Jump to content

2014.08.23 Everton


Polljen

Recommended Posts

Vi vinner ett poeng i dag. Men hvorfor har det seg så altfor ofte sånn at vi må ligge under og vente helt til det 75. minutt før vi begynner å spille slik som vi bør gjøre i kamper hvor vi stanger mot muren? Få ballen ut på kant og innlegg mot spillere som både kommer på løp fra dypet og/eller er gode hodespillere? Én gang i løpet av kampen hadde vi et skikkelig innløp med 100% av Ramsey inn i boksen. Altfor ofte står vi med én spiller inne i boksen, og når det er Sanchez er det jo nytteløst å slå et høyt innlegg når motstanderen har midtstoppere som er gode på hodet og nesten 30 cm høyere enn ham. Hvor vanskelig er det å få spillerne til å iallefall stille seg inne å boksen når ballen er ute på siden? Skjønner virkelig ikke Wenger at hvis 4 av 5 angrepsspillere har mer lyst på ballen i beina, enn å ta å bevege seg i rom inne i boksen, at det da skal noe helt utrolig til for å skape sjanser?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

 

Interessant påstand. Det er ikke nevnt i noen av sesongens tre foregående kamptråder.

 

 

1. Jeg snakker ikke bare om Arsenal generelt, Og ikke bare om i år, eller sist år... Men allover så får dommerene jæææævlig mye pes

Link to comment
Share on other sites

Vi kan ikke skylde på dommeren i hver jævla kamp, det er spillerene+ Wenger som ikke fungerer! Hvilken latterlig oppstilling, med Sanchez spiss, Øzil ving.... hva faen ?

 

 

 

 

1. Jeg snakker ikke bare om Arsenal generelt, Og ikke bare om i år, eller sist år... Men allover så får dommerene jæææævlig mye pes

 

"Vi kan ikke skylde på dommeren i hver jævla kamp" høres nå veldig spesifikt ut spør du meg. Litt konflikt i disse to innleggene.

Link to comment
Share on other sites

Et poeng borte mot Everton er faktisk bra. Bedre enn forrige sesong i hvert fall :)

 

Hilsen en fornøyd Tapapa som bare så annen omgang.

Jeg så også bare andreomgangen. Maktdemonstrasjon! Mange som var gode. Cazorla er kanskje vår beste spiller for tiden. Fint at han ble spart litt før 'sesongens viktigste match'.

Link to comment
Share on other sites

Ingen plan, ingen plan, ingen plan, ingen plan.

Er det mulig? Sanchez er akkurat like håpløs som jeg fryktet. Rett frem, ingen plan og skylapper. De dårligste 350 mill i PL siden Veron. Førsteberøring som er elendig hver gang. Pass uten adresse og uten riktig tyngde på alle kontringer. Özil er helt ute dessverre..

Herregud så dårlige Arsenal har vært i alle kampene denne sesongen. Jeg gir opp før det starter nok et år

Dette er bare tull RP7. Å påstå at Sanchez er dårligste kjøpet siden Veron er skivebom. Nei, han fungerte ikke som spiss, og kommer nok ikke til å fungere som spiss, da man stort sett bare møter bautaer som midtstoppere i PL sammenlignet med i Spania hvor midtstopperne har andre kvaliteter enn å være store beist. Men som kantspiller kommer han til å gi oss noe vi har savnet med sin fart og sin direkte spillestil. Ser frem til vi kan stille med en offensiv midtbanetrio bestående av Sanchez, Özil og Walcott. Hadde vi i tillegg fått inn en klassespiss på tampen av overgangsvinduet (lite sannsynlig) ville vi hatt en av de desidert angrepsrekkene i PL.

 

Kampen i dag var crap, men vi står likevel igjen med 1 poeng mer enn i tilsvarende oppgjør forrige sesong. Og slike opphentinger er alltid med å gi laget en selvtillitsboost.

