Jump to content

Granit Xhaka


Ulfagrafr

Recommended Posts

  • Replies 250
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

14 minutes ago, Ben Elfen said:

Han kunne vel for eksempel truffet ballen? 
 

Eller forstyrret Jota nok, men med såpass lite kontakt at det ikke kunne blitt blåst på, at han ville fått problemer med å kontrollere nedtaket sitt. Ballen trilla tross alt inn til Ramsdale, med en av stopperne(husker ikke hvem) rett ved. 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Simbad said:

Eller forstyrret Jota nok, men med såpass lite kontakt at det ikke kunne blitt blåst på, at han ville fått problemer med å kontrollere nedtaket sitt. Ballen trilla tross alt inn til Ramsdale, med en av stopperne(husker ikke hvem) rett ved. 

Se på vinkelen Jota kommer inn. Du krever det umulige av Xhaka. Jota kommer i alt for stor fart.

 

Er det så vanskelig å innse at den virkelige synderen heter Tierney?

 

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Tapapa said:

Det hadde vært det aller beste. Poenget består, det er primært Tierneys feil at han setter Xhaka i en håpløs situasjon.

Jeg er uenig. Tierney har pushet opp fordi det er hans jobb. Gabriel er den som er totalt ute av posisjon. Hva han gjør langt oppe på Pools halvdel vites ikke. Jeg vil si det da er Xhaka sin jobb å dekke opp rommet som blir etterlatt. Ser du på posisjonen til spillerne når ballen blir slått i bakrom er White og Xhaka våre to bakerste, men de ligger ikke på linje. Xhaka blir fraløpt/følger ikke med på løpet til Jota og White opphever en eventuell offside. Det er kommunikasjonsfeil og tellefeil og det er faktisk Gabriel som er den største synderen her, ikke Tierney. Likevel har Xhaka null kontroll på situasjonen og følger ikke med på at Jota er på vei inn bak ham, selv om han ser på ham flere ganger. 

Situasjonen kommer etter angrepet vårt der Nketiah trer Saka fint igjennom, men Pool får tak i ballen og resten kjenner vi til. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Tapapa said:

Se på vinkelen Jota kommer inn. Du krever det umulige av Xhaka. Jota kommer i alt for stor fart.

 

Er det så vanskelig å innse at den virkelige synderen heter Tierney?

 

Og da(I så stor fart som du nevner) burde det være enda vanskeligere for ham å kontrollere ballen. Hadde Xhaka gjort samme sparket mot ballen, men bommet på Jota hadde han forstyrret ham nok til at han ikke ville klart å kontrollere ballen. Han er ikke på vei rett mot mål, men i rommet der White ville kunne stoppet ham, eventuelt hadde han miskontrollert ballen såpass mye at Ramsdale kunne plukket den. 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Tapapa said:

@Marius-, jeg venter fortsatt svar. 

Som nevnt, kunne han helst tatt ballen. Eller to forsøkt presse jota uten å sparke han ned. Men du syntes det var greit han først gløtta over skulderen, for så å slenge ut benet på måfå? Det i starten av en tydeligvis viktig (for gutta) bortekamp. 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Simbad said:

Kilde? 

Mange medier som melder det , blant annet

https://theathletic.com/3079669/2022/01/19/fa-looking-into-yellow-card-shown-to-arsenal-player-over-suspicious-betting-patterns/

står ikke noe om spiller eller episoder. Men følger endel folk tett på Arsenal på Instagram. Skal dreie seg omg det gule kortet han fikk for drøying av tid mot Leeds når vi ledet 4-1. Skal ærlig innrømme at det ser veldig suspekt ut

Edited by Rosicky07
Link to comment
Share on other sites

Just now, Rosicky07 said:

Mange medier som melder det , blant annet https://theathletic.com/3075920/2022/01/19/two-round-2022-nfl-mock-draft-dane-bruglers-mock-2-0-has-a-new-no-1-pick-and-more-surprises/

 

står ikke noe om spiller eller episoder. Men følger endel folk tett på Arsenal på Instagram. Skal dreie seg omg det gule kortet han fikk for drøying av tid mot Leeds når vi ledet 4-1. Skal ærlig innrømme at det ser veldig suspekt ut

At Xhaka skal være under etterforskning høres rart ut. Han slapp unna gult kort for stemplinga av Raphinha tidligere i kampen. Høres usannsynlig ut spør du meg. 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Rosicky07 said:

Får håpe det ikke er noe hold i det for Hans del, slikt er jo blitt slått knallhardt ned på med flere års utestengelser tidligere.

