Jump to content

Granit Xhaka


Ulfagrafr

Recommended Posts

13 hours ago, Tony said:

Hvis ikke det blir til å vise fingeren til oss sjøl hvis han blir værende til etter 31. august. 

Jeg er enig i at vi trenger en oppgradering på midtbanen. Er løsningen da å selge forrige sesongs beste midtbanespiller? Tja. Slik jeg ser det, bør vi anskaffe en ny spiller som hever laget. Deretter bør vi selge den dårligste midtbanespilleren. Slik bygger man en bedre tropp.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 250
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

22 minutes ago, sas2002 said:

Xhaxa forlenget sin kontrakt til 2024 sies gode kilder.

Selv om mange på forumet er uenige med meg, synes jeg det er en veldig god nyhet. 
jeg mener Xhaka er god nok for Arsenal, en topp4 klubb eller for en serievinner. 

Link to comment
Share on other sites

45 minutes ago, Ben Elfen said:

Selv om mange på forumet er uenige med meg, synes jeg det er en veldig god nyhet. 
jeg mener Xhaka er god nok for Arsenal, en topp4 klubb eller for en serievinner. 

Du har rett. Nå så jeg lite på EM-kampene, men Xhaka var utvilsomt blant de bedre sentrale midtbanespillere i turneringen. Det var synd for Sveits at han var utestengt mot Spania. 

Link to comment
Share on other sites

Hvis Xhaka hadde vært så god som det beskrives over her , så er det merkelig at ingen er frempå for å kjøpe ham. Ikke en forespørsel fra PL har det vært. Han spilte absolutt bra for Sveits i EM , men fortsatt så er ingen interessert i å kjøpe ham.  

Han er kjent for sine varierende kamper for oss , sine hjerneblødninger som kommer ut av intet , og derfor er det ingen interesse. 

Signeres denne kontrakten så får vi be til høyere makter om stigende prestasjoner fra Xhaka , hvis ikke så har vi nok en mann som har flere år på høy lønn hos oss som vi ikke blir kvitt.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Gunners68 said:

Hvis Xhaka hadde vært så god som det beskrives over her , så er det merkelig at ingen er frempå for å kjøpe ham. Ikke en forespørsel fra PL har det vært. Han spilte absolutt bra for Sveits i EM , men fortsatt så er ingen interessert i å kjøpe ham.  

Han er kjent for sine varierende kamper for oss , sine hjerneblødninger som kommer ut av intet , og derfor er det ingen interesse. 

Signeres denne kontrakten så får vi be til høyere makter om stigende prestasjoner fra Xhaka , hvis ikke så har vi nok en mann som har flere år på høy lønn hos oss som vi ikke blir kvitt.

Det kan komme av Corona og klubber sitt begrensede økonomiske muskler. Dette gjelder tydeligvis alle klubber uten Arsenal 

Link to comment
Share on other sites

Xhaxa er ikke god nok for en klubb hvis vi skal oppover mot en topp 4 plassering , men det er ikke hans feil at de han konkurrrerer med er enda svakere i troppen til Arsenal FC. Ville han spilt i 11vern til Chelsea, Manu , liverpool, Leicester er jo tross alt de man må konkurrere mot.

 

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, sas2002 said:

Xhaxa er ikke god nok for en klubb hvis vi skal oppover mot en topp 4 plassering , men det er ikke hans feil at de han konkurrrerer med er enda svakere i troppen til Arsenal FC. Ville han spilt i 11vern til Chelsea, Manu , liverpool, Leicester er jo tross alt de man må konkurrere mot.

 

Jeg tror han hadde passet godt inn i Wijnaldum-rollen på Pools lag. Han er soleklart god nok for Leicester og slik Chelsea spiller så hadde han nok også passet. Imidlertid tror jeg ikke han hadde passet inn hos United eller City. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Han var totalt sett vår beste på midtbanen siste sesong. For noen uker siden var han på vei til Roma. Den overgangen ble det ikke noe av. Ingen har prøvd å signere vår beste mann etterpå. Nå har han fått 4 nye år hos Arsenal, lønns forhøyelse,  og setter en standard på vår midtbane i de  neste 4 årene.  Nå ser vi at Bellerin  vil vekk. Dessverre ingen som kommer med bud. Han får vel 4 nye år han også. Ikke rart det går nedover med klubben. 

 

Link to comment
Share on other sites

Hvis man skal tro ryktene (noe som selvsagt ikke er bekreftet/kan sees på som noen absolutt sannhet) så ønsker både Bellerin, Auba og Laca seg vekk. Hvis dette stemmer er jeg glad for at vi beholder de som faktisk ønsker å spille for oss. Selv om Xhaka er en spiller med store begrensninger, så gir han i det minste det han kan.

Av de tre nevnte spillerne som ønsker seg vekk, klarer jeg ikke å se at Laca skal være en av dem, iallefall ikke hvis man ser på innsats alene. Han jobber som regel knallhardt.