 

Synes forøvrig Mertesacker virket å være fullstendig ute av det i dag. Allerede da de stod i tunelllen og ventet på å entre banen virket han særdeles utilpass

Link to comment
Share on other sites

 

 

1. Jeg snakker ikke bare om Arsenal generelt, Og ikke bare om i år, eller sist år... Men allover så får dommerene jæææævlig mye pes

 

 

 

 

 

"Vi kan ikke skylde på dommeren i hver jævla kamp" høres nå veldig spesifikt ut spør du meg. Litt konflikt i disse to innleggene.

Jeg er helt på linje med elx, supportere rent generelt (fra alle klubber) har altfor lett for å legge skylden hos dommere og ikke sine egne spillere/managere når resultatet ikke går den rette veien.

 

Det gjør det selvsagt ikke bedre når tv-kommentatorer og de såkalte "ekspertene" i diverse tv-studioer etter å ha sett en situasjon i reprise "ørten" ganger klarer å lire ut av seg hvilke tabber en dommer (som må ta avgjørelsen i brøkdelen av et sekund) gjør. På samme måte så har vi supportere, i tillegg til i allerede fargede brilleglass, tatt opp den trenden og skjeller dommere ut etter å ha sittet i godsofaen og sett allverdens mange repriser av situasjoner.

 

Selvsagt gjør dommere feil, av og til grove utilgivelige feil men disse grove feilene er som regel lette å se, og da må de gjerne få tyn både fra supportere og media. Men når "feilen" kun er mulig å se etter utallige repriser og gjerne etter at det er zoomet kraftig inn på situasjonen, da bør både ekspertene og vi supportere komme oss litt ut av den digitale verden og tenke litt "fornuftig".

 

Hvis vi vil fjerne alle dommerfeilene så kan vi selvsagt sette inne et jævla stort apparat med videodømming og fjerne all sjarmen fra fotballen. I tillegg så hadde jeg gjerne fjernet tv-kommentatorene/ekspertene også hvis det var mulig å få en lydkanal fra kampen "kjemisk" fri for kommentarer. Da hadde det virkelig vært "kos" å se fotballkamp på TV.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeg er helt på linje med elx, supportere rent generelt (fra alle klubber) har altfor lett for å legge skylden hos dommere og ikke sine egne spillere/managere når resultatet ikke går den rette veien.

 

Det gjør det selvsagt ikke bedre når tv-kommentatorer og de såkalte "ekspertene" i diverse tv-studioer etter å ha sett en situasjon i reprise "ørten" ganger klarer å lire ut av seg hvilke tabber en dommer (som må ta avgjørelsen i brøkdelen av et sekund) gjør. På samme måte så har vi supportere, i tillegg til i allerede fargede brilleglass, tatt opp den trenden og skjeller dommere ut etter å ha sittet i godsofaen og sett allverdens mange repriser av situasjoner.

 

Selvsagt gjør dommere feil, av og til grove utilgivelige feil men disse grove feilene er som regel lette å se, og da må de gjerne få tyn både fra supportere og media. Men når "feilen" kun er mulig å se etter utallige repriser og gjerne etter at det er zoomet kraftig inn på situasjonen, da bør både ekspertene og vi supportere komme oss litt ut av den digitale verden og tenke litt "fornuftig".

 

Hvis vi vil fjerne alle dommerfeilene så kan vi selvsagt sette inne et jævla stort apparat med videodømming og fjerne all sjarmen fra fotballen. I tillegg så hadde jeg gjerne fjernet tv-kommentatorene/ekspertene også hvis det var mulig å få en lydkanal fra kampen "kjemisk" fri for kommentarer. Da hadde det virkelig vært "kos" å se fotballkamp på TV.

 

Det kan så være at vi supportere klager for mye på dommeren. Det er vel en naturlig menneskelig reaksjon. Fordel skyld på andre i stedet for å gjøre endringer.

