Jump to content

2014.08.23 Everton


Polljen

Recommended Posts

Everton everton.png?2012-13 arsenal.png?2012-13 Arsenal

Lørdag 23. august 2014, kl 18.30. Goodison Park

Premiere League, 2. serieomgang.

 

 

En vanskelig bortekamp, med et lag som allerede har plukket opp noen skader, med noen "verdensmestere" som kanskje begynner å bli klare for kamp og et angrep som på ingen måte er samspilt ennå.

Dette gjør meg meget usikker på hvor vi står nå og så lenge vi tar poeng i denne kampen så vil jeg sannsynligvis være noenlunde fornøyd.

 

Defensivt har vi vist bra takter så lang denne sesongen og jeg ser ikke bort i fra at vår nye unge stopper får starte denne kampen og at Per starter på benken og kommer inn og får litt kamptrening i 2, omgang.

Arteta er ute og i utgangspunktet så antar jeg at Flamini blir erstatteren, eller tar Wenger sjansen på å putte Diaby utpå for å teste "behovet" for en ny DM? Det er vel også nå på tide å teste Özil sammen med Alexis så jeg tror Wilshere bekler benken i denne kampen og et annet spørsmål er om det blir Cazorla eller Ox som tar den ene siden (det er vel denne posisjonen jeg er mest usikker på)..

 

Jeg er som sagt meget usikker på hvilket lag vi stiller med mot Everton, men jeg tipper at Wenger stiller følgende lag:

 

 

Szczesny

Debuchy - Chambers - Koscielny - Monreal

Flamini - Ramsey

Alexis - Özil - Ox (event. Cazorla)

Giroud

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 104
  • Created
  • Last Reply

Szczesny

Debuchy - Chambers - Koscielny - Monreal

Flamini - Ramsey

Campbell - Cazorla - Chamberlain

Alexis

La oss kontre Everton i senk. Attpåtil har samtlige av spillerene her høy arbeidsmoral og minus Cazorla har hele den offensive linja veldig mye fart i beina. Få Cazorla inn sentralt hvor han hører hjemme og la han före fartsdemonene mot et Everton lag som kommer til å presse høyt opp.

 

Link to comment
Share on other sites

 

Szczesny

Debuchy - Chambers - Koscielny - Monreal

Flamini - Ramsey

Campbell - Cazorla - Chamberlain

Alexis

La oss kontre Everton i senk. Attpåtil har samtlige av spillerene her høy arbeidsmoral og minus Cazorla har hele den offensive linja veldig mye fart i beina. Få Cazorla inn sentralt hvor han hører hjemme og la han före fartsdemonene mot et Everton lag som kommer til å presse høyt opp.

 

 

Hva med Özil?

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha kikket på "preview'en" på Arsenal.com så ser jeg ikke bort fra at Per kommer inn fra start som stopper og at Chambers blir "skjøvet" frem til DM.

 

Sitat fra Arsenal.com:

Per Mertesacker’s return and Mikel Arteta’s injury opens up the possibility of Calum Chambers stepping up into a defensive midfield position. The 19-year-old has excelled at centre back so far.

Link to comment
Share on other sites

Tror fort chambers er bedre som DM enn Arteta. Men han er 19 år, feilskjær vil komme!

Feilskjær er noe som alle spillere gjør, men jo nærmere eget mål en spiller har sin posisjon jo farligere er det å gjøre slike feilskjær. Spisser og offensiv midtbane gjør etter min mening de fleste feilskjærene men dessverre så har vi for lett for å "tilgi" slike feilskjær kontra de den defensive lagdelen gjør.

 

Kanskje dette blir laget da..;

Szczesny

Debuchy - Mertesacker - Koscielny -Monreal

Chambers - Ramsey

Alexis - Özil - Ox

Giroud

Kunne blitt spennende, men samtidig litt "farlig" hvis det blir vellykket i denne ene kampen. Det vil lett gi Wenger grunner til å avblåse overgangsvinduet.

Link to comment
Share on other sites

Wenger sa under pre-season at Jack var tiltenkt en rolle som dyptliggende ballfordeler. Skal ikke se bort ifra at han starter sentralt sammen med Ramsey og Santi/Özil offensivt sentralt.

 

Synes dog de aldri har fungert i par tidligere, men finner de tonen og holder seg unna skader har vi en ektremt sterk midtbane denne sesongen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt tankegangen bak denne nye formasjonen (4-1-4-1). Våre DM'er er en svakhet i laget mot de beste lagene. I denne formasjonen føler jeg vi "eksponerer" vår DM i enda større grad. Og hva med Özil? Hvordan skal han passe inn i denne formasjonen? Og hvordan skal arbeidsfordelingen mellom Ramsey og Wilshere fungere? Det ser ut som om det er ganske uklart. Jeg syns også spissen har blitt veldig alene i denne formasjonen, og er det noe spissene våre trenger så er det jo støtte fra vinger og midtbanen. Merkelig endring i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...