just now, Ben Elfen said:

Jeg vil nok gi samme svar

 

2 minutes ago, RP7 said:

Jeg gidder ikke se på AFTV. Bare søppel spør du meg

Hva forventer dere av en kanal som intervjuer fans etter kamp? Det gir ikke kvalitetsanalyser. AFTV er også mer enn bare post-match intervjuer. Jeg liker kanalen godt, selv om jeg forstår at den ikke appellerer til alle. 
 

Men i dag er vi alle glade, og det er faen så deilig 😁😁😁

Link to comment
Share on other sites

Spent på City-kampen nå. Det er fortsatt mye rot og vi spiller på oss ekstremt skumle brudd. Frykter hva Silva og KvB kan skape ut av de bruddene..

WH var dårlige i dag og er kanskje ingen målestokk. Samtidig er jeg fornøyd med at de ikke skaper noe som helst mot etablert forsvar i dag. Det var fremgang. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Verminator5 said:

Fan TV betyr ikke ubetinget støtte TV. Det er supportere der som sier det de mener. Det er mange frustrerte menn der, noen nyanserte og noen Tapapa’er. Akkurat som andre supportergrupper. 

Det er jeg også helt enig i, men de fleste vet at AFTV er der man finner den værste dritten, og det blir sendt ut til hele verden og sett av millioner, kontra vårt lille samfunn her. Jeg mener de skal intervjue alle spekter i fans massen, de positive, de nøytrale og de negative. I mange år har de negative fått regjere. 
Når det er sagt er flere av de negative(dedikerte) også fans som reiser rundt på majoriteten av kamper (både hjemme og borte) så de skal selvsagt få si si menig uten å bli kalt det ene og andre. Supportere er de nok mer enn de fleste (alle?) her inne. 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Verminator5 said:

Fan TV betyr ikke ubetinget støtte TV. Det er supportere der som sier det de mener. Det er mange frustrerte menn der, noen nyanserte og noen Tapapa’er. Akkurat som andre supportergrupper. 

Poenget bør uansett være å gi noe nyansert info. Det klarer de ikke

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Tangen said:

Min man of the match er Calum Chambers. Han bør være bankers i midtforsvaret fremover. 

Enig.

Bunnsolid i dag. Sokratis var også god.

Martinelli var også knall. Ikke alt han prøvde funket, men innsatsen hans er spot-on, og på 92 minutter så kom han hjem på egen banehalvdel og satt inn en takling og kjefta på Torreira og Guendouzi fordi de ikke var aggressive nok. Helt rått.

Edited by Stefanb
Link to comment
Share on other sites

De første 60 minuttene var fryktelige. Aldeles fryktelige. Og så, ut av intet, smeller det. 3 ganger. Og så dør kampen hen. Fotball er rart.

Hva skjer mot City? Vi kan få rundjuling. Men vi kan også ta en OGS og ta to helt uventede skalper på få dager. Hvem vet?! 

Mest gledelig i dag: Pepes og Martinellis offensive bidrag.

Mest negativt: Hele den offensive rekkens bidrag i det defensive. Helt fraværende. De gjør jammen sitt for at forsvaret skal se ut som klovner. Men det er kanskje en bevisst strategi; at de skal spare krefter til de avgjørende, offensive øyeblikkene?!

Nå håper jeg Ljungberg kjører videre med samme stamme. Leno (god i dag også). Chambers. Torreira. Øzil. Pepe. Auba. Martinelli. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners77 said:

Var elendig fram til målene. Er det så enkelt at det er mangel på selvtillit? Har dusten emery ødelagt hele laget?  Håper dette  snur nå.Var hvert fall en utrolig glede hos spillerne Men xhaka er forferdelig. 

Selvtillit betyr så uendelig mye i fotball. Med tillit så bruker man litt mindre tid, slår litt hardere i ballen, går for løp nr to eller tre i stedet for første og trygge bevegelse etc etc etc. Listen er uendelig av små detaljer som avgjør fotballkamper.

Nivåforskjellen  fra nr to i PL til sisteplass er mye mindre enn man skulle tro. Pool er pr nå verdens beste fotballag og er et stykke foran alle andre. En skade på Mané og VvD kan endre den maktbalansen rett og slett fordi laget mister   det lille ekstra som gjør at alle flyr. Slik har det vært for Arsenal. Frykten for tabber blir større enn troen på at man lykkes. Det blir stillestående, langsomt og nølende i alt som skjer. Dette er unge gutter og menn som blir stresset, tenker, får med seg misnøyen rundt klubben. De vet de kan uendelig mye bedre og samtidig så kommer tvilen snikende fordi de underpresterer kamp etter kamp. 

3 mål etter godt angrepsspill har vi ikke sett før denne sesongen. Midtbanespillere som fant rom og som klarte å sette opp medspillere i bevegelse var godt å se. Måtte det fortsette. 

WH spilte de siste 10-15 min reelt med 10 spillere da Antonio sto stille ute på vingen og alle bytter var gjort. Synd med skader, men i går kom det beleilig for oss. 