Men det endrer ikke det faktum at andre målet var offside. Men det er en helt annen sak. elx påstod at vi "skylder på dommeren hver jævla gang". Da presiserte jeg at så ikke er tilfelle. Plutselig, så snakket han vist i mer generelle termer.

 

Men ja, generelt sett er det lett å skylde på den faktoren ved spillet man selv ikke kan kontrollere, nemlig dommeren.

Link to comment
Share on other sites

Dette er bare tull RP7. Å påstå at Sanchez er dårligste kjøpet siden Veron er skivebom. Nei, han fungerte ikke som spiss, og kommer nok ikke til å fungere som spiss, da man stort sett bare møter bautaer som midtstoppere i PL sammenlignet med i Spania hvor midtstopperne har andre kvaliteter enn å være store beist. Men som kantspiller kommer han til å gi oss noe vi har savnet med sin fart og sin direkte spillestil. Ser frem til vi kan stille med en offensiv midtbanetrio bestående av Sanchez, Özil og Walcott. Hadde vi i tillegg fått inn en klassespiss på tampen av overgangsvinduet (lite sannsynlig) ville vi hatt en av de desidert angrepsrekkene i PL.

 

Kampen i dag var crap, men vi står likevel igjen med 1 poeng mer enn i tilsvarende oppgjør forrige sesong. Og slike opphentinger er alltid med å gi laget en selvtillitsboost.

 

Synes forøvrig Mertesacker virket å være fullstendig ute av det i dag. Allerede da de stod i tunelllen og ventet på å entre banen virket han særdeles utilpass

350 mill Kim, 350 mill.. Han er begrenset og bidrar ekstremt lite. Jeg har aldri vært imponert og etter de første kampene enda mindre begeistret. For meg er han ikke verdt pengene any given day
Link to comment
Share on other sites

Greit fornøyd med resultatet uten å ha hatt på kampen mer enn i bakgrunnen. Første omgang var crap, i andreomgangen så vi bedring. Selvfølgelig er ikke Özil og Merte på topp, men det kommer, desverre tror jeg også at en 4-1-4-1-formasjon er en dårlig måte å utnytte stallen vår som bør bygges rundt Özil og raske vinger som Sanchez og Theo.

 

Forøvrig er jeg uenig med RP7, mener ikke at Sanchez er en begrenset spiller. Men er enig med deg at han ikke er verdt 350 mill. Men hvem er egentlig det? Gutten snakker ikke engelsk enda og er ikke alle som tar en Cazorla og slår til fra første spark på ballen.Gutten har ikke store engelskkunnskaper enda og har da vist sin verdi både i Udinese og Barcelona.

 

Synes alltid fansen må gi angrepsspillere tid, Henry var ikke god for oss i første kamp, Adebayor var elendig, Chamakh var strålende. Vi må vente til denne sesongen er over før vi gir vår dom, men jeg synes at du tar helt feil når du sier Alexis er en begrenset spiller, teknikk, uforutsigbarhet, fart og avslutningsferdigheter er noe som har vært mangelvare å ha på begge vingene våre de siste sesongene.(Gervinho hadde elendige avslutninger og avleveringer, Arshavin, Özil, Podolski, Cazorla osv. har ikke farten jeg ønsker.

 

1 poeng er et greit resultat fra Goodison, det mener hvertfall jeg.

Link to comment
Share on other sites

1p fra godison er 2 for lite i en tittelkamp. Er dog 1p mer enn ifjor. Jeg frykter inngangen er en gjenganger. Vi viser respekt for ett lag som alltid kommer bak oss. Taktikk Wenger, hvor er den? En plan ? En strategi? Jeg forstår ikke tankegangen...

Link to comment
Share on other sites

Giroud viser i mine øyne at han har noe å tilføre fra benken på dager som dette. Ikke god nok fra start, men en god spiller som kan bidra hvis han blir brukt riktig. Mot slitne bein er han hakket vassere enn når de starter på samme vilkår. Da får han brukt fysikken bedre og får bittelitt større rom å utnytte. Mangelen på en spiss er som jeg har sagt i 2 år soleklart.