Skal vi klare å endre mentaliteten i klubben helt, så vil jeg heller ha mediokre spillere som spiller med hjertet utenpå drakta og som ønsker å spille for klubben enn spillere som på sitt beste er bedre, men som ikke gir alt.

Vi har en ung kjerne i laget vi må bygge rundt. Aller helst skulle jeg sett Arteta satse hundre prosent på de unge, men uansett må vi innse at vi ikke er et topplag om dagen og at det vil ta tid før vi begynner å nærme oss de beste lagene. Det at vi nå virker å handle utelukkende U24-spillere med en profil som kan passe den spillestilen Arteta prøver å oppnå ser jeg på som positivt, men det vil også være krevende. Vi kommer mest sannsynlig til å være ustabile også denne sesongen. Likevel, klarer vi å unngå en like dårlig første halvdel av sesongen som i fjor, samt en minst like god andre halvdel har jeg tro på at vi kan klare en topp 6-plassering. Vi trenger dog at vi blir mer 'ruthless' i begge 16-metersboksene enn vi var mot Brentford. 

Forhåpentligvis klarer vi å få inn minst en spiller til(helst tre) før sommervinduet stenger.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
2 hours ago, Tapapa said:

Xhaka har testet positivt for Covid han også. Kanskje det kan forklare hans svake spill. 

Hva er det med Arsenal og Covid? Halve laget we tydeligvis smittet. Er våre gutter en gjeng med anti-vaxere? 

Man kan begynne å lure. Arteta har jo langt på vei 'bekreftet' at det finnes noen i troppen som kan være det og kritisert dem anonymt. 

Men jeg tror likevel at vi skal være litt forsiktige med å insinuere at alle i troppen som blir smittet er antivaxxere.

For det første kan man bli smittet av deltavarianten selv om man er fullvaksinert(selvsagt er sannsynligheten mindre enn om man er uvaksinert).

For det andre, flere av de har barn som ikke er vaksinert enda og bor man da sammen med de øker sannsynligheten igjen.

I tillegg skal det ikke mer til enn at én spiller er uvaksinert og/eller uforsiktig før det sprer seg.

Link to comment
Share on other sites

hmm, er litt overrasket hvis det er slik at Premier League aksepterer at folk ikke vil la seg vaksinere. Det burde være et vilkår for i det hele tatt kunne bli registrert som spilleklar, eller hur? Man kan bli smittet selv om man er fullvaksinert, men risikoen er 10-30% sammenliknet med om man er uvaksinert, og ergo er risikoen for å smitte andre tilsvarende mye mindre. I tillegg er risikoen for sykdom mye mindre, og man vil sannsynligvis være raskere tilbake på laget.

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, piscator said:

hmm, er litt overrasket hvis det er slik at Premier League aksepterer at folk ikke vil la seg vaksinere. Det burde være et vilkår for i det hele tatt kunne bli registrert som spilleklar, eller hur? Man kan bli smittet selv om man er fullvaksinert, men risikoen er 10-30% sammenliknet med om man er uvaksinert, og ergo er risikoen for å smitte andre tilsvarende mye mindre. I tillegg er risikoen for sykdom mye mindre, og man vil sannsynligvis være raskere tilbake på laget.

Jeg forstår hva du tenker. Kan en arbeidsgiver pålegge sine ansatte å ta vaksine? Det høres noe ulovlig ut.  

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Verminator5 said:

Jeg forstår hva du tenker. Kan en arbeidsgiver pålegge sine ansatte å ta vaksine? Det høres noe ulovlig ut.  

interessant juridisk problemstilling i disse dager. Mulig arbeidsgiver ikke kan si opp folk som ikke vil la seg vaksinere, men jeg er rimelig sikker på at arbeidsgiver kan suspendere folk som er smittefarlige, for å hindre smitte til kolleger. De fleste av oss blir vel bedt om å holde oss hjemme hvis vi blir forkjølet for eksempel. Ikke fordi vi ikke er i stand til å jobbe, men fordi vi ikke skal smitte kollegene. Og siden corona er mye mer smittsomt enn forkjølelse sier det seg selv at folk som har overrisiko for å smitte andre ikke burde gå på jobb. Det høres jo fint ut med frivillighet for ikke å skape dårlig stemning, men spørsmål er om det er godt nok når det gjelder corona...?

Link to comment
Share on other sites

Folk har sikkert forskjellige meninger om dette, men personlig mener jeg at de som ikke vaksinerer seg er en gjeng med egoistiske idioter. 

Noen kan sikkert ikke ta vaksinen grunnet helsemessige årsaker. Jeg inkluderer ikke disse i utsagnet over. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tapapa said:

Folk har sikkert forskjellige meninger om dette, men personlig mener jeg at de som ikke vaksinerer seg er en gjeng med egoistiske idioter. 

Noen kan sikkert ikke ta vaksinen grunnet helsemessige årsaker. Jeg inkluderer ikke disse i utsagnet over. 

Amen!

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...