Link to comment
Share on other sites

Vi fikk en sårt etterlengtet seier i går kveld , som gir laget en pause fra all negativ kritikk.  For førte gang på lenge fikk vi vel en lagoppstilling som de aller fleste syntes var grei. Første omgang var ikke mye å skryte av. ikke innledningen på annen omgang heller  , men så kom det plutselig noen magiske minutter. Det var flere positive ting i går for laget og så får vi se hvordan de tar dette med seg videre. WHU sliter de også , men vi fikk en seier - på bortebane - og vi får la spillerne suge på karamellen noen dager. De trenger det etter en lang tid med mye kritikk.

Søndag venter City - dessverre - vil noen si. Nå har vi ikke klart å være i fokus hjemme mot Palace , Wolves og Brighton. Forhåpentligvis så kan det være sånn at laget nå våkner og går til kamp mot City. Så for at de  skal skjerpe seg så er det kanskje bra å møte City nå. Det betyr iallefall full skjerping i 90 minutter eller så blir vi spist levende.

 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Gunners68 said:

Vi fikk en sårt etterlengtet seier i går kveld , som gir laget en pause fra all negativ kritikk.  For førte gang på lenge fikk vi vel en lagoppstilling som de aller fleste syntes var grei. Første omgang var ikke mye å skryte av. ikke innledningen på annen omgang heller  , men så kom det plutselig noen magiske minutter. Det var flere positive ting i går for laget og så får vi se hvordan de tar dette med seg videre. WHU sliter de også , men vi fikk en seier - på bortebane - og vi får la spillerne suge på karamellen noen dager. De trenger det etter en lang tid med mye kritikk.

Søndag venter City - dessverre - vil noen si. Nå har vi ikke klart å være i fokus hjemme mot Palace , Wolves og Brighton. Forhåpentligvis så kan det være sånn at laget nå våkner og går til kamp mot City. Så for at de  skal skjerpe seg så er det kanskje bra å møte City nå. Det betyr iallefall full skjerping i 90 minutter eller så blir vi spist levende.

 

Gir vi 100% og får med oss et decent resultat så skal man være fornøyd. Hvis vi skal spille oss ut bakfra fra Leno så er jeg redd Sokratis kommer til å gi meg fullstendig hjerteproblemer mot City. Mannen er fullstendig udugelig med bena og lager problemer konstant. Chambers er vår mest trygge for tiden. Han gjør ting enkelt. Slår langt når han må. 

Edited by sas2002
Link to comment
Share on other sites

Mustafi , Sokratis og Luiz sliter når vi skal spille oss ut bakfra sas2002. Det som forundrer meg er hvorfor Emery fortsatte med dette til slutt. Det skulle ha vært avskaffet for lenge siden. 

Nå må iallefall Ljungberg få avskaffet dette en gang for alle for vi får bare problemer hvis dette fortsetter. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, sas2002 said:

Gir vi 100% og får med oss et decent resultat så skal man være fornøyd. Hvis vi skal spille oss ut bakfra fra Leno så er jeg redd Sokratis kommer til å gi meg fullstendig hjerteproblemer mot City. Mannen er fullstendig udugelig med bena og lager problemer konstant. Chambers er vår mest trygge for tiden. Han gjør ting enkelt. Slår langt når han må. 

Det er godt mulig at Chambers er vår mest "trygge" forsvarer pr dato, men det sier i så fall mer om hvilken svakhet vi har i den bakre lagdel enn om hvor "god" Chambers er. 

I en annen tråd som diskuteres nå så blir det nevnt at det er midtbanen som må ta mye av skylden for hvor dårlige laget har vært denne høsten. Jeg er langt på vei enig i at det er klare svakheter i vår midtre lagdel og at våre forsvarere av den grunn har fått vanskelige arbeidsvilkår, men svakheten i Arsenal anno 2019 ligger i lagets defensive kapasitet og vilje som helhet. 

Midtforsvaret har et for svakt spillermateriell, det samme gjelder den defensive midtbanen og i tillegg så det vært store mangler på defensiv taktikk fra sidelinjen (noe som har vært en problem i alt for mange år) . 

På kort sikt så er det på det taktiske området laget kan gjøre forbedringer, på lengre sikt så må mye av det defensive spillermateriellet skiftes ut. 

Selv om Arsenal langt i fra imponerte meg i går (defensivt), så virket det som at Freddie har gjort visse endringer. For en gangs skyld så var det Torreira og ikke Xhaka som hadde det defensive hovedansvaret på midtbanen. 

Link to comment
Share on other sites

Nå som vi har fått en etterlengtet seier er det viktig at det ikke blir for store endringer i laget fremover. Spillerne må få spilt på seg mer selvtillit i klare roller og for store endringer kan føre til at selvtilliten forsvinner igjen. Jeg tror veldig få har troa på seier mot City, men de fleste håper nok at vi klarer å fremstå som et lag som kjemper for hverandre i den kampen. 

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, Simbad said:

Nå som vi har fått en etterlengtet seier er det viktig at det ikke blir for store endringer i laget fremover. Spillerne må få spilt på seg mer selvtillit i klare roller og for store endringer kan føre til at selvtilliten forsvinner igjen. Jeg tror veldig få har troa på seier mot City, men de fleste håper nok at vi klarer å fremstå som et lag som kjemper for hverandre i den kampen. 

Med et lag som kjemper - så hjelper det bare med det. Vi har gitt oss for lett i mange kamper , men det er jo det som skjer med et lag uten den berømte selvtilliten. 

Tror også det må få sette seg en ellver. De må slutte å rokere på laget hele tiden.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...