 

Ellers viser også Wilshere som han har vist de siste 2-3 sesongene at han ikke er god nok til å være annet enn førstevalg. Ramsey er kanskje ikke på topp heller, men jeg mener mye av dette kommer av at Wenger når Wenger "presser" Wilshere inn i førsteellveren at Ramsey er den spilleren (sammen med Özil i dag) som får lide da han må spille en rolle hvor han blir mindre involvert og ofte må gå i annerledes rom enn det han er vant til fordi Wilshere ofte trekker inn i samme rom. Så langt han har Wilshere startet 3 av 3 kamper, men i mine øyne burde han ha startet 0/0. Spilte dog bra mot City, men mot Besiktas og mot Everton har han ikke akkurat vært imponerende. Hva har han gjort for å fortjene å få skreddersydd en ny rolle i laget for? Under pari prestasjoner siden han kom tilbake fra skade for snart 2 år siden burde ikke rettferdiggjøre det å legge om formasjonen og gi både Ramsey, Özil og DM-en i laget vårt verre vilkår.

 

Ellers viser Wenger som nevnt gjennom tråden her at han ikke lærer. Martinez leser Wenger som en åpen bok før vi stiller opp på Goodison og legger opp taktikken for å utnytte svakhetene til Arsenal. Nemlig venstresiden og det at vi takler høyt press dårlig. En oppskrift som også Alex Ferguson visste ville temme ethvert Arsenal lag etter 2004.

 

Håper virkelig vi får inn en ny defensiv midtbanespiller hvertfall. Og at Wenger skjønner at Özil ikke har noe å gjøre ute på kant. Ditto det samme med Cazorla.

 

Link to comment
Share on other sites

 

Det kan så være at vi supportere klager for mye på dommeren. Det er vel en naturlig menneskelig reaksjon. Fordel skyld på andre i stedet for å gjøre endringer.

Men det endrer ikke det faktum at andre målet var offside. Men det er en helt annen sak. elx påstod at vi "skylder på dommeren hver jævla gang". Da presiserte jeg at så ikke er tilfelle. Plutselig, så snakket han vist i mer generelle termer.

 

Men ja, generelt sett er det lett å skylde på den faktoren ved spillet man selv ikke kan kontrollere, nemlig dommeren.

 

 

Hver jævla gang, som i hver kamp :P

Men ja, jeg ordla meg kanskje litt feil ser jeg nå.:=)

Link to comment
Share on other sites

Ellers viser Wenger som nevnt gjennom tråden her at han ikke lærer. Martinez leser Wenger som en åpen bok før vi stiller opp på Goodison og legger opp taktikken for å utnytte svakhetene til Arsenal. Nemlig venstresiden og det at vi takler høyt press dårlig. En oppskrift som også Alex Ferguson visste ville temme ethvert Arsenal lag etter 2004.

 

Håper virkelig vi får inn en ny defensiv midtbanespiller hvertfall. Og at Wenger skjønner at Özil ikke har noe å gjøre ute på kant. Ditto det samme med Cazorla.

Kunne ikke sagt det bedre selv.

 

Grunnen til at jeg for noen år siden forlot "Wenger knows leiren" var nettopp det som jeg vil kalle en naivitet (stahet) når det gjelder taktikk. Det å se an sin motstander er det mange andre managere som evner mye bedre enn vår manager.

 

Mangelen på "ekte" vinger mener jeg har ødelagt en del se siste sesongene der spillere som kunne ha gjort en bedre jobb blir plassert i den posisjonen "feilaktig". Cazorla og Özil er playmakere og får ikke brukt sine evner godt nok på vingen. At det gikk " til helvete" med Arshavin i sin tid skyldes selvsagt delvis spilleren, men slik jeg ser det så var vingen ikke hans rette posisjon og vi fikk derfor ikke utnyttet han godt nok.

