Jump to content

2019.12.09 West Ham United (B)


Polljen

Recommended Posts

West Ham United    crest   West Ham United    v    Arsenal arsenal.png?2016-2017    
Mandag 9. desember 2019, kl 21:00, London Stadium
Premier League, 16. serierunde 
Kampen vises direkte på TV2 Sport Premium / Sumo

Utilgjengelige spillere: Ceballos er den eneste som "offisielt" er utilgjengelig, men jeg mener å ha hørt rykter om at også Holding har slitt litt med småskader.

Når vi møter West Ham så er det nok en kamp mot ett av lagene langt nede på tabellen, og dette er lag som vi denne høsten har tapt mange poeng mot. Hammers ligger på en 16. plass med en seier og fire tap på sine siste fem i PL. Arsenal er ikke så mye bedre med tre uavgjorte og to tap på sine siste fem, noe som har ført laget ned på en tiende plass på tabellen.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 169
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tror dette er siste sjanse for Ljungberg. Laget må vise mye mer enn de har gjort i de to første kampene. 

Norwich var i perioder bra. Brighton var en skandale i første omgang. Litt bedre i andre omgang, men vi slipper alle lag til uendelig med sjanser og da må det gå galt. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig for styret i Arsenal å ikke ha en plan når de velger å sparke manageren. Denne klubben er så skakkjørt fra toppen at jeg tror det vil ta mange år å snu det. Det må ryddes og endres fra topp til bunn. 

Ang West Ham og kveldskamp mandag kveld så har jeg ingen forhåpninger om poeng dessverre. 

Link to comment
Share on other sites

Ja , vi er inne i en veldig dyp mørk dal for øyeblikket. Hvem som helst kan slå oss. Det er ingen som frykter oss på Emirates lenger. Wenger / Gazidis regimet fikk holde på  alt for lenge. Det var de som hadde ansvaret , da nedturen begynte. 

Emery fikk ikke til sitt prosjekt og det eksisterer ingen vinner kultur i laget. Det produktet Emery forlot var helt forferdelig.

Ledelsen har sovnet fullstendig fra sitt ansvar. Dette kan enda med katastrofe for Arsenal om ikke det skjer noe nå.

Jeg tror WHU vil benytte seg av vår situasjon og kjempe seg til en seier over oss i morgen. Mot City , som slikker sine sår , får vi vel heller ikke poeng. Everton borte blir nok et tap. Kan ikke se at Ljungberg er den rette. Det må skje noe veldig fort med å få inn den rette manageren ,  for vi er snart et Championship lag. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, RP7 said:

Tror dette er siste sjanse for Ljungberg. Laget må vise mye mer enn de har gjort i de to første kampene. 

Norwich var i perioder bra. Brighton var en skandale i første omgang. Litt bedre i andre omgang, men vi slipper alle lag til uendelig med sjanser og da må det gå galt. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig for styret i Arsenal å ikke ha en plan når de velger å sparke manageren. Denne klubben er så skakkjørt fra toppen at jeg tror det vil ta mange år å snu det. Det må ryddes og endres fra topp til bunn. 

Ang West Ham og kveldskamp mandag kveld så har jeg ingen forhåpninger om poeng dessverre. 

Jeg klarer faktisk å være litt optimistisk til denne kampen. Jeg skjønte ikke noe av startoppsettet til FJ, men likte bedre måten laget spilte i andre. Jeg ønsker fortsatt Torreira som anker og Pepe bare må starte. Auba starter forhåpentligvis aldri på høyrekant igjen.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Tapapa said:

Egentlig kan Lacca vrakes, Auba på topp og Martinelli inn på venstre. 

Enig i det her. Pepe gjorde en stor forskjell i 2 omgang mot Brighton og må spille.  problemet blir forsvaret nok en gang. Håper jeg slipper å se Luiz i morgen.

Link to comment
Share on other sites

@Tapapa Jeg er enig med deg når det gjelder bruken av Torreira, problemet er vel at han knapt noen gang har blitt brukt som et defensivt anker. Av de to på midtbanen så er Torreira som regel den mest offensive av de to på midtbanen. Jeg likte virkelig den Torreira vi fikk se i deler av den foregående sesongen da han levde opp til kallnavnet "jordfreser", så langt denne sesongen (når han har fått spilletid) så er jeg ikke like imponert dessverre. Jeg håper virkelig at vi snart får se "jordfresen" i aksjon igjen .

Link to comment
Share on other sites

Jeg så Torreira på høyde med  første spissen vår flere ganger sist kamp også. Så nei Ljungberg har heller ingen strategi for bruken av han. Om Torreira skal spille DM (som jeg mener er hans beste posisjon), skal han aldri være øverst eller nest øverst i banen på laget når motstanderen har ballen.

Enten så er ikke Torreira disiplinert og bare gjør som han vil, ellers så er det en bevisst bruk av han. Både under emery og Ljungberg har dette nå skjedd

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Marius- said:

 

Enten så er ikke Torreira disiplinert og bare gjør som han vil, ellers så er det en bevisst bruk av han. Både under emery og Ljungberg har dette nå skjedd

Dette har vært en bevisst bruk av Torreira. Under Emery så var Xhaka den som skulle dekke DM-rollen, koste hva det koste ville. Under Freddie så startet det også slik i kamp nr 2, så "feilen" for dette ligger ikke hos Torreira.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, sas2002 said:

Bra lag. Luiz vraka. Nå får vi se om det er gutter eller menn. Tviler på det siste. 

Vraket eller at man rotere litt nå siden kampen kommer tett? 

Laget ser bra ut det, men jeg er spent på om Torreira av en eller annen uforståelig grunn spiller som 10er.

Link to comment
Share on other sites

Samme var det med Saka: Ljungberg: Saka er bedre enn Pepe, neste kamp ikke i troppen. Han vet ikke hva han vil, mannen har vært der hele sesongen også. 
 

Men uansett er det noe nytt. Det er ett forsøk. Den midtbanen har jeg lite tro på, men offensivt er det nok det beste vi kan. Bak er det Ok. 

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...