Jump to content

Granit Xhaka


Ulfagrafr

Recommended Posts

  • Replies 250
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 4 weeks later...

Det var ikke ankelen som det kunne se ut som under kampen. Men et leddbånd i kneet. Usikker på om det er helt avrevet eller bare delvis. Forhåpentligvis er det medisinske teamet vårt nå (i forhold til tidligere hvor skadefravær gjerne ble veldig mye lenger enn ventet) bedre på å sette diagnose og prognose for når han er tilbake (noe jeg selv synes å se tendenser til). 

Link to comment
Share on other sites

48 minutes ago, Oh-To-Be-A-Gooner said:

Fuck. Xhaka og Partey er vår beste midtbane duo. Vi er betydelig svekket fremover.

Var da veldig fort du endret fra å ikke ville ha Xhaka fra start(mot Tottene) til at han plutselig er vår nest beste midtbanespiller. 

Xhaka har sine kvaliteter, men han har også sine utfordringer. Sambi har virket veldig stødig for oss så langt, Niles er et annet alternativ. Et tredje alternativ er å spille med MØ8 og ESR med Partey i en treer og slippe løs Pepe på en av kantene. Vi er noe svekket, men absolutt ikke betydelig. 

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at Guendouzi er i trøbbel etter å ha havnet i klinsj med en lagkamerat etter tap. Man kan si mye om Guendouzi, men de fleste er nok enige i at han har en enorm vinnervilje. 

 

Kanskje det nå er på tide å hente han hjem igjen? Skjer neppe, det er bare en tanke. 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Tapapa said:

Jeg ser at Guendouzi er i trøbbel etter å ha havnet i klinsj med en lagkamerat etter tap. Man kan si mye om Guendouzi, men de fleste er nok enige i at han har en enorm vinnervilje. 

 

Kanskje det nå er på tide å hente han hjem igjen? Skjer neppe, det er bare en tanke. 

Vi trenger absolutt folk med vinnervilje. Men , det er greit når det er tilstede et snev av folkeskikk også. Vet ikke om vi trenger en som skal krangle med både medspillere og manager.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Simbad said:

Var da veldig fort du endret fra å ikke ville ha Xhaka fra start(mot Tottene) til at han plutselig er vår nest beste midtbanespiller

Tja. Jeg var vel ikke kategorisk her. Var litt skuffet først, men husket jo etter hvert at han som regel er veldig god med Partey, og Partey er bedre med Xhaka som makker. Xhaka med hvem som helst andre i troppen vil jeg ikke se

Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, Oh-To-Be-A-Gooner said:

Tja. Jeg var vel ikke kategorisk her. Var litt skuffet først, men husket jo etter hvert at han som regel er veldig god med Partey, og Partey er bedre med Xhaka som makker. Xhaka med hvem som helst andre i troppen vil jeg ikke se

Ikke uenig. Men håper Lokonga utvikler seg fort og presser Xhaka til å måtte skjerpe seg generelt. Han har som oftest noen 'nestenulykker' selv i kamper han spiller bra og man venter nesten på at han skal koste oss poeng. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Under kampen så var jeg helt oppgitt over Xhaka fordi han atter en gang klarte å bli utvist. Denne gangen kan selv ikke vi nærsynte goonere skylde på dommeren, da avgjørelsen var helt korrekt.

Xhaka hadde egentlig to valg, enten la Jota få fri passasje mot mål og sannsynligvis score, eller å felle han å ta et rødt kort for laget. Han gjorde det siste.

Der og da så tenkte jeg at han tok et galt valg, men i ettertid så viste det seg å være riktig det han gjorde. I alle tilfeller så den virkelig skyldige han som satte Xhaka i denne håpløse situasjonen. Den var nok den godeste Tierney skyldige. Tierney er tradisjonelt er langt mer skånet for kritikk fra forumistene enn Xhaka, selv om han også har gjort veldig mye merkelig denne sesongen her.

Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, Stefanb said:

Skal denne klubben komme seg høyere opp må vi bli kvitt Xhaka for enhver pris. I hver eneste kamp så er det han som svikter når det gjelder mest.