 

Når RP7 kaller kjøpet av Alexis for et bomkjøp, så er jeg ikke enig, men kjøpet av Özil blir et enda større bomkjøp hvis han skal plasseres ute av posisjon for at Wengers "yndling" skal få den "sentrale" posisjonen på midtbanen.

 

Behovet for en ny og god "ekte" DM blir for meg større når Arsenals spillestil er slik at de "falske" vingene trekker så mye inn i midten at våre backer får et så stort offensivt ansvar at det til tider går utover deres defensive roller. Når våre backer blir brukt på en slik måte så holder det ikke i lengden med spillere på defensiv midtbane som også har et så "offensivt" hode som våre "falske" DM'er.

 

Vi har egentlig for mange "poteter" i laget som blir brukt over alt og for få spillere som har en "naturlig" plass i formasjonen..

 

EDIT: Denne kommentaren om spillere som "feilaktig" blir brukt på backen, sier vel det jeg mener bedre enn hvordan jeg sier det ;D

Link to comment
Share on other sites

Det vi trenger er 2 store sterke midtbanespillere som kan ta for seg, i motstanderens boks og i egen boks.

En "Petit" type spiller som kan takle motstanderen til "døde". Og en "Vieira" type spiller som kan takle, gå på sugende løp, en politimann som går foran i krigen.

Har vi det på plass, så er det store rom for våre offensive og kreative spillere til å utfolde seg i fri dressur. Pluss en mer direkte spillestil.

 

Som vi spiller i dag, løpene er der, men vi skal bruke 3-4 touch pr spiller og 2-3 støttepassninger pr spiller før vi nærmer oss sakte men sikkert et etablert forsvar.

Alexis søkte rom, mens f,eks Wilshere skulle bruke 4-5-10 touch og så snurre litt med ballen før han mistet den. Hadde han f.eks slått den videre på en flikk, så er jeg ganske overbevist at vi hadde fått mange sjanser på blank.

 

La Özil (Cazorla backup) få "10er" rollen, Ox (Walcott) og Alexis får sverme rundt han retning mot mål.

Kanskje en form for Szeczny-Debuchy,Mertesacker,Koscielny,Gibbs-Flamini,Ramsey,chambers-Özil-Alexis,Walcott (4-3-1-2), og butter det litt så kan man putte innpå Giroud for å bryte opp mønsteret. Wilshere og Arteta virker å senke tempoet i spillet vårt. Flamini og Chambers får jobben med å demme opp defensivt på midtbanen, Ramsey dype løp, så kan Alexis og Walcott starte som vingspisser som søker rom bak forsvarrekken. Da får nok Özil alternativer å spille på. Og Arsenal blir kanskje mer uforutsigbar å spille mot. Da får vi kanskje utnyttet de spillerne vi har på en god måte.

Link to comment
Share on other sites

Er helt enig med det dere sier her om spillere i riktige posisjoner o.l men Wenger virker ikke til å ønske dette selv. Merkelig han ikke stilles flere spørsmål rundt det.

 

Hver bidige gang vi møter lag som er aggressive i presset sliter vi , som om vi for oss en høyre hook fra start. Høyt press mot Arsenal er beste resept for lag som har kvalitet, dette vet alle nå. Samtidig er beste strategi for dårlige lag å legge seg bakpå. Begge delene har Wenger liten idea på hvordan han skal løse. Derimot skinner vi når man møter lag som verken legger seg bakpå eller mestrer aggressivt press. Da får man rommene naturlig nok.

