Jump to content

Granit Xhaka


Ulfagrafr

Recommended Posts

  • Replies 250
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

5 minutes ago, Bekkern said:

Fy faen for noen kuler Xhaka slår, meget høy klasse på det han har levert i kveld..

Den siste han hadde til å nesten drepe Frankrike var helt hinsides..

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, elx said:

Kan han spille som han spiller for Sveits for oss så vil jeg ha han videre.

Da er vi helt avhengige av at folk gidder å løpe i rom. Håper Auba og co kan lære litt.. sveitserne løper mer på 10 minutter enn vi gjør framme på en halv sesong. 

Link to comment
Share on other sites

De samme folkene som mener han ikke er god nok sier det motsatt når han har en god kamp.

Han har vært ganske dårlig i de andre kampene for Sveits. Vi vet jo at toppnivået hans er høyt, men at det store problemet hans er at han plutselig driter seg totalt ut.

Dette er for meg så jævlig tellende. Og det er verdt å påpeke at han la på den statistikken til 9 når sesongen var omme.

Link to comment
Share on other sites

Han var vår desidert beste hele 2021. Midtbanen ser ut som ett helvete når han ikke er der å stabiliserer, ja han har en tabbe i seg men det positive veier opp for det negative til de grader. 

Hvem faen skal erstatte ham? Hvem vil til vår klubb av høyere klasse? 

Ruben neves? Griner om det er en eventuell erstatter. De er like bare at han er en ræva duellspiller. 

Vi er ikke særlig attraktive p.d.d. En klubb uten retning sett utenfra, håper jeg tar feil. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Stefanb said:

De samme folkene som mener han ikke er god nok sier det motsatt når han har en god kamp.

Han har vært ganske dårlig i de andre kampene for Sveits. Vi vet jo at toppnivået hans er høyt, men at det store problemet hans er at han plutselig driter seg totalt ut.

Dette er for meg så jævlig tellende. Og det er verdt å påpeke at han la på den statistikken til 9 når sesongen var omme.

Enig. Det at Xhaka var vår beste midtbanespiller denne sesongen skylder jeg på at Partey hadde en noe skuffende førstesesong. Likevel har Partey i glimt vist at toppnivået og bunnivået hans er høyere enn Xhakas. Jeg har troa på at Partey kommer til å være en av ligaens beste midtbanespillere kommende sesong. Uten Xhaka ved siden av seg. 

Toppnivået til Xhaka er ok det, men han viser det ikke ofte nok. Og bunnivået hans er totalt ræva. Det er veldig kort vei fra å styre spillet til en gigatabbe som fører til stor sjanse i mot. De 9 gangene det førte til mål i mot, er bare noen av de tabbene han har. De tabbene som ikke førte til mål, men 'kun' en sjanse er ikke ført opp på statistikken.

Det er en grunn til at kun et italiensk lag (fra en liga hvor midtbanespillerne får enormt mye mer tid med ballen) virker å være interessert i ham. 

Link to comment
Share on other sites

Artetas viktigste oppgave blir å erstatte Xhakas lederegenskaper. Luiz og Xhaka er store personligheter i garderoben, og begge har positiv påvirkning på de yngre spillerne. Vi har tidligere forsøkt "Project Youth", uten hell. Laget er avhengig av krigere og ledere for å lykkes. 

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Verminator5 said:

Artetas viktigste oppgave blir å erstatte Xhakas lederegenskaper. Luiz og Xhaka er store personligheter i garderoben, og begge har positiv påvirkning på de yngre spillerne. Vi har tidligere forsøkt "Project Youth", uten hell. Laget er avhengig av krigere og ledere for å lykkes. 

Det viktigste grepet Arteta gjør er ikke kjøpene i seg selv men typene han får inn. Ben White er en ledertype selv om prisen er riv ruskene galt. Xhaxa trur jeg kommer til å blomstre i Roma, tempoet er lavere og mer fokus på det taktiske. Blir jeg å savne fyren så er svaret nei!. Ben White er god med ballen så han er vel tenkt i en 3 backs linje som høyre stopper.

Vi trenger en makker inn til Partey det er pri 1. Hvem som kommer inn avhenger av Edu sin jobb nå i sommer. VI har en drøss av spillere vi må blitt kvitt først. Redd Edu ikke makter denne jobben men vi får se.

Vi er snart i juli.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Gunners68 said:

Nå ryktes det at Juventus også vil ha Xhaka etter flere bra kamper i EM. Hvis han vil forlate oss så er det bra at flere er interessert for å få opp prisen.

Jeg vil fortsatt beholde Xhaka. Han var jevnt over bedre enn alles yndling, Partey. 

For ordens skyld så tror jeg at Partey får en kjempesesong. 

Link to comment
Share on other sites

Xhaka har utvilsomt spilt seg opp. Etter fadesen mot Palace , hvor mange så Arsenal karrieren var over , så har han kjempet seg tilbake. Han hadde en bedre sesong en Partey , som jeg også tror kommer sterkere tilbake.

Men , han trenger et lite øyeblikk og han rykker tilbake til start. Atter en hjerneblødning. Jeg tror at vi skal være i stand til å finne en som er bedre en Xhaka. Jeg håper Arsenal og Arteta styrker laget på flere plasser før sesong start. 

Det var nok av nedturer sist sesong og Arteta vet at han må sette sitt preg på laget. Han må levere denne sesongen og det må nye krefter til på noen plasser for å nå det målet. En bedre midtbane spiller en Xhaka tror jeg er viktig for å heve oss.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
20 minutes ago, Tony said:

Here we go again. Hva tenker dere om dette? Har Kroenke stengt pengekrana etter megaboten han har fått.

20210730_131604.jpg

Tror ikke det er noe samsvar der. Prisene som ryktene gikk på var alt for lave i forhold til verdien på en meget god Granit Xhaka. 
håper vi beholder ham

Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, Tony said:

Here we go again. Hva tenker dere om dette? Har Kroenke stengt pengekrana etter megaboten han har fått.

20210730_131604.jpg

Xhaka var vår klart beste sentrale midtbanespiller i fjor. Flott om han forlenger.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tony said:

Here we go again. Hva tenker dere om dette? Har Kroenke stengt pengekrana etter megaboten han har fått.

20210730_131604.jpg

Jeg tror det evt er en smart taktikk å signere ny kontrakt så vi kan få mer for ham neste sesong. 

Link to comment
Share on other sites

Xhaka er en jeg gjerne hadde sett signerte for Roma. Bruk pengene på en som er bedre en han. Xhaka skal ha det at han hadde en del bra kamper for oss sist sesong . Han gjorde det også brukbart i EM - når han spilte. Men , det finnes spillere som er raskere og som har bedre kvaliteter en Xhaka.

Det er det som skiller oss fra klubbene over oss. Våre spillere er alt for variable i prestasjonene. Det er en av grunnene til at vi ikke er noe topp 4 lag.

Skal være glad den dagen vi er kvitt de som var med å tape 2 - 10 for Bayern. Vi holdt for lenge på de spillerne og derfor har vi som lag falt i sammen.  Vi kan ikke bare skylde på managerne våre . Spillerne har et ansvar for sine prestasjoner de også. Xhaka er en av de som etter mitt syn ikke er god nok til å løfte oss oppover. Han har i noen kamper gått foran og ledet an - han skal ha det , men det har vært nok av de kampene hvor han ikke har gjort det. 

Skal vi være et middelmådig la så gi Xhaka en 5 års kontrakt. Har klubben ambisjoner så selg Xhaka og finn en bedre spiller.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...