Har sett litt mer på klippet som ifølge ryktene(altså ikke bekreftet) skal være situasjonen. Synes ikke det ser så suspekt ut som andre mener. Ja, han bruker lang tid, men det gjør de fleste lag når de leder og får frispark på egen banehalvdel. De to spillerne som kommer i møte blir begge fulgt av Leedsspillere og det ville vært risikabelt å spille til de. Han kunne snudd seg og spilt tilbake til Gabriel eller Ramsdale, men sekunder før dommeren blåser for å gi det gule kortet endrer han stilling og ser ut til å skulle slå ballen langt. 

I mine øyne er Xhaka uskyldig til det motsatte er bevist her. Han er til tider ekstremt hodeløs, men har mine tvil i at disse ryktene stemmer. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
2 hours ago, Tapapa said:

Jeg måtte lese litt rundt angående det de snakker om der. Det er visst veldig få gode studier på disse 'keramiske' klesplaggene og produkter, og resultatene er veldig blandet. Noen få av dem viser mulig effekt på restitusjon, men det er få deltakere i studiene og det er uvisst om det kan være andre faktorer som spiller inn. Med tanke på at Xhaka har vist seg å være en antivaxxer, forundrer det meg ikke at han er med på 'tvilsom' forskning. 

Under Armour skal visstnok være veldig lite åpne med 'forskningen' de selv driver på med av produktene sine. De har også måtte trekke tilbake reklame tidligere for misvisende utsagn. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

On 2/3/2022 at 2:42 PM, Soul said:

Since his debut season with Arsenal in 2016-17, no Premier League player has been sent off more times in all competitions than Granit Xhaka (5). Orders.

FJAh_d8X0AAcQLS.jpeg

Kan det stemme, Viera blei vel utvist 8 ganger i sin Arsenal karriere. Eller gjelder det i perioden 2016 og frem til i dag?

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, pires said:

Kan det stemme, Viera blei vel utvist 8 ganger i sin Arsenal karriere. Eller gjelder det i perioden 2016 og frem til i dag?

Det står siden 2016/2017-sesongen.

Jonjo Shelvey er blitt sendt av banen 6 ganger i Premier League og 1 gang i Championship totalt ser jeg. 5 direkte røde og 2 ganger for to gule. 5 ganger(4 ganger i PL og 1 gang i Championship) siden 2016-sesongen. Så Shelvey og Xhaka har like mange røde kort siden Xhaka ble Arsenalspiller. 

Arteta fikk forresten 5 røde kort i alle turneringer som PL-spiller han også(3 i PL for Everton og 1 i CL og 1 i PL for oss). 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
3 hours ago, Tapapa said:

For meg så er Xhaka lagets de facto kaptein.

 

Screenshot_20220808_191151_com.facebook.katana.jpg

Man kan si mye om Xhaka. 

Men det han gjorde med kapteins båndet og ikke minst drakten, gjør at han aldri burde fått spm om å blitt kaptein igjen. 

Grei spiller, og alt det der. Men sånn gjør man bare ikke.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
1 hour ago, Tapapa said:

Vi skulle aldri ha solgt ham.

FB_IMG_1707493311080.jpg

Xhaka er klasse, men største problemet hans er tempo. Bundesliga er en betydelig tregere liga som passer Granit ekstremt godt i den forstand. Det jeg syntes er utrolig kjipt, er at vi solgte han når han endelig virkelig fant sin plass i laget forrige sesong etter flere sesonger hvor det var litt rykk og napp og laget ikke var stabilt. Han har fortsatt mange gode år igjen på fotballbanen og er en leder i tillegg til at han har en vanvittig utholdenhet og skadehistorikk.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...