 

Wilshere må snart ta ett oppgjør med seg selv, kunne vært så mye større enn han nå er. Surrer rundt uten mye mål og mening, samtidig detter han som en flue nesten i hver duell. Spillestilen hans tilsier at han får fryktelig mange spark, og han bør kanskje vurdere å legge om denne. Sesongen iår blir nok avgjørende for han, men at Wenger sender Özil og cazorla på kant for at Wilshere skal surre i midten er hårreisende.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke annet enn å enes ifht det som har blitt sagt om det taktiske.

 

Joda, vi kunne sikkert hatt bruk for en spiller eller to inn porten, men først og fremst må vi (AW) i langt større grad evne og beherske

ulike måter å gå inn i en kamp på. Vi burde kunne variere måten vi ønsker å spille på og dermed unngå at motstanderen - så til de grader -

lykkes med å knekke "Arsenalkoden". Som jo skjer noen ganger ila. sesongen... Typ i toppkampene. Av våre 39 siste kamper mot Chelsea, City og United (muligens

var pool også med) har vi kun vunnet 5 av 39 kamper. Noe må gjøres. Nå er ikke Everton blant disse lagene, men kampforløpet igår minnet mye om disse kampene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så ikke kampen. Men poeng på Goodison mener jeg er bra uansett! Spesielt etter å ha ligget 2 mål under. Wenger må å ha gjort gode, taktiske grep underveis - uten at det oppfattes av grinebitere, selvsagt.. Blant negativt innstilte evertonians er det sikkert surmuling over akkurat det motsatte. Folk ser det de vil se.

 

Jeg tror dette blir bra, jeg. Det er lenge, lenge til mai. Og masse ekstra potensial i dette laget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så ikke kampen. Men poeng på Goodison mener jeg er bra uansett! Spesielt etter å ha ligget 2 mål under. Wenger må å ha gjort gode, taktiske grep underveis - uten at det oppfattes av grinebitere, selvsagt..

 

 

Jeg ser det faktisk som en hedersbevisning å bli kalt "grinebiter" i denne sammenheng, og ja jeg har ingen problemer med å innrømme at Wenger selvsagt kan ta gode grep i løpet av en kamp.

Men når jeg (og det gjelder sikkert flere av de "negative") kritiserer Wenger så er det fordi vi mener at vi ser et mønster i Wengers ledelse av laget som vi ikke liker. Når det virker som at motstander til de grader har kontroll over hvordan de skal "nøytralisere" Arsenal, som det av og til virker som, så må det være lov til å stille et par spørsmålstegn ved disposisjonene i vårt eget lag.

 

Og selv om jeg i dette tilfelle som sagt ikke tar meg nær av å bli kalt "grinebiter" så blir det litt for enkelt å avfeie kritikk av Wenger med slike enkle begrep. Saken er av vi også ser et stort potensiale i dette laget, men når spillere som Özil som jeg ser på som den som skal styre vårt offensive spill blir degradert til vingen til fordel for Wilshere så føler jeg at det er noe som ikke stemmer.

 

At Evertonians er sure etter andre omgang er forståelig, men det eneste som egentlig irriterer meg med dine påstander er at jeg/vi "kun ser det jeg/vi vil se". Jeg vil ikke se noe som helst som får meg til å kritisere Wenger, men jeg kan ikke sette på meg skylapper og hylle Wenger "whatever happens" når jeg dessverre ser ting jeg mener ikke er som de bør være.

 

EDIT!! Du sier at Wenger må ha gjort noen gode grep siden vi snudde fra å ligge to mål under til å få uavgjort. Har du ingen forståelse for at det kan ha vært noen "manglende" grep fra Wenger sin side som gjorde at vi tross alt kom to mål under? Var det etter din mening (uten å ha sett kampen) bare en tilfeldighet?