Man kan ikke bygge et lag med en fyr som konstant driter seg ut!

Xhaka driter seg ikke ut i hver eneste kamp. Han har så absolutt fylt sin tabbekvote, men det har sannelig Tierney også gjort. Syns du vi bør bli kvitt Tierney for enhver pris også?

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Tapapa said:

Xhaka driter seg ikke ut i hver eneste kamp. Han har så absolutt fylt sin tabbekvote, men det har sannelig Tierney også gjort. Syns du vi bør bli kvitt Tierney for enhver pris også?

Les innlegget igjen Tapapa. Sier ikke at han driter seg ut i hver eneste kamp, men når det gjelder mest.

Tierney har fortsatt til gode å gjøre 9 personlige feil som fører til mål eller få et rødt kort i Arsenal drakta.

Han er også på et jevnt høyere nivå enn Xhaka. Ligaens beste venstreback sammen med Robertson kontra ligaens 20-ende beste midtbanespiller?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stefanb said:

Les innlegget igjen Tapapa. Sier ikke at han driter seg ut i hver eneste kamp, men når det gjelder mest.

Tierney har fortsatt til gode å gjøre 9 personlige feil som fører til mål eller få et rødt kort i Arsenal drakta.

Han er også på et jevnt høyere nivå enn Xhaka. Ligaens beste venstreback sammen med Robertson kontra ligaens 20-ende beste midtbanespiller?

Klink enig

Link to comment
Share on other sites

On 1/14/2022 at 1:52 PM, Tapapa said:

Xhaka driter seg ikke ut i hver eneste kamp. Han har så absolutt fylt sin tabbekvote, men det har sannelig Tierney også gjort. Syns du vi bør bli kvitt Tierney for enhver pris også? 

Uten om denne sesongen, hvilke hodeløse tabber har Tierney gjort? Xhaka har gjort og vil for alltid miste hode flere ganger hver eneste sesong. Det er veldig urettferdig å sammenligne Tierney med Xhaka

Edited by pires
Link to comment
Share on other sites

19 hours ago, pires said:

Uten om denne sesongen, hvilke hodeløse tabber har Tierney gjort? Xhaka har gjort og vil for alltid miste hode flere ganger hver eneste sesong. Det er veldig urettferdig å sammenligne Tierney med Xhaka

Xhaka har gjort mange hodeløse tabber, den mot Liverpool var ikke en av dem. Slik jeg ser det, så var Tierney på bærtur og det var foranledningen til at Xhaka blir satt i en håpløs situasjon. Allikevel er det Xhaka som blir utsatt for hets, mens Tierney går skottfri fra dette også.

Det urettferdige er å skylde på Xhaka for andres feil.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Tapapa said:

Xhaka har gjort mange hodeløse tabber, den mot Liverpool var ikke en av dem. Slik jeg ser det, så var Tierney på bærtur og det var foranledningen til at Xhaka blir satt i en håpløs situasjon. Allikevel er det Xhaka som blir utsatt for hets, mens Tierney går skottfri fra dette også.

Det urettferdige er å skylde på Xhaka for andres feil.

For enkelt. Når xhaka er på bærtur selv rydder andre opp for han. Uten å sparke de regelrett ned. Helt greit at Tierney muligens var feilplassert eller feilbedømte situasjonen. Men det er uendelig mange andre metoder man kan forsøke å stoppe Jota på der… Xhaka valgte; xhaka-metoden. 

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Marius- said:

For enkelt. Når xhaka er på bærtur selv rydder andre opp for han. Uten å sparke de regelrett ned. Helt greit at Tierney muligens var feilplassert eller feilbedømte situasjonen. Men det er uendelig mange andre metoder man kan forsøke å stoppe Jota på der… Xhaka valgte; xhaka-metoden. 

Han hadde to valg, la Jota få fri passasje mot mål eller stoppe Jota ulovlig. Hvilke andre valg hadde han? Jeg lurer virkelig.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...