 

Kritiser gjerne oss "grinebitere" for vi trenger en "korreks" av og til. Men kritiser oss og våre påstander utfra det du ser blir levert på banen og ikke fra noen forhåndsbestemte meninger du måtte ha om oss fra før. :proud:

Link to comment
Share on other sites

Jeg så ikke kampen. Men poeng på Goodison mener jeg er bra uansett! Spesielt etter å ha ligget 2 mål under. Wenger må å ha gjort gode, taktiske grep underveis - uten at det oppfattes av grinebitere, selvsagt.. Blant negativt innstilte evertonians er det sikkert surmuling over akkurat det motsatte. Folk ser det de vil se.

 

Jeg tror dette blir bra, jeg. Det er lenge, lenge til mai. Og masse ekstra potensial i dette laget.

Det ble tatt grep og Sanchez som var helt uten styring og plan ble tatt av i pausen. Hvor ofte gjør Wenger slike grep? Svaret er vel "nesten aldri", sier litt om hvor planløst og ustrukturert Asenal fremsto i første omgang.

I andre omgang er det struktur og midtbanen overtar kampen fullstendig etter å ha vært dominert i første omgang. Giroud bandt opp spillere i stedet for å surre rundt i de rommene medspillerne skulle gå i.

Wenger klarer nok å få skikk på Sanchez etterhvert, men så langt har han vel frustrert mer enn gledet. 350 mill er fortsatt helt uforståelig for meg

Link to comment
Share on other sites

1p fra godison er 2 for lite i en tittelkamp. Er dog 1p mer enn ifjor. Jeg frykter inngangen er en gjenganger. Vi viser respekt for ett lag som alltid kommer bak oss. Taktikk Wenger, hvor er den? En plan ? En strategi? Jeg forstår ikke tankegangen...

United vant vel ligaen med tap borte mot Everton for to sesonger siden?

Sitter å ser kampen i reprise:

1-0 var umulig å stoppe, 2-0 var en offside, men mener Flamini dropper for dypt i utgangspunktet da han kunne stoppet Lukaku, som vi ikke bør slippe for nære mål heller. Mulig vi hadde frispark der.

 

Må stille litt spørsmål ved taktikken. Sanchez hadde helt klart vært en glitrende spiss dersom vi hadde bakrom og hadde ikke Everton scoret hadde vi nok sett flere sjanser på chileneren. (Uansett, Jagielka og Distin begynner å bli eldre, men de er vel fremdeles et av ligaens raskeste forsvar og de har glitrende forståelse seg i mellom.) Denne 4-1-4-1 formasjonen er nok laget fordi Wenger vil støtte Wilshere ved å spille han og Ramsey i sin beste posisjon, men den skyver Özil ut i en posisjon der han ikke er i nærheten av å være like toneangivende og er jo tyskeren vi bør bygge laget rundt..

 

Ville heller sett Sanchez på høyrekanten der han kunne hjulpet Debuchy med Baines-Mirallas da Chambers ofte måtte støte ut på vingen. Ox kan bli en komet for oss denne sesongen, synes han er mye lettere, bedre i posisjoneringen og raskere.

 

Førsteomgangen var crap og mest crap av alle var Ramsey, uvant å se slike pasninger fra han, det var slik han gjorde når han kom seg i form etter skaden og hadde to direkte livsfarlige pasninger. Özil var mye mindre involvert og usynlig, men han gjorde hvertfall ingen store feil.

 

 

Wilshere var forøvrig en av de bedre synes nå jeg, flink til å gjøre seg spillbar, spille ballen fremover og gjør alltid et følgeløp. Også en god dribler. Vil også nevne at han tok store steg i fjor med å score mye flere mål. Synes han var en av de bedre på midtbanen vår i dag, kun egentlig slått av Ox som var delaktig, men manglet sluttprodukt.

 

Overrasket av kritikken Per får også, han fikk en vanskelig jobb med Lukaku og Naismith, men Monreal gjør arbeidsforholdene vanskelig for han ved å ikke være rask nok/flink nok med å ta returløpene.

 

Min MOTM: Gareth Barry, dominerte med defensiv posisjonering og takket være manglende press på han fikk han slå gjennombrudd for ofte.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...